محتوا در تجارت آنلاین حرف اول را می زند. همه مشاغل آنلاین ، صرف نظر از بستر اجرای ، باید محتوا داشته باشند. چه یک وب سایت ، یک برنامه تلفن همراه یا یک کانال در یکی از پیام رسان ها ، شما باید محتوا ارائه دهید. هیچ تجارت آنلاین بدون محتوا قابل مشاهده نیست!

محتوا مهمترین عامل هنگام انتخاب است. اگر وب سایتی محتوا ندارد ، بهتر است از ابتدا آن را نداشته باشید. چون واقعاً حرفی برای گفتن ندارد! امروزه مشاغل آنلاین تنها با محتوایی که ارائه می دهند می توانند موفق باشند.

جنگ امروز برای محتوا است. هر مشاغلی که محتوای بهتری ارائه دهد قطعاً برنده است. محتوا یکی از قدرتمندترین ابزارهای تبلیغاتی در جهان است که شرکتهای اینترنتی به ویژه وب سایتها سعی در استفاده حداکثری از این ابزار قدرتمند دارند.

استفاده عملی از محتوا برای تبلیغ یک محصول یا خدمات را بازاریابی محتوا می نامند. البته بهتر است به جای کلمه تبلیغات ، معرفی یا بازاریابی گفته شود. زیرا واقعاً در بازاریابی محتوا ، محتوای محصول هیچ رنگ و بوی تبلیغاتی ندارد.

در این مقاله ، من قصد دارم در مورد بازاریابی محتوا و مزایای استفاده از آن در تجارت اینترنتی صحبت کنم. من همچنین نمونه هایی از بازاریابی محتوا را در وب ارائه می دهم و به شرکت هایی اشاره می کنم که از طریق بازاریابی محتوا میلیونر شده اند.

اگر تجارت اینترنتی شما از نظر سرمایه کم شروع می شود ، پول تبلیغات ندارید ، رقبای سرسختی دارید و فکر می کنید رقابت با آنها غیرممکن است ، این مقاله را بخوانید.

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا فرآیند جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری از طریق تولید محتوا است.

در واقع ، در بازاریابی محتوا ، هدف اصلی تأمین نیازهای مخاطبان از طریق تهیه محتوا برای آنها است. در بازاریابی محتوا ابتدا نیازهای مخاطب شناسایی و سپس برطرف می شود. این دقیقاً همان استراتژی بازاریابی محتوا است. چگونه این نیازها را شناسایی کنیم و به طور مناسب آنها را برطرف کنیم.

در بازاریابی محتوا ، محتوا با تبلیغات یکی شده است و مخاطب متوجه نمی شود که محتوا تبلیغ است! محتوای ارائه شده مزاحم مخاطب نیست!

محتوا وقتی جلب توجه می کند ارزشمند می شود. محتوا یکی از بهترین آهن ربا برای جلب مشتری است. هر شرکتی می تواند از طریق بازاریابی محتوا به تعداد زیادی از مخاطبان واقعی و خاص برسد.

بازاریابی محتوا با وبلاگ نویسی کاملاً متفاوت است. در واقع ، تمام محتوای تولید شده در زمینه شما از طریق بازاریابی محتوا قابل مشاهده نیست.

امروزه وب سایت های زیادی وجود دارند که روزانه محتوای گسترده و گسترده ای تولید می کنند و از این رو بازدید بسیار بالایی دارند. اما بازاریابی محتوا هرگز تنها هدف افزایش بازدید سایت نیست! بلکه بازاریابی محتوا باید درمورد یک محصول یا خدمات باشد.

در حقیقت ، مشاغل آنلاین فقط برای تبلیغ محصول یا خدمات خود از بازاریابی محتوایی استفاده می کنند. در غیر این صورت ، هر تولید محتوا ، هر چقدر غنی باشد ، بازاریابی محتوا نامیده نمی شود. محتوا زمانی در بازاریابی استفاده می شود که هدفی در پشت آن وجود داشته باشد. این هدف فقط جذب بازدید کننده نیست! این تبدیل بازدید کننده به سرب است.

مزایای بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا مزایای بسیاری نسبت به سایر روشهای تبلیغاتی دارد. یکی از مزیت ها این است که در بازاریابی محتوا مشتری از آن او می شود و ما را پیدا می کند ، اما در سایر روش های تبلیغاتی باید مشتری را التماس کنیم تا از محصولات و خدمات ما استفاده کند. مانند تبلیغات تلویزیونی که بیشتر اوقات مخاطب را آزار می دهد.

اثربخشی بازاریابی محتوا بسیار بیشتر از سایر روشهای تبلیغاتی است. مشتریانی که از طریق بازاریابی محتوا به دست می آیند پایدارتر هستند. زیرا آنها به میل خود خدمات یا محصولات شما را انتخاب کرده اند.

هزینه استفاده از بازاریابی محتوا بسیار کمتر از سایر روشهای تبلیغاتی است. ممکن است مجبور شوید برای تولید محتوا یکبار و برای همیشه هزینه کنید. اما شما همیشه باید هزینه تبلیغات را بپردازید تا تبلیغ خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهید.

با تولید محتوای ارزشمند و هدفمند می توانید خود را از رقبا متمایز کنید. به عنوان مثال ، هیچ یک از رقبای شما نمی توانند فیلم های با کیفیت تولید کنند. اما شما می توانید با تولید محتوای ویدیویی خود را از رقبا متمایز کنید. در این صورت مخاطبان شما حساب دیگری برای شما باز می کنند.

سرانجام ، بازاریابی محتوا بهترین ابزار برای افزایش بازدید سایت است. محتوای شما هر کجا توزیع شود ، ترافیک ایجاد می کند. هر چقدر بیشتر ترافیک داشته باشید ، کاربران بیشتری خواهید داشت و مشتری بیشتری خواهید داشت ، زیرا ترافیک هدفمندی را به خود جذب می کنید.

این محتوا همچنین با SEO ارتباط مستقیم دارد. همانقدر که می توانید در بازاریابی محتوا عملکرد خوبی داشته باشید ، مطمئناً به بهبود سئو سایت شما کمک کرده است. اگر بتوانید محتوای عالی تولید کنید ، دیگر نیازی به سئو نخواهید داشت. سایت شما خود SEO خواهد بود. همچنین سفید و بادوام است!

چرا باید از بازاریابی محتوا استفاده کنیم؟

تنها دلیل استفاده از بازاریابی محتوا موتور جستجوی گوگل است. همه ما می دانیم که Google بهترین مخاطب را برای هر مشاغل جذب می کند. اولین کاری که هرکسی برای تأمین نیازهای خود انجام می دهد مراجعه به Google است.

به همین دلیل استفاده از بازاریابی محتوا برای رونق کسب و کار و فراموش کردن هزینه تبلیغات خوب است.

امروزه بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک ترجیح می دهند از روش های تبلیغاتی پولی استفاده کنند تا بیشتر به چشم بیایند. آگهی هایی که ماندگاری ندارند و برای جمع آوری آنها باید هزینه ای پرداخت شود.

سپس می توانید روی محتوا سرمایه گذاری کنید. بازاریابی محتوا بهترین روش تبلیغاتی است. رقبای شما به اندازه هزینه های خود برای تبلیغات هزینه می کنند اما شما به اندازه درآمد خود پس انداز می کنید!

اما یکی از دلایل اصلی انتخاب بازاریابی محتوا صرفه جویی در هزینه های تبلیغات است. هر مشاغل از طریق بازاریابی محتوا می توانند تجارت خود را به صورت رایگان ارائه دهند.

نمونه ای از بازاریابی محتوای رایگان:

بیایید بگوییم یک وب سایت چای های گیاهی ارائه می دهد. وی همچنین مقالاتی درباره تناسب اندام و کاهش وزن از طریق استفاده از دمنوش های گیاهی منتشر کرده است.

عموم مردم می خواهند بدون زحمت لاغر شوند. Google را باز کنید و عبارت “کاهش وزن آسان” را جستجو کنید. به مقاله با عنوان “بدون مشکل تا عید 15 کیلو لاغر شوید” مراجعه کنید. روی آن کلیک کنید و وارد سایت ارائه دهندگان لاغری شوید. مقاله را بخوانید و دریابید که مصرف دمنوش های گیاهی نیز تأثیر زیادی در کاهش وزن دارد.

عنوان مقاله مخاطبان را به خود جلب کرده است. از طرف دیگر ، می بینید که همه چیز آماده است ، بنابراین در اولین فرصت نوشیدنی مورد نظر خود را بصورت آنلاین سفارش می دهید.

به سادگی! گوگل برده سایت هایی است که محتوای عالی تولید می کنند.

مانند بسیاری از وب سایت ها ، آنها صرفاً با تولید محتوای مفید برای مخاطبان خود ، روزانه درآمد زیادی کسب می کنند. بدون اینکه بخواهم یک ریال برای تبلیغات هزینه کنم.

نمونه هایی از بازاریابی محتوا

یکی از بهترین نمونه های بازاریابی محتوای ایرانی ، فروشگاه اینترنتی دیجی کالا است. دیجی کالا یکی از شرکت هایی است که به خوبی از بازاریابی محتوا استفاده می کند.

بررسی ها و مقایسه هایی که شما از محصولات دیجیتالی ارسال می کنید ، نمونه های خوبی از بازاریابی محتوا در Digikala است که هر روز افراد موفق بسیاری را به این فروشگاه آنلاین جذب می کند.

نمونه دیگری از بازاریابی محتوا سایتهایی هستند که خدمات سئو ارائه می دهند. سایتهایی مانند MOZ و SEOProfiler با ارائه روزانه و جدیدترین مقالات در زمینه سئو و بهینه سازی سایت ، افراد بسیاری را با خدماتی که ارائه می دهند آشنا می کنند. می توان گفت که تقریباً تمام سئوکاران با مقالات ارائه شده توسط این سایت ها و خدمات آنها آشنا هستند.

بازاریابی محتوا را می توان در قالب های مختلف محتوایی ارائه داد. اینفلوئنسرها و اصطلاحاً تأثیرگذارهای اینستاگرام نیز بازاریابی محتوا را انجام می دهند. در فیلم های سرگرم کننده و شوخ طبعی که این افراد ارائه می دهند تبلیغاتی نیز وجود دارد ، اما به دلیل جنبه مرگبار این فیلم ها ، رنگ و بوی تبلیغات در آنها اصلاً احساس نمی شود.

همه سایت های بازاریابی وابسته دقیقاً همین کار را می کنند. نمونه های زیادی در وب وجود دارد. به عنوان مثال ، در یکی از سایت ها مقاله ای در مورد نکات منفی استفاده از صندلی های غیر استاندارد در محل کار ارائه شده است و دقیقاً در همان مقاله ، خرید صندلی های استاندارد پیشنهاد شده است.

این نمونه ای از استفاده از بازاریابی محتوا در همکاری در فروش است. شخصی که در فیلم زیر مشاهده می کنید با تولید فیلم های آموزشی مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است. و در فیلم زیر ، وی قصد دارد نحوه تولید فیلم های خانگی با کمترین امکانات را آموزش دهد. وی در این ویدئو ابزارهای مورد نیاز را معرفی کرده و در توضیحات ویدئو لینک خرید را برای هر یک قرار داده است.

مثال دیگر نمایش های آشپزی تلویزیونی است که در طول نمایش آشپزی به بینندگان ارائه می شود. این نمونه ای از بازاریابی محتوا است.

پیشنهاد ویژه برای شرکای وب: چگونه می توان از طریق محتوا درآمد کسب کرد؟

چگونه بازاریابی محتوا را شروع کنیم؟

برای موفقیت در بازاریابی شرکت های وابسته به چیزی بیش از شانس نیاز دارید. محتوایی که بدون هدف تولید شود راه به جایی نخواهد برد. سایت خود را با مقالات بی ارزش پر نکنید زیرا سایت هایی هستند که بی فایده محتوا تولید می کنند.

شما باید بدانید مخاطبان شما چه کسانی هستند ، نیازهای آنها را شناسایی کرده و به بهترین شکل ممکن آنها را برطرف کنید.

باید در بازاریابی محتوا و تحویل محتوا سخاوتمند باشید. شما باید بهترین مطالب را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید تا آنها بتوانند به شما اعتماد کنند. هرگز نمی توانید محصولات یا خدمات خود را به آنها بفروشید مگر اینکه بتوانید اعتماد آنها را جلب کنید. اگر آنها متقاعد شده اند که محتوای شما عالی است و واقعاً نیازهای آنها را برآورده می کند ، مطمئن باشید که آنها به خدمات پولی شما نیز علاقه مند خواهند شد.

شما باید برای آنها نیازی ایجاد کنید. فقط باید با کمکی که به افراد دیگر می کنید تبعیض بیشتری داشته باشید. و این تنها در صورتی امکان پذیر است که محتوای عالی و ارزشمندی در اختیار آنها قرار دهید.

در بازاریابی محتوا فقط به نوشتن مقاله فکر نکنید! بازاریابی محتوای شما می تواند به اشکال مختلف و با قالب های مختلف محتوایی ارائه شود. همچنین می توانید از فیلم و صدا استفاده کنید. این به شما ، توانایی ها و امکانات شما بستگی دارد.

برای شروع ، حتماً وبلاگ خود را راه اندازی کنید. تا زمانی که سایت شما وبلاگ نداشته باشد ، نمی توانید از بازاریابی محتوا بهره مند شوید. وبلاگ شما یکی از مهمترین عوامل جذب مخاطب به تجارت شماست. بلاگ بهترین مکان برای تولید محتوا در سایت است.

سعی کنید هنگام تولید محتوا و تولید بهترین محتوا برای مخاطبان خود صبور باشید. کاملترین و کاملترین مطالب باید برای شما باشد.

اگر می خواهید دوبار کلیک کنید ، یعنی مخاطب را جذب کنید و رتبه سایت خود را در Google افزایش دهید ، باید وقت خود را صرف تولید محتوای خود کنید. مطمئن باشید ، شما چیزی مهمتر از این ندارید.

چرا باید یک استراتژی بازاریابی محتوا داشته باشیم؟

استراتژی بازاریابی محتوا به معنای برنامه ریزی برای تولید محتوایی است که همیشه مرتبط باشد. این دقیقاً همان چیزی است که شما نیاز دارید تا متناسب با نیاز مخاطبان خود درست کنید. استراتژی بازاریابی محتوا به معنای تولید محتوای اعتیاد آور است ، یعنی جذب مخاطب در تجارت ما. ما باید مخاطب را شرطی کنیم.

به عنوان مثال ، هنگام ارائه سرویس طراحی سایت ، ابتدا باید نیازهایی را که ممکن است مخاطبان شما داشته باشند شناسایی کرده و به طور منظم و هدفمند محتوای مربوط به آنها را تولید کنید.

به عنوان مثال ، مخاطبان شما حق دارند بدانند که چرا باید سایتی داشته باشند. چگونه می توان بهترین شرکت را برای عقد قرارداد پیدا کرد؟ هزینه طراحی سایت شما چقدر است؟ چقدر طول می کشد؟ Y …

پاسخ های دقیق و منظم به این س,الات بیانگر استراتژی بازاریابی محتوا است. البته این فقط یک مثال بسیار ساده برای درک هدف از تولید محتوا بود.

هر چیزی که به اثرگذاری محتوای شما کمک کند ، استراتژی بازاریابی محتوا نامیده می شود. به عنوان مثال ، استفاده از ایده های جدید در ارائه محتوا ، مانند تولید محتوای ویدئویی جذاب یا تولید گرافیک ترکیبی یا اینفوگرافیک ، همچنین محتوای شما را از محتوای رقبا متفاوت می کند. و این باعث می شود شما پیرو بیشتری داشته باشید.

نتیجه گیری و حرف آخر

بازاریابی محتوا قدرتمندترین ابزار برای ارتقا هر شغلی است. زیرا مخاطب به دنبال محتوای خوب است و محتوا دقیقاً همان چیزی است که دوست دارد.

بسیاری از شرکت های اینترنتی فقط به بازاریابی محتوای خود معروف هستند و ماهانه درآمد زیادی کسب می کنند. اگر کسی واقعاً بتواند بازاریابی محتوا را به خوبی درک کند و از آن استفاده کند ، مطمئناً می تواند در تجارت خود موفق باشد.

مهم نیست که تجارت آنلاین شما در هر زمینه ای باشد! می توانید در هر شرایطی از بازاریابی محتوا برای رونق کسب و کار خود استفاده کنید.

نکته اصلی این است که ابتدا مخاطبان خود را به خوبی بشناسید و سپس با برنامه ریزی دقیق بهترین محتوا را برای آنها تولید کنید. فراموش نکنید که مهمترین کار شما تولید محتوا است. مطمئن باشید اگر با عزم راسخ پیش بروید ، برنده این رشته خواهید بود. امیدوارم از این مقاله به اندازه کافی استفاده کرده باشید.