افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) چیست و چطور کار می‌کند؟

قبل از توضیح بازاریابی وابسته ، می خواهم آن را بصورت کلی تجسم کنم. آیا تا به حال فکر کرده اید که وقتی در خانه می خوابید ، ایده ای دارید یا از نوشیدنی خود لذت می برید ، سرمایه شما برای شما مفید است و بیشتر می شود؟ این مفهومی است که آقای فریس به عنوان “درآمد منفعل” معرفی می کند. (تیم فریس تاجر و نویسنده آمریکایی است که کتابهای بحث برانگیزی مانند هفته چهار ساعته کاری و بدن چهار ساعته را نگاشته است.)

کدام بازاریاب و کارآفرین دوست ندارد که جدول درآمد آنها به شرح زیر باشد؟

حال بیایید به داستان اصلی خود ، بازاریابی وابسته برگردیم. برای بسیاری از کارآفرینانی که به دنبال راه اندازی مشاغل و بازاریابانی هستند که می خواهند از ترافیک وب سایت خود کسب درآمد کنند ، بازاریابی وابسته اصطلاحاً “تسخیر فصل اول” است. این یک دروازه برای شروع کسب درآمد است.

در این راهنمای کامل بازاریابی شرکت های وابسته ، موارد زیر را خواهیم آموخت:

دقیقاً بازاریابی وابسته چیست؟
وضعیت بازاریابی وابسته در جهان چگونه است؟
بازاریابی وابسته چگونه کار می کند؟
چگونه بازاریابی وابسته را شروع کنم؟
این نوع بازاریابی چه میزان درآمد کسب می کند؟
آیا آماده هستید که با بازاریابی شرکت های وابسته شروع به کار کنید؟
دقیقاً بازاریابی وابسته چیست؟

فرض کنید وب سایت پر بازدید دارید و هر روز تعداد زیادی از کاربران برای خواندن مطالب جدید (یا به هر دلیل دیگری) از وب سایت شما بازدید می کنند. شما همچنین در صفحه محتوا یا گوشه های وب سایت خود مجموعه دیگری از محصولات یا خدمات را تبلیغ می کنید.

اکنون اگر کاربری از طریق تبلیغات موجود در وب سایت شما از آن مجموعه خرید کند ، در واقع بازاریابی وابسته را انجام می دهد و برای هر خرید کارمزد دریافت می کند.

باید دو نکته را بخاطر بسپارید: اول اینکه فقط درصورتیکه کاربر از طریق وب سایت شما خریدی انجام دهد کمیسیون دریافت می کنید و دوم اینکه در این معامله وب سایت شما یک شرکت وابسته محسوب می شود.

چه کسی می تواند ارجاع یا وابسته شود؟

اول از همه ، بیایید آن را یک شرکت وابسته یا ناشر بنامیم. فرقی نمی کند این شرکت وابسته فردی باشد یا یک سازمان رسمی. کاری که این افراد یا سازمان ها انجام می دهند تبلیغ محصول یا خدمات دیگری با تولید محتوای جذاب برای کاربرانشان است.

One Potter Foot – اگر می خواهید بازاریابی وابسته را شروع کنید ، مطمئن شوید که محتوای وب سایت شما با خدمات یا محصولات صاحب وب سایت مطابقت دارد. معنی آن چیست؟ این بدان معنی است که اگر وب سایت شما در مورد ابزار کوهنوردی باشد و بخواهید تیم شنا را ارتقا دهید ، احتمالاً نتایج زیادی نخواهید گرفت.

وقتی محصولی که تبلیغ می کنید با محتوای شما مطابقت داشته باشد ، کاربران بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد زیرا فکر می کنند شما یک فرد مورد اعتماد هستید و در این زمینه تجربه دارید.

تاجر (یا خالق اثر) کیست؟

محصول یا خدماتی که توسط Affiliate تبلیغ می شود باید یک سازنده داشته باشد ، درست است؟ در واژگان بازاریابی شرکت های وابسته ، از کلمه “تاجر” برای اشاره به این شخص یا گروه استفاده می کنیم. بازرگانان درصد مشخصی از سود را به افراد یا گروههایی می دهند که برای مارک خود خریدار پیدا می کنند.

شرکت وابسته یک معامله کاملاً برد-برد است ، هم محصولی که باعث فروش محصول می شود و هم تبلیغ کننده بدون تولید آن سود کسب خواهد کرد.

یک مثال بسیار ساده و سودآور از بازاریابی وابسته ، وب سایت جدیدی است که می خوانید. ما در آکادمی جدید دوره های آموزشی بسیار مفیدی داریم و به عنوان سازندگان (یا بازرگانان) این آثار ، مایلیم سود خوبی به افرادی که به فروش آنها کمک می کنند ، بدهیم.

یا برعکس! شرکت های معتبر و مرتبط را به دوره های آموزشی معرفی کرده و به رونق کسب و کار خود کمک کنید.

چه کسی می تواند ارجاع یا وابسته شود؟

اول از همه ، بیایید آن را یک شرکت وابسته یا ناشر بنامیم. فرقی نمی کند این شرکت وابسته باشد یا یک سازمان رسمی. کاری که این افراد یا سازمان ها انجام می دهند تبلیغ محصول یا خدمات دیگری با تولید محتوای جذاب برای کاربرانشان است.

One Potter Foot – اگر می خواهید بازاریابی وابسته را شروع کنید ، اطمینان حاصل کنید که محتوای وب سایت شما با خدمات یا محصولات صاحب وب سایت مطابقت دارد. معنی آن چیست؟ این بدان معنی است که اگر وب سایت شما در مورد ابزار کوهنوردی است و می خواهید تجهیزات شنای خود را به روز کنید ، احتمالاً نتایج زیادی نخواهید گرفت.

وقتی محصولی که تبلیغ می کنید با محتوای شما مطابقت داشته باشد ، کاربران بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد زیرا فکر می کنند شما قابل اعتماد هستید و در این زمینه تجربه دارید.

تاجر (یا خالق اثر) کیست؟

محصول یا خدمات تبلیغ شده توسط Affiliate باید تولید کننده داشته باشد ، درست است؟ از نظر بازاریابی وابسته ، ما از کلمه “تاجر” برای اشاره به این شخص یا گروه استفاده می کنیم. بازرگانان درصد مشخصی از سود را به افراد یا گروههایی می دهند که برای مارک خود خریدار پیدا می کنند.

شرکت وابسته یک معامله کاملاً برد-برد است ، هم کالای فروش محصول و هم تبلیغ کننده بدون تولید آن سود کسب می کنند.

یک مثال بسیار ساده و سودآور از بازاریابی وابسته ، وب سایت جدیدی است که می خوانید. ما دوره های آموزشی بسیار مفیدی در آکادمی جدید داریم و به عنوان سازندگان (یا بازرگانان) این آثار ، می خواهیم از افرادی که به آنها کمک می کنند تا آنها را بفروشند سود خوبی کسب کنیم.

یا برعکس! دوره های آموزشی را به شرکت های معتبر و مرتبط ارائه دهید و به رونق تجارت خود کمک کنید.

وضعیت بازاریابی وابسته در جهان چگونه است؟

چرا باید این موضوع برای شما مهم باشد؟ زیرا می خواهم شما خودتان ببینید که بسیاری از بازاریابان و کارآفرینان در سراسر جهان از بازاریابی وابسته درآمد زیادی کسب می کنند.

وب سایت Statista یک مرجع جهانی برای آمار و گزارش ها در دنیای تجارت است و در بیش از 10 کشور جهان فعالیت می کند.

چگونه بازاریابی وابسته را شروع کنم؟

دانستن اینکه بازاریابی شرکتی چیست ، ایده روشنی به شما ارائه می دهد ، اما کارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای درآمدزایی از بازاریابی شرکتی انجام دهید.

اگر در این زمینه تازه کار هستید و یا می خواهید در این زمینه قویتر شوید ، به مکان صحیحی رسیده اید زیرا اکنون ما می خواهیم گام به گام پیش برویم و ببینیم که چگونه می توانید بازاریابی وابسته را شروع کنید.

یک سیستم عامل انتخاب کنید.
مخاطبان خود را جذب کنید.
با یک سری همکاری شروع کنید.
محصولی را که می خواهید تبلیغ کنید انتخاب کنید.
محتوایی تولید کنید که بتواند محصول شما را بفروشد.
بهینه سازی کنید و راه خود را ادامه دهید.
و این از درآمد شماست!

مردم اغلب فکر می کنند اگر کالایی را پیدا کنند و آن را برای کاربران تبلیغ کنند ، قبلاً بازاریابی وابسته ای انجام داده اند و باید سود کسب کنند. اما برای رسیدن به مرحله درآمدزایی باید دقت بیشتری داشته باشید و آن را دنبال کنید. بعد ، ما می خواهیم این گام به گام را با هم طی کنیم.

یک سیستم عامل انتخاب کنید

شما برای تبدیل شدن به یک شرکت وابسته باید موثر باشید. چه اتفاقی می افتد؟ بهترین راه ایجاد یک وب سایت ، وبلاگ یا صفحه و کار بر روی یک موضوع خاص است تا با گذشت زمان کاربران شما را به عنوان یک فرد تأثیرگذار در این زمینه تشخیص دهند.

فرقی نمی کند که بخواهید در مورد بازار و اقتصاد بنویسید ، یا در مورد غذای گربه ، یا حتی در مورد سلامت جسمی. نکته مهم این است که روی یک حوزه تمرکز کنید تا بر مخاطبان خود تأثیر بگذارد.

مخاطبان خود را جذب کنید

بزرگترین دارایی هر وبلاگ یا وب سایت تعداد زیادی از مخاطبان است که با محتوای وبلاگ ارتباط برقرار می کنند. مخاطبانی که محتوای شما را می خوانند ، تعامل می کنند و حتی به اشتراک می گذارند ، تضمین می کنند که از بازاریابی وابسته کسب درآمد کنند.

برای رسیدن به چنین مخاطبی ، ابتدا باید بدانید که این افراد کجا هستند (به عبارت دیگر ، باید هدف قرار دهید). با بررسی رقبا ، نظارت بر ترافیک وب سایت و انجام تحقیقات دست اول (به عنوان مثال گفتگو با مشتریان و افرادی که در وب سایت شما ثبت نام کرده اند) می توانید مخاطبان خود را پیدا کنید.

هنگامی که مخاطبان خود را شناختید ، می توانید حدس بزنید چه نوع محتوایی می تواند برای این مخاطب جذاب باشد. اکنون این نوع مطالب را از طریق ایمیل ، پست وبلاگ و … برای آنها ارسال کنید.

به زبان ساده ، به مخاطبان خود دلیلی برای خواندن مطالب خود بدهید تا آنها دلیلی برای خرید محصولات شما داشته باشند.

با مجموعه ای از همکاری ها شروع کنید

اکنون وقت آن است که با مجموعه ای صحبت کنیم تا بفهمیم آیا آنها چنین برنامه ای دارند. برای داشتن یک همکاری آسان و سودآور ، حتماً از آکادمی ما شروع کنید.

در آکادمی نو ، ما یک بسته آموزشی جامع داریم که می تواند تجارت شما و سایر مشتریان را متحول کند. این دوره ها با زبانی ساده و جذاب همراه با مثال و نمونه کلی تهیه شده است تا جایی برای ابهام و تردید باقی نماند.

می خواهید چه محصولی را تبلیغ کنید؟

انتخاب کالای مناسب ، همکاری با مجموعه مناسب ، ایجاد و حفظ روابط و همچنین ارسال مطالب مفید و به روز از عناصر اساسی بازاریابی وابسته است.

قبلاً گفتیم که اگر روی یک منطقه خاص تمرکز کنید ، اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهید کرد. اکنون می توانید با توجه به زمینه ای که در آن فعالیت می کنید ، محصولات مرتبط را برای تبلیغ انتخاب کنید. به عنوان مثال ، اگر تولید کننده محتوا هستید ، می توانید در زمینه فروش تولید محتوای جدید همکاری کنید.

دو قانون طلایی بازاریابی وابسته!

فقط محصولی را ارائه دهید که کاملاً با آن آشنا هستید. اگر نمی دانید محصول دقیقاً چقدر جنسی است یا ممکن است برای مشتری مفید باشد ، آن را تبلیغ نکنید. چرا؟ زیرا از نظر مخاطب شما نماینده و ضامن این محصول هستید و این بدان معنی است که اعتبار آن را مستقیماً به خطر انداخته اید!

هرگز به طور مستقیم به مخاطب خود نگویید که کالایی را بخرد. همیشه بر اساس تجربه و کاری که انجام داده اید محصولات را ارائه دهید.

از کجا می دانید محصولی که برای تبلیغ انتخاب کرده اید مناسب است یا خیر؟ خوب ، اگر به این سه م componentsلفه فکر کنید ، قطعاً جواب خواهید گرفت:

مخاطب: آیا این محصول برای مخاطبان من جذاب است؟
کیفیت و ارزش محصول: آیا شما همان محصول را به بهترین دوست خود توصیه می کنید؟
سودآوری: آیا ارائه این محصول می تواند رقابت خوبی ایجاد کند و کاربران را به مشتری تبدیل کند؟
محتوایی تولید کنید که بتواند محصول شما را بفروشد

برای به دست آوردن بهترین نتیجه از بازاریابی شرکت های وابسته ، باید محتوای خلاقانه و مفیدی تولید کنید که بتواند محصولات شما را بهتر به مخاطبان خود نشان دهد.

به عنوان مثال ، شما می توانید در وبلاگ خود مقالاتی بنویسید ، نمودارهای مقایسه ای تهیه کنید و جوانب مثبت و منفی محصولات مشابه را نشان دهید. با سایر کاربران ، طرفداران و حتی مشتریان صحبت کنید تا نظرات مختلفی درباره یک محصول خاص بگیرید و آن را در اختیار کاربران قرار دهید.

صرف نظر از نوع محتوایی که تولید می کنید ، مطمئن شوید که محتوای شما دست اول و مفید است و محصول مورد نظر خود را هدف قرار دهید. هرگز محصولی را که شخصاً استفاده نکرده اید ، توصیه نکنید.

مسیر خود را بهینه و دنبال کنید

آیا اخیراً متوجه شده اید که هنگام بازدید از وب سایت ، ابتدا کوکی های وب سایت برای شما نمایش داده می شود؟ معمولاً گزینه ای به نام Accept Cookies یا موارد مشابه وجود دارد که باید روی آنها کلیک کنید.

هنگامی که یک کاربر از وب سایت شما روی پیوندی که به وی می دهید کلیک می کند ، یکی از این کوکی ها در مرورگر وی فعال می شود تا تعاملات وی با وب سایت سازنده ردیابی شود.

وقتی تعامل کاربر با وب سایت سازنده نهایی شد (به عنوان مثال کاربر آدرس ایمیل خود را می دهد یا می خرد) ، سازنده می تواند به راحتی این تعامل را ردیابی کرده و آن را به شما نسبت دهد (زیرا به هر حال کاربر از طریق پیوند شما آمده است). پرداخت نهایی با ردیابی همه این تعاملات و معاملات انجام می شود.

به عنوان یک شرکت وابسته ، شما همیشه باید مراقب باشید که چه چیزی باعث فروش بهتر شما می شود و چه چیزی می توانید بهینه کنید (منظور من نوعی ارزیابی از خود است). دانستن اینکه دقیقاً چه نوع محتوایی برای کاربران شما بیشتر جذاب است ، می تواند نقشه خوبی برای فعالیت های بعدی بازاریابی وابسته شما باشد.

گزارش آگهی یک روش عالی برای بازاریابی در بازار است.

با گنجاندن گزارش های خبری ، نه تنها محصول شما معرفی می شود ، بلکه رتبه بندی گوگل نیز افزایش می یابد.
برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

و این از درآمد شماست!

اکنون در مرحله ای هستید که مشتریان و کاربران زیادی را برای تولید کننده ایجاد کرده اید و می خواهید برای کار خود حقوق دریافت کنید. این پرداخت ها معمولاً به صورت ماهانه یا هفتگی انجام می شود اما هیچ فرمول یا قانون خاصی در این باره وجود ندارد و شما باید با کارفرما توافق کنید.

بازاریابی وابسته چه میزان درآمد کسب می کند؟

قبل از اینکه به سود خالص فکر کنید ، بیایید به یک مثال نگاه کنیم.

نفر اول هر روز 500000 تومان از طریق بازاریابی وابسته درآمد کسب می کند ، اما از طرف دیگر 480،000 تومان هزینه می کند تا مشتری را برای تولید کننده بدست آورد (زیرا از روش های پولی و تبلیغاتی برای تبلیغ استفاده می کند).

نفر دوم به طور متوسط ​​روزانه 50،000 تومان از طریق بازاریابی وابسته ، بدون هیچ گونه هزینه و تبلیغات اضافی و فقط از طریق تولید محتوای موثر درآمد کسب می کند.

بنابراین به خاطر داشته باشید که نکته مهم در بازاریابی وابسته ، کسب سود خالص است نه درآمد کل. اکنون ، سود خالص شما در پایان ماه چقدر بستگی دارد به اینکه در چه زمینه ای کار می کنید ، چه سیستم عامل هایی را تبلیغ می کنید و چه تعداد مشتری دارید.

اماده ای؟

در دنیای بازاریابی آنلاین هر روز یک چیز گفته می شود؛ یک روز می شنوید که مردم می گویند بازاریابی ایمیلی مرده است ، روز دیگر همان آوار بر روی پیامک فرود می آید و … یک روز همان حرف در مورد بازاریابی وابسته گفته شد … اصلاً اینگونه نیست!

در دنیای دیجیتال (و حتی فراتر از آن) همه چیز در حال پیشرفت است و هیچ چیز مثل گذشته باقی نمانده است. شیوه کار امروز ممکن است فردا جواب ندهد و البته بازاریابی وابسته نیز از این قاعده مستثنی نیست.

روش های قدیمی و میانبرهای بازاریابی شرکت های وابسته ممکن است امروز کارساز نباشند. درست است. اما تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که مخاطب مناسبی کسب کنید و اعتماد او را جلب کنید. سپس با پیروی از اصول اساسی این نوع بازاریابی شروع کنید تا به تدریج ، نام تجاری شخصی خود را در ذهن مشتری و کاربران باز کنید.

اگر به پیشنهاد همکاری در فروش دوره های جدید آکادمی علاقه دارید ، حتماً برای ما پیامی ارسال کنید تا بتوانیم تمام جزئیات را برای شما ارسال کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید