وقتی داشبورد خود را باز می کنید ، با انبوهی از اطلاعات روبرو می شوید. این اطلاعات در قالب گزارش های مختلف در اختیار شما قرار می گیرد. هدف از گزارش ها شناخت عملکرد کمپین و رفتار کاربران و اصلاح آن در صورت لزوم است. بنابراین ، شما باید با عناصر گزارش آشنا باشید. بسیاری از اوقات کاربران تفاوت بین اصطلاحات و حروف استفاده شده در گزارش ها را نمی دانند و این باعث می شود که آنها نتوانند تجزیه و تحلیل صحیح را انجام دهند. در اینجا نحوه جمع آوری یکی برای استفاده در جلسه کلیک وجود دارد.

کلیک

هر بار که شخصی روی تبلیغ شما کلیک می کند ، بلافاصله تعداد کلیک روی داشبورد تبلیغات افزایش می یابد و هزینه از بودجه تبلیغ دهنده کاهش می یابد. با این حال ، برای اطمینان از صحت کلیک ، سیستم Yektant از الگوریتم های هوش مصنوعی برای شناسایی کلیک های مشکوک و بازپرداخت کامل هزینه های مرتبط با پنل تبلیغات استفاده می کند. در همین رابطه ، یکتانت گزارشی با عنوان “چرا نگران یک کلیک جعلی بر یکتانت نیستید” است. فراهم کرده است. برای اطلاعات بیشتر ، می توانید روش های تشخیص مشکوک کلیک را بخوانید تا کاملاً بفهمید که چگونه این فرآیند کار می کند.

سشن

جلسه به مجموعه تعاملات کاربر با وب سایت گفته می شود که در طی یک دوره زمانی خاص رخ می دهد. یک جلسه می تواند شامل مشاهده صفحات ، رویدادها ، خواندن یک پست وبلاگ و هر تعامل دیگری باشد که کاربر با وب سایت درگیر کرده است. به عنوان مثال ، همه موارد زیر را می توان در یک جلسه انجام داد.

کاربر می تواند چندین جلسه ایجاد کند. این جلسات می تواند در طی یک روز ، یک هفته یا چند ماه انجام شود. به محض اتمام یک جلسه ، کاربر فرصت دیگری برای شروع جلسه جدید دارد.

جلسه به دو روش به پایان می رسد:
به موقع:
سی دقیقه از آخرین اقدام در یک جلسه می گذرد و کاربر دیگر هیچ فعالیتی در سایت انجام نداده است.
وقتی نیمه شب است (12 شب).
بر اساس تغییر کارزار
وقتی کاربر از طریق یک کمپین وارد و خارج می شود و از طریق کمپین دیگری به سایت شما برمی گردد.

ما در زیر دو مورد ذکر شده را به طور کامل شرح می دهیم. لازم به ذکر است که الگوریتم محاسبه جلسه در سیستم Yektant مشابه Google Analytics است. در ادامه متن ، هر جا که کد JavaScript Analytics باشد ، می توانید اسکریپت OneTan را اضافه کرده و تعداد جلسات داشبورد Yektant را تغییر دهید ، مشابه Google Analytics.

به موقع:
یک جلسه چه مدت طول می کشد؟

به طور پیش فرض ، مدت زمان یک جلسه 30 دقیقه است ، اما هر سایت بسته به نیاز و کاربرد آنها می تواند پیش فرض Google Analytics را از چند ثانیه به چند ساعت تغییر دهد.

جلسه چگونه محاسبه می شود؟

وقتی روی تبلیغ یا پیوند کلیک می کنید ، صفحه پیوند بارگیری می شود. برای بارگیری کامل صفحه ، باید کدهای مختلفی مانند جاوا اسکریپت ، CSS ، تصاویر ، ویدئو و … را در جایی که صفحه جاسازی شده بارگیری کنید. مرورگر کدهای مختلف را مرحله به مرحله از بالا به پایین اجرا می کند. وقتی به کد Google Analytics رسیدید ، درخواستی به Google Analytics ارسال می شود. اگر Analytics درخواست را با موفقیت دریافت کند و آن را با موفقیت اجرا کند ، جلسه جدیدی شروع می شود و تعداد جلسات یک جلسه افزایش می یابد. برای 30 دقیقه بعدی ، فرد در همان جلسه قرار می گیرد. شما می توانید در این سی دقیقه صفحات دیگر سایت را مشاهده کرده و با آن سایت تعامل متفاوتی داشته باشید ، اما جلسه تا زمان سپری شدن سی دقیقه (زمان پیش فرض) همچنان در نظر گرفته شده است. اگر فرد پس از 30 دقیقه همچنان در آن وب سایت بماند و با وب سایت مورد نظر تعامل داشته باشد ، جشن دیگری آغاز می شود.

یک نمونه طراحی کنید

بیایید با یک مثال روشن تر توضیح دهیم. فرض کنید شخصی به نام سپهر ساعت 9:00 روی آگهی دیواری در وب سایت عصر ایران کلیک کند. M. مرورگر شروع به بارگیری صفحه می کند. وقتی صحبت از Google Analytics یا کد اسکریپت منفرد می شود ، یک جلسه را در نظر بگیرید و تعداد جلسات یک جلسه افزایش یابد. سپهر حدود 5 دقیقه را به تماشای تبلیغات مورد نیاز خود روی دیوار می پردازد و دیوار را ترک می کند. ساعت 9:05 صبح است و سپهر از وب سایت دیوار خارج شده و در حال خواندن اخبار در سایت عصر ایران است. تاکنون یک کلیک و جلسه از طریق سپهر ایجاد شده است. همانطور که گفته شد ، جلسه از ساعت 9 صبح آغاز شد. اگرچه سپهر سایت دیوار را ترک کرده و مشغول مطالعه اخبار در عصر ایران است ، اما با توجه به اینکه مدت زمان جلسه به طور پیش فرض 30 دقیقه است ، جلسه اول تا ساعت 9:30 ادامه دارد.

اکنون ساعت 9:20 صبح است و سپهر تبلیغ را دوباره روی دیوار می بیند ، روی آن کلیک می کند و وارد سایت می شود. از آنجا که سپهر هنوز در 30 دقیقه از اولین جلسه ای است که در ساعت 9:00 در ورودی دیوار ایجاد شده است ، پس از ورود مجدد به دیوار در ساعت 9:20 ، جلسه دیگری در نظر گرفته نمی شود. سپهر اکنون دو کلیک و یک جلسه ایجاد کرده است.

بعد ، می توانیم سناریوهای مختلفی را برای سپهر در نظر بگیریم.

سناریو 1

سپهر مشغول مشاهده تبلیغات مختلف است و قبل از ساعت 9:30 صبح از دیوار محل خارج می شود. م. در این حالت ، سپهر دو کلیک و یک جلسه برای سایت دیوار ایجاد کرده است.

سناریوی دوم

سپهر آنقدر مشغول تماشای اعلامیه ها است که بعد از ساعت 9:30 است. بنابراین جلسه اول 30 دقیقه طول می کشد و سپهر در 30 دقیقه بعد و در واقع جلسه دوم. در این حالت دو کلیک و دو جلسه ایجاد می شود.

این چرخه ها و سناریوها می توانند بارها و به روش های مختلف تکرار شوند و تعداد جلسات و کلیک های ایجاد شده توسط کاربران را افزایش دهند. لازم به ذکر است که معیار ارزیابی کاربر نیست ، بلکه مرورگری است که کاربر با آن کار می کند.

براساس تغییر موارد ردیابی:

هر زمان که کاربر بر روی یکی از تبلیغات منحصر به فرد شما کلیک کند ، از طریق utm ایجاد شده توسط واحد خود به صفحه مورد نظر تبلیغ کننده وارد می شود. اگر یکی از عناصر utm که واحد شما ایجاد می کند تغییر کرد ، یک جلسه تحلیل جدید ایجاد کنید. حتی اگر جلسه قبلی 30 دقیقه تمام نشود. پنج عنصر برای ایجاد utm عبارتند از:

منبع کمپین

Campaign Medium

نام کمپین

پایان کارزار

محتوای کمپین

مثال

سپهر ساعت 10:00 بر روی یک آگهی سفر در وب سایت عصر ایران کلیک می کند. و از طریق آگهی عصر ایران وارد سایت سفر شوید. ساعت 10:15 او سفر را ترک می کند و 5 دقیقه بعد روی تبلیغ سفر در سایت Sports 3 کلیک می کند و این بار از طریق Sports 3. وارد سفر می شود. اگرچه زمان بین دو کلیک کمتر از سی است دقیقه ، به دلیل اینکه یکی از عناصر utm تغییر می کند ، Analytics آن را دو جلسه می داند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید از راهنمای Google استفاده کنید.

کلیک کنید و جلسه بگذارید

بین کلیک و جلسه تفاوت اساسی وجود دارد. ستون کلیک نشان می دهد که چند بار کاربران روی تبلیغ شما کلیک کرده اند. از طرف دیگر ستون جلسه تعداد جلسات شروع شده توسط کاربران را نشان می دهد. بسیاری از تبلیغ کنندگان انتظار دارند تعداد کلیک ها و جلسات گزارش شده توسط الگوریتم های Yektant یا تعداد کلیک های گزارش شده توسط Yektant و رتبه نمایش داده شده توسط Google Analytics یکسان باشد. در حالی که اختلاف 30٪ بین کلیک و جلسه کاملاً طبیعی است.

بعد از کلیک کاربر روی تبلیغ ، چه اتفاقی می افتد؟

هر بار که کاربر بر روی تبلیغات یکی از سایت های شما کلیک می کند ، ابتدا دامنه ck.yektanet.com بارگیری می شود و سپس به سایت اصلی تبلیغ دهنده هدایت می شود. این انتقال کمتر از یک ثانیه طول می کشد و کاربر معمولاً متوجه تغییر نام دامنه نمی شود. به این ترتیب ، الگوریتم Yektant تشخیص می دهد که یک کلیک برای این تبلیغ خاص در این موقعیت تبلیغاتی رخ داده است و تعداد کلیک ها را افزایش می دهد.

اکنون صفحه فرود آگهی مورد نظر برای کاربر بارگیری می شود و اطلاعات موجود در اختیار کاربر قرار می گیرد. برای بارگیری کامل صفحه ، لازم است اطلاعات زیادی مانند کد JavaScript ، CSS ، تصاویر ، ویدئو ، صدا و … را از سرور اصلی به طور همزمان به کاربر منتقل کنید. کد رهگیری Analytics نیز در کد JavaScript وجود دارد. کدی که با JavaScript نوشته شده است خط به خط اجرا می شود. هر زمان که به اسکریپت Google Analytics برسد ، درخواستی به Google Analytics ارسال می شود. اگر درخواست با موفقیت به مقصد برسد و توسط Analytics با موفقیت دریافت و اجرا شود ، کاربر یک جلسه را در نظر می گیرد و تا سی دقیقه بعد ادامه می یابد.

برای ضبط جلسه ، لازم است که آن مسیر را دنبال کنید و سایت می تواند کد JavaScript را اجرا کند تا در نتیجه آن جلسه شمارش شود. هرگونه وقفه در مسیر کلیک به جلسه باعث می شود جلسه نادیده گرفته شود و نسبت کلیک به جلسه تغییر کند.

.

برخی از دلایل تفاوت بین کلیک و جلسه:
در کمتر از سی دقیقه چند کلیک

کاربر می تواند چندین بار روی تبلیغ شما کلیک کند. تا زمانی که در طی سی دقیقه هنوز جلسه ای برگزار شود. بنابراین ، یک کاربر می تواند در هنگام خرید چندین بار کلیک کند ، در حالی که Google Analytics وی را به عنوان کاربر ثبت می کند و به ازای هر سی دقیقه ای که وقت خود را در وب سایت می گذراند و با وب سایت ارتباط برقرار می کند ، یک جلسه برای وی تعیین می شود. .

سرعت پایین بارگذاری سایت

گاهی اوقات سایت به آرامی بارگیری می شود و کاربر پس از کلیک ، قبل از بارگیری کامل صفحه ، صفحه دیگری را باز می کند یا با فشار دادن دکمه توقف از ظاهر شدن صفحه جلوگیری می کند. در این حالت ، چون کاربر روی تبلیغ کلیک کرده است ، منظور از کلیک است و تعداد کلیکها افزایش می یابد ، اما از آنجا که صفحه بارگیری نمی شود ، کدهای پیگیری Google Analytics نمی توانند کاربر و شماره را دنبال کنند جلسه تغییر نمی کند

از فیلتر شکن استفاده کنید

با توجه به شرایط موجود ، بسیاری از کاربران مرورگر را با کلید فیلتر روشن می کنند و این مشکل سرعت بارگیری صفحه سایت را کند می کند. مانند قبل ، بسیاری از کاربران قبل از بارگیری کامل صفحه و خواندن کد Google Analytics ، از آن خارج می شوند یا آن را متوقف می کنند. در این حالت یک کلیک در نظر گرفته می شود اما تعداد جلسات تغییر نمی کند.

از کد قدیمی استفاده کنید

مطمئن شوید که از آخرین نسخه کد Google Analytics یا اسکریپت منحصر به فرد آن استفاده می کنید و همه تغییرات و به روزرسانی ها در آن نسخه گنجانده شده است.

قرار دادن در جای اشتباه

اطمینان حاصل کنید که کد Google Analytics در مکان صحیح قرار گرفته است. لازم است کد Google Analytics را در قسمت Head سایت قرار دهید و صفحه خصوصی سایت را در Header قرار ندهید. هرچه کد به ترتیب کدهای دیگر موجود در هدر بالاتر باشد ، احتمال اجرای آن نیز بیشتر است.

عدم وجود کد رهگیری

اگر تبلیغ کننده کد Google Analytics را در کل وب سایت ، بخشی از وب سایت ، زیر دامنه ، زیر پوشه و غیره درج نکند. به هر دلیلی صفحه بارگیری می شود اما برای صفحه ای که حاوی کد نیست ، هیچ پیوندی محاسبه نمی شود. به همین دلیل ، لازم است که در Head قرار بگیرید تا در تمام صفحات وب سایت گنجانده شود.

کد رهگیری غیراستاندارد

گاهی تبلیغ کننده کد Google Analytics را به اشتباه وارد می کند ، سیستم دیگر نمی تواند مسیر را دنبال کند و ارتباط بین کلیک و تجزیه و تحلیل موفقیت آمیز نیست. در این حالت ، اگر کاربر روی تبلیغ کلیک کند و صفحه بارگیری شود ، تعداد کلیک افزایش می یابد ، اما رتبه بندی محاسبه نمی شود.

تفاوت بین دستگاه های تلفن همراه و رایانه های رومیزی

به دلیل شباهت پیمایش (پیمایش صفحه تلفن همراه) و کلیک بر روی دستگاه تلفن همراه ، برخی از کاربران هنگام مرور کاملاً ناخواسته و به اشتباه روی یک تبلیغ کلیک می کنند ، اما قبل از خواندن صفحه ، صفحه را ترک می کنند. بارگذاری و تجزیه متن. در این حالت ، یک کلیک در نظر گرفته می شود ، اما از آنجا که کد Google Analytics هنوز بارگیری نشده است ، به حساب نمی آید. دلایل دیگری نیز برای این اتفاق در دستگاه های تلفن همراه وجود دارد. به عنوان مثال ، خروج از سایت بر روی تلفن همراه با ضربه زدن روی دکمه برگشت روی تلفن به راحتی انجام می شود. در نتیجه ، کاربران سایت را با سرعت بیشتری ترک می کنند و کمتر منتظر بارگذاری صفحه کامل می شوند. در حقیقت ، رفتار متفاوت کاربران موبایل باعث تفاوت بیشتر در کلیک و جلسات نسبت به دسک تاپ می شود.

ناسازگاری وب سایت با افزودن مطالب تبلیغاتی

Yektant برای تعیین اینکه چه کاربرانی از Yektant وارد سایت تبلیغات شده اند ، utm را به انتهای پیوندهایی که تبلیغ کنندگان برای هر تبلیغ ارائه می دهند اضافه می کند. برخی از سایت های تبلیغ دهنده به گونه ای ساختار یافته اند که utm ایجاد شده توسط Yektant را حذف می کنند و به نظر می رسد که کاربر مستقیماً وارد سایت شده است.

تغییر مسیر در تلفن همراه

بارها تبلیغ کننده می خواهد کاربر پس از کلیک روی برنامه ای نصب کند. در این موارد ، کاربر بدون خواندن اسکریپت تجزیه و تحلیل بلافاصله به محیط نصب برنامه هدایت می شود. روش دیگر برای تغییر مسیر این است که برخی از تبلیغ کنندگان تنظیمات خود را فعال کرده اند به طوری که وقتی کاربر با موبایل بر روی تبلیغ کلیک می کند ، به جای باز کردن صفحه اصلی وب سایت ، به نسخه موبایل سایت هدایت می شوند که دارای UX بهتر است. .

امیدواریم با دلایل تفاوت کلیک و جلسه آشنا شده باشید. همانطور که گفته شد ، حدود 30٪ از اختلاف طبیعی است ، اما اگر این اختلاف بسیار زیاد و غیرطبیعی است ، لطفاً برای راهنمایی های لازم با مشاوران ما در بخش ارتباط با مشتری تماس بگیرید و فعالیت شما دوباره بهینه خواهد شد.