پلت فرم Yektant در سال 2017 به عنوان پیوندی بین مشاغل تبلیغاتی و صاحبان رسانه به عنوان تبلیغ کننده راه اندازی شد و از ژوئیه 2009 ، Yektant با سه اتفاق غیر منتظره روبرو شد. خوشبختانه تیم فنی یکتانت متشکل از افرادی است که با اراده ، پشتکار و دانش فنی بالا به طور ناگهانی با آنچه اتفاق می افتد روبرو می شوند و همیشه سعی می کنند راه را برای تبلیغ کنندگان و غرفه داران هموار کنند. در زیر خلاصه ای از سه اتفاقی است که در طی این دو سال خارج از سیستم برای یکتانت رخ داده است که از عهده تیم فنی خارج بوده و نمی توان جلوی آنها را گرفت:

در ماه مه 1397 ، یکی از پیام رسان ها در ایران لو رفت و در این بین ، یکی از سرویس هایی که Yektant به عنوان DNS و CDN استفاده می کرد نیز به اشتباه لو رفت. این باعث می شود که سایت های ما فقط با استفاده از سوئیچ فیلتر برای کاربران قابل مشاهده باشند. با تلاش تیم فنی Yektant ، تغییر DNS و تماس با مقامات ذی صلاح ، ظرف چند ساعت این مشکل برطرف شد و نمایش تبلیغات در غرفه ها به حالت عادی خود بازگشت.
در پاییز 1997 ، مرکز داده یکتانت در اروپا با مشکل روبرو شد. به مدت دو روز ، تقریباً همه خدمات شرکت ارائه دهنده مرکز داده با مشکل روبرو بودند. ارائه دهنده این موضوع را در حساب توییتر خود اعلام کرد و از این مشکل پیش آمده عذرخواهی کرد. برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقات غیرمنتظره ای ، Yektant تعداد سرورهای خود را افزایش داد و سپس از سرورهای مختلف در مناطق مختلف جهان استفاده کرد.
در اوایل ماه اوت 2009 ، فضای ابری Yektant در مرکز داده واقع در اروپا ناگهان قطع شد و نمایش تبلیغات در غرفه ها دشوار بود. این قطعاً خارج از فضای یکتانت بود و در مرکز داده های یکتانت در اروپا ایجاد شد. با تماس ها و پیگیری های مکرر و تلاش تیم فنی یکتانت ، پس از حدود یک روز و نیم ، همه خدمات یکتانت به حالت عادی بازگشت.
در این یک و نیم روز گذشته چه اتفاقی افتاد؟

  • دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت 21:33 سرورهای تقریباً همه سرویس های اصلی Yektant از جمله سرویس مرکزی ، سرویس نمایش تبلیغات ، سرویس گزارش و شد ، ناگهان در مرکز داده مورد استفاده در دسترس نبودند توسط Yektant بدون اطلاع قبلی و اعضای تیم فنی به این خدمات دسترسی نداشتند.
    به طور کلی ، سیستم ها و خدمات Yektant در یک سرویس ارائه دهنده مرکز داده در یک سرویس ابری (سیستم عامل ابری) قرار دارند. نام این سرویس ابری OpenStack است. این OpenStack دارای پیکربندی است که در زیر این پیکربندی ، اگر سرویس Cloud دیگر کار نکند ، همه سرورها در دسترس نخواهند بود و اصطلاحاً cloud غیرفعال می شوند. پس از بارگیری ، وارد حالت بازیابی شوید. بازیابی ابر برای راه اندازی مجدد همه سیستم ها مورد نیاز است.
    در یک روز و نیم گذشته ، همین اتفاق در خدمات Yektant افتاد و ابر مورد استفاده Yektant پایین آمد. ارائه دهنده مرکز داده گزارشی برای توضیح علت نقص ارائه نداد ، اما Yektant گمان می کند که این نقص به دلیل مشکلی در شبکه آن بوده یا به دلیل قطعی برق در سیستم های ابری باشد. در هر صورت ، پیکربندی ایجاد شده توسط سرویس دهنده مرکز ارائه دهنده داده برای سیستم Yektant OpenStack دارای مشکلی بود که از بازیابی و راه اندازی صحیح سیستم جلوگیری می کرد.
    متأسفانه ، علی رغم پیگیری لحظه به لحظه تیم فنی در اولین شب خاموشی ، مرکز داده اعلام کرد که فضای ابری که شامل همه سرورهای اصلی Yektant است ، از دسترس خارج شده و بازیابی آن زمان زیادی می برد. . وظیفه مدیریت ، پیکربندی و به طور کلی بالا بردن OpenStack از عهده تیم فنی شما خارج است و به ارائه دهنده خدمات مرکز داده برمی گردد. متأسفانه ، سرویس دهنده مرکز داده قادر به پیکربندی مناسب ابر و انجام موفقیت آمیز بازیابی نبوده و چندین بار با افزایش ابر آنها روبرو شده است.
    از همان دقایق ابتدایی ، تیم فنی به شرکت بازگشت تا در اسرع وقت مشکل را برطرف کند. آنها بلافاصله از طریق بلیط و تماس تلفنی با مرکز داده مربوطه تماس گرفتند و دلیل این مشکل را جویا شدند.
    این گفتگوها تا روز بعد ، سه شنبه ، اول آگوست 2009 ادامه داشت. ساعت 9:00 صبح روز سه شنبه ، پیامی از طرف سرویس ارائه دهنده مرکز داده به تیم فنی Yektant رسید که حاوی ابر در 2 ساعت آینده یعنی تا ساعت 11:00 به حالت عادی برمی گردد. سهشنبه. متأسفانه ، برخلاف این پیام ، ابر تا ساعت 3 بعدازظهر هنوز در دسترس نبود.
    ارائه دهنده مرکز داده قادر به بازیابی خودکار نبود و در نتیجه مجبور شد دستی یکی یکی سرورهای ابر را افزایش دهد. در هر مرحله ، تیم فنی Yektant سعی کرد هر یک از سرورها را به محض ظهور به پیکربندی صحیح خود متصل کند و به روال سابق خود بازگردد.
  • در ساعت 3 بعدازظهر ، اولین سرور (خدمات محصول) در فضای ابری در دسترس بود. پس از آن ، سرورهای مربوط به تبلیغات فشرده ، بنرها و سپس سیستم های مکاتبه ای و سیستم گزارش دهی یکی پس از دیگری در دسترس بودند. در این مدت ، تیم فنی Yektant تلاش کرد تا پس از اتصال ابرها ، سیستم ها را در Yektant در اسرع وقت به حالت عادی برگرداند و خوشبختانه آنها این کار را درست انجام دادند.
    با این حال ، مهمترین سیستم واحد (سرویس مرکزی) هنوز از دسترس خارج شده بود. به دلیل معماری ریز سرویس های Yektant ، همه سیستم های دیگر برای عملکرد صحیح به این سرویس نیاز داشتند و در نتیجه ، اوضاع هنوز بهبود قابل توجهی پیدا نکرد. تیم فنی با این سرویس مهم ادامه داد. سرور در ساعت 40 دقیقه صبح چهارشنبه 23 آگوست 2009 در دسترس بود و در کمتر از 10 دقیقه به حالت قبلی خود بازگشت.
    سرور مربوط به سیستم مرکزی Yektant سرانجام در ساعت 9:00 صبح روز چهارشنبه در دسترس قرار گرفت و با تلاش سرویس فنی سرویس مرکزی در ساعت 9:30 صبح به حالت عادی بازگشت.
    وضعیت سیستم ها در ساعت 1 بامداد به حالت عادی بازگشت. چهارشنبه اما ساعت 1 بعدازظهر M. ، سرویس گزارش یکتانت ، که وظیفه تهیه گزارشات ساعتی و روزانه مربوط به آمار تبلیغات را دارد ، از دسترس خارج شد و به حالت نجات درآمد. این امر باعث خرابی مجدد سیستم شده و قطعاتی مانند پانل های کاربر به درستی کار نمی کنند. بنابراین اعضای تیم فنی تمام تلاش خود را کردند تا سرور به حالت عادی برگردد ، اما متأسفانه دیسک سرور کاملاً از دسترس خارج شده بود. برای رفع کامل مشکل ، تیم فنی در کمتر از دو ساعت نسخه جدیدی از سیستم گزارش را بر روی سرور جدید منتشر کرد و داده های قبلی این سیستم به یک سرور جدید منتقل شد ، این انتقال سریع و موفقیت آمیز نمونه های افتخارآمیز است ظرفیت فنی و انعطاف پذیری بالا زیاد تیم شماست.
    پس از بازگشت سیستم گزارش به حالت عادی ، تیم فنی تمام خدمات Yektant را در کمتر از 1 ساعت به حالت عادی برگرداند.
    در روز شنبه 26 آگوست 2009 ، پس از این حادثه ، تیم فنی Yektant جلسه ای فوری برگزار کرد و تصمیماتی گرفت تا از وقوع چنین اتفاقی جلوگیری کند و آمادگی بیشتری برای مقابله با آن داشته باشد.پس از این جلسه ، اعضای تیم فنی برای یافتن راه حل های مختلف برای جلوگیری از حوادث ناخواسته و خارج از کنترل در داخل سازمان با هم دیدار کردند. تصمیم بر این شد که تعداد مراکز داده و سرویس های ابری مورد استفاده Yektant در مناطق مختلف جهان (اروپا ، ایالات متحده آمریکا و ایران) افزایش یابد ، بنابراین در صورت قطع توقف غیر منتظره و بدون هیچ گونه اطلاعاتی از این سرویس ها ، Yektant می تواند از خدمات دیگران استفاده کنید. همچنین تصمیم گرفته شد که Yektant از سیستم مدیریت گسل مرکزی برای عملکرد بهتر استفاده کند.

    تیم شما از تعجب اخیر بسیار متاسف است. در این یک و نیم روز قطعی ، تیم فنی Yektant تمام تلاش خود را کرد تا سیستم Yektant به حالت قبلی برگردد ، به محض اتصال مرکز داده به سرور Yektant و صفوف تبلیغات مانند روزهای گذشته باشد. . وظیفه یکتانت به عنوان یک بستر تبلیغات آنلاین این است که همیشه موقعیت های تبلیغاتی بالایی را حفظ کند و تاکنون در حد توان خود عملکرد خوبی داشته است. همانطور که توضیح داده شد ، دلیل سه واقعه ناگهانی که برای یکتانت اتفاق افتاد ، بروز اختلالی خارج از توان یکتانت بود و تیم فنی در هر سه مورد همیشه سعی می کردند به محض رفع این مزاحمت خارجی ، وضعیت را تثبیت کنند. . قبلی برگشت.

    حادثه اخیر بیش از انتظار یکتان و معترضین بود. متأسفانه هم یكتان و هم هنرمندان متحمل ضرر شدند. Yektant به طور مداوم تلاش می کند تا اطمینان و آرامش خاطر تبلیغات در وب را برای تبلیغ کنندگان و غرفه داران فراهم کند. بنابراین بسیار متاسف است که این اتفاق افتاده است.

    از آنجا که اعتماد هر یک از تبلیغ کنندگان و غرفه داران ارزشمندترین دارایی یکتانت است ، تیم یکتانت مسئولیت کامل این حادثه را به عهده گرفته و درآمد از دست رفته غرفه داران را به دلیل قطع شدن نمایش به آنها پرداخت کرده است. با بررسی درآمد ساعتی هر یک از غرفه داران در سه روز گذشته و سه روز پس از وقفه ، میزان درآمدی که هر غرفه دار با عدم نمایش تبلیغات در این 35 ساعت و در تاریخ 28 آگوست از دست داد ، به عنوان برآورد محاسبه شد. در موجودی صفحه نمایش Yektant اضافه شد. امیدواریم با تلاش و تدابیر اندیشیده شده توسط تیم Yektant دیگر شاهد چنین اختلالی نباشیم.

    دانشجوی MA علامه طباطبایی ، علاقه مند به بازاریابی دیجیتال ،
    همیشه به دنبال یادگیری موضوعات جدید باشید