این اشتباهات را در کمپین برند انجام ندهید

این روزها ، بیشتر و بیشتر در مورد مکالمات برند ، متمرکز بر بازاریابی می شنویم و می بینیم بازاریابانی که نتایج این مسائل را نادیده می گیرند ، مستقیماً به سمت اشتباهات برند می روند و باعث می شوند اهداف بازاریابی خود را از دست بدهند.

در اینجا 4 اشتباهی آورده شده است که کمپین برند شما را از بین خواهد برد ، و در اینجا چند نکته در مورد چگونگی رفع آنها آورده شده است.

امروزه کنترل نحوه تأثیرگذاری و تعامل با مشتریان خود از طریق نام برند کاملاً غیرممکن نیست. در گذشته کنترل حداقل برخی از فعل و انفعالات با هدف برند (مارک) امکان پذیر بود. شما پیام خود را از طریق کانال های سنتی مانند تلویزیون یا اجرای یک برنامه توسعه رو در رو تبلیغ می کردید و به طور کلی می توانستید مکالمه را از بالا به پایین (شرکت به مشتری) هدایت کنید. وب و رسانه های اجتماعی به طور کلی این الگوی را تغییر داده اند. امروزه ، شاید 10٪ از گفتگوها توسط بازاریابان انجام می شود ، در حالی که بقیه از طریق خود مشتریان از پایین به بالا انجام می شود.

بنابراین ، نتیجه می گیریم که مکالمات برند شما باید متناسب با تعاملات مشتری پیشرو باشد ، باز و پویا باشد. تأکید زیاد بر “پیام” اگر با مشتری مطابقت نداشته باشد یا منجر به تمسخر برند شما شود ، نتیجه عکس خواهد داد ، بدتر از آن.

البته این بدان معنا نیست که شما نمی توانید این مکالمات و تعاملات را داشته باشید. می توانید تا حدودی به این تأثیر برسید: به عنوان مثال ، وقتی این مکالمات غیر منتظره آنلاین انجام می شود ، باید خود را نشان دهید ، ارزش آفرینید ، شفاف باشید و چیزهای مفید و هوشمندانه بگویید. در غیر این صورت ، برند خود را رها خواهید کرد.

به جای خرید رفتار ، بر خرید فضای تبلیغات تمرکز کنید

خرید Aduy به معنای استفاده از رسانه برای فروش یک محصول است به گونه ای که پیام برند را به مشتریان منتقل کرده و به آنها امکان خرید می دهد. فقط در مورد آن صحبت کردن یک اشتباه بزرگ است.

اولین مکان برای رزرو هتل کجاست؟ قطعاً بهترین راه این است که به تبلیغات هتل ها یا آژانس های مسافرتی نگاه نکنید. وب سایت هایی که حاوی بازخورد مشتری هستند می توانند بهتر به ما کمک کنند. همچنین می توانیم از نظر اکثریت مشتریان آگاه باشیم. بر خلاف گذشته ، روند خرید رفتار مشتری در حال حاضر اساساً با راهنمایی برند در کل مراحل خرید انجام می شود ، نه با تبلیغات.

برای بسیاری از شرکت ها ، این تغییر اساساً نحوه ارائه برند خود را به مشتری تغییر داده است. دیدگاه منطقی گذشته این بود که “وقتی مردم از سایتی زیاد بازدید می کنند ، خوب است تبلیغات خود را روی آن قرار دهیم.” اما این ایده قطعاً دیگر کارساز نخواهد بود ، نه تنها به این دلیل که اکثر مشتریان قصد دارند تبلیغات را مسدود کنند ، بلکه به این دلیل است که سایر مشتریان نیز به همان اندازه به آنچه در تبلیغات مربوط به محصول در وب سایتشان گفته می شود و همچنین همتایان خود علاقه مند هستند. آنها می گویند توجه نمی کنند.

بنابراین صرف هزینه بیشتر برای این مشکل راه حل خوبی نیست. برای حل این مشکل ، شما باید در هنگام تعامل با برند (مارک) به رفتار خرید مشتری دسترسی داشته باشید. این بدان معناست که ما در حال توجه و تلاش برای درک مشتریان و چرایی و نحوه خرید و همچنین مکان خرید آنها هستیم.

ندیدن “عینک مشتری”

بازاریابان برند باید بر درک چگونگی و مکان تعامل مشتریان با برند و شرکت متمرکز شوند. اجازه دادن. مانند بقیه ، ما باید روی تجربیات مشتری مداوم تمرکز کنیم. این به معنای معرفی قاطع برند ما به مشتریان است و این روش از معرفی اولیه تا پشتیبانی طولانی مدت محکم و مثر است.

مردم از طریق بازاریابی کالایی را می خریدند ، سپس پس از دریافت محصول از آنها پشتیبانی می خواستند. امروز ، در فرآیند تصمیم گیری خرید ، مشتریان به دنبال فیلم های پشتیبانی در شبکه های مختلف هستند. به عبارت دیگر ، یک سفارش خرید که در آن مشتریان با پیام برند ارتباط برقرار می کنند می تواند ویژگی دیگری غیر از قابلیت کنترل داشته باشد.

در بازاریابی سنتی ، شما یک گروه “پشت صحنه” دارید که روی توسعه وب و آگاهی برند تمرکز دارد و یک گروه “پشت صحنه” که پشتیبانی محصول و ارتباط طولانی مدت با مشتری را تمرکز می کند. با این حال ، در جهانی که همیشه بر بازاریابی تأکید می شود ، باید تعامل زیادی بین افراد در بخشهای مختلف سازمان وجود داشته باشد و همه افراد مرتبط با برند در داخل سازمان باید به رفتار واقعی مصرف کننده فکر کنند. . بنابراین اگر از دید مشتری نگاه نکنید ، اشتباه کرده اید.

ناتوانی در ترغیب مقامات ارشد به الگوی جدید

فروش تجربه مشتری از برند (مارک) به مشتری دیگر تنها بخشی از این نبرد است. عدم فروش این رویکرد جدید در اتاق هیئت مدیره می تواند بهترین برنامه بازاریابی را قبل از فرصت درخشش از بین ببرد. افرادی که دارای پست های بالا در سازمان هستند می خواهند اعداد را ببینند. مانند درصد مکالمات درباره کالا یا سایر اطلاعات عمومی. عباراتی مانند “صحبت برند” و “عینک مشتری” از نظر آنها پیش پا افتاده است.

اگر برنامه ای برای وارد کردن محصول خود به زندگی مشتریان دارید ، باید راهی برای متقاعد کردن مدیران ارشد و مسئولان سازمان در مورد این ایده پیدا کنید. همبستگی یک به یک که در روش خرید فضای تبلیغاتی سنتی وجود دارد ، ممکن است در این الگو وجود نداشته باشد. با این حال ، این بدان معنا نیست که نتیجه عالی نخواهد بود.

روند در حال اجرا

شما باید دائماً بررسی کنید که مشتریان در کجا و چگونه با برند (مارک) تعامل دارند ، کجا و چگونه تصمیم به خرید می گیرند و درک کنید که نوع استراتژی در نهایت منجر به فروش بیشتر خواهد شد. در حال آمدن است

حرکت در این مسیر همیشه سوالات زیادی را حتی برای افراد متخصص در این زمینه ایجاد کرده است و همین مسئله او را به هیجان می آورد.

دیدگاهتان را بنویسید