اگر می خواهید با دانلود آموزش طراحی کاراکتر دو بعدی در ایلوستریتور تکنیک های ساده نقاشی را در Adobe Illustrator بیاموزید ، با من همراه شوید و این درس سرگرم کننده و تأمل برانگیز را دنبال کنید. هنگام ساختن یک گاو کارتونی زیبا ، از آن برای دیدن ژست نیلوفر یوگا در علفزار سبز استفاده خواهیم کرد. موس یا تبلت خود را نگه دارید ، ذهن خود را آرام کنید و شروع کنید!

اشکال اساسی یک گاو را از طرح خود ایجاد کنید
سطح 1
با کاغذ یا مواد اولیه دیجیتال آموزش مقدماتی طراحی کاراکتر را شروع می کنیم. شما می توانید از عکس من استفاده کنید ، من آن را در ابزار مداد (N) در Adobe Illustrator دارم.

ابتدا می خواهیم اشکال اصلی سر را بسازیم. از یک ابزار گرد 50 پیکسلی برای ایجاد فرم صاف در بینی استفاده کنید و از ابزار Shift-R استفاده کنید (تنظیمات ابزار من را می توانید در تصویر زیر بررسی کنید) تا پیچ و تاب ایجاد شود. لب پایین گوشت گاو را اضافه کنید و دوباره آن را برگردانید ، پایین آن را کمی پایین بیاورید.

سطح 2
رنگ پر شدن بینی را به رنگ پوست بیشتر تغییر دهید و پایه استخوان عاج را با کمک یک ابزار بیضی اضافه کنید. شکل سر را به عقب نگه دارید (Shift-Control- [) و یک جفت شکل گرد را با یک ابزار مداد بکشید (N) ، یا دو بیضی خرد شده را با استفاده از یک ابزار بیضی اضافه کنید (L).

مرحله 3
اشکال اصلی شاخ را به سر گاو اضافه کنید. بیضی سفارشی ایجاد کنید و به Effect> Distortion> Back بروید و مقدار تاشو افقی را روی 7٪ تنظیم کنید تا شکل زیر برابر شود. Object> Mirror را باز کنید و افکت Arc را دوباره اعمال کنید ، خم عمودی را روی 60٪ تنظیم کنید و شکل خود را کمی به سمت چپ بچرخانید.

دومی درست کنید و هر دو را پشت شکل اصلی قرار دهید.

4 مرحله
جنین در بدن گاو. یک مستطیل گرد دیگر ایجاد کرده و آن را زیر اشکال دیگر قرار داده و با ابزار Shift-R ویرایش کرده و در پایین گسترش دهید.

مرحله 5
با استفاده از ابزار مداد (N) یک شکل صندوق عقب بکشید (وفاداری ابزار مداد را افزایش دهید تا اشکال نرمتر شود) و یک سم نعل مانند گرد ایجاد کنید. بازوی حاصل را کپی کرده و نسخه آینه آن را با استفاده از ابزار انعکاس (R) در طرف دیگر بدن قرار دهید.

بازوها را اضافه کنید
مرحله 6
حالا بیایید پاهای گاو را متبلور کنیم ، آنها را در موقعیت شناخته شده نیلوفر قرار دهیم. ابتدا بیضی مخدوش را به پشت پا اضافه کنید و آن را با رنگ کمی تیره تر از سایر اعضای بدن پر کنید. سپس با استفاده از ابزار مداد (N) شکل باریکی را که در قسمت جلوی ساق قرار دارد خم کنید. نوک آن را به شکل چنگال درآورید ، و در آن نعل اسب را مشخص کنید.

یک شکل آزاد و قهوه ای تیره را روی قسمت نعل اسب قرار دهید و از عملکرد تقاطع برد Pathfinder برای برش قطعات غیر ضروری استفاده کنید. فراموش نکنید که قبل از استفاده از ویژگی های Pathfinder ، شکل پا را کپی کنید ، زیرا معمولاً هر دو شی inte تعاملی را پاک می کند.

از شبکه برای نقاشی و احیای اشیا استفاده کنید
سطح 1
ما احیای تصویر خود را از اولین عنصری که ایجاد کردیم آغاز خواهیم کرد: بینی گاو. شکل را انتخاب کرده و به مسیر Object> Create Mesh Gradient بروید. در پنجره گزینه های بازشو 4 برای ردیف ها و 3 برای تعداد ستون ها تنظیم کنید و OK را کلیک کنید.

اکنون قسمت سرگرم کننده! ابزار انتخاب مستقیم (A) را مسلح کنید و با انتخاب دو نقطه لنگر بالایی در قسمت میانی بینی و سبک کردن آنها نسبت به شکل اولیه بینی ، رنگ آمیزی را شروع کنید. سپس تمام نقاط لنگر را در لبه های شکل خود انتخاب کرده و آنها را تیره تر کرده و سایه ای را در امتداد محیط ایجاد کنید. خواهید دید که شکل به یک باره سه بعدی و صاف می شود.

با استفاده از همین روش دهان گاو را رنگ کنید و قسمت بالایی آن را تیره کنید. می توانید با استفاده از ابزار grid (U) شکل را مستقیماً به شبکه تبدیل کنید و روی آن کلیک کنید و سپس به همان تعداد ردیف و ستون اضافه کنید که با کلیک مجدد بر روی ابزار grid (U) در قسمتهای مختلف شکل خود (معمولاً روی مرکز و لبه های اشیا کلیک می کنم).

سطح 2
بیایید روشنایی محیط را اضافه کنیم تا سطح واقع بینانه تر شود. ابزار Mesh (U) را برداشته و بر روی خطوط عمودی و افقی مرکز نزدیک به لبه ها کلیک کنید ، بنابراین تعدادی ردیف و ستون اضافی ایجاد می کنید (خطوط از جایی که کلیک کردید عبور می کند).

اکنون ابزار Lasso (Q) را برداشته و نقاط موجود در خطوط تازه ایجاد شده را انتخاب کرده و تاریک تر کنید. سپس فقط بیرونی ترین نقاط در امتداد لبه شکل را انتخاب کنید. اگر نمی توانید همه نقاط را همزمان انتخاب کنید ، کلید Shift را فشار دهید و نگه دارید. در آخر ، نقاط انتخاب شده را با رنگ صورتی روشن تر پر کنید ، و لبه ها را درخشان کنید.

مرحله 3
بیایید همان روش نقاشی سر گاو را امتحان کنیم. ابتدا ، Object> یک شبکه شیب دار 3 ردیفی ، 4 ستونی ایجاد کنید. با استفاده از ابزار Mesh (U) 2 ردیف و 2 ستون دیگر بسیار نزدیک به لبه ، در امتداد هر طرف شکل اضافه کنید. سپس جفت نقاط لنگر واقع در نزدیکی لبه را انتخاب کرده و رنگ پر را به رنگ بژ روشن کرده و رنگ دندان مرکزی را ترک کنید. همانطور که می بینیم ، شکل اشتباه است و بیشتر شبیه یک توپ است.