بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM) چیست؟ تکنیک ها و ترفندها.

برای تنظیم استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی به کمک نیاز دارید؟ آیا می دانید بازاریابی در شبکه های اجتماعی به چه معناست؟

از آنجا که استفاده از شبکه های اجتماعی به طرز چشمگیری افزایش یافته و تأثیر آن در میان کاربران افزایش یافته است ، بسیاری از مردم دیدگاه ویژه ای از آن به عنوان یک بستر تبلیغاتی دارند. اما بازاریابی در شبکه های اجتماعی کار ساده ای نیست و تکنیک ها و ترفندهای زیادی دارد که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت. در این مقاله ، به شما نشان خواهیم داد که برای پیاده سازی یک استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی موفق که از روز اول به خوبی کار می کند ، چه مراحلی را باید بردارید و چه مواردی را لازم دارید. برای درک بهتر این موضوع ، هر مرحله از روند راه اندازی بازاریابی شبکه های اجتماعی برای یک رستوران را مرور کردیم ، بنابراین برای ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM) چیست؟

قبل از اینکه با تکنیک ها و اصول بازاریابی در شبکه های اجتماعی شروع کنیم ، باید آن را تعریف کنیم. به بیان ساده ، بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM) استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف و تولید محتوا در آنها برای دستیابی به اهداف بازاریابی و فروش است.
اما اگر بخواهیم آن را با جزئیات بیشتری توضیح دهیم ، باید بگوییم که بازاریابی در شبکه های اجتماعی به معنای استفاده از بسترهای اجتماعی برای برقراری ارتباط با مخاطبان ، توسعه برند ، افزایش فروش و حتی افزایش بازدید وب سایت است. در این سیستم ، شما درگیر انتشار بهترین مطالب ، گوش دادن به پیروان و تعامل با آنها ، تجزیه و تحلیل نتایج و اجرای کمپین های تبلیغاتی هستید.
مشهورترین شبکه های اجتماعی این روزها Facebook ، Instagram ، Twitter ، LinkedIn ، Pinterest ، YouTube و Snapshot هستند.

مزایا و اهمیت بازاریابی شبکه های اجتماعی برای مشاغل آنلاین

بدون شک ، همانطور که ساعت ها در شبکه های مختلف اجتماعی می گذرانید ، کاربران زیادی نیز هستند که کم و بیش در این سیستم عامل های اجتماعی حضور دارند. در عین حال ، هدف این رسانه ها برقراری ارتباط و تعامل بیشتر و از دو طریق است که باعث افزایش اثربخشی محتوای شما و فرآیندهای بازاریابی می شود. بنابراین ، حضور شرکت ها در شبکه های اجتماعی بسیار مهم است ، اما هر مارک باید متناسب با ماهیت کار ، مخاطب هدف و بسیاری موارد دیگر ، زمینه مورد نظر خود را انتخاب کند.

مزایای مهم بازاریابی در شبکه های اجتماعی

همانطور که گفتیم ، حضور و بازاریابی در شبکه های اجتماعی بسیار مهم است. بنابراین ، انتخاب این روش می تواند مزایای مهمی داشته باشد که در زیر ذکر شده است:
1. افزایش آگاهی از برند (آگاهی)
2. تولید سرنخ های با کیفیت
3. نرخ تبدیل را بهبود ببخشید
4- روابط عمیق ، پایدار و دو طرفه با مخاطبان برقرار کنید.
5. رقبا را تجزیه و تحلیل کنید و از آنها بیاموزید
6. بازدید سایت ورودی را افزایش دهید.
7. اثربخشی سئو و بهبود رتبه موتور جستجو
8- از مخاطبان و پیروان اطلاعات دریافت کنید
9. وفاداری مشتری را افزایش دهید
10. ارزش افزوده ایجاد کنید
11. اعتبار نام تجاری را بهبود ببخشید.
12. هزینه و کارایی خوب
13. رهبری بازار و رهبری اندیشه
14. منبع محتوا شوید
15. رفتار مشتری
16. راه اندازی امور پشتیبانی و پشتیبانی مشتری
17. انسانی سازی برند

انواع بازاریابی در شبکه های اجتماعی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی انواع مختلفی دارد. اما به طور کلی ، این راه حل در چهار دسته اصلی قرار دارد که در زیر ذکر شده است:
1. شبکه های اجتماعی (فیس بوک و لینکدین)
2. میکروبلاگینگ (توییتر و تامبلر)
3. اشتراک گذاری تصویر (اینستاگرام ، اسنپ چت ، Pinterest)
4. اشتراک ویدیو (YouTube ، Facebook Live ، Periscope و Video)

تکنیک ها و ترفندهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی

تکنیک ها و ترفندهای زیادی برای موفقیت در برنامه بازاریابی شبکه های اجتماعی وجود دارد. افراد مختلف بر اساس تجربیات خود س questionsالات مختلفی را مطرح کرده اند. اینها مهمترین نکات هستند:
1. استراتژی حضور و محتوا را تدوین کنید
2. از قصه گویی و ابزارهای مناسب استفاده کنید
3. هزینه های بازاریابی و تبلیغات لازم را پرداخت کنید.
4- محتوای ویدئویی را به عنوان بخشی از استراتژی محتوا در نظر بگیرید
5. رعایت مسائل اساسی و اساسی
6. از تبلیغات هدفمند استفاده کنید
7. خود را به عنوان منبع معتبر محتوایی معرفی کنید.
8. ادامه در تولید و انتشار مطالب ، به ویژه محتوای ویدیویی.
9. توجه ویژه به ارتباط با پیروان.
10. پوشش خبری در محل کار
11. مشتریان را به سفیران برند تبدیل کنید
12. استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر (CGU)
13. با نام کاربران را خطاب قرار دهید
14. ایجاد تعامل دو طرفه
15- شناخت دقیق مخاطبان هدف
16- برای درک بهتر سفر مشتری با تیم فروش همکاری کنید.
17. اجتماعی باشید
18. جنبه های جذاب تجارت را نشان دهید
19. بیان موفقیت ها و ناکامی ها
20- از پیروان س Askال کنید
21. لحن و سبک سفارشی
22. ایجاد شخصیت برای نام تجاری
23- با تأثیرگذاران همکاری کنید
24. استفاده از آمار ، ارقام و اینفوگرافیک ها
25. اجرای مسابقات و برنامه های چالش برانگیز

روش های بازاریابی در هر شبکه اجتماعی

به طور کلی ، شبکه های اجتماعی بسترهای رایگانی هستند که عملکردهای خوبی را در اختیار کاربران قرار می دهند. با این حال ، برخی از آنها دارای ویژگی های خاصی هستند که اگر می خواهید از این توابع استفاده کنید ، باید هزینه مشخصی را پرداخت کنید. همچنین می توان از طرح های تبلیغاتی پولی استفاده کرد. اما هر شبکه اجتماعی بسته به نوع ، کاربران حاضر ، امکانات رایگان و پرداختی ، محدودیت ها و میزان استفاده از آنها روش بازاریابی متفاوتی دارد.
در مرحله بعدی ، ما به روش های مهم و محبوب بازاریابی در شبکه های اجتماعی خواهیم پرداخت که در ایران نیز استفاده می شود.

شبکه اجتماعی اینستاگرام

بدون شک مهمترین شبکه اجتماعی در ایران اینستاگرام است که کاربران زیادی دارد و شرکتهای کوچک و بزرگ سعی در حضور جدی در آن دارند. برای اجرای برنامه بازاریابی خود ، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

نمایه حرفه ای – برخلاف تصور عمومی ، داشتن یک پروفایل حرفه ای کامل که دقیقاً نشان دهد شما کی هستید و چه کاری انجام می دهید قسمت مهمی از برنامه بازاریابی در این سیستم عامل است.
ارسال پست های منظم – محتوا قسمت بزرگی از روند بازاریابی اینستاگرام است. به دلیل ماهیت این شبکه ، تصاویر و فیلم های جذاب و مفید در جذب فالوور ، برقراری ارتباط با آنها ، اطلاع رسانی ، ایجاد ارزش و افزایش اعتماد نقش مهمی دارند.
Stories – داستان یکی از جذاب ترین و موثرترین ویژگی های رایگان اینستاگرام است که باید نقش زیادی در برنامه و استراتژی بازاریابی شما داشته باشد. شما به راحتی می توانید از توابع مختلف متنوع در این بخش استفاده کنید.
هشتگ ها – هشتگ ها ، اگر به روشی استاندارد و مبتنی بر اصول استفاده شوند ، همچنین در دسته بندی محتوا و هدایت مخاطب شما به سمت شما نقش مهمی دارند. بنابراین مراقب باشید عنوان خود را با هشتگ های بی ربط بیش از حد بارگذاری نکنید.
زیرنویس ها – بسیاری از پست های ویدئویی و ویدئویی به تنهایی نمی توانند مفهوم را بیان کنند و برای تکمیل آنها باید عنوان را وارد کنید. به همین دلیل ، شما باید از این بخش متناسب با اهداف خود استفاده کنید.
همکاری با تأثیرگذاران: تأثیرگذارهای کوچک و بزرگ تأثیر زیادی بر پیروان خود دارند و همکاری با آنها بسیار مثر است.
مسابقات – برنامه ها و برنامه های چالش بخشی دیگر از روند بازاریابی است که به شما کمک می کند مخاطبان خود را به خوبی درگیر کنید و تعامل خوبی برقرار کنید.
اجرای کمپین: برای رسیدن به اهداف خود می توانید از کمپین های تبلیغاتی یا حمایت مالی اینستاگرام نیز استفاده کنید.
شبکه اجتماعی توییتر

توییتر یکی دیگر از شبکه های اجتماعی است که به دلیل محدودیت های موجود در ایران ، همچنان مورد استفاده افراد قرار می گیرد. توییتر بیشتر به عنوان بستری برای اخبار ، میکروبلاگینگ و سیاست شناخته می شود. اما شما می توانید برای شروع کار ، جذب افراد زیر ، روابط عمومی ، ارتباط نزدیک با مخاطبان ، مدیریت بحران ها ، مرور روندها و هشتگ های روز ، تخفیف و موارد دیگر از قابلیت های خود استفاده کنید.

شبکه اجتماعی LinkedIn

LinkedIn یک شبکه اجتماعی متشکل از متخصصان و شرکت ها است. اگر شرکت های دیگر به خدمات و محصولات شما نیاز دارند و شما 2 هستید ، این سیستم عامل می تواند به شما در تبلیغات هدفمند کمک کند. البته هنوز از این شبکه اجتماعی به صورت جدی و حرفه ای استفاده نشده است. علاوه بر این ، اجرای برخی از برنامه های تبلیغاتی شما در ایران امکان پذیر نیست و البته هزینه قابل توجهی نیز دارد.

8 مرحله برای شروع و راه اندازی بازاریابی در شبکه های اجتماعی

1. اهداف خود را برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی مشخص کنید.

هر قطعه از معمای استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی شما با اهدافی که برای خود تعیین کرده اید مطابقت دارد. اگر بخواهم صریح بگویم ، اگر نمی دانید چه انتظاری داشته باشید ، حرکت به جلو غیرممکن است.

نگاهی دقیق به نیازهای کلی کسب و کار خود بیاندازید و ببینید چگونه می خواهید رسانه های اجتماعی به شما در رسیدن به اهداف خود کمک کنند. بدون شک به برخی از اهداف شخصی خود خواهید رسید ، اما در هر صورت اهدافی وجود دارد که همه شرکت ها باید در استراتژی خود در نظر بگیرند. به عنوان مثال ، افزایش آگاهی از برند ، حفظ مشتری و کاهش هزینه های بازاریابی از اهداف مشترک تجاری است.

بهتر است دو هدف اصلی و دو هدف فرعی را انتخاب کنید و بر روی آنها تمرکز کنید. داشتن اهداف زیاد شما را از مسیر خود منحرف می کند و در پایان به هیچ هدفی نخواهید رسید.

بعضی اوقات تعداد و نوع اهداف نیز به سادگی یا پیچیدگی تجارت شما بستگی دارد. به عنوان مثال ، برای یک رستوران کوچک تازه تأسیس ، هدف ممکن است یافتن مشتریان جدید برای رستوران ، یا برای یک رستوران قدیمی ، برقراری ارتباط با مشتریان موجود و افزایش خریدهای آنها باشد.

۲. دستاوردهای بازاریابی را برای خود در نظر بگیرید.

منظور ما از دستاورد ، اهداف كوچكی است كه شما باید برای رسیدن به اهداف بزرگتر با موفقیت انجام دهید. اگر پارامترهایی برای تعیین زمان رسیدن به اهداف خود نداشته باشید ، اهداف به همان اندازه مفید نخواهند بود. به عنوان مثال ، اگر یکی از اهداف اصلی شما غلبه بر رقابت و فروش خوب است ، دقیقاً چقدر باید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که با موفقیت به هدف خود رسیده اید؟

دستاوردهای بازاریابی تعیین می کند که چگونه از نقطه A (وضعیت بد ، هدف برآورده نشده) به نقطه (هدف با موفقیت برآورده شده) برسید. اصول بازاریابی در شبکه های اجتماعی به شما می گوید که می توانید با رویکرد SMART دستاوردهای خود را تعیین کنید: دستاوردهای شما باید مشخص ، قابل اندازه گیری ، قابل دستیابی ، واقع بینانه و به موقع باشد) باشد.

اگر از مثال بالا در بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده می کنیم ، باید بگوییم که اگر هدف شما پیشی گرفتن از رقبا و فروش بیشتر است ، یک دستاورد ویژه بازاریابی ممکن است این باشد: از 50٪ رقبا پیشی بگیرید و انتخاب کنید چه چیزی پیشرفت شما را اندازه می گیرد. شما به ابزارهای تحلیلی نیاز دارید و از آنها استفاده کنید.

ایده خوبی نیست که زمینه شکست را فراهم کنیم. اگر فروش خود را 1000٪ افزایش دهید ، بعید به نظر می رسد که توانایی پرداخت هزینه آن را داشته باشید. بنابراین ، دستاوردهایی را تنظیم کنید که می توانید براساس منابعی که در اختیار دارید به دست آورید.

افزودن محدودیت زمانی به تلاش های شما می تواند بسیار انگیزه آور باشد. از خود بپرسید ، چه زمانی می خواهید به این هدف برسید؟ ماه بعد؟ یا قبل از پایان سال؟

3. مشتریان ایده آل را شناسایی کنید.

اگر شرکتی مشارکت کم در صفحات شبکه های اجتماعی دارد ، معمولاً به این دلیل است که مشخصات دقیقی از مشتری ایده آل خود ندارد.

این دقیقاً در بازاریابی شبکه های اجتماعی به چه معناست؟ این بدان معناست که دانستن شخصیت و خصوصیات مشتریان می تواند به شما کمک کند تا در زمان مناسب ، در مکان مناسب و با پیام های مناسب به هدف مورد نظر خود برسید.

وقتی سن ، شغل ، درآمد ، علایق ، مسائل ، موانع ، عادت ها و انگیزه های جامعه هدف خود را بدانید ، هدف قرار دادن آنها در شبکه های اجتماعی بسیار آسان خواهد بود.

به عنوان مثال اگر به یک رستوران برگردیم ، نمی توانیم در تهران رستوران داشته باشیم و ساکنان اهواز را مورد توجه قرار دهیم. برای مشتریان خود کار کنید. مشتریان شما چند سال دارند؟ آنها معمولاً در چه مناطقی زندگی می کنند؟ آیا آنها بیشتر زن هستند یا مرد؟ آیا بیشتر افراد درصد تخفیف یا مواردی مانند یک وعده غذایی رایگان با قیمت چند دلار می خواهند؟
وقتی شخصیت اصلی مشتریان خود را بشناسید و بر این اساس تبلیغ کنید ، نتیجه سودآوری بالاتر به دلیل هزینه های کمتر خواهد بود.

4- در مورد رقبا تحقیق کنید.

وقتی صحبت از بازاریابی در شبکه های اجتماعی می شود ، تحقیق در مورد رقبا فقط به شما در مورد فعالیت های آنها نمی گوید ، بلکه به شما کمک می کند تا بفهمید که در بازار بهترین نتیجه را دارد و می توانید این تاکتیک های موفق را در تلاش خود به کار بگیرید. .

با تهیه لیستی از 3 تا 5 رقبا شروع کنید. بررسی کنید که از کدام شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و استراتژی تولید محتوا را تجزیه و تحلیل کنید. به تعداد دنبال کنندگان و طرفداران آنها نگاه کنید و نحوه ارسال آنها را هنگام ارسال پست ببینید. همچنین به نوع محتوای آنها و متن و لحن آن (رسمی ، سرگرم کننده و غیره) توجه کنید. به نحوه پاسخ و ارتباط آنها با طرفداران خود توجه کنید.

مهمترین فعالیتی که باید در بازاریابی شبکه های اجتماعی در نظر گرفت مشارکت شماست. اگرچه سرپرستان این صفحات تنها کسانی هستند که می توانند آمار مشارکت را به طور دقیق و مداوم بدانند ، شما همچنین می توانید با دنبال کردن این صفحات ، برآوردی از این ارقام داشته باشید.

به عنوان مثال ، فرض کنید در حال مرور 20 تا 30 پست آخر در یکی از صفحات رقبای خود در فیس بوک هستید. میزان کل فعالیت ها و مشارکت ها را در مورد آن پست خاص بر تعداد کل دنبال کنندگان خود تقسیم کنید (مشارکت کنندگان شامل پسندیدن ، نظرات ، اشتراک ها و موارد دیگر).

توجه داشته باشید که این محاسبه به شما یک نمای کلی از رفتار رقبا می دهد و شما می توانید برای ارزیابی موقعیت خود در این بازار از این معیارها استفاده کنید.

برای شروع بازاریابی رسانه های اجتماعی در تجارت رستوران ، باید نزدیکترین رقبای خود را شناسایی کنید ، کسانی که از نظر سبک و سیاق شباهت زیادی به ما دارند. وی سپس نقشه راه و الگویی تهیه کرد که نحوه کار آنها در شبکه های اجتماعی ، لحن ، عکس ها و محتوایی را که به اشتراک می گذارند و همچنین نحوه تعامل کاربران با آنها را بررسی می کند.
ده ها روش مختلف برای انتشار و تولید محتوا در شبکه های اجتماعی وجود دارد که برای تهیه آنها هزینه و انرژی زیادی لازم است. یک میانبر عملی تقلید از رقبای موفق است. یک رستوران رقیب چه ساعتی پست می کند که در شبکه های اجتماعی نیز ظاهر شده است؟ بیشتر محتوای شما فیلم یا عکس است؟ حداکثر تعداد خطوط متن چقدر است؟ آیا تعامل بیشتری بین پست های شما در فیلم ها یا عکس ها وجود داشت؟ و س questionsالات مشابه دیگر …

5- تدابیر و سیاست هایی را در بازاریابی شبکه های اجتماعی ایجاد کنید.

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از شرکت ها در بازاریابی شبکه های اجتماعی مرتکب می شوند این است که صرف نظر از انتخاب بهترین و مناسب ترین گزینه ، در همه شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند. شما می توانید با استفاده از اطلاعاتی که از مشتریان خود می گیرید بهترین رسانه برای شما انتخاب کند ، بنابراین وقت را در مکان نامناسب تلف نمی کنید.

اگر مشتریان فعلی یا بالقوه شما بگویند که 40 درصد از وقت خود را به صورت آنلاین در فیس بوک و 20 درصد را در توییتر می گذرانند ، مشخص است که به عنوان تمرکز اصلی و ثانویه بازاریابی در شبکه های اجتماعی باید بر کدام یک تمرکز کرد. اگر مشتری های شما از یک رسانه خاص استفاده می کنند ، شما باید در آن حضور داشته باشید.

تاکتیک های شما برای هر شبکه اجتماعی علاوه بر اینکه برای هر سیستم عامل مناسب ترین است ، به اهداف و دستاوردهای شما بستگی دارد. به عنوان مثال ، اگر هدف شما عملکرد بهتر از رقبا و شبکه اجتماعی اصلی شما در استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی است که ایجاد کرده اید ، اینستاگرام است ، یکی از موثرترین تاکتیک هایی که می توانید استفاده کنید سرمایه گذاری در بازاریابی اینستاگرام یا بازاریابی تأثیرگذار است. شما خیلی مجذوب آن هستید.

در مثال یک رستوران ، شناخت شخصیت مشتری بسیار عملی است. با لو رفتن فیس بوک و محبوبیت بیشتر اینستاگرام ، تعداد کاربران فیس بوک به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. حالا اگر بیاییم و به بهانه اینکه این شبکه اجتماعی است و محلی برای تبلیغات است ، تأکید زیادی روی فیس بوک برای رستوران خود کنیم ، طبیعتاً تلاش های ما بی فایده خواهد بود. شما همیشه باید بدانید که باید بهترین روش را از طریق موجود انتخاب کنید. مقداری انرژی بگذارید و رسانه های مختلف را ارزیابی کنید. سپس بهترین ها را انتخاب کنید و سفر خود را آغاز کنید.
بدون تست ، آیا می توانید بگویید که برای تجارت رستوران ، بیشتر مطالب متنی در محتوای تلگرام یا ویدیو استفاده می شود؟ یا در اینستاگرام ، فیلم یا عکس بیشتر؟
بعد از تبلیغ صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام رستوران برای مشتریان ، کدام یک عضو بیشتری خواهد داشت؟ اینها مواردی هستند که سیاست شما را تعیین می کنند.

6. ایجاد استراتژی تولید محتوا.

رسانه های اجتماعی و محتوا ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند: بدون داشتن محتوای عالی ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی غیرممکن و بی معنی خواهد بود و بدون رسانه های اجتماعی ، هیچ کس از محتوای شما چیزی نمی داند. برای رسیدن به اهداف و چشم اندازهای خود از هر دو با هم استفاده کنید.

سه م componentsلفه اساسی برای هر استراتژی موفق بازاریابی در شبکه های اجتماعی وجود دارد:

نوع محتوا ، زمان انتشار محتوا و تعداد مطالب منتشر شده.

نوع محتوایی که باید در هر شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید به شکل و زمینه بستگی دارد. شکل نشانگر نحوه ارائه آن اطلاعات است که می تواند متن ، تصویر ، پیوند ، فیلم و غیره باشد.

متن همچنین باید با شعارها و سیستم عامل های خاص شرکت شما سازگار باشد. در نتیجه ، محتوای شما می تواند سرگرم کننده ، جدی ، جزئی ، آموزشی و غیره باشد.

مطالعات زیادی وجود دارد که نشان می دهد چه زمانی بهترین زمان برای ارسال محتوا در شبکه های اجتماعی است. با این حال ، توصیه می شود که از این مطالعات فقط به عنوان راهنما استفاده کنید ، نه به عنوان قوانین سختگیرانه. به یاد داشته باشید که مخاطبان شما منحصر به فرد هستند ، بنابراین باید بیشترین استفاده را از آزمون و خطا کنید. یافتن تعداد مناسب پست ، یا بهتر از آن ، بهترین میزان ارسال ، می تواند بسیار مهم باشد ، زیرا این امر می تواند انگیزه بیشتری برای مشارکت داشته باشد ، یا به نوبه خود منجر به میزبان و آنلاین شما شود. شما باید مطمئن شوید که پست شما مزاحمتی برای مشتریان شما ایجاد نمی کند.

همچنین پس از تولید محتوا ، به بازخورد کاربر توجه کنید. ایجاد یک انجمن آنلاین نیاز به ارتباط و تعامل با دیگران دارد. چه توییت ، چه پست فیس بوک یا پست اینستاگرام ، نظرات برای آنها باقی مانده است. نقش روانشناسی در مدیریت سلامت یک جامعه بسیار مهم است ، و نحوه جلوگیری از ایجاد ارتباطات منفی ، همراه با نکاتی در مورد نحوه برخورد با غولان سرکش و بازگشت گفتگو به حالت عادی ، می توانید در بازاریابی رسانه های اجتماعی بخوانید: مدیریت نظرات کاربران.

مثلاً به رستوران برگردیم. موثرترین محتوای شبکه اجتماعی یک رستوران چیست؟ تصویر؟ فیلم؟ در مورد غذا؟ بهترین زمان ارسال چیست؟ چه مقدار از محتوای روزانه باید باقی بماند؟
برای تجارت رستوران ، همه این موارد باید امتحان شود! شاید بهترین زمان برای ارسال ساعت 12 ظهر باشد ، و بهترین مطالب یک عکس از یک لوله کش برشته شده است تا فوراً روی تماس های آنلاین تأثیر بگذارد و ناهار شما را مهمان خود کند.

اگر مشتری های شما بیشتر خانواده هستند ، چه میزان روی جذب فرزندان خود تمرکز دارید؟ آیا اطلاعیه ای دارید مانند اینکه ما برای کودکان زیر دو سال غذای ویژه داریم؟ بنابراین اکنون مکان این تبلیغ کجاست؟ آیا خطاب به مادران یا پدران بوده است؟ بنابراین مادران در چه ساعتی از روز مشتری های شما را در هر یک از شبکه های اجتماعی شما بررسی می کنند؟

از آزمایش آنها در شبکه های اجتماعی نترسید! سعی کنید و بازخورد بگیرید.

7. بودجه و منابع را برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی تأمین کنید.

برای تأمین بودجه بازاریابی در شبکه های اجتماعی ، به تاکتیک های انتخاب شده برای دستیابی به اهداف و دستاوردهای خود نگاه کنید.

لیستی جامع از ابزارهای مورد نیاز خود (به عنوان مثال ، بازاریابی از طریق ایمیل و خدمات مدیریت و تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی) ، نقاط قوت خدمات خود (به عنوان مثال ، طراحی گرافیک یا تولید فیلم) و تمام روش های تبلیغاتی که استفاده خواهد کرد. انجام دادن. در کنار هر یک ، هزینه سالانه پروژه را اضافه کنید تا بتوانید نمای کلی از سرمایه گذاری خود و چگونگی تأثیر آن بر بودجه بازاریابی در شبکه های اجتماعی داشته باشید.

بسیاری از شرکت ها ابتدا بودجه خود را تنظیم می کنند و سپس تاکتیک ها و استراتژی های متناسب با بودجه را انتخاب می کنند ، اما اتخاذ رویکرد مخالف گزینه بهتری است. ابتدا استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را تعیین کنید و سپس بودجه خود را متناسب با آن تنظیم کنید.

اگر هزینه استراتژی شما از بودجه شما بیشتر است ، تاکتیک های خود را در اولویت قرار دهید. تاکتیک های پرداخت سریع تر ، مانند پست مستقیم ، اولویت دارند زیرا بازده فوری ایجاد می کنند که می توان آنها را در تاکتیک های طولانی مدت سرمایه گذاری کرد (به عنوان مثال افزایش دنبال کنندگان ، تولید محتوای با کیفیت یا تعامل بلند مدت).

در تجارت رستوران ، چه مقدار برای حضور در شبکه های اجتماعی و بازاریابی هزینه می کنیم؟ آیا باید عکس ها توسط یک عکاس گرفته شود؟ آیا برای عکس ها به یک طراح گرافیک نیاز داریم؟ آیا برای ویرایش فیلم ها به ویرایش حرفه ای نیاز دارید؟
عامل تعیین کننده در این موارد بودجه و منابع مالی شماست.

گیج نشوید ابتدا رقبای موفق خود را بررسی کنید و ببینید که آنها چگونه رفتار می کنند. اگر عملکرد رقبای خود را در شبکه های اجتماعی دوست ندارید ، برای آزمایش سناریوهای مختلف با حداقل بودجه شروع کنید و هنگامی که فهمید کدام روش بیشترین بازخورد را دریافت می کند ، هزینه را در همان بخش متمرکز کنید. عکس های غذایی گرفته شده توسط یک عکاس حرفه ای می تواند در جذب مخاطب شما موثرتر از فیلم باشد.

8. قانون گذاری.

دانستن اینکه چه کسی مسئول انجام کار شما است ، باعث افزایش بهره وری شما می شود و از سردرگمی و ایجاد وقفه در کار و تلاش جلوگیری می کند. ممکن است در ابتدا همه چیز شلوغ و نامرتب به نظر برسد ، اما با گذشت زمان ، افراد گروه نقش های خود را بهتر درک می کنند و متوجه می شوند که وظایف روزانه آنها را انجام می دهند.

وقتی همه نقش خود را به خوبی بشناسند ، زمان برنامه ریزی پروژه شروع می شود. می توانید برنامه خود را روزانه یا هفتگی تنظیم کنید. برنامه ریزی ماهانه توصیه نمی شود زیرا در طول ماه اتفاقات و تغییرات زیادی رخ خواهد داد و ممکن است در نهایت زمان خود را صرف سازگاری با این تغییرات کنید و نتوانید برنامه را به درستی اجرا کنید.

بسیاری از شرکت ها ابتدا بودجه های خود را تنظیم می کنند و سپس تاکتیک ها و استراتژی های متناسب با بودجه را انتخاب می کنند ، اما رویکرد مخالف گزینه بهتری است. ابتدا استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را تعیین کنید و سپس بودجه خود را متناسب با آن تنظیم کنید.

اگر هزینه استراتژی شما از بودجه شما بیشتر است ، تاکتیک های خود را در اولویت قرار دهید. تاکتیک های تسویه سریع تر ، مانند نامه های مستقیم ، ترجیح داده می شوند زیرا بازدهی فوری دارند که می تواند در تاکتیک های طولانی مدت سرمایه گذاری شود (به عنوان مثال ، افزایش پیروان ، تولید محتوای با کیفیت یا تعامل بلند مدت).

در تجارت رستوران ، چقدر برای شبکه های اجتماعی و بازاریابی هزینه می کنیم؟ آیا باید عکس ها توسط یک عکاس گرفته شود؟ آیا برای عکس ها به یک طراح گرافیک نیاز داریم؟ آیا برای ویرایش فیلم ها به ویرایش حرفه ای نیاز دارید؟
عامل تعیین کننده در این موارد بودجه و منابع مالی شماست.

گیج نشوید ، ابتدا از رقبای موفق خود بازدید کنید و رفتار آنها را ببینید. اگر عملکرد رقبای خود را در شبکه های اجتماعی دوست ندارید ، تجربه سناریوهای مختلف با کمترین بودجه را شروع کنید و وقتی می دانید کدام روش بیشترین بازخورد را دارد ، تمرکز خود را صرف هزینه در همان منطقه کنید. عکس های غذایی گرفته شده توسط یک عکاس حرفه ای می تواند در جذب مخاطب شما موثرتر از فیلم باشد.

8. قانون گذاری.

دانستن اینکه چه کسی مسئول کار شما است ، بهره وری شما را افزایش می دهد و از سردرگمی و ایجاد وقفه در کار و تلاش جلوگیری می کند. در ابتدا ممکن است همه چیز شلوغ و بهم ریخته به نظر برسد ، اما با گذشت زمان ، افراد گروه نقش های آنها را بهتر درک می کنند و متوجه می شوند که آنها کارهای روزمره خود را انجام می دهند.

وقتی همه نقش خود را به خوبی بشناسند ، زمان برنامه ریزی پروژه شروع می شود. می توانید برنامه خود را روزانه یا هفتگی تنظیم کنید. برنامه ریزی ماهانه توصیه نمی شود زیرا در طول ماه اتفاقات و تغییرات زیادی رخ خواهد داد و ممکن است در نهایت وقت خود را صرف سازگاری با این تغییرات کنید و نتوانید برنامه را به درستی اجرا کنید.

محتوا را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

علاوه بر افزایش مستقیم بازدید وب سایت های ورودی ، این واقعیت که بسیاری از افراد به طور همزمان از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند مزیت دیگری را برای شرکت ها ایجاد می کند: افزایش تعداد مشتری به صورت ارگانیک. در واقع ، وقتی محتوایی که شما ارائه می دهید مورد توجه افراد جالبی قرار می گیرد ، آنها این محتوا را با دوستان و سایر پیروان خود به اشتراک می گذارند و برای شما به بازار عرضه می کنند. حتی می توان گفت که تأثیر فعالیت شما بهتر و بیشتر از هر نوع بازاریابی دیگری است ، زیرا محصول شما توسط یکی از دوستان یا اقوام خود به دیگری ارائه می شود. این مقدمه بسیار م moreثرتر از خود برند است و قابل اعتمادتر از اطلاعات تأیید شده توسط منبع است.

کدام بستر رسانه اجتماعی برای کسب و کار شما بهترین است؟
فیس بوک

فیس بوک بزرگترین شبکه اجتماعی در جهان است و کاربران آن هر روز محتوای مختلفی را که توسط شرکت های فعال در اینترنت منتشر می شود مشاهده می کنند. با ارسال منظم محتوایی که حاوی اطلاعاتی درباره زمینه کار ، اخبار صنعت و تبلیغات محصول است ، می توان میزان فروش و وفاداری به مارک را افزایش داد. اگرچه این مورد در ایران به دلیل فیلتر شدن این پلتفرم کاربرد چندانی ندارد ، اما هنوز هم می توانید انتظارات کمی داشته و کاربران را به خود جلب کنید.

اینستاگرام

قرار دادن تصویر محصول می تواند تأثیر قابل توجهی بر عملکرد تجارت الکترونیکی داشته باشد. این باعث می شود اینستاگرام که روی محتوای بصری تمرکز دارد ، یک بستر مهم و کلیدی برای کسب و کارهای آنلاین بهتر و بیشتر باشد. به خصوص که ده ها میلیون ایرانی در این شبکه اجتماعی حضور دارند. با به اشتراک گذاری تصاویر محصول و پست های مربوط به سبک زندگی مرتبط با فعالیت های برند ، می توان به تعداد زیادی از مخاطبان جدید دسترسی پیدا کرد. بازاریابی اینستاگرام به شما کمک می کند تا در اینستاگرام بازاریابی کنید.

توییتر

به خوبی پوشیده شده ، در برابر شرایط سختی مقاومت خواهد کرد. نتایج می توانند به همان اندازه نتایج فعالیت های اینستاگرام مثر باشند. فعالیت در این شبکه اجتماعی و برقراری ارتباط با کاربران آن ، همراه با استفاده از مطالب برنامه ریزی شده مربوط به بازاریابی محتوا مورد استفاده در فیس بوک ، می تواند به شما کمک کند تا در سایر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی تأثیر بیشتری داشته باشید و منجر به ارائه بهتر و بیشتر اطلاعات نام تجاری. .

LinkedIn

LinkedIn بیشترین کاربرد را در بین متخصصان در زمینه های مختلف کاری دارد و فرصت ارتباط افراد و شرکت هایی را که دیدگاه یا اهداف مشترکی دارند فراهم می کند. محتوای مربوط به کارگزاران شناخته شده و باتجربه بهترین نوع محتوا برای استفاده در این سیستم عامل است (به ویژه برای مارک های با کیفیت و مارک هایی که ارزش سفارش متوسط ​​تا بالا دارند). بسیاری از مدیران عامل شرکت های مختلفی که در LinkedIn فعالیت می کنند ، سعی دارند با ارسال مطالب مرتبط با دانش و تجربه کاری و همچنین مطالب مرتبط با مسائل فرهنگی ، به طور غیر مستقیم شرکت خود را تبلیغ کنند.

چک لیست فعالیت های برند در بازاریابی شبکه های اجتماعی

نتیجه
با توجه به حضور گسترده کاربران در شبکه های مختلف اجتماعی که ساعت ها به مشاهده محتوای مختلف می پردازند ، نمی توان این سیستم عامل ها را به عنوان ابزاری برای بازاریابی و تبلیغات نادیده گرفت. بازاریابی شبکه های اجتماعی برای شرکت ها و مزایایی که در این مقاله ذکر می کنیم بسیار مهم است. همچنین برای موفقیت در فرآیندهای بازاریابی خود می توانید از تکنیک ها و ترفندهای مختلفی استفاده کنید که در این مقاله به آنها می پردازیم.

استراتژی بازاریابی شما در شبکه های اجتماعی استراتژی قابل تغییر یا اصلاح نیست. همینطور که ادامه می دهید ، ممکن است دریابید که برخی از تاکتیک ها همانطور که فکر می کردید جواب نداده اند. همیشه سعی کنید سریع با شرایط سازگار شوید و هرگونه تغییر لازم را در استراتژی کلی خود اضافه کنید.

در این مقاله ، با ذکر مثال از رستوران ، سعی می شود با ذکر مثال هر مورد ، مطلب را ملموس تر کنیم. اما همیشه به خاطر داشته باشید که نمی توانید یک نسخه سازمانی دائمی را بسته بندی کنید. با ظهور شبکه های اجتماعی جدید یا حذف رسانه های قدیمی با عواملی مانند فیلتر کردن و موارد دیگر ، ما باید همیشه رفتار مخاطبان را کنترل کرده و از آنها اطلاعات جمع آوری کنیم. شاید در پایان هر وعده غذایی خانوادگی یا خانوادگی ، هنگام پرداخت قبض رستوران ، بتوانیم یکی دو دقیقه از آنها بخواهیم که در مورد رفتارهای ما در شبکه های اجتماعی چه نظری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید