اصول سئو برای تولید بهینه مطالب

اصول سئو برای تولید محتوا اصول ساده ای هستند که با پیروی از این اصول ساده می توانید از بسیاری از رقبای خود پیشی بگیرید. هرگز فکر نکنید که اصول سئو بسیار دشوار است و شما قطعاً باید کار جستجوگرها را به خارج از کشور انجام دهید ، اما می توانید مقاله آموزش بهینه سازی سایت و مقاله آموزش سئو وردپرس و همچنین مقاله بعدی خود را بخوانید تا با اصول سئو آشنا شوید.

لیست 16 عنصر اساسی اصول SEO برای تولید محتوای بهینه شده:

کلمات کلیدی هدفمند
URL های دوستانه موتور جستجو
عنوان بهینه سازی برچسب
بهینه سازی توصیف متا
بهینه سازی عنوان اصلی (H1)
با استفاده از Timestamp به روز کنید
کلمه کلیدی مورد نظر در پاراگراف اول
بهینه سازی برچسب عنوان میانی (H2)
از تصاویر و فیلم استفاده کنید
از ارتباط معنایی کلمات کلیدی استفاده کنید
اهمیت نسخه موبایل
لینک های خارجی
پیوندهای داخلی
سرعت صفحه
دکمه های اشتراک رسانه
محتوای آموزشی بی نظیر طولانی

محتوا عامل اصلی در رتبه بندی گوگل است

محتوا یکی از قوی ترین شاخص های رتبه بندی گوگل است. با این حال ، بسیاری از بازاریابان در تولید محتوای مناسب مشکل دارند. باید بدانید مدت زمانی که می توانستید با نوشتن و انتشار یک پست 300 کلمه ای در وبلاگ رتبه ای کسب کنید ، گذشته است. برای رتبه بندی در SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) به محتوای عالی نیاز دارید. با هر محتوایی که منتشر می کنید ، باید بتوانید به یک سوال ساده پاسخ دهید: “چرا این محتوا را منتشر می کنید؟” . مهم است که محتوای شما هدف داشته باشد.

هرگز نباید پست های وبلاگ یا انواع دیگر مطالب را فقط برای پر کردن یک وبلاگ یا سایت منتشر کنید. برای دستیابی به اهدافی مانند موارد زیر معمولاً باید محتوا را منتشر کنید:

برای رتبه بندی در SERP ؛
برای دریافت لینک؛
برای آموزش مخاطب ؛
برای هدایت تعاملات اجتماعی ؛
برای ایجاد مشتری بالقوه (منجر یا منجر)

قالب محتوای انتخاب شده باید همیشه متناسب با هدف مورد نظر باشد. با این حال ، درک کامل دلیل اصلی تولید و بارگذاری محتوا مهم است. برای هر مقاله ، پست وبلاگ یا راهنمای موفق به یک هدف نیاز دارید. شما نباید سعی کنید محتوای سطحی تولید کنید. چنین محتوایی اغلب به دلایل زیر تولید می شود:

کارفرمای شما می خواهد هر روز یک پست وبلاگ جدید بارگذاری کنید.
شخصی به شما گفت که هرچه محتوای بیشتر بهتر باشد (صرف نظر از کیفیت).
بسیاری از مطالب تازه به رتبه بندی بهتر سایت شما کمک می کند.

اگر چنین رویکردی در تولید محتوا دارید ، باید در این مورد تجدید نظر کنید. برای آشنایی بیشتر با اسرار تولید محتوای مطلوب و با کیفیت بالا ، این مقاله را تا انتها بخوانید.

با فرض اینکه می دانید چرا ما باید از محتوا به عنوان بخشی از استراتژی SEO خود استفاده کنیم ، بیایید ببینیم چگونه می توانید از بهینه سازی کامل محتوا اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید: محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) چیست؟

16 عنصر اساسی اصول SEO برای تولید بهینه محتوای

اصول SEO برای ساخت یک صفحه کاملاً بهینه شده شامل یک چک لیست ساده است که می توانید دنبال کنید:

1. کلمات کلیدی را هدف قرار دهید

تحقیق درباره یک کلمه کلیدی یا کلمه کلیدی باید همیشه نقطه شروع نوشتن باشد. تولید محتوا همراه با تحقیق درباره کلمات کلیدی بسیار مهم است.

از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner یا Moz Keyword Explorer برای شناسایی کلمات کلیدی کاربران در جستجوی موضوع انتخابی خود استفاده کنید و از آنها به عنوان مبنا استفاده کنید. کورکورانه محتوا ایجاد نکنید ؛ برنامه ای را بر اساس مجموعه ای از کلمات کلیدی تنظیم کنید. با این کار از همان ابتدا در مسیر موفقیت خواهید بود. این باید پایه و اساس محتوای شما باشد. کلمات کلیدی انتخابی شما سایر عوامل صفحه را تحت تأثیر قرار می دهد.

بنابراین اگر از همان ابتدا محتوای خود را برای کلمات کلیدی خاص هدف قرار ندهید ، باید سخت تلاش کنید تا وارد رتبه بندی شوید.

بیشتر بخوانید: راهنمای نهایی تحقیقات کلمات کلیدی و تحقیقات کلمات کلیدی

۲. URL های دوستانه موتور جستجو

خیلی پیش از سال 2008 ، مت کات ، رئیس تیم ضد اسپم گوگل ، به استیون اسپنسر (SEO) گفت که یک URL باید بین 3 تا 5 کلمه باشد. آنهایی که طبق الگوریتم گوگل طولانی تر هستند ، معمولاً اعتبار را به محتوا اضافه نمی کنند. درک این نکته مهم است که ساختار URL سازگار با موتور جستجو به همان اندازه که برای موتورهای جستجو مفید است نیز برای کاربران مفید خواهد بود.

دو URL زیر را در نظر بگیرید. هر دو مربوط به راهنمای ایجاد یک کمپین مجدد در Ektante است:

yektanet.com/retargeting

yektanet.com/؟p=123

روی کدامیک کلیک می کنید؟ از آنجا که URL بهتر و مرتبط تر با محتوا است ، انگیزه کلیک کردن روی آدرس اول بیشتر است.

اولین قانون ایجاد URL این است که همیشه از ساختار پیچیده و گیج کننده اجتناب کنید. هرچه کوتاه تر ، بهتر است و البته باید برای کلمات کلیدی بهینه شود.

بر اساس یک مطالعه ، URL های کوتاه تر دارای درجه بالاتری هستند. جان مولر ، متخصص بستر های نرم افزاری Google Outsourced 2016 گوگل گفت: “وقتی دو URL با محتوای یکسان داشته باشیم و می خواهیم یکی از آنها را در نتایج جستجو نمایش دهیم ، آدرس کوتاه تر را انتخاب خواهیم کرد.”

کلمه کلیدی مورد نظر باید در URL نشان داده شود. اگر با توجه به مثال بالا ، هدف شما این است که شما را در روند راه اندازی یک کمپین مجدد هدف قرار دهد ، URL شما باید به این شکل باشد:

yektanet.com/retargeting

نه این:

yektanet.com/category/guides/2018/retargeting

3. بهینه سازی برچسب عنوان

برچسب عنوان صفحه یکی از مهمترین عناصر اصول SEO است که می تواند به راحتی بهینه شود. بهترین کاری که می توانید هنگام نوشتن یک برچسب عنوان بهینه شده انجام دهید ، کلمه کلیدی هدف است.

برای مثال ، همان عبارت کلیدی “retargeting Leading Campaign” را در نظر بگیرید. کلمه کلیدی یا عبارت اصلی خود را در ابتدای عنوان (عنوان مقاله اصلی) قرار دهید. نام باید کمتر از 60 حرف باشد. Google اکنون برچسب عنوان را تا 600 پیکسل ارائه می دهد ، یعنی حدود 60 کاراکتر.

4. بهینه سازی توصیف متا

شاید از خود بپرسید که چرا ما توضیحات متا را یکی از عناصر اصلی بهینه سازی صفحه می دانیم. با این حال ، از چند سال پیش ، گوگل توضیحات متا را به عنوان یک عامل رتبه بندی در نظر نگرفته است. مناسب برای سئو سایت شما.

توضیحات متا بخشی از محتوای شماست که در صفحه نتایج موتور جستجو ظاهر می شود. البته ، شما باید توضیحات متا را خودتان بنویسید. در غیر این صورت ، Google برخی از مطالب شما را در توضیحات متا نمایش می دهد. اگر متا توضیحات خود را خوب بنویسید ، تفاوت زیادی بین تعداد کلیک ها ایجاد خواهید کرد. شکی نیست که تعداد کلیک ها ، بهمراه مدت زمانی که کاربر در مشاهده محتوای شما مکث می کند ، عامل مهمی در افزایش رتبه شماست. توضیحات متای خود را به خوبی بنویسید و مطمئن شوید که از 160 حرف بیشتر نیست. در غیر این صورت ، بقیه به عنوان یک نقطه نمایش داده می شود.

نکاتی برای نوشتن توضیحات متا:

شما باید کلمه کلیدی مورد نظر خود را در توضیحات متا وارد کنید و اطلاعات مهمی را که کاربر می خواهد در این متن کوتاه بخواند ، وارد کنید.

شرح متا برای راهنمای کمپین مجدد هدف گذاری:

“کسب و کار خود را با هدفگذاری مجدد منحصر به فرد تغییر دهید. “از کمپین های جدید هدف یکتانت استفاده کنید تا منجر به استفاده از کاربران شود و آنها را به سایت خود برگردانید.”

5. بهینه سازی عنوان اصلی (عنوان 1)

عنوان H1 باید عنوان اصلی صفحه باشد. این معمولاً بخش “عنوان” سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس (CMS) است. اگر از وردپرس استفاده می کنید ، معمولاً آن را در بالای صفحه با عبارت “عنوان را اینجا وارد کنید” یا “عنوان را اینجا وارد کنید” به انگلیسی پیدا کنید:

با این حال ، همیشه دوبار چک کنید. زیرا همیشه همه مباحث در H1 مشخص نشده اند.

در بیشتر موارد ، از کلمه کلیدی به همراه سایر عبارات توصیفی مهم استفاده کنید. به عنوان مثال ، برای یک نمونه راهنمای کمپین هدف گیری مجدد ، به موارد زیر مراجعه کنید:

راهنمای کمپین مجدد هدف گذاری

اگر بعد از آن کلمه کلیدی مورد نظر چیزی اضافه کنید ، هیچ مشکلی در رتبه بندی وجود ندارد. به عنوان مثال ، می توانید برچسب عنوان خود را به این صورت بهینه کنید:

راهنمای مبارزات مجدد ، چگونه و با چه قیمتی می توانیم هدف گیری مجدد داشته باشیم؟

6. با استفاده از زمان سنج به روز کنید

جستجوی Google برای “نقشه مترو تهران” نتایج زیر را نشان می دهد:

هنگام جستجو ، همیشه می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که جدیدترین مطالب مربوط به یک موضوع را پیدا می کنیم. در میان نتایجی که تاریخ نشان داده می شود ، خواهید دید که نتایج فوریه و مه 2018 را داریم. بنابراین ، سعی می کنیم روی آن کلیک کنیم تا بهترین نتیجه را ببینیم. مطالب مرتبط برای بسیاری مهم است. برخی از نتایج دیگر که تاریخ ندارند ، نمی توانیم بفهمیم که مربوط هستند یا خیر. در واقع ، بدون برچسب تاریخ ، تا زمانی که ما روی محتوا کلیک نکردیم ، نمی توانیم زمان ارسال آنها را تشخیص دهیم. با این حال ، در چنین مواردی ، کاربر معمولاً بر روی نتایج بدون مهر تاریخ کلیک نمی کند تا زمانی که یک تاریخ کاملاً جدید در صفحه ظاهر شود.

اگر از وردپرس استفاده می کنید ، می توانید از افزونه WP Last Updated Date استفاده کنید. فراموش نکنید که درست است که علامت به روزرسانی تاریخ ممکن است یک عامل رتبه بندی نباشد. اما شواهد زیادی وجود دارد که تعداد کلیک ها بر جستجوی طبیعی تأثیر می گذارد. همچنین به یاد داشته باشید که درگیر کردن کاربر در صفحه بسیار مهم است. زیرا به او اطمینان می دهد که محتوای شما به روز است. مطمئناً هیچ کس نمی خواهد نقشه مترو تهران را که متعلق به سه سال پیش است ، ببیند.

7. کلمه کلیدی مورد نظر در پاراگراف اول

هشدار: سعی نکنید که مطالب را با کلمات کلیدی مورد نظر اشباع کنید. امروزه دیگر این روش جالب به نظر نمی رسد. با این حال ، استفاده از کلمه کلیدی اصلی در محتوا بسیار مهم است. فقط باید این کار را به صورت طبیعی انجام دهید. توصیه می شود که کلمه کلیدی اصلی را در پاراگراف اول محتوا در صفحه در 100 کلمه اول قرار دهید. برای راهنمای مبارزات انتخاباتی جدید ، به راحتی می توانید این کار را انجام دهید:

“راهنمای مبارزات مجدد به شما کمک می کند تا برای هر مرحله از فرآیند خرید مشتری ، استراتژی مناسب هدف گیری مجدد را برنامه ریزی کرده و با پیشنهادات جذاب نظرات خود را دریافت کنید. به عنوان مثال ، با دادن کد تخفیف می توانید افرادی را که محصول شما را در سبد خرید گذاشته اند تشویق کنید “هرچه محتوای تبلیغات شما شخصی تر باشد ، نرخ تبدیل آنها به کلیک و خرید بالاتر است.”

در این مثال ، کلمه کلیدی ما در پاراگراف اول است.

8. بهینه سازی برچسب عنوان (عنوان 2)

تاکنون ، صفحه را برای برچسب H1 بهینه کرده اید. اکنون باید به تگ های عنوان H2 (یا حتی 3 تا 6) فکر کنید. برچسب های عنوان دارای نوعی سلسله مراتب هستند. مهمترین عنوان H1 است و همچنین باید از این برچسب ها تا H6 به ترتیب اهمیت در پایین صفحه استفاده کنید. اگر اهمیت برخی از این عناوین یکسان است ، از برچسب های H2 استفاده کنید و اگر در هر یک از این بخش ها زیر مجموعه وجود دارد ، از H3 استفاده کنید. نمی توانید کلمات کلیدی را در همه عناوین H2 وارد کنید. اما می توانید از فرم اصلاح شده آنها استفاده کنید. در مثال ما ، می توانید عنوان زیر را با برچسب H2 بعد از عنوان عنوان H1 و پاراگراف مقدماتی پیست کنید:

راهنمای کسب و کارها برای شروع یک کمپین هدف گیری مجدد

در اینجا ، ما در واقع زمینه اصلی را نشان می دهیم و روی کلمه کلیدی (راهنمای مبارزات انتخاباتی مجدد) تمرکز می کنیم. با این حال ، استفاده از تغییر و افزودن کلمات به کاربر نشان می دهد که هدف از این راهنما برای مشاغل است. برچسب های H2 را کوتاه نگه دارید و به خاطر داشته باشید که نیازی به استفاده مداوم از کلمه کلیدی یا شکل اصلاح شده آن ندارید. فقط این کار را به شکلی انجام دهید که پیام اصلی را منتقل کند.

9. از تصاویر و فیلم استفاده کنید

استفاده از تصاویر و فیلم ها در محتوا تأثیر مثبتی در زمان مکث در محتوا دارد. طبق یک مطالعه Hubspot ، حدود 80٪ از بازاریابان ادعا می کنند که استفاده از ویدئو باعث کاهش زمان استفاده از محتوای وب سایت می شود. استفاده از فیلم و تصاویر (از جمله اینفوگرافیک ها و نمودارها) خواندن مطالب را آسان تر می کند. این یک واقعیت است که بیشتر ما از مطالب بصری بهتر یاد می گیریم. بدون شک اگر محتوا با تصاویر همراه باشد ، بیش از زمانی که مطالب چیزی بیش از متن نباشد ، ما را به خود جلب می کند.

از نظر اصول سئو ، محتوایی که بیشتر کاربر را درگیر خود کند تأثیر مثبتی در زمان خرابی کاربر دارد. وی گفت که مفهومی که Forrester برای اولین بار به Bing ارائه داد – ماندن در یک صفحه زنده – به معنای “زمان واقعی یک بازدید کننده قبل از بازگشت به صفحه نتایج جستجو برای خواندن مطالب است.” از این رو ، هر زمانی که در یک صفحه سپری می شود توسط Google حساب نمی شود ، اما زمان پیمایش کاربر از صفحه ای به صفحه دیگر را محاسبه می کند تا اینکه دوباره به Google برگردد.

از منظر موتور جستجو ، این بدان معناست که هرچه کاربر بیشتر وقت خود را صرف محتوای سایت کند ، مفیدتر از سایر مطالب است. به راحتی می توانید ببینید که چگونه و چرا فیلم ها و تصاویر می توانند زمان خرابی کاربر را در یک سایت افزایش دهند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که مطمئن شوید تصاویر کاملاً بهینه شده اند و از یوتیوب ، ویدئو یا دوربین یا سایر میزبانهای ویدئو و سیستم عامل های پخش فیلم فیلم برداری می کنید.

چه محتوایی می توانید متفاوت از آنچه دیگران ایجاد می کنند ایجاد کنید؟ اینفوگرافیک نیز می تواند به شما کمک زیادی کند. به طور کلی ، فرصت های زیادی برای ایجاد محتوا وجود دارد.

10. از ارتباط کلمه کلیدی معنایی استفاده کنید

نشان دادن ارتباط کلید موفقیت در رتبه بندی محتوا است و برای این مهم استفاده از ارتباط معنایی کلمات کلیدی در محتوای خود مهم است. قبل از ظهور الگوریتم های Panda و Hummingbird ، موتورهای جستجو با تراکم کلمات کلیدی وسواس داشتند. خوشبختانه امروز دیگر چنین نیست. در بسیاری از موارد ، هنگام نوشتن ، شما به طور طبیعی از کلمات یا عباراتی استفاده می کنید که از نظر معنایی با یکدیگر مرتبط هستند.

در کشور ما این نکته تا حدودی ناچیز است ، زیرا متاسفانه گوگل هنوز نمی تواند این ارتباطات معنایی را به زبان فارسی دقیقاً مطالعه و تعیین کند. بنابراین ، توصیه می شود که از کلمه کلیدی اصلی خود هرچه بیشتر استفاده کنید ، اما مراقب باشید کیفیت محتوای خود را پایین نیاورید.

۱۱. نسخه موبایل؛ اولین فهرست رتبه بندی گوگل

در ماه مارس ، گوگل موبایل را به عنوان شاخص شماره یک رتبه بندی کرد. گوگل می گوید:

“این بدان معنی است که ما از نسخه موبایل صفحه برای فهرست بندی و رتبه بندی استفاده می کنیم. “این به کاربران ما کمک می کند آنچه را که بدنبال آن هستند پیدا کنند.”

اگر سایت شما قبلاً پاسخگو باشد بسیار عالی است (در موبایل نمایش داده می شود و به خوبی کار می کند). با این حال ، هنگام بررسی نحوه نمایش محتوای خود در تلفن های همراه ، مراقب باشید. برای تمرین از Fetch as Google robot کمک بگیرید.

۱۲ لینک های خارجی

تا همین اواخر ، بازاریابان و بهینه سازهای موتور جستجو تمایلی به پیوند دادن به محتوای خارجی نداشتند. به دلیل نگرانی در مورد تغییر رتبه صفحه به پیوندهای خارجی. آنها می خواستند تا آنجا که ممکن است بالا باشند. در حال حاضر ، این سوال کمی از بین رفته است. بنابراین از پیوند دادن به محتوای خارجی نترسید. اگر منبعی را ذکر کردید ، پیوندی به آن بدهید. با این کار کاربران می توانند به مبحث مربوط به محتوای شما دسترسی پیدا کنند و از طرف دیگر درک رابطه بین محتوای شما و محتوایی که به آن پیوند می دهید برای موتورهای جستجو آسان تر خواهد بود و برای سئو سایت شما بسیار موثر است. فقط مطمئن شوید منابع مورد استناد شما قابل اعتماد هستند. برای پیوند دادن به محتوا از منابع غیر اصلی استفاده نکنید. در عین حال ، شما باید تعادل خود را حفظ کنید و یک خط خارجی در جایی که واقعاً مورد نیاز است ارائه دهید و به درک رابطه منابع کمک کنید ، و در این زمینه بی پروا رفتار نکنید.

13. پیوندهای داخلی

پیوندهای داخلی برای حرکت در میان صفحات اصلی سایت شما لازم است. ایجاد پیوند داخلی راهی عالی برای هدایت کاربر و موتور جستجو از طریق محتوای شما و کمک به گسترش پیوند به سایر صفحات مرتبط و مرتبط است. ساختن به عنوان مثال ، در تمام مطالبی که در وبلاگ Yektant مشاهده می کنید ، تمام مطالب به وضوح به سایر مطالب وبلاگ مرتبط مرتبط است.

هیچ قانون خاصی وجود ندارد. اما به هیچ چیز پیوند ندهید (و اینها قطعاً تنها کلمات کلیدی نیستند که می توانند ارجاع شوند و نمی توانند). پیوندی به جایی که واقعاً پیوند معنایی به محتوا دارد و ارزش بیشتری به صفحه فرود می بخشد.

14 سرعت صفحه

سرعت صفحه در حال حاضر عاملی در رتبه بندی جستجوی موبایل است. عوامل تأثیرگذار در سرعت صفحه بسیار بیشتر از محتوا هستند. با این حال ، شما باید در نظر بگیرید که چگونه این فاکتور ممکن است بر سرعت کلی شما تأثیر بگذارد. در ابتدا ، از نظر محتوا ، این تصاویر هستند که در سرعت صفحه نقش دارند. بنابراین برای بهینه سازی آنها وقت بگذارید. از ابزارهایی مانند Google PageSpeed ​​و GTmetrix استفاده کنید تا سرعت صفحه و فرصت های پیشرفت خود را ببینید.

15 دکمه های اشتراک رسانه

در حالی که اشتراک رسانه عامل مستقیم رتبه بندی نیست ، برای خوانندگان مهم است که بتوانند محتوای شما را دوباره منتشر کنند. حتی اگر فقط به دلیل افزایش جستجوی طبیعی محتوا ایجاد کنید ، باز هم امیدوارید که در آینده آن را به یک تجارت تبدیل کنید. قراردادن محتوا در شبکه های اجتماعی ؛ این کار باعث می شود خوانندگان بتوانند مطالب شما را در شبکه های اجتماعی آسان کنند. این یک روش ساده و در عین حال موثر برای دریافت محتوای بیشتر است.

خبر خوب این است که بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس دارای دکمه های ارسال رسانه های اجتماعی در قالب بومی هستند. به طوری که بلافاصله پس از انتشار محتوا ظاهر می شوند. به طور خلاصه ، باید اطمینان حاصل کنید که وقتی محتوا در سیستم عامل های مختلف توزیع می شود ، عالی به نظر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید