در این مقاله 5 نمونه بازاریابی ویروسی را مشاهده خواهید کرد که در تبدیل شدن به ویدیو در سراسر جهان بسیار موفق بوده اند. شاید بدانید که بازاریابی تأثیرگذار و بازاریابی ویروسی در کنار هم می توانند کمک زیادی به شما کنند.

بازاریابی ویروسی چیست؟

در بازاریابی ویروسی ، تمام تلاش خود را می کنیم تا پیام تبلیغاتی خود مانند ویروسی به نظر برسد که به سرعت از فردی به فرد دیگر منتقل می شود ، به طوری که همه علاقه مند به انتشار آن به دیگران هستند. این روش بازاریابی ، آگاهی از برند را سریعتر از سایر روشهای بازاریابی ایجاد می کند. محتوای پیام تبلیغاتی ما در ویروسی شدن آن بسیار بسیار مثر است. Jonah Burger’s Infective Diseases کتاب خوبی برای درک این نوع بازاریابی است.

نمونه هایی از بازاریابی ویروسی فیلم موفق
1. TNT

در سال 2012 ، برای نمایش یک شبکه تلویزیونی تازه ایجاد شده در بلژیک ، یک دکمه قرمز بزرگ در یکی از میادین خلوت بلژیک قرار گرفت که عبارت “برای افزودن صحنه های هیجان انگیز کلیک کنید” در کنار آن قرار گرفت. پس از فشردن دکمه ، صحنه های نفس گیری دنبال می شد که واقعاً تماشایی بودند.

ویدیوی ویروسی صداوسیمای بلژیک با عنوان “یک سورپرایز هیجان انگیز در یک زمینه تنها” در کمتر از یک هفته توسط افراد مختلف بیش از 23 میلیون بار مشاهده شده است که خود آماری قابل توجه است. در لیست بهترین فیلم های ویروسی ایجاد شده توسط Anroli Media ، این ویدیو از نظر تعداد به اشتراک گذاری دومین تبلیغ برتر تاریخ لقب گرفت. مقام اول به آگهی بازی Super Bowl 2011 ، بازی فینال لیگ فوتبال آمریکا ، با نام فولکس واگن “نیرو” تعلق می گیرد.

آمار قابل توجه دیگر از فیلم شبکه تلویزیونی بلژیک تعداد دفعات پخش آن در هفته اول است که از مرز سه میلیون عبور کرده است. برای تماشای این فیلم ، می توانید عنوان آن را در YouTube جستجو کنید ، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است.

۲. ردبول

در سال 2012 ، شخصی به نام فلیکس باومگارتنر با بالن هلیومی با عنوان “Stratus Red Bull” به ارتفاع 39،045 متر برخاست و از لبه فضا منفجر شد تا رکورد جدیدی را ثبت کند. نام خود را ثبت کنید تاریخ پرواز او دقیقاً 65 سال پس از آن بود که هموطن آمریکایی وی چاک یگر توانست با کمک هواپیمای بل ایکس -1 تحت کنترل خود مانع صوتی را بشکند و به اولین شخصی تبدیل شود.

فلیکس ، نزدیک خلاuum استراتوسفر (لایه دوم جو ، که در ارتفاع 12 تا 80 کیلومتری زمین است ؛ همچنین به اوسفرا نیز معروف است) به سرعت 1357.6 کیلومتر در ساعت رسید و به سقوط آزاد ادامه داد ، که در مجموع چهار دقیقه و بیست ثانیه طول کشید. به دلیل فشار جو به تدریج کند می شود. این چترباز باتجربه 43 ساله اتریشی توانست دو رکورد سقوط آزاد دیگر را ثبت کند: بالاترین سقوط آزاد و بالاترین ارتفاع تاکنون با بالون.

مقامات ردبول اغلب در تبلیغات خود از عبارت “ردبول به شما بال می دهد” استفاده می کردند ، اما با گذشت زمان ، مقامات قضایی استفاده از این عبارت را در تبلیغات منع کردند و این ممنوعیت مقامات ردبول را مجبور به تبلیغ در ورزش کرد. سرعت و انرژی را روشن کنید.

این رویداد از حدود هشتاد کانال تلویزیونی از پنجاه کشور پخش شد. علاوه بر این ، 280 شبکه اینترنتی دیجیتال آن را به صورت زنده تحت پوشش قرار دادند و نزدیک به 52 میلیون نفر جریان زنده آن را تماشا کردند که در آن زمان بی سابقه بود و رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد.

برای تماشای این فیلم ، می توانید عنوان آن را در YouTube جستجو کنید ، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است.

3. فیلم های میشر – کری

ویدیوی ویروسی بعدی تریلر کری بود که در آن صحنه هایی به چشم می خورد که ممکن است بعضی از بینندگان دوست نداشته باشند. کری یک فیلم ترسناک است. کری وایت ، شخصیت اصلی فیلم ، یک دانش آموز دبیرستانی منزوی است که قادر است اشیا with را با کمک ارواح بدون دست زدن به آنها حرکت دهد. وی پس از توهین و آزار و اذیت های مکرر همتایان خود ، به دنبال انتقام از ساکنان شهر خود است.

برای تبلیغ این فیلم ، که بازسازی شده فیلمی به همین نام در سال 1976 است ، تیم بازاریابی وی ایده جالبی را به ذهن متبادر کردند که یک فیلم خنده دار و ترسناک را در یک کافه در West Village ، نیویورک پر می کند.

این ویدئو در یک روز سه میلیون بار در یوتیوب مشاهده شد ، 250 هزار بار در فیس بوک منتشر شد و حدود 11 هزار بار منتشر شد.

برای خاتمه دادن به این ویدئو ، اعضای تیم که آن را خلق کرده اند چند دیوار جعلی ، صندلی های از راه دور ، کتاب و نقاشی های مختلف در کافه قرار داده اند. سپس تارهایی به شیرین کاری متصل می شدند که قرار بود نقش قربانی را روی صحنه بازی کنند و از بازیگران فیلم خواسته شد که روی صحنه باشند. پس از مراجعه بازدید کنندگان به کافی شاپ ، تیراندازی با دوربین مخفی آغاز شد. خلاصه داستان این ویدئو به گونه ای است که یک فنجان قهوه آبشار به طور تصادفی به لپ تاپ بازیگر زن بازمی گردد و پس از آن مشاجره آغاز می شود. بحث بین این دو بالا می گیرد ، بازیگر دست و بقیه داستان را بالا می برد. برای تماشای این فیلم ، می توانید عنوان نشان داده شده در تصویر زیر ، در YouTube یا در فیلم را جستجو کنید.

4. سطل یخ را صدا کنید

خوب است اگر ما در پنج فیلم برتر ویروسی خود به مسئله سطل یخ اشاره نکنیم. این چالش آگاهی از بیماری نورون حرکتی را افزایش داد و بودجه قابل توجهی را به خیریه ALS آمریکایی ارائه داد که پیشگام این بیماری بود. در کنار بیشتر افراد مشهور ، افراد عادی از سراسر جهان در این مسابقات شرکت کردند.

بیماری نورون حرکتی کشنده است و بیش از نیمی از افراد مبتلا به بیماری نورون حرکتی طی دو سال از تشخیص می میرند. بودجه جمع آوری شده برای مقابله با این چالش ، از جمله مزایای دیگر ، زمینه را برای کشف ژن کاملاً جدیدی به نام NEK1 فراهم کرد که درک موثرتر و بهتری از این بیماری پیچیده را در اختیار محققان و متخصصان قرار داده است. کشف این ژن بدون استفاده از سرمایه از آزمایش سطل یخ غیرممکن است.

یکی دیگر از دستاوردهای مهم این چالش افزایش شهرت انجمن ALS و افزایش کمک های مالی به موسسات خیریه تحت کنترل آن بود.

به گفته بی بی سی ، بیش از 2.4 میلیون فیلم از این چالش در فیس بوک بارگذاری شده است که مجموعاً 98.2 میلیون دلار برای اتحادیه LS در ایالات متحده و 2.7 میلیون یورو برای اتحادیه MN است. آنها در انگلیس پول اهدا کردند. برای تماشای این ویدئو می توانید عنوان آن را که در تصویر زیر است در YouTube یا در ویدیو جستجو کنید.

5. دارایی های کلیدی استرالیا

ویدئوی بعدی در لیست نمونه بازاریابی ویروسی ما مربوط به Keystates است ، سازمانی که برای جذب افرادی که می خواهند سرپناه و سایر امکانات را برای کودکان بی خانمان فراهم کنند ، کار می کند. با این حال ، بیشتر استرالیایی ها اطلاعات زیادی درباره یتیمان ندارند و این امر نیاز به اطلاعات جامع را افزایش داده است.

برای پر کردن این فیلم ، دوربین های مخفی در یکی از شلوغ ترین پیاده روهای یک مرکز خرید در استرالیا قرار گرفتند و از عکس العمل عابران به یک کودک تنها در گوشه ای فیلم می گرفتند. به دنبال ضبط این فیلم ، سعی شد اطلاعات بیشتری در مورد کودکان بی سرپرست از طریق تبلیغات و سایر راهکارهای ارتباطی در اختیار استرالیایی ها قرار گیرد و حتی وب سایتی برای ردیابی فعالیت ها راه اندازی شد.

پس از چهار هفته ، نتایج فعالیت ها باورنکردنی بود:

وب سایت راه اندازی شده بیش از 167 میلیون بار در موتورهای جستجو مشاهده شده است.
مطالب آن توسط مردم از سیزده کشور مختلف به اشتراک گذاشته شد.
و در سال 1911 مردم از اوضاع یتیمان پرس و جو کردند.

برای تماشای این ویدئو می توانید عنوان آن را که در تصویر زیر است در YouTube یا در ویدیو جستجو کنید.