در این مقاله ، نگاهی خواهیم انداخت به اینکه بازاریابی محتوا چیست.

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا اطلاعات است.

این نوع بازاریابی تجاری یا تجاری سعی دارد با به اشتراک گذاری محتوای آموزشی ، سرگرمی یا آموزنده ، به خوانندگان کمک کند. در نتیجه ، رفتار مخاطب یا تمایل بازاریابان برای تصمیم گیری در مورد خرید می تواند تغییر کند. در واقع ، در این نوع بازاریابی ، مردم را مجبور به خرید نمی کنیم. بلکه ما به آنها کمک می کنیم تا بهترین تصمیم را بگیرند و شاید بهترین تصمیم آنها در عین حال خرید از ما باشد.

لطفاً به تعریفی که از طرف م Instituteسسه بازاریابی محتوا ارائه شده است توجه داشته باشید:

“هدف از بازاریابی محتوا جذب و حفظ مشتری از طریق ایجاد و سازماندهی محتوای ارزشمند و مرتبط به منظور تغییر یا بهبود رفتار مشتری است. “این نوع بازاریابی یک فرآیند مداوم است که با استراتژی کلی بازاریابی شما سازگار است و بر مالکیت رسانه و نه اجاره تمرکز دارد.”

بیشتر بخوانید: بازاریابی ورودی بازاریابی چیست؟

در سال 2016 ، تعداد کمی از شرکت ها قدرت معجزه آسای بازاریابی محتوا را زیر سوال بردند. اما واقعیت این است که فقط تعداد کمی از شرکت ها از این نوع بازاریابی با مهارت و تجربه واقعا لازم استفاده می کنند.

این راهنما به شما نشان می دهد که چگونه می توانید از طریق بازاریابی محتوا برند خود را با موفقیت تبلیغ کنید ، مشتری بهتری جذب کنید و روابط مشتری را بهبود ببخشید.

وبلاگ پایه و اساس بازاریابی محتوا است

همه ما وبلاگهایی را به یاد می آوریم که سالها پیش با ظهور سیستمهای وبلاگ نویسی ایرانی ایجاد شده اند. وبلاگهای شخصی افراد مدتها قبل از بازاریابی محتوا وجود داشته است. با این حال ، امروز این وبلاگ فراتر از نوشته ها و خاطرات یک شخص است و بیشتر مشاغل به آن روی آورده اند.

وقتی ما از طریق وبلاگ تجارت خود محتوای آموزنده و مفیدی را به اشتراک می گذاریم ، از نظر مشتری هایمان ناگزیر متخصص می شویم و این نه تنها بازدیدکنندگان را به وبلاگ شما باز می گرداند ، بلکه می تواند خوانندگان فعال را به خریداران بالقوه تبدیل کند. همچنین تبدیل کنید.

وقتی محتوا را به صورت رایگان به اشتراک می گذارید ، به کسب و کار خود اجازه می دهید تا اعتماد خوانندگان وبلاگ شما را جلب کند. از این گذشته ، شما در مورد مشاغلی که در آن کار می کنید به طور رایگان مشاوره و اطلاعاتی در اختیار مخاطبان خود قرار می دهید. پس چرا به تو اعتماد ندارم؟

فلسفه بازاریابی محتوا چیست؟

پس از پاسخ به سوال “بازاریابی محتوا چیست؟” باید بپرسید چرا از این نوع بازاریابی استفاده می شود؟

ROI در بازاریابی محتوا می تواند شگفت انگیز باشد. این ROI به شما امکان می دهد محتوای اضافی را برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی تهیه کنید و با ایجاد محتوای خوب در وب سایت خود ، به رتبه های خوبی در موتور جستجو خواهید رسید و SEO خود را بهبود می بخشید.

بیشتر بخوانید: بازاریابی در شبکه های اجتماعی (SMM) چیست؛ تکنیک ها و ترفندها

در حقیقت ، بسیاری از شرکت ها مجبورند تلاش های زیادی را در زمینه SEO برای بازاریابی محتوا انجام دهند.

مزایای بازاریابی محتوا برای سئو چیست؟

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهبود سئوی سایت خود انجام دهید ، اما هیچ چیزی بهتر از بازاریابی محتوا برای افزایش قدرت سئو سایت شما نیست و به درستی این موارد نیز وجود دارد. به زبان ساده ، محتوا به معنای اطلاعات است.

هدف Google انتخاب مناسب ترین و با کیفیت ترین اطلاعات برای سوالات جستجوی کاربران است. اما اگر محتوا را با چنین ویژگی هایی ایجاد و توزیع نکنید ، امکان رتبه بندی نخواهید داشت و از دید کاربران دور خواهید بود.

نیل پاتل ، که قبلاً درباره بازاریابی دیجیتال شنیده بودیم ، در مورد ارتباط بازاریابی محتوا و سئو توضیح می دهد:

“سئو به محتوا نیاز دارد. بازاریابی محتوا نیز به معنای محتوا است. سئو بدون محتوا معنی ندارد. شما به کلمات ، متون ، محتوا و کلمات کلیدی نیاز دارید. “من می دانم که این موضوع بسیار ناخوشایند است ، اما باید بگویم: محتوا پادشاه است.”

شما در موتورهای جستجو رتبه بندی می کنید زیرا کلمات خاصی در محتوای نوشته شده شما وجود دارد. محتوای بیشتر به معنای کلمات کلیدی بیشتر است. این به شما فرصت های رتبه بندی بیشتری در Google می دهد. به همین دلیل است که تحقیقات کلمات کلیدی برای بازاریابی موفق محتوای بسیار مهم است.

عامل مهم دیگر در بهبود سئو ، پیوندها هستند. وقتی وب سایت های دیگر به سایت شما لینک می شوند ، Google شما را به عنوان یک منبع معتبر در نظر می گیرد و بنابراین آن را ارزیابی می کند. بهترین راه برای گرفتن بک لینک ، ایجاد محتوای عالی است که افراد را سرگرم و آموزش می دهد و در نتیجه ، آنها آن را به اشتراک می گذارند و به آن لینک می دهند.

علاوه بر این ، Google وب سایت ها و منابعی را که دائماً به روز می شوند ترجیح می دهد. بنابراین ، هنگامی که شما مرتباً مطالب ارسال می کنید ، رتبه سایت شما بالاتر خواهد بود. از طرف دیگر ، اگر انتشار مطالب را متوقف کنید ، Google تصور می کند وب سایت شما از کار افتاده و غیرفعال است و در نتیجه رتبه بندی شما را کاهش می دهد تا از دسترسی افراد به محتوای دست دوم جلوگیری کند.

بازاریابی محتوا خدمات به مشتری را بهبود می بخشد.

اگر فکر می کنید تولید محتوا فقط راهی برای جذب مشتری های آینده است ، اشتباه می کنید. یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب همچنین شامل منابعی برای مشتریان موجود است. شامل:

بیشتر بخوانید: استراتژی محتوا چیست؟

آموزشها: این آموزشها به خوانندگان کمک می کند تا از محصولات و خدمات خود بیشترین بهره را ببرند.
سوالات متداول س questionsالات متداول مباحث خوبی برای محتوا هستند. زیرا می توانید وقت بگذارید و به طور دقیق به سوالات متداول پاسخ دهید ، و هنگامی که مشتری سوالی در این باره از شما پرسید ، برای او محتوا ارسال کنید. علاوه بر این سQالات متداول ، آنها همچنین ترافیک ارگانیک بالایی را به وب سایت شما ایجاد می کنند.
به روزرسانی های انجمن: به اشتراک گذاشتن محتوای آموزشی یا اطلاع رسانی ساده به مشتریان / مصرف کنندگان ، احساس جامعه و جامعه را ایجاد می کند و برند شما را واقعی ارتقا می دهد.
نقش بازاریابی محتوا در روابط عمومی چیست؟

اینترنت موانعی را برطرف کرده است که مانع دسترسی مشاغل به مشتریان هدف خود در گذشته شده اند. در گذشته ، تبلیغات تلویزیونی دشوار یا بسیار گران بود. اما اکنون می توانید به راحتی یک ویدیو را در YouTube یا Instagram بارگذاری کنید و پیام خود را به صورت رایگان به میلیون ها نفر در سراسر جهان منتقل کنید. در مورد مجلات الکترونیکی و خبرنامه ها نیز همین امر وجود دارد. امروز برای برقراری ارتباط با مشتریان و طرفداران خود نیازی به مدیر روابط عمومی ندارید.

پست های وبلاگ جای روزنامه ها را گرفته است. اینستاگرام زنده جایگزین کنفرانس های مطبوعاتی سنتی شده است. هر آنچه برای روابط عمومی نیاز دارید در نوک انگشتان شما کاملاً رایگان است!

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل استفاده از IGTV Instagram

اصول ایجاد محتوای با کیفیت

محتوای جذاب یکی از سه دلیل است که مردم مارک ها را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند. بنابراین ، هرگز نباید از اهمیت و ضرورت ایجاد محتوای با کیفیت چشم پوشی کرد. برای ایجاد محتوای با کیفیت ، باید به اصولی توجه کنید که در زیر ذکر می کنیم.

بیشتر بخوانید: 3 معیار سنجش کیفیت تولید محتوا

1. ایجاد یک مزیت.

محتوای شما باید ارزش واقعی داشته باشد. این محتوا ممکن است شامل اطلاعات مفید ، آموزش های عملی یا حتی سرگرمی باشد. باید در محتوای شما لحظاتی وجود داشته باشد که توجه خواننده و در نهایت تجارت وی را به خود جلب کند. مقالات آموزشی کاربردی با عناوین شروع شده با “چگونه” به ویژه برای جذب مشتری مفید هستند.

برای چی؟ زیرا افراد دائما به دنبال اطلاعات جدید هستند و در نتیجه مقالاتی که بتوانند به اندازه کافی نیازهای اطلاعاتی آنها را برآورده کنند بسیار ارزشمند هستند. این مقالات نه تنها طنین خوبی در مردم دارند ، بلکه به کسب اعتماد در کسب و کارها نیز کمک می کنند. اگر بتوانید پاسخ درستی به س questionsالات مربوط به شخصیت مشتری خود ارائه دهید ، احتمالاً آنها در آینده برای کسب اطلاعات به شما مراجعه می کنند.

هرچه بیشتر بتوانید افراد را هدایت کنید یا محتوای آموزنده و مفیدی در اختیار آنها قرار دهید ، درک بهتری از برند شما خواهند داشت و تمایل بیشتری برای صحبت دهان به دهان در مورد برند شما دارند!

۲. سریعتر

بنابراین ، سرعت عاملی قدرتمند در واداشتن مردم به عمل و واکنش است. موفقیت در مشاغل وابسته بیش از شانس می خواهد.

تمام تلاش خود را برای ایجاد محتوایی انجام دهید که مخاطبان شما را به عمل و پاسخ وا می دارد. سعی کنید اطلاعات مربوط و مرتبط را که بسیار مهم و مرتبط هستند ، به دست آورید. بنابراین ، اگر فرصت زمانی محدودی دارید ، آن را در اسرع وقت با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

هر چیزی که خوانندگان شما را به واکنش وا دارد ، برای شما مفید است. زیرا به احتمال زیاد سریعتر به سود آنها خواهد بود و در نتیجه آنها را تشویق می کند تا درباره محتوای بعدی شما (و پاسخ تماس شما) اقدامی انجام دهند.

3. منبع مطالب خود را ذکر کنید.

حقیقت این است که مردم مجذوب واقعیت ها می شوند. ممکن است در مورد خود حرفی برای گفتن داشته باشید ، اما بهتر است به منابع آنچه می خواهید بگویید مراجعه کنید.

استفاده از انواع داده ها به عنوان منبع تقاضا روشی م effectiveثر و آسان برای افزایش حجم مطالب و در دسترس قرار دادن آنها است. این منابع می توانند آمار یا نمودار باشند. هنگام ایجاد محتوا از آنها استفاده کنید تا مردم شما را جدی بگیرند. همچنین مطالعه را آسان می کند.

هدف شما جلب اعتماد مردم به برند شما است. بنابراین ، برای کسب آمار و شواهد ، منابع غنی شده را برای غنی سازی مطالب خود ذکر کنید.

4- کنجکاوی مردم را برآورده کنید.

مخاطبان شما به دنبال اطلاعاتی هستند که زندگی را آسان تر و لذت بخش تر کند و همچنین راه حل هایی برای مشکلات آنها پیشنهاد دهد. از این کنجکاوی استفاده کنید. عناوینی را انتخاب کنید که مردم به راحتی از آن چشم پوشی کنند. این به معنای نگاه کردن به مسائل از بیرون است.

گذشته از پرداختن به موضوعات خواننده ، باید سعی کنید راهی برای جذاب کردن محتوای خود پیدا کنید. پاسخ به س theالی که درباره آن می دانید آسان است. اما ارائه اطلاعات به روشی جدید و خلاقانه کارآمدتر است.

مردم نسبت به دیدگاه های واقعی شما به عنوان یک متخصص تجارت یا موضوعی که درباره آن صحبت می کنید بسیار نگران هستند و تمایل به شنیدن نظرات تکراری یا کلیشه ای ندارند. بنابراین کنجکاوی آنها را برآورده کرده و حقیقت را به آنها بگویید.

کنجکاوی یکی از دلایلی است که مارک تجاری شخصی در بازاریابی محتوا بسیار م effectiveثر است. افراد کنجکاو می دانند چه کسی در پشت مارک های خریداری شده قرار دارد.

5- احساسات را تحریک کنید.

در حالی که نباید تمام مطالب خود را صرف احساسات کنید ، باید بدانید که اطلاعات تحریک کننده احساسات می توانند بسیار موثر باشند.

وقتی نوبت به فرآیند خرید می رسد ، انگیزه اصلی انگیزه است. با این حال ، استفاده از احساسات مهم است تا افراد احساس نکنند که از احساسات خود سو استفاده شده است. بنابراین محتوایی ایجاد کنید که احساسات را برانگیزد و در عین حال با رویکردی منطقی و منطقی اقتدار و اعتماد را به شما القا کند. احساسات و عواطف به شما کمک می کنند محتوای قدرتمندی ایجاد کنید و احتمال به اشتراک گذاشتن مخاطبان در محتوای شما را افزایش می دهد. زیرا مخاطب به طور طبیعی مشتاق احساسات خود با دیگران است. بهره برداری عاطفی به این معنا نیست که همیشه سعی کنید اشک خوانندگان خود را در بیاورید یا آنها را ترس و نگرانی ایجاد کنید. در عوض ، برای هر احساس محتوا جداگانه ایجاد کنید.

جف بولاس مطالعات موردی استفاده از شوخ طبعی در بازاریابی محتوا را به اشتراک گذاشت که نتایج آن را می توان در اینجا یافت:

“از آنجا که تحقیقات وارتون نشان می دهد بیشتر مردم شوخی را دوست دارند و به طور منظم این نوع محتوا را به اشتراک می گذارند ، استفاده از طنز در بازاریابی محتوا بسیار مثر است.” شرکتهای بزرگ همیشه از روشهای طنزآمیز برای تمایز برند خود از مارک های دیگر استفاده می کنند. ”

آنها می دانند که شوخ طبعی می تواند عملکردهای زیر را داشته باشد:

برای جلب توجه.
یک واکنش احساسی را تحریک کنید و علاوه بر لذت بردن از مخاطب ، ارتباطی بین او و برندتان ایجاد کنید.
نشان دهید که شما یکی از آنها هستید و به عنوان عضوی از جامعه نگران همین مسائل هستید.
در حافظه باقی می ماند و منتقل می شود و اگر از کلاهبرداری طنزآمیز در تمام صفحات خود در شبکه های اجتماعی استفاده کنید ، تعداد مشترکانی که جذب می کنید افزایش می یابد.

مثال زیر نشان می دهد که چگونه ایرلاین های ویرجینیا از شوخ طبعی برای تبریک عید به مخاطبان استفاده کردند. یکی از کارمندان این شرکت به جای چراغ قوه از پاهای بوقلمون برای هدایت هواپیما روی باند پرواز استفاده کرد.

نباید فراموش کنید که از شوخ طبعی به معنای طنز نمی توان استفاده کرد و نمی توان به مخاطب احترام گذاشت. هدف از شوخ طبعی فقط سرگرمی است.

تبدیل محتوا به لید در بازاریابی محتوا.

با بهره گیری از استراتژی قوی بازاریابی محتوا ، شرکت ها می توانند با ارائه محتوایی که نیاز مخاطبان را در تمام مراحل فرآیند تجارت برآورده می کند ، تجربه مشتری را بهبود بخشند.

بازاریابان سنتی قدرت بازاریابی محتوا را زیر سال می برند ، اما اکنون آنها به تأثیر بازاریابی محتوا پی برده اند و به جای انتقاد از آن ، تلاش خود را معطوف به چگونگی اجرای آن کرده اند. اما در بازاریابی محتوا ، نکته مهم این است که محتوا باید مرتبط باشد تا کارها خوب پیش روند. محتوای ضعیف بر اعتبار شرکت تأثیر منفی می گذارد و قابل برگشت است. شما باید ببینید که آیا محتوای شما در میان افراد برجسته است یا خیر. آیا این منجر به سودآوری خواهد شد؟

در اینجا سه ​​نکته وجود دارد که به شما کمک می کند با ایجاد محتوای هوشمند منجر به فروش را تبدیل کنید:

1. مخاطبان خود را تعریف کنید.

چه کسی به احتمال زیاد مشتری شما می شود؟ هدف تولید محتوایی است که مردم می خواهند دریافت کنند. محتوایی که فاقد بازاریابی مستقیم است.

با پرسیدن س questionsالات زیر شروع کنید:

مشتری های ایده آل من چه نقشی در محل کار دارند؟
علاقه و نگرانی آنها چیست؟
آنها بیشتر وقت خود را به صورت آنلاین می گذرانند؟
ترکیب جمعیتی آنها چیست؟

با پاسخ به این س questionsالات ، می توانید در مورد مشتریان بالقوه خود اطلاعات کسب کنید. اطلاعاتی که ایجاد محتوا را برای آنها آسان می کند. پاسخ هوشمندانه به این سالات ، هدف شما را برای شخصی سازی محتوا بهبود می بخشد و سیمز را به تصمیم خرید شما نزدیک می کند.

۲. نقاط درد مخاطب را شناسایی کنید.

تیم فروش یا مدیران حساب بیش از دیگران از نقاط ضعف و درد مشتریان شما آگاه هستند. شاید وقت آن رسیده است که در خلوت با آنها ملاقات کنیم و کمی درباره آنها یاد بگیریم. برای اینکه بتوانید منجر به جذب موثر شوید ، باید زبان آنها را بدانید. چه چیزی آنها را به سمت محصول یا خدمات شما جذب می کند؟ این چه مشکلی را حل می کند؟

تشخیص نقطه درد موفقیت در بازاریابی شما در تشخیص مشتریان تکراری از مشتریان واقعی شماست. شما باید اطمینان حاصل کنید که مشتریان هدف شما همان کسانی هستند که تجارت شما می تواند راه حل مناسبی برای آنها ارائه دهد.

چرا اینقدر مهم است؟ خوب این واضح است؛ زیرا مشتریان راضی مطمئناً هرگز به اعتبار یک تجارت لطمه نخواهند زد و اطمینان از رضایت آنها همیشه باید اولویت اصلی شما و اولویت تجارت شما باشد.

3. راه حل پیشنهاد کنید.

شما باید محتوائی را ایجاد کنید که نماینده شما باشد در حالی که در آن مکان نیستید. منابع پر جنب و جوش ، به اندازه کافی قدرتمند برای پاسخگویی سریع و آسان به سوالات مخاطبان. شما باید از محتوای خود برای ترسیم تصویری از تصمیمات استراتژیک استفاده کنید. راه حل های هوشمندانه مخاطبان شما برای کاهش نقاط درد نیاز دارند.

به عنوان یک ارائه دهنده راه حل ، می توانید با ارائه محتوای مورد نیاز به مشتریان ، روابط ارزشمندی با مشتریان بالقوه برقرار کنید. به این ترتیب نه تنها می توانید از سایر رقبا برجسته شوید بلکه محبوب ترین موقعیت را نیز در اختیار خواهید داشت.

با درکی که از مدیریت محتوای آینده خواهید گرفت ، خواهید فهمید که در نهایت زمان و تلاشی که برای ایجاد محتوا انجام داده اید به نفع شما خواهد بود. اما همیشه به یاد داشته باشید که تولیدکنندگان محتوا باید از رویکردهایی صرفاً با هدف ارتقا the ارزش یک محصول یا خدمات جلوگیری کنند. بنابراین بیشتر از فروش به آموزش فکر کنید.

هرچه مخاطب خود را بیشتر هدایت کرده و به آن کمک کنید ، احتمال بازگشت او به سایت شما در آینده و در نهایت مشتری شدن شما بیشتر است.

ایده های وبلاگ نویسی را پیشنهاد دهید

برای ایجاد محتوای موثر ، همیشه باید دو عامل را در نظر گرفت: کیفیت و سازگاری. در حقیقت ، ارتباط مستقیمی بین نحوه وبلاگ نویسی و میزان بازدید سایت شما وجود دارد.

پاملا ووگان ، مدیر وبلاگ بازاریابی هواپیماربایان در Hubspot ، می گوید:

“وقتی نوبت به وبلاگ نویسی کسب و کار می رسد ، بدون شک مهم بودن سازگاری وجود دارد. ببینید که چگونه شرکت هایی که وبلاگ نویسی خود را از 3 به 5 بار در ماه به 6-8 بار در ماه افزایش داده اند ، تقریباً پیش فروش خود را دو برابر کرده اند. سازگاری علاوه بر کمیت ، باید محتوا نیز به حساب آید. اگر متوجه تأکید Google بر کیفیت محتوا شوید ، از این گفته تعجب نخواهید کرد. از آنجا که بازاریابان باید بر کیفیت همه محتوای خود تمرکز کنند ، محتوای بیشتر به تنهایی کارایی نخواهد داشت. کیفیت و کمیت باید دست به دست هم دهند و ساختاری سازگار و سازگار داشته باشند. “بدیهی است که این از سال 2013 اهمیت بیشتری پیدا کرده است.”

علی رغم تأکید بر سازگاری در کیفیت و کمیت محتوا ، امروزه بسیاری از بازاریابان و صاحبان مشاغل با چالش جدی تولید مداوم ایده های جدید روبرو هستند. این همه ایده از کجا آمده است؟

1. پاسخ به س questionsالات مشتریان احتمالی: برای شناخت بهتر مشتریان بالقوه خود از رسانه های اجتماعی استفاده کنید. از آنها س Askال کنید!

۲. نظرات وبلاگ: ممکن است ایده های جدیدی درباره موضوعات بیشتر از قبل جمع شده باشد و شما بیهوده در سراسر جهان گشت بزنید. برای ارسال نظرات ، س questionsالات و نگرانی ها از نظرات کاربران استفاده کنید.

3. تجربه مشتری موفق: هیچ ابزاری بهتر از بازخورد و رضایت مشتری از محصول یا خدمات شما برای ارتقا sales فروش وجود ندارد. این استراتژی را دست کم نگیرید و به خوبی از آن استفاده کنید.

4. اخبار صنعت: خوانندگان خود را در جریان آخرین اخبار صنعت و تجارت قرار دهید.

5. Google Alerts: برای ردیابی شرایط صنعت و بحث درباره موضوعات مورد بحث ، از Alerts رایگان Google استفاده کنید.

6. به LinkedIn بپیوندید: LinkedIn بستری را برای حرفه ای ها فراهم می کند و بنابراین ایده های زیادی برای شما به ارمغان می آورد.

7. توییتر را دنبال کنید: به برخی عبارات هشتگ اضافه کنید و ببینید دیگران چه چیزی دارند و برای ایجاد محتوا الهام می گیرند.

8. نظارت بر اینستاگرام و تلگرام. همان کار نظارت بر توییتر را انجام دهید.

9. به بررسی ها و توصیفات مربوط به سایر وبلاگ ها توجه کنید: عادت کنید که بطور مداوم سایر وبلاگ های صنعت خود را بخوانید. نه تنها محتوای تولید شده را بخوانید ، بلکه نظرات را نیز با دقت بخوانید.

10. اشتراک در شبکه های اجتماعی: در شبکه های مختلف اجتماعی از افراد س questionsال کنید. بازخوردی که از مخاطب هدف خود دریافت می کنید منبعی بسیار ارزشمند است.

۱۱. نظارت بر ایمیل / تماس تلفنی: چه درخواست هایی از طریق این دو کانال ارسال می شود؟ از همکاران خود که پاسخ این س knowال را می دانند بپرسید و درخواستهای مطرح شده در این دو کانال را بنویسید.

3 راه برای آزاد کردن ایده بازاریابی محتوای خود

بوم سفید حتی برای حرفه ای ترین هنرمند نیز نگران کننده است. بعضی اوقات نمی دانید در مورد چه چیزی بنویسید. خوشبختانه روشهای مختلفی برای یافتن ایده بدون تکیه بر خلاقیت شما وجود دارد.

1. تحقیق کلمات کلیدی مرتبط

تحقیق کلید واژه شناسایی ایده های محتوای عالی است. اما انتخاب کلمات کلیدی با رتبه بالا شما را به جایی نمی رساند ، حتی اگر آنها را به خوبی در محتوای خود بگنجانید. باید توجه داشته باشید که رقابت زیادی برای این کلمات کلیدی وجود دارد که اتلاف وقت شماست ، مگر اینکه شرکتی مانند اپل یا نایک باشید. در عوض ، آن را مانند فعالیتی تصور کنید که باید به طور منظم انجام دهید. این کلمات کلیدی از سه یا چهار کلمه تشکیل شده اند و کاملاً مناسب تجارت شما هستند.

Google Keyword Tools با انجام جستجوی کلمات کلیدی به شما در یافتن علایق جالب کمک می کند. به عنوان مثال ، می توانید از ابزار Keyword Tool کلماتی را پیدا کنید که معمولاً در محتوای سایت شما جستجو می شوند.

اگر وبلاگی درباره کنسول های بازی ویدیویی داشته باشید ، کلمات کلیدی مانند PS4 یا XOX ONE را در آنجا خواهید یافت. اما شاید تعجب کنید که می توانید از کلمات کلیدی دیگری مانند “برنامه های iPhone برای کار” برای یافتن محتوای شما استفاده کنید. این بدان معنی است که شما باید محتوایی متناسب با این کلمات کلیدی تازه کشف شده ایجاد کنید! اما در هر صورت شما برای مطابقت با نام تجاری خود به این کلمات احتیاج دارید. بنابراین بینشی را برای خود انتخاب کنید و با آن حرکت کنید.

۲. فروش و پشتیبانی مشتری

فروشندگانی که به طور منظم با مشتریان بالقوه و فعلی شما تماس می گیرند منبع بزرگی از ایده های وبلاگ هستند. تیم خود را هفته ای یک بار جمع کنید و از آنها بپرسید:

آیا مقاله یا سوال جدیدی در نظرات وجود دارد؟
رهبران و مشتریان با چه چالش هایی روبرو هستند؟
کسی می خواهد یا می تواند مثالی مثبت یا بررسی ارائه دهد؟

از طرف دیگر ، با ایجاد یک صفحه دیجیتالی گسترده ، می توانید از اعضای تیم خود بخواهید که س questionsال کنند یا ایده هایی برای محتوا ارسال کنند. این ممکن است در ابتدا مشکل باشد ، اما با ادامه تولید محتوا در شرکت خود ، متوجه خواهید شد که کارکنان فروش و پشتیبانی شما می توانند محتوای خوبی برای وبلاگ شما فراهم کنند.

3. داده های تاریخی

کسانی که از Google Analytics استفاده می کنند می توانند به سرعت و به راحتی به اطلاعات تاریخچه محتوای خود دسترسی پیدا کنند و از نزدیک به بررسی عناوین محتوایی که بیشترین موفقیت را داشته اند ، بپردازند. به عنوان مثال ، داده های زیر ممکن است مفید باشند:

زمان ماندن در صفحه است
نظرات
بازدید از صفحه
نرخ گزاف گویی

این مقیاس ها به شما ایده روشنی از اهمیت یک پست یا موضوع خاص وبلاگ می دهند.

چند بار وبلاگ می نویسید؟

پاسخ این س questionال بسیار کوتاه است؛ تا آنجا که ممکن است وبلاگ بنویسید. مهم نیست که شما هفته ای سه بار می نویسید یا دو بار در روز. به طور کلی ، هرچه بیشتر بنویسید ، سریعتر نتیجه مثبت را مشاهده خواهید کرد.

آیا تولید محتوا باید به نمایندگی های تولید محتوا سپرده شود؟

برون سپاری تولید محتوا مشابه برون سپاری بازاریابی است. اگرچه این ممکن است برای شما مفید باشد ، اما بهتر است با فریلنسرها و آژانس های محتوایی مشورت کنید ، اما باید بازاریابی محتوا را خودتان انجام دهید. در این راهنمای بهینه سازی وب سایت ، ما توضیح می دهیم که چرا کار سئو نباید به خارج از کشور سپرده شود. به همین دلایل ، کار بازاریابی محتوا نباید از خارج از کشور تامین شود ، زیرا بازاریابی محتوا و سئو دو مفهوم مرتبط هستند. اما گاهی اوقات اتفاق می افتد که برون سپاری بخشی از فرآیند بازاریابی محتوا می تواند مفید باشد ، در این صورت مقاله سفارش تولید محتوا را حتما بخوانید.

چالش ایجاد محتوا و استفاده مجدد از مطالب موجود

طبق م Instituteسسه بازاریابی محتوا ، 64٪ از بازاریابان محتوای 2 گزارش می دهند که با ایجاد محتوای کافی روبرو هستند. ما معتقدیم که راه حل این مشکل اصلاح مجدد محتوای موجود است.

بازیافت محتوای موجود ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای افزایش تولید محتوا بدون از بین بردن کیفیت به دلیل کمیت است. با یافتن راهی برای استفاده مجدد از محتوای موجود ، می توانید دارایی های جدید و الهام بخشی ایجاد کنید.

1. کتابهای الکترونیکی یا مقالات طولانی خود را به اشتراک بگذارید.

برای استفاده بیشتر از کتابهای الکترونیکی ، آنها را به پستهای جداگانه وبلاگ با ارزش برابر تقسیم کنید. تبادل پیشنهاد بلند مدت یک تکنیک بازاریابی است که اکثر مردم از آن استفاده نمی کنند. با استفاده از این روش ، می توانید با تغییر رسانه به راحتی ارزش آفرینی کنید.

به نظر می رسد کتاب های الکترونیکی مخاطبان زیادی باشد ، اما ممکن است بیشتر مخاطبان هضم پست های وبلاگ در مورد جنبه های خاص یک مشکل مشترک را آسان کنند.

در اینجا ، مانند هر تقسیم بندی دیگر ، بسته به جایی که می خواهید محتوا را منتشر کنید ، باید کمی الگو را دوباره بسازید.

۲. برای مقالات وبلاگ خود بایگانی ایجاد کنید.

تا آن زمان ، برای ایده های جدید ، طوفان فکری را متوقف کنید و به خود لطف کنید: آآ وبلاگ خود را بایگانی کنید.

احتمالاً کتابهای الکترونیکی زیادی دارید که می خواهید به روشی جدید بصورت رایگان منتشر کنید. اما قبل از اینکه مقالات موجود خود را غربال کنید ، log Analytics را بررسی کنید تا ببینید آیا پست خاصی وجود داشته است که بیشترین بازدید را داشته یا بیشترین میزان را داشته باشد.

هدف نه تنها یافتن مقاله ای است که به خوبی کار کند ، بلکه یافتن چندین مقاله متناسب با موضوع آن مقاله است. اگر می توانید 3 تا 5 مقاله در مورد هر موضوع جمع آوری کنید ، در نیمه راه هستید.

اگرچه می توانید مقالات را به شکل اصلی خود استفاده کنید ، چند دقیقه صبر کنید و آنها را مرور و بازآفرینی کنید. به عنوان مثال ، اعداد و تصاویر جدید اضافه کنید ، عنوان را تغییر دهید یا چند جمله را به عقب و جلو منتقل کنید که فکر می کنید شکل بهتری به مقاله می دهد.

هر کدام از رویکردها را که انتخاب کنید ، اطمینان حاصل کنید که روش مورد نظر شما آسان باشد. با این کار شکاف طبیعی بین مقالات پر می شود و اطمینان حاصل می شود که همه مقاله ها به هم پیوند می خورند.

همچنین می توانید چندین نمودار ، تصویر و آرایه گرافیکی به مقاله اضافه کنید. با این تغییرات ، بالاخره یک کتاب الکترونیکی جدید دارید که می توانید با مشتریان خود به اشتراک بگذارید!

3. توسعه محتوای همیشه سبز.

محتوای همیشه سبز نشانه ای از محتوای دائمی است که تاریخ انقضا ندارد (شاید از این قبیل).

محتوای همیشه سبز اطلاعات با کیفیت بالا و با دوام طولانی را به اشتراک می گذارد. برخلاف محتوایی که در آستانه انقضا است ، محتوای طولانی مدت نه تنها مزایای طولانی مدت برای تجارت شما به همراه دارد ، بلکه می تواند به مرور نیازهای مشتریان شما را برآورده کند.

در جهانی ایده آل ، هر آنچه تولید شود ادامه خواهد یافت. اما این دنیای ما نیست. در نتیجه ، اگر از ترس از انقضا از پرداختن به موضوعات داغ و روند صنعت خودداری کنید ، به مزیت رقابتی کسب و کار خود آسیب می رسانید. شما باید بدانید که دنیای تجارت هر روز در حال تغییر است ، بنابراین شناخت مزایای محتوای پایدار و افزایش ارزش آن با یافتن راه حل های خلاق ، اصل اصلی بازاریابی محتوا است.

به جای اینکه فقط از این نکته کوچک بازاریابی صرف نظر کنید ، آن را در به روزرسانی های شبکه های اجتماعی ، پیوندهای وبلاگ ، کتابهای الکترونیکی ، وبینارها و س questionsالات تکراری در نظر بگیرید.

انتشار و بازنگری محتوای پایدار باعث می شود که تجارت شما صنعت را هدایت کند و رضایت مشتری را بهبود بخشد.

4- مخاطبان جدیدی را هدف قرار دهید.

تعداد نمادهایی که خریداری می کنید نه تنها تجارت شما ، بلکه یک محصول یا خدمات مشخص را نیز منعکس می کند. در حالی که برخی از شرکت ها فقط یک خریدار را شناسایی می کنند ، برخی دیگر به دنبال جذب سه یا چهار خریدار هستند.

برای کسانی که به دنبال جذب بیش از یک مشتری هستند ، ایجاد محتوایی که همه شخصیت های مشتری را هدف قرار دهد بسیار دشوار است. زیرا ممکن است برخی از محصولات محتوایی شما با برخی از شخصیت های مشتری شما ارتباط برقرار کنند ، اما برای دیگران به همان اندازه لذت بخش نیست. اینجاست که فکر بازنگری در محتوا مطرح می شود. به عنوان مثال ، ممکن است قبلاً کتاب الکترونیکی منتشر کرده باشید که بیشترین مخاطب را به خود جلب کند ، اما این رویکرد ممکن است در طولانی مدت برای همه مناسب نباشد بنابراین به جای اینکه برخی از مخاطبان هدف خود را رها کنید ، محتوای خود را به روشی مناسب مشتریانی که قبلاً از محتوای اصلی استقبال نمی کردند ، دوباره کار کنید.

اجازه ندهید مشتری هایتان عقب بمانند. به یاد داشته باشید که تنها با استفاده از ظرفیت بالقوه مخاطبان خود می توانید به بازدهی بالاتر سرمایه برسید.

محتوای ایجاد شده در شبکه های اجتماعی را تبلیغ کنید

تولید محتوا مهم است ، اما رساندن پیام شما به خریداران موضوع دیگری است. بهترین راه برای تبلیغ محتوای خود استفاده از شبکه های اجتماعی است.

کارشناسان بازاریابی محتوای Moz توصیه های زیر را ارائه داده اند:

1. کانال صحیح را انتخاب کنید.

برخی از مطالب برای اینستاگرام ، برخی دیگر برای توییتر و برخی دیگر برای هر دو مناسب است. شما باید مخاطب خود را به اندازه کافی بشناسید تا بدانید چه چیزی را دوست دارد و کجا را تماشا کند. اگر قبلاً این دانش را ندارید ، سعی کنید تجربه کسب کنید تا از مخاطبان خود چنین دانش هایی را کسب کنید.

۲. ارسال در زمان مناسب

اینستاگرام ، توییتر و لینکدین آماری را در نسخه تجاری خود ارائه می دهند. با استفاده از این اطلاعات ، می توانید از زمان مناسب برای ارسال ایده بگیرید.

3. از هشتگ استفاده کنید.

در حالی که استفاده بیش از حد از هشتگ ها خوب نیست ، هشتگ ها خود راه خوبی برای دسترسی به مخاطبان جدید هستند. بررسی کنید کدام هشتگ ها برای صنعت و تجارت شما بهترین هستند (اما همزمان بیش از دو هشتگ استفاده نکنید).

چگونه افراد بیشتری را به اشتراک مطالب خود ترغیب کنیم

سخت است که مردم بتوانند مطالب خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. در حقیقت ، حتی شرکت های مستقر مانند کوکاکولا بیشتر بودجه بازاریابی خود را صرف ایجاد استراتژی های جذاب رسانه های اجتماعی می کنند.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی مفهومی مبهم و گیج کننده است. اما فراموش نکنید که هدف اصلی شما باید همیشه جذب مخاطب با محتوای شما باشد. هرچه طرفداران بیشتر و کاربران شبکه های اجتماعی با محتوای شما تعامل داشته باشند ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی نیز به همین ترتیب خواهد بود.

1. رویکرد استراتژیک افزونه های اجتماعی

در محیط اینترنت امروزی ، داشتن نمادهای به اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی برای قابلیت های بازاریابی وب سایت شما ضروری است. بازاریابان به خوبی می دانند که چگونه فرآیند را برای خوانندگان آنلاین آسان تر کنند. به عبارت دیگر ، اگر می خواهید رقابت کنید ، باید راحتی خوانندگان را در نظر بگیرید.

شما باید گزینه های اشتراک گذاری را در بالا و پایین محتوای خود قرار دهید تا قابلیت مشاهده آنها بیشتر شود و محتوای شما در هر کجا از صفحه باشد برای خوانندگان قابل دسترسی تر باشد. اگر وبلاگ شرکت شما از طریق وردپرس اجرا می شود ، می توانید پلاگین های کشف خودکار را بر اساس سیستم عامل هایی که کاربران هنگام بازدید از محتوای شما در آن هستند ، اجرا کرده و آنها را مجبور به اشتراک یا اشتراک در رسانه های اجتماعی خود کنید.

۲. محتوای فوری را به اشتراک بگذارید

پست های شما در شبکه های اجتماعی از ارسال به موقع سود می برد. تحقیقات بادی مدیا نشان می دهد مارک هایی که خارج از ساعات کاری مطالب ارسال می کنند ، نرخ تعامل را 20٪ افزایش می دهند. اوج درگیری با نام تجاری همزمان نیست. با این حال ، با انجام تست A / در تلاش های خود در شبکه های اجتماعی ، می توانید مشخص کنید که طرفداران یا پیروان شما بالاترین میزان تعامل را دارند. با این کار می توانید در مورد نیاز مخاطبان هدف خود در سیستم عامل به اتفاق نظر برسید.

3. اندازه گیری اثربخشی محتوای مشترک

نکته دیگر نوع محتوا و همچنین نحوه توزیع آن است. به عنوان مثال ، ارسال یک پست وبلاگ به روز شده در فیس بوک می تواند یکی از دو نتیجه را داشته باشد:

1. یا بی اثر خواهد بود و قابل مشاهده نیست.

۲. یا واقعاً به طرفداران شما فرصتی می دهد تا درگیر شوند.

نگرش و واکنش ما نسبت به آنچه به اشتراک می گذاریم نباید منحصراً در شرکت بیان شود. فقط لذت بردن از اشتراک مطالب کافی نیست. ما باید این هیجان را در محتوای خود بیان کنیم.

هنگام به روزرسانی وضعیت صفحه فن خود ، ارسال پیوندی به نام “log log” بسیار بیهوده و بی تأثیر است. درعوض ، مخاطبان خود را برای اقدام با ویژگی متمایز و منحصر به فرد ترغیب کنید و از طریق شبکه های اجتماعی اشتیاق و علاقه ایجاد کنید.

به عنوان مثال ، فرض کنید شما در حال نوشتن مقاله ای در مورد خریداران بالقوه هستید. برای ارسال پیوند به این مقاله ، باید وضعیت خود را به روز کنید و در مورد خود پیوند چیزی بگویید. سپس متن وضعیت شما به این شکل خواهد بود: «بیشتر منجر می شود – فروش بیشتر. “مروری بر موفق ترین استراتژی های تولید سرب در سال 2011. به ما بپیوندید و در عمل ایده های قدرتمندی را تجربه کنید. ”

4. مشوق های شرکت

فیس بوک ، توییتر و یوتیوب دارای ویژگی های مشترکی هستند که اساساً اثربخشی بازاریابی محتوای شما را افزایش می دهند. یک کاربر محتوا را با کاربر دیگر به اشتراک می گذارد و چرخه ادامه دارد. برای اینکه به صورت تصاعدی دیده شوید ، باید در اسکن یا دوره های خاص تا حد امکان فعال باشید. برای انجام این کار راهی بهتر از ایجاد انگیزه در مخاطبان برای اقدام وجود ندارد. در اینجا چند مثال وجود دارد که می توانید در پست های خود استفاده کنید:

نژاد
شرط بندی
جوایز
هدیه رایگان
بخت آزمایی

یا هر چیز دیگری که به ذهن شما خطور کند.

ایجاد انگیزه در شخصیت های مشتری باعث افزایش تعامل آنها شده و تجارت شما را بیشتر نمایان می کند.

نتیجه

بعد از تمام آنچه گفته شد ، دیگر دیگر کوچکترین شکی در ضرورت و اهمیت بازاریابی محتوا ندارید. تنها کاری که شما باید انجام دهید تسلط بر اصول بازاریابی محتوا است. هر زمان که بخواهید می توانید به این آموزش مراجعه کنید.

اساساً اگر موارد زیر را انجام دهید ، بازاریابی محتوا می تواند موفقیت آمیز باشد:

با تیم خود کار کنید تا یک استراتژی برای اندازه گیری موقعیت بازاریابی محتوا در تمام تلاش های بازاریابی شرکت خود ایجاد کنید.
هویت خریدار یا مخاطب هدف را تعیین کنید
نوع محتوایی را که برای بازار شما مناسب است تعیین کنید و به طور مداوم محتوای با کیفیت ایجاد کنید.
تبلیغ محتوا از طریق شبکه های اجتماعی
در کل دوره خرید از بازاریابی محتوا استفاده کنید
روش هایی را پیدا کنید که مشتریان را با محتوای خود به سمت بازاریابی محتوا سوق دهید
اندازه گیری ، آزمایش ، بهبود و تکرار کنید

همچنین می توانید در مورد اشتباهات رایجی که منجر به شکست در بازاریابی محتوا می شود و همچنین ویژگی های کلیدی اثربخشی بازاریابی محتوا را بخوانید.