امروزه روشهای تبلیغات در اینترنت تغییر کرده و به تدریج روشهای قدیمی منسوخ شده و روشهای جدید جای آنها را گرفته است. ایمیل مارکتینگ یکی از آنهاست.

بازاریابی از طریق ایمیل یکی از بهترین ، قدرتمندترین ، سودآورترین و موثرترین ابزار بازاریابی در دنیای اینترنت است.

بازاریابی از طریق ایمیل یکی از قدرتمندترین و در عین حال سوtood تفاهم در دنیای بازاریابی است. تقریباً تمام تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از آن استفاده می کنند. یا ایمیل معمولی یا ایمیل تجارت. اگرچه بسیاری از شرکت ها و افراد از این سیستم استفاده می کنند ، تعداد کمی از افراد قادر به درک درست بازاریابی از طریق ایمیل هستند.

قبل از بررسی مشخصات بازاریابی از طریق ایمیل ، مهم است که تفاوت بین بازاریابی از طریق ایمیل و ارسال هرزنامه را بدانید.

ایمیل بازاریابی مبتنی بر مجوز هرگز هرزنامه نیست. تنها تفاوت این دو در نحوه دریافت آنهاست. ایمیل تجاری در پاسخ به درخواست خاصی ارسال می شود و صریحاً اجازه ارسال آن ایمیل ارسال می شود تا هرزنامه نباشد. اما هرزنامه بدون اجازه و اطلاعات وی برای گیرنده ارسال می شود. وقتی کسی داوطلبانه از شخصی یا شرکتی ایمیل می خواهد ، در واقع می گوید بله ، من به او اجازه می دهم و نظرات و پیشنهادات او را می خواهم.

ویژگی هایی که بازاریابی از طریق ایمیل را منحصر به فرد می کند:
1. بازاریابی از طریق ایمیل سودآور است.

اگر بودجه زیادی ندارید اما می خواهید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید ، می توانید. چه در هر ماه 20 هزار تومان هزینه کنید یا در هر صورت 2 میلیون تومان ، می توانید به مشتریان بالقوه خود دسترسی پیدا کنید و موقعیت خود را ارزیابی کنید. البته دانستن نتایج بازاریابی از طریق ایمیل می تواند بودجه شما را افزایش دهد. برای شروع راه اندازی سیستم ایمیل مارکتینگ نیازی به پرداخت هزینه نیست. بسیاری از شرکت ها هستند که برای شروع به شما یک سری تماس رایگان می دهند. سایت های Millerlite و MailChimp از آن دسته سایت هایی هستند که می توانید با عضویت در این سایت ها تعداد محدودی ایمیل رایگان برای اعضای خود ارسال کنید. با جستجوی گوگل می توانید بسیاری از این سایت ها را پیدا کنید.

2. بازدهی بیش از سرمایه گذاری شماست.

تحقیقات نشان می دهد به ازای هر دلار هزینه شده برای بازاریابی از طریق ایمیل ، می توانید تقریباً 46 دلار بازده داشته باشید. بازاریابی از طریق ایمیل دارای بالاترین نرخ بازده در مقایسه با سایر روش های بازاریابی است. همانطور که گفته شد ، برای شروع بازاریابی از طریق ایمیل نیازی به سرمایه گذاری صدها میلیون نفر ندارید و می توانید آن را با یک برنامه بسیار ساده شروع کرده و به مرور بر اساس آن کار کنید.

3. هرکسی می تواند از بازاریابی ایمیلی بهره مند شود.

مزیت دیگر بازاریابی از طریق ایمیل قابلیت انعطاف پذیری آن است: هزینه کم و فراگیر بودن ایمیل ، دسترسی آن را برای تقریباً هر شخص یا مشاغل امکان پذیر می کند. من معتقدم اگر مشاغل کوچکی دارید یا یکی از بهترین شرکت ها هستید ، می توانید از مزایای آن به همان اندازه بهره مند شوید. برخی از مشاغل ممکن است توانایی پرداخت یک کمپین تبلیغاتی گران را نداشته باشند ، اما همه می توانند در برنامه ریزی دقیق بازاریابی از طریق ایمیل سرمایه گذاری کنند.

4. قابل اندازه گیری.

آیا می خواهید بدانید چند نفر تبلیغات شما را در ماه گذشته مشاهده کرده اند که در یک مجله تبلیغ شده و نسبت به آن واکنش نشان داده اند؟ آیا واقعاً می توانید به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید؟ ایمیل مارکتینگ ابزاری است که می توانید با استفاده از آن تعداد افرادی را که تبلیغ شما را دیده و از آن راضی هستند شناسایی کنید. با بازاریابی از طریق ایمیل ، می توانید مبارزات ارسالی خود را کاملاً بررسی کرده و سپس پیشرفت هایی را که موجب رشد تجارت شما می شود ، انجام دهید.

5. بسیار مفید است.

اگر از مخاطبان خود اطلاعاتی مانند سن ، جنسیت و علایق خود را بدست آورید ، تمام آرا to را برای ایجاد یک کمپین ایمیل هدفمند دارید. می توانید برای آنها پیام یا محصولات مرتبط ارسال کنید تا هر مخاطب بر اساس نیاز خود ایمیلی دریافت کند و از واکنش مخاطبان خود بیشتر مطلع شوید. به این ترتیب می توانید ایمیل ها را به صورت کاملاً هدفمند ارسال کنید.

پیشنهاد می کنم همین حالا مقاله نکات مهم برای دنبال کردن در بازاریابی از طریق ایمیل را بخوانید

به عنوان مثال ، می توانید با راه اندازی یک نظرسنجی در سایت خود ، اطلاعات زیادی از مخاطبین خود دریافت کنید.

در این مقاله سعی کردم برخی از ویژگی های بازاریابی از طریق ایمیل را به شما معرفی کنم. بازاریابی از طریق ایمیل در بازاریابی اینترنتی بسیار انعطاف پذیر است و پیشنهاد می کنم از بازاریابی ایمیلی در تجارت خود استفاده کنید.

اینفوگرافیک در مورد ویژگی های بازاریابی ایمیل

2.5 / 5 (2 امتیاز)