آیا بازاریابی محتوا به تجارت من کمک خواهد کرد؟

مطمئناً اگر نام بازاریابی محتوا را شنیده اید و ایده کوتاهی در مورد آن دارید ، سوالی که به ذهن شما خطور می کند این است که “آیا بازاریابی محتوا به تجارت من کمک می کند؟” قبل از اینکه به جزئیات پاسخ این سوال بپردازیم ، نکته مهمی وجود دارد که باید درباره آن صحبت کنیم.

بازاریابی محتوا چیست؟

اخیراً جمله “محتوا سلطان است” بحث و جدال زیادی را در بین بازاریابان اینترنتی ایجاد کرده است. درست است که بحث های زیادی در مورد صحت این گفته وجود دارد ، اما نکته این است که تولید محتوا با سایر حوزه های بازاریابی (مانند شبکه های اجتماعی و سئو) کمی متفاوت است. در واقع می توان گفت که حوزه های مختلف بازاریابی به دلیل وجود محتوا شکل می گیرد.

این را باور نمی کنید؟ پیشنهاد می کنیم لحظه ای به این موضوع فکر کنید.

به عنوان مثال ، بدون محتوا ، سئوکاران چیزی برای بهینه سازی نخواهند داشت. کارشناسان سئو توضیحات متا را برای محتوای وب سایت خود تعریف می کنند تا ربات های گوگل و فیس بوک بتوانند سریعتر و آسان تر محتوای پیچیده خود را شناسایی و فهرست بندی کنند. هر پیوندی که بازاریابان دریافت می کنند به محتوای یک سایت اشاره دارد و تمام کلمات کلیدی که کاربران وارد موتورهای جستجو می کنند تلاشی برای بدست آوردن محتوای مرتبط است.

همه ایمیل ها ، همه توییت ها ، تمام صفحات فرود و همه توضیحات محصولات همه مثال های مختلفی از محتوا هستند. همه این موارد مشترک است که یان لری توانسته است این شباهت را به بهترین وجه توصیف کند:

به مقالات طولانی ، پست های وبلاگ یا اینفوگرافیک هایی که برای رتبه بندی بالاتر در Google ایجاد شده اند ، محتوا گفته نمی شود. محتوا هر چیزی است که بتواند پیامی را به مخاطب منتقل کند. همه چيز!

– ایان لری ، مدیر عامل شرکت Portent

محتوا قلب تپنده کاری است که ما بازاریابان انجام می دهیم. ما با مشتریان ، مخاطبان و کاربران خود صحبت می کنیم و همه آنچه با آنها به اشتراک می گذاریم – صرف نظر از فرم – محتوای ما است.

بنابراین سوال این است که ، بازاریابی محتوا چیست؟ پاسخ بسیار ساده است. استفاده از محتوا (صرف نظر از فرم) برای دستیابی به اهداف بازاریابی شرکت ، بازاریابی محتوا نامیده می شود.

این اهداف بازاریابی می تواند شامل به دست آوردن مشتریان بالقوه ، حفظ مشتریان موجود ، مارک تجاری یک محصول / محصول یا هر چیز دیگری باشد. در این آموزش سعی خواهیم کرد تمام اهداف بازاریابی محتوا را برای شما توضیح دهیم.

به دنبال افزایش چند برابر فروش هستید؟

ما با تبلیغات Google و کمترین هزینه به شما کمک می کنیم تا در رأس Google قرار بگیرید.
برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

چگونه بازاریابی محتوا می تواند برای کسب و کار من مفید باشد؟

هنوز شرکت ها یا سازمان هایی هستند که منابع خود را به بازاریابی محتوا اختصاص نمی دهند. یکی از دلایل این امر عدم درک آنها از مزایای بازاریابی محتوا است. از طریق بازاریابی محتوا می توانید برند خود را در بین مردم مشهور کنید و این شگفت آور است ، اما متأسفانه نتایج کاملا ملموس و نامحسوس است زیرا هیچ کس در هر مجموعه موفقیت خود را مدیون بازاریابی محتوا نیست!

این عدم درک اهمیت بازاریابی محتوا توسط مشتریان به شما کمک می کند مزایای بازاریابی محتوا را بهتر درک کنید. بنابراین بیایید ابتدا در مورد مزایای نامشهود بازاریابی محتوا صحبت کنیم (مزایایی که به راحتی دیده نمی شوند اما هنوز هم مهم هستند و ما بازاریابان اینترنتی از آنها آگاهی داریم):

نتایج نامشهود بازاریابی محتوا
مارک تجاری

فرض کنید چنین مکالمه ای بین دو مشتری شما رد و بدل می شود:

تولید محتوا به مخاطب شما موضوعی را می دهد تا در مورد آن صحبت کند. وقتی آنها در مورد شما با یکدیگر صحبت می کنند ، در واقع شرکت شما را به یکدیگر معرفی می کنند (در این بین ، آنها شما را به یکدیگر توصیه می کنند یا پیوند شما را با یکدیگر به اشتراک می گذارند). شک نکنید این نوع برند بهترین نوع بازاریابی است.

داشتن احترام و تحسین در صنعت

“من در ابتدا در مورد آنچه در مورد” خلاقیت خلاق در تولید “شنیده بودم تردید داشت. اما بعد از خواندن مقاله ای در مورد Harvard usiness Review ، فهمیدم که این روش های تولید چقدر موثر بوده اند. من این کار را خواهم کرد! ”

جلب احترام و اعتبار در بین مخاطبان وقت گیر است زیرا ابتدا باید اعتماد مشتری جلب شود. هنگامی که دانش و (از همه مهمتر) صداقت خود را نسبت به مشتریان خود اثبات کردید ، آنها شما را به عنوان راهنمای خود می پذیرند ، کسی که می تواند در شرایط بحرانی آنها را به درستی راهنمایی کند.

وب سایت هایی که به کیفیت محتوای خود اهمیتی نمی دهند (به این موارد کارخانه تولید محتوا می گویند) غالباً محتوای نادرست زیادی را در وب سایت خود منتشر می کنند. این امر خوانندگان را به صحت “همه چیز” در اینترنت شک می کند.

اینجاست که باید اقدام کنید. صحت محتوای وب سایت شما نشانه اعتبار محصولات و خدمات شما خواهد بود. هنگامی که صحت و صداقت محتوای شما برای کاربران ثابت شد ، می توانید مطمئن باشید که آنها خدمات شما را به وب سایت های دیگر ترجیح می دهند.

تبدیل غیرمستقیم کاربر به مشتری

“چه چیز جالبی! من هرگز نام این شرکت را نشنیده ام. آنها نرم افزاری را طراحی می کنند؟ من دوست دارم بدانم که نرم افزار آنها چگونه کار می کند!”

اگر محتوای وب سایت شما مشتریان بالقوه را هدف قرار دهد ، باعث کاهش فاصله این افراد با وب سایت شما خواهد شد ، به این معنی که می توانید امیدوار باشید در آینده ای نزدیک این افراد محصولات شما را خریداری کنند. فرقی نمی کند محصولات خود را در محتوای خود معرفی کنید یا خیر ، به هر حال این اتفاق می افتد.

هماهنگی تیم

– “آیا می توانید آخرین مقاله من را در شبکه های اجتماعی مختلف تبلیغ کنید؟”

“بله. من فکر می کنم این اولین بار است که با هم روی یک پروژه کار می کنیم.”

بازاریابی محتوا بنیادی است که کلیه مبارزات تبلیغاتی بر اساس آن بنا شده اند. تولید محتوا بازاریاب های صمیمی و فرصت همکاری با آنها را برای شما به ارمغان می آورد.

در مراحل تولید محتوا ، شما با طراحان گرافیک و طراحان برای تولید تصاویر کار می کنید. شما برای اطمینان از نحوه انتشار محتوا با کارشناسان سئو و با تیم های بازاریابی و روابط عمومی برای تبلیغ و به اشتراک گذاری محتوا همکاری خواهید کرد ، و این تازه آغاز کار است.

نتایج عینی بازاریابی محتوا

خوب ، اکنون که به نتایج ملموس بازاریابی محتوا رسیده ایم ، باید بگوییم که بازاریابی محتوا مزایای دیگری نیز دارد که ملموس تر و به راحتی قابل اندازه گیری هستند (برخی از نتایج ملموس بازاریابی محتوا در زیر ذکر شده است):

ترافیک وب سایت

افزایش بازدید سایت نه تنها یکی از ملموس ترین مزایای بازاریابی محتوا است بلکه یکی از مهمترین ویژگی های آن است. تولید محتوای غنی و ارزشمند مخاطبان زیادی را به سمت وب سایت شما جذب می کند زیرا وب سایت شما محلی است که آنها می توانند در مورد شرکت ، محصولات و خدمات شما اطلاعات کسب کنند.

تبدیل غیرمستقیم کاربر به مشتری

“چه چیز جالبی! من هرگز نام این شرکت را نشنیده ام. آنها نرم افزاری را طراحی می کنند؟ من دوست دارم بدانم که نرم افزار آنها چگونه کار می کند!”

اگر محتوای وب سایت شما مشتریان بالقوه را هدف قرار دهد ، باعث کاهش فاصله این افراد با وب سایت شما خواهد شد ، به این معنی که می توانید امیدوار باشید در آینده ای نزدیک این افراد محصولات شما را خریداری کنند. فرقی نمی کند محصولات خود را در محتوای خود معرفی کنید یا خیر ، به هر حال این اتفاق می افتد.

هماهنگی تیم

– “آیا می توانید آخرین مقاله من را در شبکه های اجتماعی مختلف تبلیغ کنید؟”

“بله. من فکر می کنم این اولین بار است که با هم روی یک پروژه کار می کنیم.”

بازاریابی محتوا بنیادی است که کلیه مبارزات تبلیغاتی بر اساس آن بنا شده اند. تولید محتوا بازاریاب های صمیمی و فرصت همکاری با آنها را برای شما به ارمغان می آورد.

در مراحل تولید محتوا ، شما با طراحان گرافیک و طراحان برای تولید تصاویر کار می کنید. شما برای اطمینان از نحوه انتشار محتوا با کارشناسان سئو و با تیم های بازاریابی و روابط عمومی برای تبلیغ و به اشتراک گذاری محتوا همکاری خواهید کرد ، و این تازه آغاز کار است.

نتایج عینی بازاریابی محتوا

خوب ، اکنون که به نتایج ملموس بازاریابی محتوا رسیده ایم ، باید بگوییم که بازاریابی محتوا مزایای دیگری نیز دارد که ملموس تر و به راحتی قابل اندازه گیری هستند (برخی از نتایج ملموس بازاریابی محتوا در زیر ذکر شده است):

ترافیک وب سایت

افزایش بازدید سایت نه تنها یکی از محسوس ترین مزایای بازاریابی محتوا است ، بلکه یکی از مهمترین موارد بهبود سئو نیز می باشد.

تأثیرات مثبتی که تولید محتوا روی سئو دارد بیشتر از آن است که بتوانیم در این مقاله برشماریم. به طور خلاصه ، محتوای با کیفیت پیوندهای طبیعی معتبری را فراهم می کند که سکوی پرشی برای رتبه های بالاتر در Google خواهد بود. همچنین ، Google توانایی درک محتوای محتوای شما را دارد تا درک بهتری از زمینه وب سایت شما داشته باشد.

این به Google امکان می دهد وب سایت شما را برای کلمات کلیدی یا معانی مشابه رتبه بندی کند. این لیست از اثرات می تواند ادامه داشته باشد ، اما همه آنها را می توان در یک جمله خلاصه کرد: اگر محتوایی وجود ندارد ، چه چیزی برای موتورهای جستجو بهینه سازی می شود؟

تبدیل مستقیم کاربر به مشتری

هیچ چیز دیگری نمی تواند تعداد مشتریان شما را افزایش دهد مانند نوشتن توضیحات کامل برای معرفی یک محصول. این توصیفات باید به گونه ای باشد که مشتریان را قانع کند که پیشنهاد ویژه ای به آنها ارائه شده است و شما چیزی دارید که می تواند سطح زندگی آنها را بهبود بخشد. تولید محتوای غنی و ارزشمند مخاطبان زیادی را به سمت وب سایت شما جذب می کند زیرا وب سایت شما محلی است که آنها می توانند در مورد شرکت ، محصولات و خدمات شما اطلاعات کسب کنند.

آیا می خواهید با تولید محتوا به یک برند پیشرو تبدیل شوید؟

ما از برنامه ریزی و مدیریت یک کمپین بازاریابی محتوا تا تولید محتوای وب سایت و شبکه های اجتماعی با شما هستیم.
برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

مختصرا در مورد بازاریابی چرخ لنگر

نکته مهمی که در مورد بازاریابی محتوا وجود دارد و از همان ابتدا باید از آن آگاه باشید این است که هیچ یک از مزایای ذکر شده در بالا تأثیر کوتاه مدت ندارد. بازاریابی محتوا نمونه ای عالی از “بازاریابی لنگر” است.

چرا لنگر چرخ ها؟ زیرا برای کار با چرخ لنگر ، ابتدا باید وقت و انرژی زیادی صرف کنید. با گذشت زمان ، انگیزه چرخ خود انرژی مورد نیاز برای چرخش را تولید می کند و در طولانی مدت با کمی انرژی و زمان می توانید همان نتیجه اولیه را بگیرید.

حتما بخوانید: آموزش کامل سئو وردپرس با افزونه yoast seo

وقتی تولید محتوا را شروع کردید ، انتظار نداشته باشید که یک روز پس از انتشار محتوای خود بهترین نتیجه را بگیرید. به این فکر کنید که محتوای شما به چه کسانی پاسخ می دهد و چه کسانی از آن بهره مند می شوند. هرگز فکر نکنید که تولید محتوا بی فایده و وقت گیر است زیرا هرگز م workثر نخواهد بود.

در زیر گرافی را مشاهده می کنید که حقیقت ناب را نشان می دهد. نکته ای که مدیرعامل ما هر از گاهی به ما یادآوری می کند:

همانطور که در توضیحات تصویر مشاهده می کنید ، بازاریابان محتوا ابتدا موفقیت کمی کسب می کنند ، سپس بازدید وب سایت آنها به حالت عادی برمی گردد و حتی ممکن است اندکی افت کند. این دوره را دوره گذار می نامند.

بعد از این دوره دشوار است که بازدید وب سایت افزایش می یابد. بنابراین توصیه می کنیم مانند سایر بازاریابان محتوا عجله نکنید. صبر کنید و تولید محتوا را ادامه دهید. قطعاً نتایج خوبی خواهید گرفت.

اگر بودجه هنگفتی نداشته باشم و تیم تولید محتوای زیادی نداشته باشم ، آیا باز هم می توانم در بازاریابی محتوا موفق باشم؟

بله چرا که نه!

اگر منابع مالی (حتی غیرمالی) برای تولید محتوای منظم ندارید ، سعی کنید روی تولید محتوای “همیشه سبز” تمرکز کنید. تولید این نوع محتوا به زمان زیادی احتیاج ندارد ، به اصلاح و به روزرسانی نیاز ندارد و می تواند به عنوان یک منبع معتبر در اینترنت شناخته شود.

به عنوان مثال ، در وبلاگ MOZ ، مقاله ای با عنوان “تاریخچه تغییرات الگوریتم Google” وجود دارد که دارای آمار ترافیک عالی است. همه چیز از آنجا شروع شد که دکتر پیتر مایرز مجبور شد تغییرات مختلف و به روزرسانی های گوگل را برای نیازهای تجاری خود دنبال کند. با ثبت این تغییرات ، با گذشت زمان ، داستان او به منبعی تبدیل شد که افراد مختلف را به خود جلب می کرد.

این مقاله در سال 2011 نوشته شده است و فقط با تغییر الگوریتم گوگل به روز می شود ، اما تاکنون بیش از 1.7 میلیون بازدید داشته است. این یک آمار سرسام آور است ، نه؟!

نداشتن بودجه زیاد مزایایی هم دارد. به عنوان مثال ، شما نمی توانید درگیر همه پروژه های تولید محتوا شوید ، بنابراین باید در انتخاب اهداف و پروژه های خود دقت کنید. نتیجه این نوع تولید محتوا سابقه درخشان و الهام بخشی خواهد بود. مطمئن باشید کیفیت همیشه بر کمیت مقدم است.

چگونه می توانم مشتری یا رئیس خود را متقاعد کنم که بازاریابی محتوا ارزشمند است؟

درست است که محتوا برتر است ، اما بسیاری از تولیدکنندگان محتوا و نویسندگان مقاله نمی توانند ارزش واقعی بازاریابی محتوا را به دست آورند. یکی از دلایل این مشکل درک بیشتر افراد از نوع محتوای موجود در بازاریابی (پست های وبلاگ ، پست های راهنما ، محتوای آموزشی و …) است که چند مرحله قبل از تبدیل کاربران به مشتری است. این مرحله را شناخت می نامند.

در حقیقت ، این محتوای شما است که کاربران را به سمت یافتن وب سایت شما سوق می دهد. حتی می توان گفت که محتوای شما باعث علاقه کاربران به برند شما می شود. اما مرحله شناختی در بازاریابی محتوا آخرین مرحله قبل از فروش محصولات شما نیست. قبل از مشتری شدن کاربران ، مراحل و لایه های بیشتری از محتوا وجود دارد (در فصل 3 این راهنما ، قیف تولید و بازاریابی محتوا ، ما این مراحل را با جزئیات توضیح می دهیم).

اقناع مشتری / رئیس برای تهیه منابع بازاریابی محتوا کار دشواری است زیرا نتایج بازاریابی محتوا مشخص نیست و در کوتاه مدت تأثیر کمی دارد. نکات زیر می تواند این روند را برای شما آسان کند:

تحصیلات

اگر تصمیم گیرنده شرکت شما نمی داند بازاریابی محتوا چیست یا ارزش و تأثیر آن را در تجارت نمی فهمد ، اثبات ارزش بازاریابی محتوا برای آنها بسیار دشوارتر است. پیشنهاد ما این است که بازاریابی محتوا را به آنها بیاموزید و در مورد فواید آن با آنها صحبت کنید. مزایایی مانند:

در طولانی مدت مخاطب به دست آورید
ایجاد یک تجربه خوب
یک مارک را به یک مارک معتبر تبدیل کنید

هنگام صحبت درباره نتایج بازاریابی محتوا ، حتماً صادقانه با مشتریان یا رئیسان خود صحبت کنید تا انتظارات درستی از این نوع بازاریابی داشته باشند. مزایای تولید محتوا را برای آنها ذکر کنید. نام تجاری؟ آره. محبوبیت در شبکه های اجتماعی؟ مطمئن. تعداد کاربران افزایش می یابد؟ آره. اما از آنجا که بازاریابی محتوا در مرحله آگاهانه قیف بازاریابی قرار دارد ، نباید انتظار داشت مخاطب با خواندن یک مقاله همه محصولات را بخرد.

مهمترین مشکلی که با مشتری یا رئیس خود خواهید داشت این است که آنها فکر می کنند صنعتی که در آن فعالیت می کنند برای بازاریابی محتوا جذاب نیست و نمی تواند اطلاعات مفیدی درباره این صنعت منتشر کند. این درست نیست. هر داستانی می تواند جذاب و سرگرم کننده باشد (اگر به درستی تنظیم و برای مخاطبان واقعی نشان داده شود). چالش در اینجا این است که به رئیس یا مشتری خود نشان دهید که بازاریابی محتوای جذاب چگونه می تواند برای این صنایع خسته کننده باشد.

سود سرمایه را نشان دهید

قرار گرفتن در بالای کانال بازاریابی (مرحله آگاهی) به این معنی نیست که نمایش مقدار محتوا کاملاً غیرممکن است ، اما به این معنی است که شما مجبورید مدل های پیچیده و مختلفی ایجاد کنید تا بتوانید تأثیر زیادی در تبدیل کاربران به نمایش مشتریان. این مدل ها می توانند مقدار تقریبی محتوای شما را نشان دهند ، اما هرچه باشد ، ارقام شما تقریبی است. بنابراین به رئیس خود بگویید که اگر توانایی ایجاد یک پست وبلاگ را داشته باشد ، تقریباً به همان اندازه سود خواهد برد.

تحصیلات

اگر تصمیم گیرنده شرکت شما نمی داند بازاریابی محتوا چیست یا ارزش و تأثیر آن را در تجارت نمی فهمد ، اثبات ارزش بازاریابی محتوا برای آنها بسیار دشوارتر است. پیشنهاد ما این است که بازاریابی محتوا را به آنها بیاموزید و در مورد فواید آن با آنها صحبت کنید. مزایایی مانند:

در طولانی مدت مخاطب به دست آورید
ایجاد یک تجربه خوب
یک مارک را به یک مارک معتبر تبدیل کنید

هنگام صحبت درباره نتایج بازاریابی محتوا ، حتماً صادقانه با مشتریان یا رئیسان خود صحبت کنید تا انتظارات درستی از این نوع بازاریابی داشته باشند. مزایای تولید محتوا را برای آنها ذکر کنید. نام تجاری؟ آره. محبوبیت در شبکه های اجتماعی؟ مطمئن. تعداد کاربران افزایش می یابد؟ آره. اما از آنجا که بازاریابی محتوا در مرحله آگاهانه قیف بازاریابی قرار دارد ، نباید انتظار داشت مخاطب با خواندن یک مقاله همه محصولات را بخرد.

مهمترین مشکلی که با مشتری یا رئیس خود خواهید داشت این است که آنها فکر می کنند صنعتی که در آن فعالیت می کنند برای بازاریابی محتوا جذاب نیست و نمی تواند اطلاعات مفیدی درباره این صنعت منتشر کند. این درست نیست. هر داستانی می تواند جذاب و سرگرم کننده باشد (اگر به درستی تنظیم و برای مخاطبان واقعی نشان داده شود). چالش در اینجا این است که به رئیس یا مشتری خود نشان دهید که بازاریابی محتوای جذاب چگونه می تواند برای این صنایع خسته کننده باشد.

سود سرمایه را نشان دهید

قرار گرفتن در بالای کانال بازاریابی (مرحله آگاهی) به این معنی نیست که نمایش مقدار محتوا کاملاً غیرممکن است ، اما به این معنی است که شما مجبورید مدل های پیچیده و مختلفی ایجاد کنید تا بتوانید تأثیر زیادی در تبدیل کاربران به نمایش مشتریان. این مدل ها می توانند مقدار تقریبی محتوای شما را نشان دهند ، اما هرچه باشد ، ارقام شما تقریبی است. بنابراین به رئیس خود بگویید که اگر توانایی ایجاد یک پست وبلاگ را داشته باشد ، تقریباً به همان اندازه سود خواهد برد.

دیدگاهتان را بنویسید