آشنایی با روش های ارزیابی برند

در این مقاله ، شرح مفصلی از مقادیر اصلی و انواع شاخص های در نظر گرفته شده ارائه خواهیم داد. اولین سوالی که هنگام مشاهده کلمه کلیدی در زبان فارسی به ذهن متبادر می شود این است که آیا می توان از ارزش تجاری به جای ارزش ویژه برند یا ارزش ویژه برند استفاده کرد؟ در مطالعه جنگ در فارسی ، به تعاریف هر دو این واژه ها می رسیم ، اما تفاوت بین اهمیت و برابری نام دقیقاً چیست؟

تفاوت جنگ فرسایشی و نوعی برابری چیست؟

ارزش برند و ارزش ویژه برند شرایط تعیین مقدار ارزش است. تفاوت بین این دو مقدار قابل توجهی است که به شرکت دارایی مالی ثبت شده در شرکت ترازنامه اشاره دارد ، اما نام همان ارزش نام برای شرکت مشتری است. بنابراین ، ارزش برند با مارک مشابه یکسان نیست ، همان مارک توسط مشتریان تعیین می شود و بر اساس ایده ها ، تجربه ، خاطرات مشتری مربوط به نام تجاری است و از طرف دیگر ، ارزش برند پول مهمی است که در بازار براساس نوع برای شرکت شناسایی شده است.

چگونه می توان ارزش واقعی برند را سنجید؟ وب سایت های ‘وب سایت ها’ به عنوان یک شرکت بازاریابی معروف مارک متخصص در مارک تجاری و مارک تجاری ، از سه عنصر اصلی در بررسی های خود استفاده می کنند:

عملکرد مالی انواع محصولات یا خدمات
نقش نام در تصمیمات خرید
رقابت قوی با نام تجاری

شاید یکی از ساده ترین راه ها برای اندازه گیری و تعریف ارزش (ارزش تجاری) “تمرین تمایل به پرداخت” باشد. برای این مثال ، کافی است که به عنوان مثال ، دو بسته تراشه با کیفیت یکسان ارائه شود ، یکی ناشناس و دیگری با نام Mazmaz ، و ارزیابی اینکه چه تعداد مشتری تمایل به پرداخت هزینه بیشتری برای خرید مارک Mazmaz دارند. . در واقع ، این تست فقط بخشی از یک معمای بزرگتر است و اندازه گیری دقیق تعداد نام ها به اندازه گیری سایر اشیا نامرئی نیاز دارد ، که در مقاله تعیین وضعیت این به طور مفصل بحث شده است.

ارزیابی برند به معنای فرایندی است که برای تعیین قیمت مارک یا مبلغی که شرکت دیگری مایل به پرداخت آن است برای خرید نام تجاری یا ارزش مارک استفاده می شود. رویکردهای مختلفی برای این نوع ارزیابی وجود دارد که به دو دسته گسترده تقسیم می شوند:

تجزیه و تحلیل طبقه بندی حقوق صاحبان سهام مبتنی بر تحقیق: شامل اندازه گیری نوع مارک ، دانش ، قیمت ، سهم بازار ، رضایت ، نوع علاقه ، مشاوره و …
ابزارهای مالی سبک: روشهای مبتنی بر بنیاد ، قابل مقایسه و برابر ، منافع هزینه ای و استفاده اقتصادی

قبل از ارزیابی یک برند ، شناسایی مارک و همه چیز در آن مهم است. هر آنچه مربوط به مارک و تصویر کاربر است باید مورد ارزیابی قرار گیرد ، از جمله دارایی های بصری مانند نام تجاری ، علامت تجاری ، آرم یا رنگ ، استراتژی ویژه بازاریابی ، دارایی های دیجیتال یا مجوزها و حتی وفاداری مشتری.

ارزش برند برای پیش بینی رشد نام تجاری و ارزش تجاری آینده بسیار مهم است. گفته شد ، روشهای مختلفی برای ارزیابی یک مارک تجاری وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد. انتخاب روش استفاده شده به تجارت ، صنعت و موقعیت بستگی دارد.

روش های ارزیابی برند
ارزیابی برند

به نظر می رسد با استفاده از روش ارزیابی برند ، قیمت خانه برابر با هزینه ساخت و تجهیز آن است. این روش از همان ابتدا برای ارزیابی برند از هزینه های ایجاد برند استفاده می کند. این هزینه ها ممکن است شامل تبلیغات قدیمی ، هزینه های تبلیغات ، هزینه های ثبت نام و هزینه های مجوز باشد.

ارزیابی برند مبتنی بر بازار

این مورد مشابه وقتی است که هنگام ارزیابی یک خانه برای فروش در مورد قیمت خانه های همسایه در آن خیابان از آنها سوال می شود. در این روش از یک یا چند عامل استفاده می شود که با مارک شما و مشاغل فروخته شده قابل مقایسه است و در این عوامل مشابه شما است. این عوامل مقایسه ای می تواند فروش یک مارک خاص ، عملیات شرکت یا قیمت سهام در بازار سهام باشد.

رویکرد درآمد در ارزیابی برند

استفاده از رویکرد تجاری برای برآورد درآمد مانند این است که درآمد بالقوه یک خانه را در نظر بگیرید تا با اجاره آن قیمت فعلی خانه را ارزیابی کنید. به این ترتیب از درآمد خالص که رابطه مستقیمی با برند دارد برای برآورد ارزش برند استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید