بازاریابی ویروسی چیست؟ 5 نمونه از بازاریابی ویروسی موفق

در این مقاله 5 نمونه از بازاریابی ویروسی را مشاهده می کنید که به ویدیوهای بسیار موفقی در جهان تبدیل شده اند. شاید دانستن اینکه بازاریابی اینفلوئنسر علاوه بر بازاریابی ویروسی چیست ، می تواند به شما کمک زیادی کند.

بازاریابی ویروسی چیست؟

در بازاریابی ویروسی ، ما گام هایی برمی داریم تا پیام تبلیغاتی خود را شبیه ویروسی کنیم که به سرعت از فردی به فرد دیگر منتقل می شود ، به طوری که همه علاقه مند هستند آن را به دیگران منتقل کنند. این روش بازاریابی ، آگاهی از برند را سریعتر از سایر روشهای بازاریابی افزایش می دهد. محتوای پیام تبلیغاتی ما در ویروسی کردن آن بسیار بسیار موثر است. کتابهای عفونی توسط Jonah Urger کتاب خوبی برای درک این نوع بازاریابی است.

نمونه هایی از بازاریابی ویروسی ویدیو موفق
1. TNT

در سال 2012 ، برای معرفی ایستگاه تلویزیونی تازه تاسیس بلژیک ، یک دکمه قرمز بزرگ در یکی از جعبه های خارج از جعبه بلژیک قرار داده شد ، در کنار آن عبارت “برای افزودن صحنه های هیجان انگیز” را فشار می دهید. با فشار یک دکمه ، صحنه های مهیجی دنبال می شد که واقعاً تماشایی بودند.

عنوان ویدئویی ویروسی شبکه تلویزیونی بلژیک “شگفتی هیجان انگیز در یک زمینه تنها” بود و در کمتر از یک هفته بیش از 23 میلیون بار توسط افراد مختلف مشاهده شد که از نظر آماری در نوع خود قابل توجه است. در لیست بهترین فیلم های ویروسی تولید شده توسط Anroli Media ، این ویدیو از نظر تعداد دفعات به اشتراک گذاری دومین تبلیغ برتر تاریخ لقب گرفته است. مقام اول متعلق به تبلیغات Super Owl 2011 ، آخرین بازی لیگ فوتبال آمریکا است که فولکس واگن آن را “قدرت” می نامد.

آمار قابل توجه دیگر از ویدئو کانال تلویزیونی بلژیک تعداد اشتراک ها در هفته اول است که بیش از سه میلیون نفر است. برای دیدن این فیلم می توانید عنوان آن را در YouTube جستجو کنید که در تصویر زیر یافت می شود.

۲. ردبول

در سال 2012 ، مردی 39045 متری به نام فلیکس باومگارتنر با یک بالون هلیوم با پرچم “Stratus Red ull” پرواز کرد و از لبه فضا پرتاب شد تا رکورد جدیدی ثبت کند. تاریخ پرواز او دقیقاً 65 سال پس از آن بود كه همكار آمریكایی وی چاك یگر موفق شد با هواپیمای ell X-1 تحت كنترل خود مانع صوتی را بشكند و نفر اول شود.

فلیکس در نزدیکی فضای خالی استراتوسفر (لایه دوم جو ، که 12 تا 80 کیلومتر از سطح زمین بالاتر است. چهار دقیقه و بیست ثانیه طول کشید ، به دلیل فشار جو به تدریج کاهش یافت. چترباز 43 ساله اتریشی توانست سقوط آزاد دو رکورد دیگر تنظیم کنید: بالاترین سقوط آزاد و بالاترین ارتفاعی که هر کس می تواند با بالون به آن برسد.

مقامات ردبول قبلاً از جمله “ردبول به شما بال می دهد” در تبلیغات خود استفاده می کردند ، اما با گذشت زمان ، مقامات قضایی استفاده از این عبارت را در تبلیغات منع کردند و باعث شد مقامات ردبول از تبلیغات استفاده کنند. ورزش ها. سرعت و انرژی را روشن کنید. آنها در مسابقات فرمول یک و لیگ فوتبال آمریکا و همچنین مسابقات هوایی ردبول حضور پررنگی داشتند و این فعالیت ها توجه بسیاری را به خود جلب کرد و هنگامی که آنها رویداد 2012 خود را اعلام کردند ، بسیاری مشتاق دیدن آن بودند. .

اگرچه مقامات ردبول قبل از این رویداد گفتند که بالون و سقوط آزاد فقط یک “پروژه علمی” خواهد بود ، اما توجه بسیاری از مشتریان در سراسر جهان را به خود جلب کرد. ایستگاه های تلویزیونی ، گزارش های خبری و تمام خبرنگاران گزارش دهنده این رویداد به جای “Stratus” خالی از آن به عنوان “Red ull Stratus” یاد می کنند (معمولاً در رویدادهای برند ، نام تجاری در اخبار ذکر نشده است) .

این رویداد تقریباً از هشتاد ایستگاه تلویزیونی در پنجاه کشور مختلف پخش شد. علاوه بر این ، 280 شبکه اینترنتی دیجیتال آن را به صورت زنده تحت پوشش قرار دادند و حدود 52 میلیون نفر پخش مستقیم فیلم را تماشا کردند که تا آن زمان بی سابقه بود و از طرف آن رکورد جدیدی به نام خود ثبت کرد.

3. Misher Films – کری

ویدئوی بعدی که ویروسی شد ، تریلر فیلمی به نام کری بود که دارای صحنه هایی بود که شاید برای برخی از بینندگان خوشایند نباشد. کری یک فیلم ترسناک است. کری وایت ، شخصیت اصلی فیلم ، یک دختر دبیرستانی منزوی است که قدرت حرکت اشیا around را به اطراف ارواح و بدون لمس آنها دارد. وی پس از توهین ها و آزارهای مکرر همکارانش ، به دنبال انتقام از مردم زادگاه خود است.

برای تبلیغ این فیلم ، که بازسازی شده فیلمی به همین نام در سال 1976 است ، تیم بازاریابی وی ایده جالبی را به دست آوردند و یک فیلم ترسناک و طنزآمیز را در یک کافی شاپ در منطقه West Village نیویورک پر کردند.

این ویدیو در یک روز 3 میلیون بار در یوتیوب مشاهده شد ، 250 هزار بار در فیس بوک به اشتراک گذاشته شد و حدود 11 هزار بار توییت شد.

برای تکمیل فیلم ، اعضای تیم سازنده آن یک سری دیوارهای کاذب ، صندلی های از راه دور ، کتاب و عکس های مختلف را در کافه تریا قرار دادند. آنها سپس سیم ها را به بدلکاری ای که قرار بود نقش قربانی را روی صحنه بازی کند وصل کردند و از بازیگران فیلم خواستند تا در صحنه حضور داشته باشند. هنگامی که مشتریان به کافه تریا رسیدند ، فیلمبرداری دوربین های مخفی آغاز شد. داستان ویدئو این است که یک لیوان قهوه شیرین کاری به طور تصادفی به لپ تاپ بازیگر خانم بازگردانده می شود و به دنبال آن مشاجره می شود. بحث بین این دو شدت می یابد ، بازیگر زن دست خود را در هوا و بقیه داستان بالا می برد.

4. چالش سطل یخ

خوب بود اگر در پنج فیلم برتر ویروسی خود به چالش مکعب یخ اشاره نمی کردم. این چالش آگاهی از بیماری نورون حرکتی را افزایش داد و بودجه قابل توجهی را به خیریه ALS آمریکایی ، که بیماری را آغاز کرد ، ارائه کرد. همراه با بیشتر افراد مشهور ، مردم عادی از سراسر جهان در این چالش شرکت کردند.

بیماری نورون حرکتی یک بیماری کشنده است و بیش از نیمی از افرادی که به آن مبتلا هستند سرانجام ظرف دو سال پس از تشخیص ، می میرند. بودجه جمع آوری شده از طریق این چالش ، از جمله مزایای دیگر ، زمینه را برای کشف ژن کاملاً جدیدی به نام NEK1 فراهم کرد که درک موثرتر و بهتری از این بیماری پیچیده را در اختیار محققان و متخصصان قرار داد. کشف این ژن بدون استفاده از سرمایه حاصل از چالش مکعب یخ غیرممکن بود.

یکی دیگر از دستاوردهای مهم این چالش افزایش شهرت انجمن ALS و افزایش کمک های مالی به موسسات خیریه تحت کنترل آن بود.

به گفته بی بی سی ، بیش از 2.4 میلیون فیلم از این چالش در فیس بوک بارگذاری شده است که مجموع آن به 98.2 میلیون دلار برای اتحادیه LS در ایالات متحده و 2.7 میلیون یورو برای MN Union رسیده است. . آنها در انگلیس پول اهدا کردند. برای مشاهده این فیلم ، می توانید عنوان آن را در YouTube یا ویدیوی موجود در تصویر زیر جستجو کنید.

5. دارایی های کلیدی استرالیا

ویدئوی بعدی در لیست نمونه بازاریابی ویروسی ما مربوط به Keystates است ، سازمانی که برای جذب افرادی که می خواهند سرپناه و سایر امکانات را برای کودکان بی خانمان فراهم کنند ، کار می کند. با این حال ، بیشتر استرالیایی ها اطلاعات زیادی درباره یتیمان ندارند و این امر نیاز به اطلاعات جامع را افزایش داده است.

برای تکمیل این فیلم ، دوربین های مخفی در یکی از شلوغ ترین پیاده روهای یک مرکز خرید استرالیا قرار گرفتند و از عکس العمل عابران به کودکی تنها که در گوشه ای ایستاده بود ، فیلمبرداری کردند. پس از ضبط ویدئو ، از تبلیغات و سایر استراتژی های ارتباطی برای آوردن اطلاعات بیشتر در مورد یتیمان به استرالیایی ها استفاده شد و حتی یک وب سایت برای پیگیری فعالیت ها راه اندازی شد.

پس از چهار هفته ، نتایج فعالیت ها باورنکردنی بود:

وب سایت راه اندازی شده بیش از 167 میلیون بار در موتورهای جستجو مشاهده شده است.
محتوای آن توسط مردم از سیزده کشور مختلف به اشتراک گذاشته شد.
و در سال 1911 مردم از اوضاع یتیمان پرس و جو کردند.

برای مشاهده این فیلم ، می توانید عنوان آن را در YouTube یا ویدیوی موجود در تصویر زیر جستجو کنید.

منبع: Superdream

دیدگاهتان را بنویسید