قبل از توضیح بازاریابی وابسته ، می خواهم آن را بصورت کلی تجسم کنم. آیا تا به حال فکر کرده اید که وقتی در خانه می خوابید ، ایده ای دارید یا از نوشیدنی خود لذت می برید ، سرمایه شما برای شما مفید است و بیشتر می شود؟ این مفهومی است که آقای فریس به عنوان “درآمد منفعل” معرفی می کند. (تیم فریس تاجر و نویسنده آمریکایی است که کتابهای بحث برانگیزی مانند هفته چهار ساعته کار و بدن چهار ساعته را نگاشته است.)

کدام بازاریاب و کارآفرین دوست ندارد که جدول درآمد آنها به شرح زیر باشد؟

اکنون به داستان اصلی ما ، بازاریابی وابسته برگردید. برای بسیاری از کارآفرینانی که به دنبال راه اندازی مشاغل و بازاریابانی هستند که می خواهند از ترافیک وب سایت خود کسب درآمد کنند ، بازاریابی وابسته اصطلاحاً “تسخیر فصل اول” است. این یک دروازه برای شروع کسب درآمد است.

در این راهنمای جامع بازاریابی وابسته ، ما قصد داریم موارد زیر را بیاموزیم:

دقیقاً بازاریابی وابسته چیست؟
وضعیت بازاریابی وابسته در جهان چگونه است؟
بازاریابی وابسته چگونه کار می کند؟
چگونه بازاریابی وابسته را شروع کنم؟
این نوع بازاریابی چقدر درآمد کسب می کند؟
آیا شما آماده شروع بازاریابی وابسته هستید؟
دقیقاً بازاریابی وابسته چیست؟

فرض کنید شما یک وب سایت پر بازدید دارید و هر روز تعداد زیادی از کاربران برای مطالعه مطالب جدید (یا به هر دلیل دیگری) به وب سایت شما می آیند. شما همچنین در صفحه محتوا یا گوشه های وب سایت خود مجموعه دیگری از محصولات یا خدمات را تبلیغ می کنید.

اکنون اگر کاربری از طریق تبلیغات موجود در وب سایت شما از آن مجموعه خرید کند ، شما در واقع مشغول بازاریابی وابسته هستید و برای هر خرید کارمزد دریافت خواهید کرد.

دو نکته را باید بخاطر بسپارید: اول اینکه فقط درصورتیکه کاربر از طریق وب سایت شما خریدی انجام دهد کمیسیون دریافت خواهید کرد و دوم اینکه در این معامله وب سایت شما یک شرکت وابسته محسوب خواهد شد.

چه کسی می تواند ارجاع یا شرکت وابسته باشد؟

اول از همه ، بیایید آن را یک شرکت وابسته یا ناشر بنامیم. فرقی نمی کند این شرکت وابسته فردی باشد یا یک سازمان رسمی. کاری که این افراد یا سازمان ها انجام می دهند تبلیغ محصولات یا خدمات دیگری با تولید محتوای جذاب برای کاربرانشان است.

One Potter Foot: اگر می خواهید بازاریابی وابسته را شروع کنید ، مطمئن شوید که محتوای وب سایت شما با خدمات یا محصولات صاحب وب سایت مطابقت دارد. چه مفهومی داره؟ این بدان معنی است که اگر وب سایت شما در مورد ابزار کوهنوردی باشد و بخواهید تجهیزات شنا را تبلیغ کنید ، احتمالاً نتیجه چندانی نخواهید گرفت.

وقتی محصولی که تبلیغ می کنید با محتوای شما مطابقت داشته باشد ، کاربران اعتماد بیشتری به شما خواهند داشت زیرا فکر می کنند شما فردی معتمد و باتجربه در این زمینه هستید.

تاجر (یا خالق اثر) کیست؟

محصول یا خدمات تبلیغ شده توسط Affiliate باید یک سازنده داشته باشد ، درست است؟ در واژگان بازاریابی شرکت های وابسته ، از کلمه “تاجر” برای اشاره به این شخص یا گروه استفاده می کنیم. بازرگانان درصد مشخصی از سود را به افراد یا گروههایی می دهند که برای مارک خود خریدار پیدا می کنند.

Affiliate یک معامله کاملاً برد-برد است ، هم محصولی که باعث فروش محصول می شود و هم تبلیغ کننده بدون تولید آن سود خواهد برد.

یک مثال بسیار ساده و سودآور از بازاریابی وابسته ، وب سایت جدیدی است که می خوانید. در اینجا ما دوره های آموزشی بسیار مفیدی در آکادمی خود داریم و به عنوان خالق (یا معامله گر) این آثار ، آماده هستیم سود خوبی به افرادی که در فروش آنها کمک می کنند ، بدهیم.

یا برعکس! شرکت های معتبر و مرتبط را در دوره های آموزشی معرفی کرده و به رونق کسب و کار آنها کمک کنید.

وضعیت بازاریابی وابسته در جهان چگونه است؟

چرا باید این موضوع برای شما مهم باشد؟ زیرا می خواهم خودتان ببینید که این روزها بسیاری از بازاریابان و کارآفرینان در سرتاسر جهان با بازاریابی وابسته درآمد کلانی کسب می کنند.

وب سایت Statista یک مرجع جهانی برای آمار و گزارشات دنیای تجارت است و در بیش از 10 کشور جهان فعالیت می کند.

به گفته این منبع ، درآمد حاصل از بازاریابی وابسته در ایالات متحده در سال 2017 بیش از پنج میلیارد دلار بوده و انتظار می رود تا سال 2022 به بیش از هشت میلیارد دلار برسد.

بازاریابی وابسته چگونه کار می کند؟

شما که در این داستان نقش یک شرکت وابسته را بازی می کنید ، فقط در صورت تعامل کاربر (کاربری که از وب سایت شما به سایت شما هدایت می شود) با فروشنده ارتباط برقرار می کنید. این تعامل می تواند با یک کلیک ساده ، وارد کردن اطلاعات در یک فرم یا خرید یک محصول باشد.

برای کمی تخصصی تر ، بازاریابی وابسته معمولاً “مبتنی بر عملکرد” ​​است. این بدان معناست که وقتی کاربر شما با وب سایت فروشنده ارتباط برقرار می کند به عنوان یک شرکت وابسته درآمد کسب خواهید کرد.

کسب درآمد از بازاریابی شرکت های وابسته معمولاً با یکی از مدل های زیر اتفاق می افتد:

پرداخت به ازای هر کلیک (PPC): در این مدل ، شرکت وابسته با هر کلیک برای تولید کننده درآمد کسب می کند و دیگر مهم نیست که این کلیک ها منجر به فروش شود یا منجر شود (من بیشتر در مورد لید توضیح خواهم داد). البته بهتر است همین حالا بگوییم که درآمدزایی با بازاریابی وابسته دیگر در این مدل زیاد رایج نیست زیرا تقریباً همه خطرات را برای تولیدکننده وارد می کند.
پرداخت به ازای هر کلیک (PPL): بین کاربر متوسط ​​و مشتری دوره ای وجود دارد که سرب نامیده می شود. سرنخ شخصی است که مانند یک کاربر عادی غریب و بی تفاوت نیست و کمی با تجارت شما آشناست اما مشتری که می خواهد خرید کند ، نیست. شما فقط اطلاعات کمی در مورد این سرنخ دارید (به عنوان مثال آدرس ایمیل یا شماره تماس) و سعی دارید او را به مشتری تبدیل کنید. حالا می دانید که چه سرنخی است. یکی از راه های کسب درآمد از بازاریابی شرکت های وابسته ، ایجاد سرنخ برای تولید کننده است. به عنوان مثال ، شما کاربران را وادار می کنید که اطلاعات خود را در فرم وارد کنند ، محصولی را آزمایش کنند و …
پرداخت برای خریدها (PPS): این نیز واضح است. شرکت وابسته برای هر خریدی که برای تولید کننده انجام می دهد سود کسب می کند. این مدل رایج ترین نوع بازاریابی شرکت های وابسته است زیرا تقریباً همه ریسک ها توسط شرکت های وابسته انجام می شود.

به دنبال افزایش چند برابر فروش هستید؟

ما با تبلیغات Google و کمترین هزینه به شما کمک می کنیم تا در رأس Google قرار بگیرید.
برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

چگونه بازاریابی وابسته را شروع کنم؟

دانستن اینکه بازاریابی شرکتی چیست ، ایده روشنی به شما می دهد ، اما کارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای کسب درآمد از بازاریابی شرکتی انجام دهید.

اگر این اولین باری است که می خواهید شروع کنید یا می خواهید در این مسیر خود را تقویت کنید ، به مکان درست رسیده اید زیرا اکنون می خواهیم گام به گام پیش برویم و ببینیم که چگونه می توانید بازاریابی وابسته را شروع کنید.

یک سیستم عامل انتخاب کنید.
مخاطبان خود را جذب کنید.
با مجموعه ای از همکاری ها شروع کنید.
محصولی را که می خواهید تبلیغ کنید انتخاب کنید.
محتوایی تولید کنید که بتواند محصول شما را بفروشد.
مسیر خود را بهینه و دنبال کنید.
و این از درآمد شماست!

مردم اغلب فکر می کنند اگر کالایی را پیدا کنند و آن را برای کاربران تبلیغ کنند ، قبلاً بازاریابی وابسته ای انجام داده اند و باید درآمد کسب کنند. اما در واقعیت باید بیشتر مراقب باشید و پیگیری کنید تا به مرحله تولید درآمد برسید. در ادامه می خواهیم گام به گام با هم این مسیر را طی کنیم.

یک سیستم عامل انتخاب کنید

برای تبدیل شدن به یک شرکت وابسته باید موثر باشید. چطور؟ بهترین راه ایجاد یک وب سایت ، وبلاگ یا صفحه و کار بر روی یک موضوع خاص است تا با گذشت زمان ، کاربران شما شما را به عنوان یک فرد تأثیرگذار در این زمینه بشناسند.

فرقی نمی کند که بخواهید در مورد بازار و اقتصاد بنویسید ، یا غذای گربه ، یا حتی سلامت جسمی. نکته مهم این است که تمرکز خود را در یک زمینه حفظ کنید تا بر مخاطبان خود تأثیر بگذارد.

مخاطبان خود را جذب کنید

بزرگترین دارایی هر وبلاگ یا وب سایت تعداد زیادی از مخاطبان است که با محتوای وبلاگ درگیر می شوند. مخاطبانی که محتوای شما را می خوانند ، با آن ارتباط برقرار می کنند و حتی به اشتراک می گذارند ، تضمین می کنند که از بازاریابی وابسته درآمد کسب کنند.

برای رسیدن به چنین مخاطبی ، ابتدا باید بدانید که این افراد اصلاً کجا هستند (به عبارت دیگر ، باید هدف قرار دهید). با بررسی رقبا ، نظارت بر ترافیک وب سایت و انجام تحقیقات دست اول (به عنوان مثال گفتگو با مشتریان و افرادی که در وب سایت شما ثبت نام کرده اند) می توانید مخاطبان خود را پیدا کنید.

وقتی مخاطب خود را شناختید ، می توانید حدس بزنید چه نوع محتوایی برای این مخاطب جذاب است. اکنون این نوع مطالب را از طریق ایمیل ، مقاله وبلاگ و … به آنها تحویل دهید.

به زبان ساده ، به مخاطبان خود دلیل بخوانید که مطالب شما را بخوانند تا دلیلی برای خرید محصولات شما داشته باشند.

با مجموعه ای از همکاری ها شروع کنید

اکنون وقت آن است که با مجموعه ای صحبت کنیم تا بفهمیم آیا آنها اصلاً چنین برنامه ای دارند یا خیر. برای داشتن یک همکاری آسان و سودآور ، حتماً از آکادمی ما شروع کنید.

در آکادمی نو ، ما یک بسته آموزشی جامع داریم که می تواند تجارت شما و سایر مشتریان را متحول کند. این دوره ها با زبانی ساده و جذاب همراه با مثال و نمونه تهیه شده است تا جایی برای ابهام و تردید باقی نماند.

می خواهید چه محصولی را تبلیغ کنید؟

انتخاب کالای مناسب ، همکاری با مجموعه مناسب ، ایجاد و حفظ روابط و همچنین انتشار مطالب به روز و مفید همه موارد ضروری بازاریابی وابسته است.

قبلاً گفتیم که اگر روی یک منطقه خاص تمرکز کنید ، اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهید کرد. اکنون می توانید با توجه به زمینه ای که در آن فعالیت می کنید ، محصولات مرتبط را برای تبلیغ انتخاب کنید. به عنوان مثال ، اگر تولید کننده محتوا هستید ، می توانید در زمینه فروش تولید محتوای جدید همکاری کنید.

دو قانون طلایی بازاریابی وابسته!

فقط محصولی را ارائه دهید که کاملاً با آن آشنا هستید. اگر نمی دانید این محصول دقیقاً چقدر جنسی است یا اصلاً می تواند برای مشتری مفید باشد ، آن را تبلیغ نکنید. چرا؟ زیرا از نظر مخاطب شما نماینده و ضامن این محصول هستید و این بدان معناست که مستقیماً اعتبار خود را تعهد کرده اید!

هرگز به طور مستقیم به مخاطب خود نگویید که کالایی را بخرد. همیشه بر اساس تجربه و کاری که انجام داده اید محصولات را ارائه دهید.

از کجا می دانید محصولی که برای تبلیغ انتخاب کرده اید مناسب است یا خیر؟ خوب ، اگر به این سه م componentsلفه فکر کنید ، قطعاً جواب خواهید گرفت:

مخاطبان: آیا این محصول برای مخاطبان من جذاب است؟
کیفیت و ارزش محصول: آیا شما همان محصول را به بهترین دوست خود توصیه می کنید؟
سودآوری: آیا ارائه این محصول می تواند رقابت خوبی ایجاد کند و کاربران را به مشتری تبدیل کند؟

محتوایی تولید کنید که بتواند محصول شما را بفروشد

برای دریافت بهترین نتیجه از بازاریابی شرکت های وابسته ، باید محتوای خلاقانه و مفیدی تولید کنید که بتواند محصولات شما را به بهترین شکل به مخاطبان خود نشان دهد.

به عنوان مثال ، شما می توانید در وبلاگ خود مقالاتی بنویسید ، نمودارهای مقایسه ای تهیه کنید و جوانب مثبت و منفی محصولات مشابه را نشان دهید. با سایر کاربران ، طرفداران و حتی مشتریان صحبت کنید تا نظرات مختلفی درباره یک محصول خاص بگیرید و آن را در اختیار کاربران قرار دهید.

از هر نوع محتوایی که تولید می کنید ، اطمینان حاصل کنید که محتوای شما دست اول و مفید است و به کالای مورد نظر شما اشاره دارد. هرگز محصولی را که شخصاً استفاده نکرده اید ، توصیه نکنید.

مسیر خود را بهینه و دنبال کنید

آیا اخیراً متوجه شده اید که هنگام بازدید از یک وب سایت ، ابتدا کوکی های وب سایت برای شما نمایش داده می شود؟ معمولاً گزینه ای به نام Accept Cookies یا موارد مشابه وجود دارد که باید روی آنها کلیک کنید.

هنگامی که یک کاربر از وب سایت شما روی پیوندی که به وی می دهید کلیک می کند ، یکی از این کوکی ها در مرورگر وی فعال می شود تا تعاملات وی با وب سایت سازنده ردیابی شود.

وقتی تعامل کاربر با وب سایت سازنده نهایی شد (به عنوان مثال کاربر آدرس ایمیل خود را می دهد یا می خرد) ، سازنده می تواند به راحتی این تعامل را ردیابی کرده و آن را به شما نسبت دهد (زیرا به هر حال کاربر از طریق پیوند شما آمده است). پرداخت نهایی با ردیابی همه این تعاملات و معاملات انجام می شود.

به عنوان یک شرکت وابسته ، شما همیشه باید مراقب باشید که چه چیزی باعث فروش بهتر شما می شود و چه چیزی می توانید بهینه کنید (منظور من نوعی ارزیابی از خود است). دانستن اینکه دقیقاً چه نوع محتوایی برای کاربران شما بیشتر جذاب است ، می تواند نقشه خوبی برای فعالیت های بعدی بازاریابی وابسته شما باشد.

گزارش آگهی یک روش عالی برای بازاریابی در بازار است.

با گنجاندن گزارش های خبری ، نه تنها محصول شما معرفی می شود ، بلکه رتبه بندی گوگل نیز افزایش می یابد.
برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

و این از درآمد شماست!

اکنون در مرحله ای هستید که مشتریان و کاربران زیادی را برای تولید کننده ایجاد کرده اید و می خواهید برای کار خود حقوق دریافت کنید. این پرداخت ها معمولاً به صورت ماهانه یا هفتگی انجام می شود اما هیچ فرمول یا قانون خاصی در این باره وجود ندارد و شما باید با کارفرما توافق کنید.

بازاریابی وابسته چه میزان درآمد کسب می کند؟

قبل از اینکه به سود خالص فکر کنید ، بیایید به یک مثال نگاه کنیم.

نفر اول هر روز 500000 تومان از طریق بازاریابی وابسته درآمد کسب می کند ، اما از طرف دیگر 480،000 تومان هزینه می کند تا مشتری را برای تولید کننده بدست آورد (زیرا از روش های پولی و تبلیغاتی برای تبلیغ استفاده می کند).

نفر دوم روزانه به طور متوسط ​​50،000 تومان از طریق بازاریابی وابسته ، بدون هیچ گونه هزینه و تبلیغات اضافی و فقط از طریق تولید محتوای موثر درآمد کسب می کند.

بنابراین به یاد داشته باشید که نکته مهم در بازاریابی وابسته ، کسب سود خالص است نه درآمد کل. اکنون ، سود خالص شما در پایان ماه چقدر بستگی دارد به اینکه در چه زمینه ای فعالیت کنید ، چه سیستم عامل هایی را تبلیغ می کنید و چه تعداد مشتری دارید.

اماده ای؟

در دنیای بازاریابی آنلاین هر روز یک چیز گفته می شود؛ یک روز می شنوید که مردم می گویند بازاریابی ایمیلی مرده است ، روز دیگر همان آوار بر روی پیامک فرود می آید و … یک روز همان حرف در مورد بازاریابی وابسته گفته شد … اصلاً اینگونه نیست!

در دنیای دیجیتال (و حتی فراتر از آن) همه چیز در حال پیشرفت است و هیچ چیز مثل گذشته باقی نمانده است. شیوه کار امروز ممکن است فردا جواب ندهد و البته بازاریابی وابسته نیز از این قاعده مستثنی نیست.

روش های قدیمی و میانبرهای بازاریابی شرکت های وابسته ممکن است امروز کارساز نباشند. درست است. اما تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که مخاطب مناسبی کسب کنید و اعتماد او را جلب کنید. سپس با پیروی از اصول اساسی این نوع بازاریابی شروع کنید تا به تدریج ، نام تجاری شخصی خود را در ذهن مشتری و کاربران باز کنید.

اگر به پیشنهاد همکاری در فروش دوره های جدید آکادمی علاقه دارید ، حتماً برای ما پیامی ارسال کنید تا بتوانیم تمام جزئیات را برای شما ارسال کنیم.