اهمیت تجزیه و تحلیل بازار در موفقیت کسب ‌و کار

تجزیه و تحلیل بازار برنامه تجاری باید منعکس کننده داده های بازار و صنعت و همچنین نتایج و نتیجه گیری کلیه تحقیقات باشد. بخش تجزیه و تحلیل بازار معمولاً پس از بخش “شرح شرکت” برنامه تجاری ارائه می شود.

در تحلیل بازار چه مواردی را باید در نظر بگیریم؟
شرح و چشم انداز صنعت

در تجزیه و تحلیل بازار ، ابتدا باید صنعتی را که برای آن کار می کنید توضیح دهید. مواردی مانند اندازه فعلی صنعت ، نرخ رشد و همچنین روند صنعت و (به عنوان مثال ، در چه مرحله ای از چرخه عمر شرکت؟ نرخ رشد پروژه چقدر است؟) بگویید و سپس گروه های اصلی مشتری را در صنعت خود شناسایی کنید.

اطلاعات بازار را هدف قرار دهید

برای کنترل آسان بازار هدف را مشخص کنید. اشتباهی که اکثر صاحبان مشاغل مرتکب شده اند تلاش برای به دست آوردن همزمان بازار هدف است.

درباره بازار هدف اطلاعات زیر را بدست آورید
ویژگی های بازار هدف را تشخیص دهید

نیازهای اصلی مشتریان بالقوه شما چیست؟ آیا این نیازها برآورده می شود؟ اطلاعات جمعیتی بازار هدف شما چیست و در کجا زندگی می کنند؟ آیا روند خرید موقت یا فصلی در بازار بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد؟

اندازه بازار هدف اصلی

علاوه بر اندازه بازار هدف ، چه اطلاعات دیگری می توانید در مورد خریدهای سالانه در صنعت خود کسب کنید؟ پیش بینی نرخ رشد بازار برای گروه هدف شما چیست؟

چه سهم بازار را می توانید بدست آورید؟

چند درصد از سهم بازار و تعداد مشتریانی که می توانند در یک منطقه جغرافیایی خاص دریافت شوند چند درصد است؟ نتایج این اطلاعات را در برنامه کاری خود بگنجانید.

اهداف ارزیابی و درآمد کل

ساختار قیمت های مورد استفاده در تجارت ، حاشیه سود ناخالص ، تخفیف ها را توصیف کنید.
پس از جمع آوری اطلاعات در مورد تحقیقات بازار و تحقیقات کامل ، فقط بر روی نتایج تمرکز کنید و سایر جزئیات را در برنامه usiness usiness قرار دهید.

تحلیل رقابتی

برای مشارکت در روند تحلیل بازار ، باید رقبای تجاری خود را با کمک خط تولید یا خدمات و بخش بازار خود شناسایی کرده و ویژگی های رقابتی زیر را ارزیابی کنید.

سهم رقابتی بازار
ضعف های رقابتی
بازار هدف شما چقدر برای رقبا مهم است؟
موانع ورود شما به بازار چیست؟
فرصت های ترجیحی شما برای ورود به بازار چیست؟
آیا رقبای فرعی یا مستقیم دارید که در موفقیت شما تأثیر بگذارد؟
موانع بازاریابی اینترنتی برای تجارت شما چیست؟ (به عنوان مثال ، تغییرات فناوری ، هزینه های بالای سرمایه گذاری و کمبود نیروهای واجد شرایط)

محدودیت های قانونی در تجزیه و تحلیل بازار

چگونه الزامات قانون ایالتی و شخصی را که بر تجارت شما تأثیر می گذارد برآورده کنیم؟ هزینه این مقررات برای تجارت شما چقدر است؟
برای تهیه یک طرح تجاری کامل ، باید تمام موارد بالا را در قسمت تجزیه و تحلیل بازار قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید