یک تجربه کاربری خوب برای یک وب سایت ایجاد تعامل ساده ، آسان و شفاف برای کاربر در تمام صفحات وب سایت از طریق یک پیمایش جامع یا منوی مرکزی است.

ساده نگه داشتن منوی اصلی (پیمایش) در وب سایت های پیچیده کار ساده ای نیست ، زیرا هر بخش از وب سایت های پیچیده به بخش های مختلفی نیاز دارد.

افزودن و افزودن قسمتهای مختلف وب سایت به منوی اصلی از یک طرف ، ساده و روشن نگه داشتن نحوه تعامل مخاطبان در تمام قسمتهای وب سایت و از طرف دیگر ایجاد تجربه کاربری راحت و کارآمد کار ساده ای نیست. این شامل تعدادی از نکات در مورد نحوه تدوین مرور پاسخگو است.

در اینجا مثالی از تکنیک های مورد نیاز برای ایجاد پیمایش پاسخگو برای یک وب سایت پیچیده آورده شده است.

در زیر ما اصول ویرایش منو یا همان پیمایش واکنش پذیر را بحث خواهیم کرد.

روند ناوبری واکنشی

رمز موفقیت در توسعه مرور پاسخگو ، به ویژه برای وب سایت های پیچیده و بزرگ ، همکاری نزدیک با دارندگان وب سایت است.

در اولین گام توسعه یک پیمایش پاسخگو ، تا آنجا که ممکن است در مورد مخاطبان وب سایت و اینکه نوع بازدید کننده وب سایت از طریق وب سایت به دنبال چه نوع اطلاعاتی است ، تحقیق کنید. محتوای وب سایت همیشه توسط بخشهایی که مخاطب بیشترین جستجو را در اولویت خود دارد ، در اولویت قرار دارد. .

به همین دلیل ، محتوا و اطلاعات وارد شده توسط مخاطبان هدف پس از آگاهی از سایت شما باید به ساده ترین روش از منو قابل دسترسی باشد.

بدون شک صاحبان وب سایت به خوبی می دانند که کدام قسمت از محتوای وب سایت برای مشتریانشان مهم است. بنابراین ، یک ساختار جامع بر اساس اولویت بندی محتوا طراحی کنید تا هر بخش براساس اهمیت خود به چندین زیر مجموعه تقسیم شود.

بنابراین ، موارد در فهرست اصلی قرار می گیرند ، و سایر بخش ها با توجه به اولویت در زیر مجموعه ها قرار می گیرند.

اما گاهی اوقات در وب سایت های بزرگ و پیچیده تعداد دیگری از عناصر وجود دارد که باید توسط بینندگان سایت به راحتی مشاهده شود ، اما اولویت و اهمیت آنها برای قرار گرفتن در پیمایش اصلی کافی نیست. برای مواردی که در این گروه هستند ، یک پیمایش بار پشتیبانی یا ثانویه در نظر گرفته شده است.

به عنوان مثال ، وب سایت healthunit.com شامل یک منوی اصلی و یک زیر منو است.

پس از تقسیم بندی براساس اولویت ها به سبک زیر ، مرحله طراحی و بهینه سازی طراحی پاسخگو برای صفحات با اندازه های مختلف (تلفن های هوشمند و رایانه های لوحی) است.

در وب سایت هایی که دارای دو منوی اصلی و فرعی هستند ، منوی اصلی همیشه به صورت عمودی (همانطور که در شکل نشان داده شده است) و ناوبری پاسخگو ثانویه به صورت خطوط موازی کوچک (همبرگر منو) برای طراحی صفحه نمایش گوشی های هوشمند نمایش داده می شود. نشان دادن

گاهی اوقات منوی اصلی به صورت عمودی آورده می شود تا تجربه کاربر پسندتری را به جای استفاده از منوی همبرگر ، بسته به مشخصات بازار هدف (به عنوان مثال سن مخاطبان و کاربران) و رفتار مشتری ، فراهم کند.

هنگامی که این بخش را پاک کردید و از یک طراحی پاسخگو استفاده کردید یا منو را تقسیم بندی و اولویت بندی کردید ، طراحی ظاهر وب سایت را شروع کنید.

گاهی اوقات حفظ طراحی برای صفحات دسک تاپ (صفحات بزرگتر) و طراحی برای صفحات کوچکتر مانند تلفن های هوشمند کار ساده ای نیست و در بسیاری از موارد منوی مدل همبرگر می تواند به شما کمک کند.

راه حل دیگر استفاده از Page Scroll است که به کاربر اجازه می دهد تا به راحتی با منوی وب سایت در تلفن های هوشمند ارتباط برقرار کند.

مزیت اسکرول صفحه امکان وجود یک منوی بالاتر یا نوار پیمایش است که در آن کاربر می تواند به راحتی به سمت بالا یا پایین حرکت کند در حالی که متن و محتوای مربوطه در عمق طراحی وب سایت از بین نرفته است.

راه حل دیگر استفاده از یک منوی پاسخگو در چند سطح است. (منوی سطح پاسخگویی پاسخگو) این روش به کاربر کمک می کند تا به راحتی و آسان بسیاری از بخشهای منوی اصلی را پشت سر بگذارد و بدون خروج از صفحه مربوطه به سطوح پایین (زیر بخش) ناوبری اصلی برسد و منتظر بارگذاری صفحه جدید شود.

به طور کلی ، دانش کاربر و رفتار بازار هدف یکی از عوامل مهم در نحوه طراحی پیمایش وب پیچیده است. جهت تعامل مخاطبان با وب سایت باید برای راحتی مخاطب هدف باشد و بازدید کننده را از قسمتهای اصلی و محتوای وب سایت به قسمت های دیگر هدایت کند.

حتماً در طراحی واکنش گرا برای صفحات بزرگ و کوچک از این اصل پیروی کنید. به یاد داشته باشید که سادگی و راحتی (ناوبری) مخاطبان در تعامل با وب سایت اولین شرط برای طراحی مرور پاسخگو است.