در این مقاله ، شما در مورد آموزش مقدماتی بهینه سازی سایت و سئو می خوانید. همچنین با برخی از اصول SEO و باورهای غلط در این زمینه آشنا خواهید شد. اگر وب سایت شما وردپرس باشد ، دو مقاله در مورد سئو به شما کمک زیادی می کند: مقاله آموزش سئو وردپرس و اصول محتوای بهینه سئو از محتوای بهینه.

بهینه سازی سایت را تعریف کنید

بهینه سازی وب سایت روند پیاده سازی بهبودها برای دستیابی به سایتی است که اهداف تجاری شما را بهتر محقق می کند. این اهداف بسته به نوع مشاغل شما بسیار متفاوت خواهد بود. اما در نهایت هدف اصلی همه سایت ها این است که بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی فعالیت خاصی را انجام دهند.

برای یک کارخانه ، هدف بهینه سازی وب سایت فقط دیدن کاتالوگ محصولاتی است که بعداً با آنها تماس خواهند گرفت. برای یک فروشگاه آنلاین ، هدف این است که بازدیدکنندگان را به خریدار تبدیل کنید ، برای رسانه های آنلاین ، هدف این است که محتوای بیشتری بخوانید ، و کاربر بیشتر در سایت بماند ، برای یک برنامه ، هدف این است که بازدیدکنندگان سایت را برای نصب منتقل کند تشویق و تمجید.

بهینه سازی سایت گاهی اوقات می تواند روی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نیز تأثیر بگذارد. اما به طور کلی ، هدف از بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ، جذب کاربر از طریق جستجوی انجام شده است و هدف از بهینه سازی سایت ، اجرای کامل و صحیح یک فعالیت توسط آن کاربر جذب شده به سایت است.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به معنای انجام فعالیت هایی است که منجر به بهتر دیده شدن سایت ها توسط موتورهای جستجو هنگام جستجو برای کاربران با کلمات کلیدی خاص می شود.

همه موتورهای جستجو عباراتی را طراحی کرده اند که هر ساله به روز می شوند و به هر وب سایتی که برای آن شرایط بهینه طراحی شده باشد نمره بهتری می دهند و به طور طبیعی آن سایت را در نتایج جستجوی کاربران بالاتر می برند. برای دیدن الگوریتم امتیازدهی گوگل می توانید از راهنمای Google استفاده کنید.

باید بر کدام موتور جستجو تمرکز کنیم؟

موتورهای جستجو مختلفی با الگوریتم ها و تاریخ های مختلف وجود دارد ، اما همانطور که می دانید ، گوگل رهبر صنعت است. با این وجود رقبای بزرگی مانند مایکروسافت و یاهو نیز در این بازار حضور دارند.

شکل زیر سهم بازار موتورهای جستجو دیگر مانند ing ، Yahoo ، AOL ، ASK ، aidu را نشان می دهد. اما شاید بتوان گفت سهم گوگل در کشور ما بیشتر از این اعداد خواهد بود ، بنابراین بهترین گزینه این است که وقت و پول خود را صرف بهینه سازی سایت در گوگل کنیم ، اما با این کار سایت شما نسبتاً بهینه سازی شده برای سایر موتورهای جستجو. زیرا بسیاری از الگوریتم ها و فاکتورهای بهینه سازی موتور مشابه هستند.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند

همانطور که می دانید موتورهای جستجو به شما کمک می کنند تا از میلیاردها محتوایی که در حال حاضر در اینترنت منتشر می شود بیشترین بهره را ببرید ، اما چگونه به این مقدار محتوا دسترسی پیدا می کنید؟

آنها ربات های خودکاری هستند که در تمام صفحات پیمایش می کنند و محتوای آنها را بررسی می کنند.

رباتهای خزنده Google به اصطلاح نتایج بررسی خود را فهرست می کنند تا ذخیره شود. به همین دلیل هنگام جستجو ، نتایج در کمتر از یک ثانیه به شما منعکس می شود ، زیرا اگر می خواست در زمان جستجو میلیاردها صفحه را جستجو کند ، حداقل باید چند دقیقه صبر کنیم.

بازاریابی موتور جستجو (SEM) چیست؟

بازاریابی موتور جستجو در واقع چتری است که دارای دو مفهوم است:

1. سئو
۲. Google AdWords

بنابراین ، در واقع ، SEM به معنای داشتن یک استراتژی SEO خوب برای بازاریابی موتور جستجو است و با تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو در بالای نتایج ظاهر می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Google Ads ، به آموزش Google Ads مراجعه کنید.

چرا باید آموزش بهینه سازی سایت را ببینید. چرا سئو لازم است
1. سئو خوب باعث ایجاد سایت ، اعتماد و اعتبار می شود.

سایتی که در جستجوی کاربران بالاتر در کلمات کلیدی مربوط به خودش ظاهر می شود ، ناخودآگاه احساس اعتماد را در ذهن کاربر برانگیخته و آن وب سایت را به عنوان یک سایت معتمد در نظر می گیرد مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

۲. سئو خوب همچنین به معنای تجربه کاربری خوب است.

هنگامی که می خواهید سایت SEO خود را بهبود ببخشید ، باید فعالیت هایی انجام دهید که خواسته یا ناخواسته در بهبود تجربه کاربر سایت شما تأثیر بگذارد.

3. سئو سایت نسبتاً ارزان است.

انواع تاکتیک های بازاریابی دیجیتال را می توانید در مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست بخوانید. از بین تمام تاکتیک های معرفی شده ، آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یکی از مهمترین آنها است زیرا بسیار ارزان تر از سایر تاکتیک ها است.

4- اگر در صفحه اول Google نیستید ، به نظر می رسد که نیستید.

آمار نشان می دهد که 3 نتیجه برتر Google (به استثنای AdWords) بیش از 61٪ کلیک را تشکیل می دهد و فقط 10٪ کلیک به صفحه دوم می رود ، این بدان معناست که اگر در صفحه اول Google نیستید (در حالت ایده آل 3 نتیجه اول) )، باید سعی کنی.

آیا من باید خودم روی سئو کار کنم یا اینکه باید یک متخصص سئو را از خارج برون سپاری کنم؟

با مشاهده الگوریتم های جستجوی گوگل یا جستجوی سئو و آموزش بهینه سازی سایت ، بسیاری از افراد این احساس را پیدا می کنند که سئو موضوعی بسیار پیچیده است ، بنابراین توصیه می کنند که آن را به یک آژانس جستجوگرها برون سپاری کنید. اگر یک آژانس سئو بسیار حرفه ای یا فریلنسر خوبی باشد ، ممکن است مزایایی از جمله کار تخصصی تر و سرعت بیشتر را برای شما به همراه داشته باشد ، اما این برون سپاری ممکن است هزینه های دیگری را متحمل شود که بسیار بیشتر از فرصت ها است.

1. برون سپاری SEO مانند برون سپاری پشتیبانی مشتری است.

سئو فقط در مورد موقعیت شما در گوگل نیست ، بلکه در مورد دانستن رفتار مشتریان ما در سایت ما است ، چه انگیزه ای آنها را به یک کلیک یا یک کار تحریک می کند و بنابراین برون سپاری سئو به معنای از دست دادن تجربه و اطلاعات ارزشمند است. از رفتار و علایق مشتریان ما.

۲. یک آژانس SEO یا فریلنسر بد باعث نابودی شما می شود.

آژانس یا فریلنسری که چنین مواردی را به شما بگوید ، تجارت شما را از بین می برد: سئو تضمینی ، شما در صفحه اول Google کمتر از یک ماه هستید ، تمام روشهای جستجوگرها عبارتند از: کبوتر ، پاندا ، دیپ ذهن و و بسیار پیچیده ، رتبه الکسا زیر 1000 تضمین شده و دائمی و … اگر کار SEO خود را با چنین شعارهایی به چنین آژانس واگذار کنید ، آنها مجبور به استفاده از ابزار SEO کلاه سیاه هستند که در نهایت Google سایت شما را شناسایی می کند و احتمالاً شما را جریمه می کند.

3. سئو یک فعالیت دائمی است نه یک برنامه موقت.

اصولاً امضای قرارداد با آژانس برای مدت زمان مشخص به این معنی است که ما SEO را به درستی درک نمی کنیم. سئو بخشی از فعالیت مادام العمر یک تجارت است ، به این دلیل که یک سال به عنوان یکی از پروژه های شرکت به خارج از کشور واگذار نشده و سپس با سئو کار نمی کند.

در مورد مضرات برون سپاری سئو مطالب زیادی گفته می شود ، بنابراین بهتر است مزایای آن را نادیده بگیریم و خود این کار را انجام دهیم. با استفاده از ابزارها و آموزش های موجود ، سئو چندان پیچیده نیست ، اما با چند نکته ساده ، رتبه های بسیار زیادی را در نتایج گوگل کسب خواهید کرد. امروزه می توانید آموزش بهینه سازی سایت و سئو را از بسیاری از منابع دریافت کنید ، یا اگر سایت وردپرسی دارید ، افزونه هایی مانند افزونه Yoast SEO با نکاتی ساده شما را به خوبی راهنمایی می کنند تا نتیجه بهتری بگیرید.

SEO چقدر طول می کشد؟

SEO یک روش بازاریابی آنلاین است که با استفاده از آن می توانید تعیین کنید که می خواهید از طریق این کانال مشتری جذب کنید. به عنوان مثال ، ممکن است دریابید که مشتریان شما کمتر در Google راه حلی برای مشکل خود پیدا می کنند.

اگر پاسخ شما مثبت است و می دانید که می توانید مشتریان زیادی از طرف Google جذب کنید ، انجام فعالیت های جستجوگرها به یکی از فعالیتهای مادام العمر تجارت شما تبدیل خواهد شد. در سازمان های بزرگتر که در زمینه آنلاین فعالیت می کنند ، حتی مدیر SEO یا مدیر بازاریابی موتور جستجو به طور جداگانه و حرفه ای استخدام می شود که تیم SEO را نیز برای خود تشکیل می دهد. در مشاغل کوچکتر ، همان مدیر بازاریابی دیجیتال نیز ممکن است مسئول بهینه سازی سایت باشد.

بنابراین پاسخ به این سوال که SEO از این منظر چه مدت طول می کشد یک سوال اشتباه است زیرا این یک پروژه کوتاه مدت نیست که پروژه برای آن تعریف شده است ، بلکه یکی از اصلی ترین فعالیت های بازاریابی است که می تواند حداقل بسیار پروژه بلند مدت او آن را تشبیه کرد.

اما از زاویه دیگری این سوال درست است. که دیدن نتایج عملکرد در زمینه SEO پس از مدتی اتفاق می افتد و موقعیت سایت ما در Google بهبود می یابد. اگر بخواهیم جواب نسبی بدهیم تا دید خوبی به شما بدهیم ، پاسخ از 3 ماه تا 1 سال است. این بدان معناست که حداقل به مدت 3 ماه دیگر نتیجه بهینه سازی هایی را که امروز شروع می کنید مشاهده خواهید کرد ، به عنوان مثال رتبه الکسا شما بهبود می یابد یا در صفحات Google بیشتر دیده می شوید.

اما پاسخ دقیق تر این است که زمان سئو بستگی دارد. به متغیرهای زیر بستگی دارد:

کلمات کلیدی مرتبط با تجارت شما
منطقی محتوای سایت خود را به کلمات کلیدی پیوند دهید
دامنه قدیمی و وب سایت شما
طراحی فعلی وب سایت شما
میانگین زمان صرف شده در صفحات کاربر در سایت شما
موقعیت جغرافیایی
منطقه کار خود را با کلمات کلیدی مرتبط رقابت کنید
فعالیت های شما در زمینه شبکه های اجتماعی
واکنش شما نسبت به روندهای مختلف جدید
و …

همه اینها می تواند در زمانی که نتایج کار سئو خود را مشاهده می کنید تأثیر بگذارد.

هزینه جستجوگرها چقدر است؟

با توجه به پاسخ به سوال قبلی ، زمان سئو بسیار طولانی است و بخشی از فعالیت های معمول یک کسب و کار است ، بنابراین هزینه آن تعداد مشخصی ندارد. در حالی که سئو می کنید باید هزینه آن را پرداخت کنید. هزینه سئو زمان بر است. وقتی کارمندان شما به طور تمام وقت یا نیمه وقت در شرکت شما می مانند و شما به آنها هزینه پرداخت می کنید. هزینه های بهینه سازی وب سایت اغلب با سایر هزینه هایی که متحمل می شوید ، از جمله تولید محتوا یا بهبود کد سایت و اشکالات ، همپوشانی دارد و هزینه های خالص سئو نیست.

باورهای غلط در مورد سئو و بهینه سازی سایت در ایران

1. SEO ترافیک رایگان است.

اصلا. وقتی می توانید بگویید که ترافیک ارگانیک رایگان از طریق SEO به سایت من سرازیر شده است ، شما زمان و فناوری زیادی را در سئو سرمایه گذاری کرده اید.

۲. با تمرکز بر سئو ، ما از تمام مشتریان بهره خواهیم برد.

بسیاری هستند که فکر می کنند اگر تمام سرمایه گذاری خود را انجام دهند و روی سئو سایت تمرکز کنند ، می توانند همه مشتریان بازار را برای خود جمع کنند و رقبا را شکست دهند. به هیچ وجه ، SEO و SEM فقط یکی از ده ها کانال جذب مشتری هستند و شما هرگز نمی توانید همه مشتریان را از یک کانال جذب کنید و حتی انجام این کار نیز درست نیست.

3. Alexa Alexa به معنای نتیجه SEO است

اگرچه در بسیاری از موارد سایت های دارای SEO و بازدید بسیار خوب نیز از رتبه الکسای خوبی برخوردار هستند ، اما باید بدانید که همیشه اینگونه نیست و تنها ملاک شما برای موفقیت در سئو نباید رتبه الکسا باشد.

4- اصلاً نیازی به سئو نیست ، گوگل همه چیز را می فهمد

متاسفانه نه. اگرچه گوگل روز به روز خود را بهبود می بخشد و الگوریتم های خود را بهبود می بخشد ، شما همچنین باید روی سئو و بهینه سازی سایت خود و ارائه محتوای با کیفیت کار کنید تا Google بتواند بهتر شما را نشان دهد.

5. من فقط می خواهم اولین نتیجه Google در برخی از کلمات کلیدی باشم.

خوب است که یک کلمه کلیدی خاص را امتحان کنید ، اما باید بدانید که این یک خطر بزرگ است ، به خصوص اگر رقابت در آن کلمه کلیدی بسیار گران باشد. زیرا ممکن است x تومان هزینه کنید و در یک کلمه کلیدی رتبه اول را کسب کنید و Y را کلیک کنید ، اما اگر در کلمات کلیدی چند کلمه ای دیگر و کمتر رقابتی سرمایه گذاری کنید با هزینه X / 2 می توانید 10Y را کلیک کنید.

به ترافیکی که در زمینه سئو به سایتی وارد می شود توجه کنید. اگرچه moz.com بیشترین کلیک را روی کلمه کلیدی دریافت می کند ، اما کلیک های بیشتری از کلمات کلیدی طولانی تر ایجاد می شود که قابل توجه است. بنابراین حتماً کلمات کلیدی دیگری را برای جلب توجه بیشتر بازدید کنندگان با سهولت بیشتر درج کنید

6. ما یک قرارداد 100٪ تضمین شده SEO داریم.

یک آژانس سئو یا فریلنسر نمی تواند رتبه Google یا Alexa شما را بدون اطلاع کامل از شغل شما تضمین کند. اگر همان قول را بدهید و مثلاً در کمتر از 3 ماه رتبه الکسای شما به طرز چشمگیری بهبود یابد ، حتماً روش های غیرمتعارف و غیرقانونی Google را دنبال کرده است. در این حالت ، یا اخطار مجازات از طرف گوگل دریافت خواهید کرد ، یا حداقل به زودی آن رتبه و موقعیت را از دست خواهید داد و حتی بدتر به موقعیت قبلی باز خواهید گشت.

آموزش بهینه سازی وب سایت و تمرین عملی سئو امروزه یک ضرورت است که مدیران سایت ها و همه کسانی که می خواهند دیده شوند باید برنامه ریزی مناسبی برای آن داشته باشند. در این مقاله سعی کردیم مبانی آموزش بهینه سازی سایت را بیان کنیم و شما را برای شروع مراحل بعدی آماده کنیم.