Growth Hack تغییر بزرگی در دنیای بازاریابی اینترنتی ایجاد می کند. این تغییر مطمئناً بر نحوه فعالیت و رشد کسب و کار تأثیر خواهد گذاشت ، زیرا محصولات یا خدمات ارائه شده توسط شرکت های نوپا یا بر اساس نیازهای مردم ساخته می شوند یا به یکی از نیازهای مردم تبدیل می شوند.

این امر باعث از بین رفتن محبوبیت سنت های بازاریابی و محبوبیت کسانی شده است که می دانند چگونه برچسب گذاری و تجزیه و تحلیل داده ها را انجام دهند.

رشد خلاق یا رشد هک چیست؟

Growth Hack یک روش بازاریابی است که توسط استارتاپ اینترنتی توسعه یافته است. این استارتاپ ها از تجزیه و تحلیل هوشمند ، متفکرانه و مارک کلی محصولات فروش و مارک تجاری استفاده می کنند.

هک رشد یا رشد خلاق (یا بازاریابی رشد) استفاده از تکنیک های بازاریابی مهندسی با بازده بالا و کم هزینه برای کمک به رشد و حفظ مشتریان فعال ، فروش محصول و مارک تجاری است.

هک رشد یک خیال است ، نه ابزاری. می توان گفت که رشد هک کردن در واقع شناسایی تغییرات و چگونگی انطباق با روندها است.

مشاغل کوچک و استارتاپ ها به هک رشد احتیاج دارند زیرا این نوع مجموعه ها سرمایه گذاری زیادی ندارند و بنابراین به نتایج فوری نیاز دارند.

هکر رشد یا رشد دهنده کیست؟

یکی از متخصصان رشد هک ، رشد هکر یا رشد خلاقانه نام دارد. این بیانیه ابتدا توسط شان الیس بیان شد. وی همچنین رشد هکرها را به شرح زیر توصیف کرد:

“هکر شخصی است که هدف اصلی آن رشد است.” هر کاری که هکر رشد می کند بر اساس تأثیر آن بر روی یک سیستم رشد فوق العاده قضاوت می شود. ”

“هکرهای رشد همیشه باید فعالیت هک رشد را به طور منظم دنبال کنند ، که شامل اولویت بندی ایده ها ، آزمایش ایده ها و تجزیه و تحلیل ایده ها است. هکرهای رشد باید جزئیات قدرت کافی برای درک رشد را داشته باشند و نادیده گرفته می شوند.”

هرچه این حرکت سریعتر باشد ، احتمال وقوع آن نیز بیشتر است. در واقع ، راه رشد کسب و کار خود را دو برابر کنید.

مزایای هک رشد
درآمد مطمئن در سرمایه گذاری

استفاده از اطلاعات به ما کمک می کند تا از انتخاب های خود آگاهی داشته و اثربخشی روش هایی را که استفاده می کنیم ارزیابی کنیم.

شما می توانید دستورالعمل های هک رشد را متناسب با اهداف خود شناسایی کنید. بنابراین می توانید فقط روی روش هایی تمرکز کنید که مشتری بیشتری جذب می کنند و روش های دیگر را کنار می گذارند.

قیمت پایین

ماهیت رشد هک این است که هرکسی با هر میزان سرمایه می تواند از آن استفاده کند. در حقیقت ، هک رشد یعنی استفاده از بهترین ترفندها. یکی از بهترین روش ها برای هک کردن ، بهینه سازی SEO برای صفحات فرود است ، زیرا با این کار رتبه بالایی برای کلمات کلیدی به دست می آورید. نوشتن محتوای مفید و توزیع آن در شبکه های اجتماعی یکی از راه هاست.

به چیزهای کوچک احتیاج دارد

محصول یا مهندسانی که رشد شما را افزایش می دهند ، به تیم بزرگی در بازار نیاز ندارند و توسط یک شخص واحد قابل استفاده و توسعه است.

تولید سیستم هک

شما قطعاً برای محصول خود و بازاریابی آن هدف خاصی دارید ، بنابراین اگر می خواهید از Growth Hack برای رسیدن به این هدف استفاده کنید ، توصیه می کنیم از این پنج روش ساده استفاده کنید:

مرور: همه موارد را مرور کنید ، حتی اگر اطلاعات دریافتی از این بررسی را درک نکنید. مهم است که اطلاعات یا داده ها را در هر زمان که به آنها نیاز داشته باشید در دسترس داشته باشید.

تحقیق: یک نکته مهم را ارزیابی کنید. تمام مزخرفات را نادیده بگیرید و فقط بر روی حقایق مهم تمرکز کنید.

مثالها: بر اساس نتایج جستجو ، محصولات ، وب سایتها ، صفحات فرود ، فعالیت ایمیل و تغییرات را ایجاد کنید و نتایج این تغییرات را ارزیابی کنید. تغییرات عمده پیامدهای گسترده ای دارد. سعی کنید خلاق باشید اما بیش از حد مخاطره آمیز نباشید.

مقایسه: اطلاعات جدید را با داده های قدیمی مقایسه کنید. این تنها راه شناخت تأثیر تغییرات شماست.

تغییرات: براساس نتایج جدید از تغییرات خود استفاده کنید.

تکرار: فعالیت ها را تکرار کنید تا به هدف نزدیک شوید.

نمونه های موفق رشد هک

نمونه های زیادی از هک رشد وجود دارد که موفق به ایجاد نتایج عالی برای شرکت ها شده است. اینها شرکتهای موفق فناوری هستند.

هاتمیل

کاربران جدید را می توان به صفحه ثبت نام هدایت کرد و فقط با یک کلیک حساب ایجاد کرد.

یوتیوب

کاربران YouTube می توانند تصاویر را در وب سایت خود با کد به اشتراک بگذارند.

توییتر

اعلان های ایمیل خودکار ایجاد می کند

دراپ باکس

به منظور جذب کاربران جدید ، کاربران آن تشویق می شوند تا دوستان خود را در این فرآیند دعوت کنند.

Airbnb

همه پست های جدید را همزمان در برنامه Craigslist به صورت رایگان ارسال کنید

LinkedIn

به کاربران اجازه می دهد تا یک حساب عمومی باز کنند. این به این معنی است که اگر کسی نام شخص را جستجو کند ، حساب وی در نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود.

تفاوت هک رشد و فروش سفارشی

بسیاری از مردم فکر می کنند که رشد هک و بازاریابی یکسان است ، اما این طور نیست و تفاوت های قابل توجهی وجود دارد.

رشد هک ، مانند بازاریابی ، هدف نهایی را دنبال می کند ، جذب مشتری و ترغیب افراد بیشتر به استفاده از یک محصول یا خدمات خاص است. با این وجود معمولاً انتظار می رود استارت آپ ها به دلیل بودجه کمتری قیمت های خود را کاهش دهند.

Growth Hack قادر است بازاریابی ، بهینه سازی و توسعه دانش را برای بازاریابی کارآمد و ارزان قیمت ادغام کند. به عنوان مثال ، اعلان های ایمیل خودکار ، فرم های ثبت نام آسان ، صفحات جذاب برای ثبت نام و دستورالعمل نحوه دسترسی آسان به یک محصول یا خدمات برای مشتریان جدید.

هکرهای رشد باید نه تنها در مطالعه ، بلکه در مدل سازی و تجزیه و تحلیل اطلاعات دقیق ، مجموعه ای از مهارت های بازاریابی دیجیتال را بیاموزند.

وقت آن است که او را رها کنیم و حرکت کنیم.

علاوه بر این ، بهترین راه برای کسب دانش در این زمینه ، یادگیری از زندگی شخصی و موفقیت ها و ناکامی های زندگی است. این پست می تواند معرفی خوبی برای رشد هک باشد و به یک نقطه فروش تبدیل شود.