آشنایی با شاخص های کلیدی عملکرد KPIs

صاحبان مشاغل هنگام انتخاب و نظارت بر شاخص های عملکرد (KPI) ، این سه عامل اصلی (KPI) را در نظر می گیرند.

نتیجه فروش
رهبر
قیمت خرید

با این حال ، شاخص های مهم دیگری نیز برای پیشرفت یک ترکیب بازاریابی یکپارچه وجود دارد. هیچ شغلی از تنوع بخشیدن به عملکرد شرکت پشتیبانی نمی کند ، با پیروی از 10 استراتژی بازاریابی (KPI) مورد نیاز ، می توانید به روش ها و بودجه های مختلف تنظیم کنید. بدون معیارهای مهم (KPI) ، اقدامات بازاریابی ، گزارش ها ، انتخاب های شغلی براساس اطلاعات روشن و دقیق صورت نمی گیرد.

10 شاخص اصلی عملکرد (KPI) در بازار وجود دارد
نتیجه فروش

کسب و کار شما چقدر از یک تجارت تبلیغاتی درآمد کسب می کند؟ دانستن درآمد فروش شما در تعیین تأثیر مبارزات بازار اعتماد بسیار مهم است. در واقع هیچ شرکتی در یک تجارت غیرانتفاعی سرمایه گذاری نمی کند و پول خود را صرف سایر فعالیت های بازار می کند.

سال سرب

شما باید هزینه های جذب مشتری را به عنوان یکی از شاخص های اصلی بازاریابی (KPI) برای بازاریابی ورودی و بازاریابی خارج از کشور محاسبه کنید. هزینه مشتری از طریق بازاریابی موثر در مقایسه با بازاریابی سنتی (با منابع خارجی) چقدر است؟
محاسبه هزینه های جذب مشتری مستلزم تلفیق برنامه های اتوماسیون بازاریابی و مدیریت مشتری (CRM) است و سپس کلیه هزینه ها (هزینه های مربوطه) را برای برنامه ریزی منابع سازمانی مشخص می کند.

هزینه های مربوط به محاسبه قیمت خرید (CAC) برای بازاریابی:
نیروی کار (تخصص و خلاقیت)
فناوری و نرم افزار
کل هزینه های اضافی
هزینه های مربوط به محاسبه هزینه هر مشتری (CAC) در بازاریابی سنتی (خارجی):
تبلیغات
بخش بازاریابی
نیروی انسانی (بازاریابی و فروش)
کل هزینه های اضافی

پس از محاسبه هزینه های کمپین های بازاریابی سنتی و تأثیرگذار ، می توانید مستقیماً حجم فروش جدید را تعیین کرده و بودجه لازم را برای هر کمپین بازاریابی اختصاص دهید.

اگر شرکت شما از بازاریابی معتبرتری استفاده می کند ، می توانید مبارزات مختلف بازاریابی آنلاین را تقسیم بندی کنید و به راحتی موفقیت و سودآوری فعالیت های هر بخش را ارزیابی کنید.

هزینه مشتری

یکی از شاخص های کلیدی (KPI) اندازه گیری ارزش مشتری (CV: ارزش مشتری) است. این روش نه تنها شما را با مشتریان خود در تماس نگه می دارد ، بلکه سرعت را افزایش داده و سطح بالایی از خدمات به مشتری را ایجاد می کند.

بهترین راه برای افزایش ارزش زندگی مشتری ، ایجاد کمپین هایی برای جذب مشتری است. این تاکتیک فرصتی برای تیم فروش است تا مشتریان شما را با نام تجاری محصولات و خدمات آشنا کند.

بازگشت سرمایه (ROI)

یکی از شاخص های اصلی (KPI) اندازه گیری بازگشت سرمایه (ROI) است. ROI بازاریابی برای ارزیابی فعالیت های بازاریابی ماهانه و سالانه و همچنین استراتژی های بازاریابی و بودجه بندی سالانه مورد نیاز است.

به جای اینکه پول و بودجه بازاریابی خود را صرف کارهای بیهوده بازاریابی کنید ، ROI خود را محاسبه کنید تا درست بودن فعالیت های فعلی بازاریابی خود را تعیین کنید.

فرمول محاسبه ROI بازاریابی موثر:

هزینه فعالیت های بازاریابی (هزینه فعالیت های بازاریابی – رشد فروش)

ضریب رهبر ترافیک

شاخص اصلی دیگر (KPI) دانستن نرخ تبدیل وب سایت شما ، به ویژه منبع ترافیکی است که ایجاد می کند. ترافیک می تواند ارگانیک یا مستقیم باشد ، یا می تواند از طریق رسانه های اجتماعی ، فعالیت های بازاریابی اینترنتی یا مراجعه ها ایجاد شود.

میزان بازدید شما ممکن است پایدار یا زیاد باشد ، اما نرخ تبدیل آن کم یا کم است. این نقایص وب سایت شما را که باید بهبود یابد برجسته می کند.
در روند بهینه سازی نرخ تبدیل خود ، با مرور این شاخص های اصلی عملکرد (KPI) ، می توانید تعیین کنید که آیا به تغییراتی در متن ، طرح و قالب سایت خود نیاز دارید.

 

تعداد مشتری ها

پس از بازاریابی ، مهم است که تیم فروش شما از تعداد مشتریان بالقوه مطلع شود. شما باید نرخ تبدیل مشتریان بالقوه ، “سرب واجد شرایط فروش” و “فولاد پذیرفته شده از فروش” را محاسبه کنید.
تفاوت این دو در چیست؟

“مشتریان بالقوه آماده خرید هستند” آن دسته از مشتریانی هستند که از نظر تیم فروش بر اساس امتیازات و واکنش هایی که نسبت به فعالیت های بازاریابی خود نشان داده اید ، آماده خرید هستند.

“مشتریان بالقوه ای که می خواهند خرید کنند” – تیم فروش شما این فرصت را می بیند و با آنها در تماس مستقیم یا برنامه ریزی شده است.
با توجه به معیارهای بالا ، آیا کمپین بازاریابی شما می تواند مشتریان بالقوه را جذب کند؟ آیا CRM (مدیریت مشتری) می تواند مشتریان بالقوه را به موقع به خریداران بالقوه تبدیل کند؟ نرخ تبدیل چقدر است؟

نرخ تبدیل صفحه فرود

لحظه ای تصور کنید که به دنیای کارمی ارل منتقل شده اید.
صفحه فرود که مشتری بالقوه ای را به خود جلب نمی کند ، با وجود بازدید زیاد و طراحی زیبا سودآوری نخواهد داشت ، بنابراین باید نرخ تبدیل صفحه فرود را به عنوان یکی از شاخص های اصلی عملکرد در نظر بگیرید.

مانند شاخص تبدیل پتانسیل ترافیک ، صفحه فرود شما ترافیک زیادی را به خود اختصاص می دهد ، اما اگر نرخ تبدیل کم است ، باید در صفحه فرود تغییراتی ایجاد کنید:

تغییر رنگ صفحه (تماس CTA).
ویژگی های بیشتری به متن CTA خود اضافه کنید.
متن دلگرم بنویسید.
فرم خود را کاهش دهید.
شواهد اجتماعی را وارد کنید (به عنوان مثال بررسی ها ، چهره های اجتماعی ، پاداش های دریافت شده و غیره)
ترافیک ارگانیک

یکی از اهداف بازاریابی اینترنتی در هر مشاغل افزایش ترافیک ارگانیک است. ترافیک بالای ارگانیک – کاربران وب سایت شما آن را پیدا می کنند و هزینه جذب بازدید کننده به سایت های دیگر از طریق سایر فعالیت های اینترنتی کاهش می یابد.

بدیهی است که ارتباط مستقیمی با استراتژی بهینه سازی موتور جستجوگر ترافیک (SEO) دارد. بنابراین این شاخص های اصلی فعالیت های بازاریابی اینترنتی خود را بررسی کنید و استراتژی SEO خود را دوباره برقرار کنید.

میزان بازدید و تبدیل رسانه های اجتماعی

بسیاری از مشاغل از اهمیت رسانه های اجتماعی در بازاریابی آنلاین آگاه هستند و ثابت شده است که در موفقیت کمپین های بازاریابی در سال های اخیر بسیار ارزشمند هستند.
برای ارزیابی تأثیر رسانه های اجتماعی بر فعالیت های بازاریابی خود ، می توانید از معیارهای ارزیابی عملکرد زیر استفاده کنید:

  • اجتماعی تعداد مشتریان بالقوه ای که از طریق هر کانال شبکه اجتماعی وارد می شوند
    تعداد پتانسیل مشتریان واقعی که از طریق کانال های رسانه های اجتماعی تغییر کرده اند
    درصد ترافیک مربوط به کانال های شبکه اجتماعی
    با کمک سایت های شبکه های اجتماعی مانند توییتر ، فیس بوک ، لینکدین ، ​​گوگل پلاس ، پینترست و اینستاگرام شاید وقت نداشته باشید که به طور موثر از هیچ یک از این شبکه ها استفاده کنید ، اما بسته به تعداد بازدید کننده ، تعداد مشتری و درصد ترافیک می توانید این کار را انجام دهید. ، فعالیت های بازاریابی خود را به سمت یک شبکه هدفمند هدایت کنید.
    ترافیک تلفن همراه ، مشتریان بالقوه و نرخ تبدیل

    آیا به بهینه سازی وب سایت خود برای تلفن همراه فکر کرده اید؟ با توجه به استفاده گسترده کاربران اینترنت از دستگاه ها و تلفن های هوشمند ، برای جلب توجه گوگل و گوگل به وب سایت های خوش بین و مسئول ، برای اندازه گیری شاخص های اصلی عملکرد کاربران تلفن های هوشمند باید به موارد زیر توجه کنید:

    ترافیک همراه
    سرعت تبدیل کاربران گوشی های هوشمند به مشتری های بالقوه
    تلفن های هوشمند
    دانستن اینکه مخاطبان تلفن همراه شما در وب سایت شما چه می کنند ، به شما کمک می کند نام تجاری خود را با مشتریان واقعی و بالقوه ادغام و بهینه کنید و چگونه می توان نسبت KPI را برای تلفن همراه محاسبه کرد؟ بیاموزید که بازاریابی اینترنتی هوشمند چگونه کار می کند.

    برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شاخص های عملکرد کلیدی (KPI) ، فرم زیر را پر کنید و گزارش کاملی در مورد استفاده موثر از 6 شاخص اصلی عملکرد (KPI) باقی مانده در بازاریابی که برای رئیس شما لازم است ، دریافت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید