برای تنظیم استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی به کمک نیاز دارید؟ آیا می دانید بازاریابی در شبکه های اجتماعی به چه معناست؟

از آنجا که استفاده از شبکه های اجتماعی به طرز چشمگیری افزایش یافته و تأثیر آن در میان کاربران افزایش یافته است ، بسیاری از مردم نگاه ویژه ای به آن به عنوان یک بستر تبلیغاتی دارند. اما بازاریابی در شبکه های اجتماعی کار ساده ای نیست و تکنیک ها و ترفندهای زیادی دارد که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت. در این مقاله ، به شما نشان خواهیم داد که برای پیاده سازی یک استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی موفق که از روز اول به خوبی کار می کند ، چه مراحلی را باید بردارید و چه مواردی را لازم دارید. برای درک بهتر ، هر مرحله از روند شروع بازاریابی شبکه های اجتماعی برای یک رستوران را مرور می کنیم ، بنابراین برای ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM) چیست؟

قبل از اینکه تکنیک ها و اصول بازاریابی شبکه های اجتماعی را شروع کنیم ، باید آن را تعریف کنیم. به بیان ساده ، بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM) استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف و تولید محتوا در آنها برای دستیابی به اهداف بازاریابی و فروش است.
اما اگر بخواهیم به طور کاملتر توضیح دهیم ، باید بگوییم که بازاریابی در شبکه های اجتماعی به معنای استفاده از بسترهای اجتماعی برای برقراری ارتباط با مخاطبان ، مارک تجاری ، افزایش فروش و حتی افزایش بازدید وب سایت است. در این سیستم ، شما درگیر انتشار بهترین مطالب ، گوش دادن به پیروان و تعامل با آنها ، تجزیه و تحلیل نتایج و اجرای کمپین های تبلیغاتی هستید.
مشهورترین رسانه های اجتماعی این روزها فیس بوک ، اینستاگرام ، توییتر ، LinkedIn ، Pinterest ، YouTube و Snapshot هستند.

مزایا و اهمیت بازاریابی شبکه های اجتماعی برای مشاغل آنلاین

بدون شک ، همانطور که ساعت ها در شبکه های مختلف اجتماعی می گذرانید ، کاربران بسیاری نیز هستند که کم و بیش در این سیستم عامل های اجتماعی حضور دارند. در عین حال ، تمام هدف این رسانه ها برقراری ارتباط و تعامل بیشتر و از دو طریق است که باعث افزایش اثربخشی محتوای شما و فرآیندهای بازاریابی می شود. به همین دلیل ، حضور مشاغل در شبکه های اجتماعی بسیار مهم است ، اما هر برند باید متناسب با ماهیت شغل ، مخاطبان هدف و بسیاری موارد دیگر ، زمینه مورد نظر خود را انتخاب کند.

مزایای مهم بازاریابی در شبکه های اجتماعی

همانطور که گفتیم ، حضور و بازاریابی در شبکه های اجتماعی بسیار مهم است. بنابراین ، انتخاب این روش می تواند مزایای مهمی داشته باشد که در زیر ذکر شده است:
1. افزایش آگاهی از برند (آگاهی)
2. تولید سرنخ های با کیفیت
3. نرخ تبدیل را بهبود ببخشید
4. برقراری روابط عمیق ، طولانی مدت و دو طرفه با مخاطبان
5. رقبا را تجزیه و تحلیل کنید و از آنها بیاموزید
6. افزایش ترافیک ورودی برای سایت
7. اثربخشی سئو و بهبود رتبه بندی موتور جستجو
8. دریافت اطلاعات از مخاطبان و پیروان
9. وفاداری مشتری را افزایش دهید
10. ارزش افزوده ایجاد کنید
11. اعتبار نام تجاری را بهبود ببخشید
12. هزینه و اثربخشی خوب
13. رهبری بازار و رهبری فکری
14. منبع محتوا شوید
15. رفتار مشتری
16. راه اندازی امور مشتری و پشتیبانی
17. انسان سازی مارک

انواع بازاریابی در شبکه های اجتماعی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی انواع مختلفی دارد. اما به طور کلی ، این راه حل به چهار دسته اصلی تقسیم می شود که در زیر ذکر شده است:
1. شبکه های اجتماعی (فیس بوک و لینکدین)
2. میکروبلاگینگ (توییتر و تامبلر)
3. اشتراک گذاری تصویر (اینستاگرام ، اسنپ چت ، Pinterest)
4. اشتراک ویدیو (YouTube ، Facebook Live ، Periscope و Video)

تکنیک ها و ترفندهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی

تکنیک ها و ترفندهای زیادی برای موفقیت در برنامه بازاریابی شبکه های اجتماعی شما وجود دارد. افراد مختلف براساس تجربیات خود موضوعات مختلفی را مطرح کرده اند. در اینجا مهمترین نکات وجود دارد:

1. استراتژی حضور و محتوا را تدوین کنید
2. استفاده از قصه گویی و ابزار مناسب
3. هزینه های لازم برای بازاریابی و تبلیغات را پرداخت کنید
4- محتوای ویدئویی را به عنوان بخشی از استراتژی محتوا در نظر بگیرید
5. رعایت مسائل اساسی و اساسی
6. از تبلیغات هدفمند استفاده کنید
7. خود را به عنوان منبع معتبر محتوایی معرفی کنید
8. ادامه در تولید و انتشار مطالب ، به ویژه محتوای ویدیویی
9. تمرکز ویژه در برقراری ارتباط با پیروان
10. پوشش اخبار در زمینه کار
11. مشتریان را به سفیران برند تبدیل کنید
12. استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)
13. آدرس دهی به کاربران با نام
14. ایجاد تعامل دو طرفه
15- شناخت دقیق مخاطبان هدف
16- برای درک بهتر سفر مشتری با تیم فروش همکاری کنید
17. اجتماعی بودن
18. جنبه های جذاب تجارت را نشان دهید
19. بیان موفقیت ها و ناکامی ها
20. س Asال كردن از پيروان
21. لحن و سبک سفارشی
22. ایجاد شخصیت برای نام تجاری
23- با تأثیرگذاران همکاری کنید
24. استفاده از آمار ، ارقام و اینفوگرافیک ها
25. برگزاری مسابقات و برنامه های چالش برانگیز

روش های بازاریابی در هر شبکه اجتماعی

به طور کلی ، شبکه های اجتماعی بسترهای رایگانی هستند که ویژگی های خوبی را در اختیار کاربران قرار می دهند. با این حال ، برخی از آنها دارای ویژگی های خاصی هستند که اگر می خواهید از این ویژگی ها استفاده کنید ، باید هزینه مشخصی را پرداخت کنید. همچنین می توان از طرح های تبلیغاتی پولی استفاده کرد. اما هر شبکه اجتماعی بسته به ماهیت ، کاربران حاضر ، امکانات رایگان و پرداختی ، محدودیت ها و میزان استفاده از آنها روش بازاریابی متفاوتی دارد.
در ادامه به روش های بازاریابی در شبکه های اجتماعی مهم و پرطرفدار که در ایران نیز مورد استفاده قرار می گیرد ، خواهیم پرداخت.

شبکه اجتماعی اینستاگرام

بدون شک مهمترین شبکه اجتماعی در ایران اینستاگرام است که کاربران زیادی دارد و مشاغل کوچک و بزرگ سعی در حضور جدی در آن دارند. برای اجرای برنامه بازاریابی خود ، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

مشخصات حرفه ای: برخلاف تصور عموم ، داشتن یک پروفایل حرفه ای کامل که دقیقاً نشان دهد شما کی هستید و چه کاری انجام می دهید قسمت مهمی از برنامه بازاریابی در این سیستم عامل است.
ارسال پست های منظم: محتوا قسمت بزرگی از روند بازاریابی در اینستاگرام است. به دلیل ماهیت این شبکه ، تصاویر و فیلم های جذاب و مفید در جذب فالوور ، برقراری ارتباط با آنها ، اطلاع رسانی ، ایجاد ارزش و افزایش اعتماد نقش مهمی دارند.
Stories: Stories یکی از جذاب ترین و موثرترین ویژگی های رایگان اینستاگرام است که باید نقش مهمی در برنامه و استراتژی بازاریابی شما داشته باشد. به راحتی می توانید از ویژگی های متنوع و کاربردی این بخش استفاده کنید.
هشتگ ها: هشتگ ها اگر به صورت اصولی و استاندارد استفاده شوند ، نقش مهمی در دسته بندی مطالب و هدایت مخاطبان شما به سمت شما دارند. بنابراین مراقب باشید عنوان خود را با هشتگ های بی ربط بیش از حد پر نکنید.
زیرنویس: بسیاری از پست های ویدئویی و ویدئویی به تنهایی نمی توانند مفهوم را بیان کنند ، و برای تکمیل آنها باید عنوان را وارد کنید. به همین دلیل ، شما باید از این بخش به خوبی مطابق با اهداف خود استفاده کنید.
همکاری با اینفلوئنسرها: اینفلوئنسرهای بزرگ و کوچک تأثیر زیادی بر پیروان خود دارند و همکاری با آنها بسیار مثر است.
مسابقات: مسابقات و برنامه های چالش بخشی دیگر از روند بازاریابی است که به شما کمک می کند مخاطبان خود را به خوبی درگیر کنید و تعامل خوبی برقرار کنید.
اجرای کمپین: برای رسیدن به اهداف خود می توانید از کمپین های تبلیغاتی یا حمایت مالی اینستاگرام نیز استفاده کنید.
شبکه اجتماعی توییتر

توییتر یکی دیگر از شبکه های اجتماعی است که به دلیل محدودیت های موجود در ایران ، همچنان توسط افراد مورد استفاده قرار می گیرد. توییتر بیشتر به عنوان یک پلتفرم خبری ، میکروبلاگینگ و سیاسی شناخته می شود. اما می توانید از قابلیت های آن برای شروع ، جذب پیروان ، روابط عمومی ، ارتباط نزدیک با مخاطبان ، مدیریت بحران ، گشت و گذار در روندها و هشتگ های روز ، تخفیف و موارد دیگر استفاده کنید.

شبکه اجتماعی LinkedIn

LinkedIn یک شبکه اجتماعی حرفه ای و تجاری است. اگر خدمات و محصولات شما مورد نیاز مشاغل دیگر است و 2 هستید ، این سیستم عامل می تواند به شما در تبلیغات هدفمند کمک کند. البته هنوز از این شبکه اجتماعی به طور جدی و حرفه ای استفاده نشده است. علاوه بر این ، اجرای برخی از طرح های تبلیغاتی آن در ایران امکان پذیر نیست و البته هزینه قابل توجهی نیز دارد.

8 مرحله برای شروع و راه اندازی بازاریابی در شبکه های اجتماعی

1. اهداف خود را برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی مشخص کنید.

هر قطعه از معمای استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی شما در خدمت اهدافی است که تعیین کرده اید. به صراحت بگویم ، اگر نمی دانید چه انتظاری داشته باشید ، حرکت به جلو غیرممکن است.

نگاهی دقیق به نیازهای کلی شرکت خود بیندازید و ببینید که چگونه می خواهید رسانه های اجتماعی به شما در رسیدن به اهداف خود کمک کنند. مطمئناً به برخی از اهداف شخصی خود خواهید رسید ، اما در هر صورت اهداف مختلفی وجود دارد که همه شرکت ها باید در استراتژی خود در نظر بگیرند. به عنوان مثال ، افزایش آگاهی از برند ، حفظ مشتری و کاهش هزینه های بازاریابی از اهداف مشترک شرکت ها است.

بهتر است دو هدف اصلی و دو هدف فرعی را انتخاب کنید و بر آنها تمرکز کنید. اهداف بسیار زیاد شما را از مسیر خود منحرف می کند و در پایان به هیچ یک از اهداف دست نخواهید یافت.

بعضی اوقات تعداد و نوع اهداف نیز به سادگی یا پیچیدگی تجارت شما بستگی دارد. به عنوان مثال ، برای یک رستوران کوچک تازه افتتاح شده ، ممکن است هدف این باشد که مشتریانی جدید برای رستوران پیدا کنید یا یک رستوران قدیمی برای برقراری ارتباط با مشتریان موجود و افزایش خریدهای آنها.

۲. دستاوردهای بازاریابی را برای خود در نظر بگیرید.

منظور ما از دستاورد ، اهداف كوچكی است كه شما باید برای رسیدن به اهداف بزرگتر با موفقیت به آنها دست یابید. اگر پارامترهایی برای تعیین زمان رسیدن به اهداف خود نداشته باشید ، اهداف به همان اندازه مفید نخواهند بود. به عنوان مثال ، اگر یکی از اهداف اصلی شما پیروزی در رقابت و فروش خوب است ، دقیقاً چقدر باید انجام دهید تا مطمئن شوید به موفقیت خود رسیده اید؟

دستاورد بازاریابی تعیین می کند که چگونه شما از نقطه A (وضعیت نامطلوب ، هدف از دست رفته) به نقطه B (هدف موفقیت آمیز بدست آمده) پیشرفت کنید. اصول بازاریابی شبکه های اجتماعی به شما می گوید که می توانید موفقیت های خود را با رویکرد SMART تعریف کنید: موفقیت های شما باید مشخص ، قابل اندازه گیری ، قابل دستیابی ، واقع بینانه و به موقع باشد. ) بودن.

اگر از مثال قبلی در بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده کنیم ، باید بگوییم که اگر هدف شما پیشی گرفتن از رقابت و فروش بیشتر است ، این می تواند یک موفقیت خاص در بازاریابی باشد: 50٪ از رقابت را پشت سر بگذارید و انتخاب کنید که چه چیزی پیشرفت شما را اندازه گیری می کند. شما به ابزارهای تحلیلی نیاز دارید و از آنها استفاده کنید.

زمینه سازی برای شکست ایده خوبی نیست. اگر فروش خود را 1000٪ افزایش دهید ، توانایی پرداخت آن را ندارید. بنابراین ، دستاوردهایی را که می توانید بر اساس منابعی که در اختیار دارید تنظیم کنید.

محدود کردن زمان تلاش های شما می تواند انگیزه زیادی ایجاد کند. از خود بپرسید چه زمانی دوست دارید به این هدف برسید؟ ماه بعد؟ یا تا پایان سال؟

3. مشتریان ایده آل خود را شناسایی کنید.

اگر شرکتی با مشارکت کم در صفحات شبکه های اجتماعی مشکلی دارد ، معمولاً به این دلیل است که آنها مشخصات دقیق مشتری ایده آل خود را ندارند.

این دقیقاً در بازاریابی شبکه های اجتماعی به چه معناست؟ این بدان معناست که دانستن شخصیت و ویژگی های مشتریان می تواند به شما کمک کند تا در زمان مناسب ، در مکان مناسب و با پیام های مناسب به هدف مورد نظر خود برسید.

اگر سن ، شغل ، درآمد ، علایق ، چالش ها ، موانع ، عادت ها و انگیزه جامعه هدف خود را بدانید ، هدف قرار دادن آنها در شبکه های اجتماعی بسیار آسان خواهد بود.

مهمترین فعالیتی که باید در بازاریابی شبکه های اجتماعی در نظر بگیرید مشارکت آنهاست. اگرچه سرپرستان این صفحات تنها کسانی هستند که می توانند آمار مشارکت را به طور دقیق و مداوم بدانند ، شما همچنین می توانید با دنبال کردن این صفحات ، برآوردی از این اعداد را بدست آورید.

به عنوان مثال ، فرض کنید شما 20-30 پست آخر را در صفحات فیس بوک یکی از رقبای خود مشاهده می کنید. تعداد کل فعالیتها و مشارکتهای مربوط به آن پست خاص را بر تعداد کل دنبال کنندگان آنها تقسیم کنید (اعضا شامل لایک ، نظر ، ارسال مجدد و غیره).

به یاد داشته باشید که این محاسبه به شما یک نمای کلی از رفتار رقبا می دهد و شما می توانید از این معیار برای ارزیابی موقعیت خود در آن بازار استفاده کنید.

برای شروع تبلیغ رسانه های اجتماعی در تجارت رستوران ، باید نزدیکترین رقبای خود را شناسایی کنید ، کسانی که از لحاظ سبک و سیاق شباهت بیشتری به ما دارند. وی سپس با بررسی نحوه کار آنها در شبکه های اجتماعی ، لحن آنها ، عکس ها و محتوایی که به اشتراک می گذارند و نحوه تعامل کاربران با آنها ، نقشه راه و الگویی را تهیه کرد.
دهها روش مختلف برای انتشار و ایجاد محتوا در شبکه های اجتماعی وجود دارد که تلاش برای آنها هزینه و انرژی زیادی می طلبد. یک راه عملی تقلید از رقبای موفق است. چه زمانی رستوران رقیب است که در پست های شبکه های اجتماعی نیز ظاهر شده است؟ آیا بیشتر مطالب وی فیلم است یا عکس؟ حداکثر تعداد خطوط متن چقدر است؟ آیا تعامل بیشتری بین پیام های وی در فیلم ها یا عکس ها وجود داشت؟ و س questionsالات مشابه دیگر …

5- تدابیر و سیاست هایی را در بازاریابی شبکه های اجتماعی ایجاد کنید.

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از شرکت های بازاریابی شبکه های اجتماعی مرتکب می شوند این است که بدون در نظر گرفتن اینکه بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب می کنند ، در همه بسترهای شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند. شما می توانید با استفاده از اطلاعاتی که از مشتریان خود می گیرید بهترین رسانه را برای شما انتخاب کنید تا وقت خود را در مکان نامناسب تلف نکنید.

اگر مشتریان فعلی یا بالقوه شما بگویند که 40 درصد از وقت خود را بصورت آنلاین در فیس بوک و 20 درصد را در توییتر می گذرانند ، مشخص است که به عنوان خط اصلی یا ثانویه بازاریابی در شبکه های اجتماعی بر روی کدام یک تمرکز کنید. اگر مشتریان شما از یک محیط خاص استفاده می کنند ، شما باید در آنجا باشید.

تاکتیک های شما برای هر رسانه اجتماعی ، علاوه بر مناسب ترین برای هر سیستم عامل ، به اهداف و دستاوردهای شما بستگی دارد. به عنوان مثال ، اگر هدف شما عملکرد بهتر از رقبا و شبکه اجتماعی اصلی شما در استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی است که برای خود تعیین کرده اید ، اینستاگرام است ، یکی از موثرترین تاکتیک هایی که می توانید استفاده کنید سرمایه گذاری در بازاریابی اینستاگرام یا اینفلوئنسر مارکتینگ. خیلی شما را جذب می کند.

در مثال رستوران ، شناخت شخصیت مشتریان بسیار عملی است. با فیلتر شدن فیس بوک و محبوبیت بیشتر اینستاگرام ، تعداد کاربران فیس بوک به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

همچنین پس از تولید محتوا ، به نظرات کاربران توجه کنید. ایجاد یک انجمن آنلاین نیاز به ارتباط و تعامل با دیگران دارد. خواه این یک توئیت باشد ، یک پست در فیس بوک یا یک پست اینستاگرام ، نظرات برای آنها باقی مانده است. نقش روانشناسی در مدیریت سلامت یک جامعه بسیار مهم است ، و شما می توانید در مورد چگونگی جلوگیری از ایجاد ارتباطات منفی ، همراه با نکاتی در مورد برخورد با غولان سرکش و بازگشت به حالت عادی گفتگوها ، در بازاریابی رسانه های اجتماعی: مدیریت نظرات کاربران بخوانید.

مثلاً به رستوران برگردیم. موثرترین محتوای شبکه اجتماعی یک رستوران چیست؟ تصویر؟ فیلم؟ در مورد غذا؟ بهترین زمان ارسال چیست؟ چه مقدار از محتوای روزانه باید باقی بماند؟
برای تجارت رستوران ، همه این موارد باید آزمایش شود! شاید بهترین زمان برای ارسال ساعت 12 ظهر باشد ، و بهترین مطالب یک عکس از یک لوله کش بو داده است تا فوراً روی تماس های آنلاین تأثیر بگذارد و ناهار شما را مهمان خود کند.

اگر مشتریان شما اکثراً خانواده هستند ، چقدر روی جذب فرزندان آنها تمرکز دارید؟ آیا تبلیغی مانند اینكه غذای مخصوص بچه های زیر دو سال داشته باشیم دارید؟ بنابراین اکنون مکان این تبلیغ کجاست؟ آیا مادران یا پدران را هدف قرار داده اید؟ بنابراین مادرانی که مشتری شما هستند در چه ساعتی از روز در هر یک از رسانه های اجتماعی شما چک می کنند؟

از آزمایش این موارد در شبکه های اجتماعی نترسید! تست کنید و بازخورد بگیرید.

7. بودجه و منابع را برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی تأمین کنید.

برای تأمین مالی بازاریابی در شبکه های اجتماعی ، به تاکتیک های انتخاب شده برای دستیابی به اهداف و دستاوردهای خود نگاه کنید.

لیستی جامع از ابزارهای مورد نیاز خود (به عنوان مثال ، خدمات تجزیه و تحلیل و مدیریت شبکه های اجتماعی و بازاریابی از طریق ایمیل) ، نقاط قوت خدمات خود (به عنوان مثال ، طراحی گرافیک یا تولید فیلم) و تمام روش های تبلیغاتی که استفاده خواهید کرد ، تهیه کنید. در کنار هر یک ، هزینه سالانه پروژه را اضافه کنید تا بتوانید نمای کلی از سرمایه گذاری خود و چگونگی تأثیر آن بر بودجه بازاریابی در شبکه های اجتماعی داشته باشید.

بسیاری از مشاغل ابتدا بودجه خود را تنظیم می کنند و سپس تاکتیک ها و استراتژی های متناسب با بودجه را انتخاب می کنند ، اما اتخاذ رویکرد مخالف گزینه بهتری است. ابتدا استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را تعیین کنید و سپس بودجه خود را متناسب با آن تنظیم کنید.

اگر هزینه استراتژی شما بیش از بودجه ای است که اختصاص داده اید ، تاکتیک های خود را در اولویت قرار دهید. تاکتیک های سریعترین بازپرداخت ، مانند تبلیغات مستقیم ، اولویت دارند زیرا سودهای فوری کسب می کنند که بعداً می توانند در تاکتیک های بلند مدت سرمایه گذاری شوند (به عنوان مثال ، افزایش پیروان ، تولید محتوای با کیفیت یا تعامل بلند مدت).

در تجارت رستوران ، چه مقدار برای حضور در شبکه های اجتماعی و بازاریابی هزینه می کنیم؟ آیا باید توسط یک عکاس عکس گرفته شود؟ آیا برای عکس به طراح گرافیک نیاز داریم؟ آیا برای ویرایش فیلم ها به ویرایش حرفه ای نیاز دارید؟
عامل تعیین کننده در این موارد بودجه و منابع مالی شماست.

گیج نشوید ابتدا رقبای موفق خود را بررسی کنید و ببینید که آنها چگونه رفتار می کنند. اگر عملکرد رقبای خود را در شبکه های اجتماعی دوست ندارید ، برای آزمایش سناریوهای مختلف با کمترین بودجه شروع کنید و هنگامی که فهمید کدام روش بیشترین بازخورد را دارد ، هزینه را در همان قسمت متمرکز کنید. عکس های غذایی که توسط یک عکاس حرفه ای گرفته شده است ممکن است در جذب مخاطب شما موثرتر از فیلم باشد.

8. قانون گذاری.

دانستن اینکه چه کسی مسئول انجام شماست ، باعث افزایش بهره وری شما شده و از سردرگمی و ایجاد اختلال در کار و تلاش جلوگیری می کند. ممکن است در ابتدا همه چیز شلوغ و بهم ریخته به نظر برسد ، اما با گذشت زمان ، افراد گروه نقش های خود را بهتر درک می کنند و متوجه می شوند که وظایف روزانه آنها را انجام می دهند.

وقتی همه نقش خود را دانستند ، زمان برنامه ریزی برای پروژه شروع می شود. می توانید برنامه خود را روزانه یا هفتگی تنظیم کنید. انجام برنامه ریزی ماهانه توصیه نمی شود زیرا بسیاری از رویدادها و تغییرات در طول ماه اتفاق می افتد و ممکن است در نهایت وقت خود را صرف سازگاری با این تغییرات کرده و نتوانید برنامه را به درستی اجرا کنید.

در تجارت رستوران ، مدیریت بازاریابی در شبکه های اجتماعی می تواند با تقسیم وظایف ، به طور منظم و هدفمند انجام شود:

چه کسی مسئول تولید محتوای ویدیویی است؟
چه کسی مسئول گرفتن و مدیریت عکس ها است؟
چه کسی مسئول پاسخ به نظرات ، دستورالعمل ها و نظرات مشتری است؟
تولید محتوای متنی با چه کسانی انجام می شود؟
چه کسی هر شبکه اجتماعی را مدیریت خواهد کرد؟

و …

شما باید یک برنامه و تقسیم وظایف داشته باشید. بدانید که در ماه آینده توسط چه کسی انجام خواهد شد و اقدامات بعدی برای ارتقا شبکه های اجتماعی رستوران چیست.

برای مدیریت و تعیین وظایف به اعضای تیم خود می توانید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید. نرم افزارهایی مانند basecamp یا ActiveCollab می توانند در بازاریابی شبکه های اجتماعی به شما کمک کنند. این ابزارها به شما کمک می کنند تا از اتلاف وقت خود جلوگیری کرده و طبق برنامه پیش بروید.

نحوه ارتباط با کاربران شبکه های اجتماعی

مانند هر نوع بازاریابی دیگر ، در بازاریابی شبکه های اجتماعی هدف اصلی جلب توجه مخاطبان هدف و برقراری ارتباط با آنها است. در حالی که می توان از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ مستقیم محصولات استفاده کرد ، این نوع ارتباط با کاربران شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر بسیار موثر نخواهد بود. به عبارت دیگر ، شبکه اجتماعی مکانی برای ایجاد تعاملات واقعی با کاربران و ارائه اطلاعاتی در مورد آنچه برند شما را متمایز می کند ، است.

موفقیت در فعالیت های بازاریابی در شبکه های اجتماعی تنها در صورت دستیابی به محتوای مرتبط با حوزه کاری شما امکان پذیر است. این محتوا می تواند عکسی باشد که در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک می گذارید یا توییتی است که خوانندگان را به آخرین پست ارسال شده در وب سایت شما ارجاع می دهد و بسته به نیاز و اختیار شما متفاوت خواهد بود. کاربران شبکه های اجتماعی اگر علاقه مند به آنچه شما منتشر می کنید به شما و برند شما خواهند آمد ، بنابراین بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید و حداقل در ابتدا به آنچه می خواهید از کاربران خود داشته باشید فکر نکنید. هنگامی که شما اطلاعات مربوط به حوزه تخصص خود را در اختیار کاربران قرار می دهید و اهداف و فعالیتهای تجاری خود را مشخص می کنید ، در این صورت کاربرانی که محتوای شما را جالب می دانند دلیلی برای بازدید از وب سایت شما و کسب اطلاعات بیشتر در مورد فعالیتهای شما خواهند داشت.

اشتراک مطالب در شبکه های اجتماعی

علاوه بر افزایش مستقیم بازدید وب سایت های ورودی ، این واقعیت که بسیاری از افراد به طور همزمان از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند مزیت دیگری را برای مشاغل ایجاد می کند: افزایش تعداد مشتری به صورت ارگانیک. در واقع ، وقتی محتوایی که شما ارائه می دهید مورد توجه افراد جالبی قرار می گیرد ، آنها این محتوا را با دوستان و سایر پیروان خود به اشتراک می گذارند و بنابراین آن را برای شما به بازار عرضه می کنند. حتی می توان گفت که تأثیر فعالیت آنها بهتر و بیشتر از هر نوع بازاریابی دیگری است ، زیرا محصول شما توسط یکی از دوستان یا یکی از اعضای خانواده به دیگری معرفی می شود. این مقدمه بسیار م moreثرتر از خود برند است و از اطلاعات مورد تأیید منبع قابل اطمینان تر است.

کدام بستر رسانه اجتماعی برای کسب و کار شما بهترین است؟
فیس بوک

فیس بوک بزرگترین شبکه اجتماعی در جهان است و کاربران آن هر روز محتوای مختلف منتشر شده توسط مشاغل فعال در اینترنت را مشاهده می کنند. با انتشار منظم محتوای حاوی اطلاعاتی در مورد زمینه کار ، اخبار صنعت و تبلیغات محصول ، افزایش فروش و وفاداری به برند امکان پذیر است. اگرچه این مورد در ایران به دلیل فیلتر شدن این پلتفرم کاربرد چندانی ندارد ، اما با این وجود می توان انتظارات کمی از آن داشت و کاربران را به خود جلب کرد.

اینستاگرام

قرار دادن تصاویر محصول می تواند تأثیر بسزایی در عملکرد تجارت الکترونیکی داشته باشد. این باعث می شود اینستاگرام که روی محتوای بصری تمرکز دارد ، یک بستر مهم و کلیدی برای کسب و کارهای آنلاین بهتر و بیشتر باشد. به خصوص که ده ها میلیون ایرانی در این شبکه اجتماعی حضور دارند. با به اشتراک گذاری تصاویر محصولات و پست های مربوط به سبک زندگی مرتبط با فعالیت های برند ، می توان به تعداد زیادی از مخاطبان جدید دسترسی پیدا کرد. بازاریابی اینستاگرام به شما کمک می کند تا در اینستاگرام بازاریابی کنید.

توییتر

اگر به طور مناسب پوشانده شود ، در برابر بسیاری از شرایط ناسازگار مقاومت خواهد کرد. نتایج می تواند به اندازه نتایج فعالیت های اینستاگرام موثر باشد. فعالیت در این شبکه اجتماعی و برقراری ارتباط با کاربران آن ، همراه با استفاده از برنامه های مربوط به برنامه ریزی مربوط به محتوا که در فیس بوک استفاده می شود ، می تواند به شما کمک کند تا در سایر سیستم عامل های شبکه های اجتماعی موثرتر باشید و منجر به معرفی بهتر و بیشتر برند شود. .

LinkedIn

LinkedIn بیشترین کاربرد را در بین متخصصان در زمینه های مختلف کاری دارد و فرصتی را برای ارتباط افراد و شرکت هایی فراهم می کند که دیدگاه یا اهداف مشترکی دارند. محتوای مربوط به کارگزاران شناخته شده و باتجربه بهترین نوع محتوایی است که می توان در این پلتفرم استفاده کرد (به ویژه برای مارک های با کیفیت و مارک هایی که ارزش سفارش متوسط ​​آنها بالاست). بسیاری از مدیران عامل مشاغل مختلفی که در LinkedIn فعالیت می کنند سعی دارند با انتشار مطالب مرتبط با دانش و تجربه کاری و همچنین مطالب مرتبط با موضوعات فرهنگی ، به طور غیر مستقیم شرکت خود را تبلیغ کنند.

چک لیست فعالیت های برند در بازاریابی شبکه های اجتماعی

نتیجه
با توجه به حضور گسترده کاربران در شبکه های اجتماعی مختلف که ساعت ها به تماشای مطالب مختلف می پردازند ، نمی توان از این سیستم عامل ها به عنوان ابزاری برای بازاریابی و تبلیغات چشم پوشی کرد. بازاریابی شبکه های اجتماعی برای مشاغل و مزایایی که در این مقاله ذکر کردیم بسیار مهم است. علاوه بر این ، برای موفقیت در فرآیندهای بازاریابی خود می توانید از تکنیک ها و ترفندهای مختلفی استفاده کنید که در این مقاله به آنها پرداختیم.

استراتژی بازاریابی شما در شبکه های اجتماعی استراتژی قابل تغییر یا اصلاح نیست. هرچه پیشرفت می کنید ، ممکن است دریابید که برخی از تاکتیک ها همانطور که فکر می کردید جواب نداده اند. همیشه سعی کنید سریع با شرایط سازگار شوید و تغییرات لازم را در استراتژی کلی خود اضافه کنید.

در این مقاله ، با ذکر مثال از رستوران ، سعی کردیم با ذکر مثال برای هر مورد ، داستان را ملموس تر کنیم. اما باید همیشه در نظر داشت که بسته بندی یک نسخه ثابت و دائمی برای مشاغل امکان پذیر نیست. با ظهور شبکه های اجتماعی جدید یا حذف رسانه های قدیمی با عواملی مانند فیلتر کردن و موارد دیگر ، ما باید همیشه رفتار مخاطبان را کنترل کرده و از آنها اطلاعات جمع آوری کنیم. شاید در پایان وعده های غذایی هر شخص یا خانواده ، هنگام پرداخت قبض رستوران ، بتوانیم یکی دو دقیقه از آنها بخواهیم که در مورد رفتارهای ما در شبکه های اجتماعی چه نظری دارند.

نظر شما چیه؟ آیا شما استراتژی مشخصی برای بازاریابی رسانه های اجتماعی خود دارید؟ از کدام ابزار ها استفاده می کنید؟ اگر س anyال یا نظری دارید ، لطفاً آنها را با ما در میان بگذارید.