بخش بازاریابی و فروش در طرح تجاری پس از بخش “خط تولید و خدمات” مربوط به استراتژی مدیریت بازاریابی و فروش بررسی می شود. بازاریابی فرآیند ایجاد مشتری است ، مشتریان خون اصلی تجارت شما هستند. اولین قدم در بازاریابی و فروش تعیین استراتژی بازاریابی شماست.

برای تهیه یک استراتژی موفق بازاریابی یک اندازه متناسب با همه وجود ندارد. استراتژی بازاریابی شما باید بخشی از روند ارزیابی مشاغل طراحی شده برای شرکت شما باشد. اما مراحل کلی وجود دارد که به شما کمک می کند تا با تاکتیک های تجاری و بازاریابی شروع کنید ، بنابراین می توانید فروش خود را افزایش دهید و مشتریان وفادار خود را حفظ کنید.

یک استراتژی جامع بازاریابی از چهار استراتژی مختلف تشکیل شده است:
استراتژی نفوذ در بازار
استراتژی توسعه استراتژی

این استراتژی بازاریابی شامل توسعه کسب و کار شما و موارد زیر است: یک “استراتژی داخلی” مانند نحوه افزایش منابع انسانی ، “استراتژی ترکیب کسب و کار” مانند خرید یک شرکت دیگر ، “استراتژی حق رای دادن” برای توسعه تجارت و توزیع افقی یک محصول به مشتریان مختلف. استراتژی “و” یک استراتژی عمودی “که انواع محصولات را در سطوح مختلف زنجیره توزیع ارائه می دهد.

استراتژی کانال توزیع

موارد قابل توجه در استراتژی کانال هدیه شامل تولید کنندگان تجهیزات اصلی ، نیروهای فروش داخلی ، عمده فروشان و عمده فروشان است.

استراتژی ارتباطی

استراتژی شما برای جذب مشتری چیست؟ تاکتیک های بازاریابی مانند تبلیغات ، تبلیغات اینترنتی ، رسانه های اجتماعی ، روابط عمومی (PR) ، تبلیغات انتشاراتی از استراتژی های جذب مشتری هستند.

پس از اجرای یک استراتژی جامع بازاریابی ، آیا می توانید یک استراتژی فروش تعریف کنید و برنامه واقعی شما برای فروش محصول چیست؟

استراتژی فروش معمولاً از دو عنصر اصلی تشکیل شده است:
استراتژی نیروی فروش

چگونه نیروی فروش ایجاد کنیم؟ آیا شما از نیروی داخلی استفاده می کنید ، یا گروه های مستقلی را جمع می کنید؟ چه تعداد فروشنده را برای نیروی کار خود حساب می کنید؟ از چه استراتژی استخدامی استفاده می کنید؟ چگونه نیروی فروش را آموزش دهیم؟ چگونه هزینه نیروی فروش را پرداخت می کنید؟

فعالیت های فروش

هنگام تدوین استراتژی فروش در فرآیند بازاریابی و فروش ، باید آن را به استراتژی های کوچکتر تقسیم کنید. به عنوان مثال ، تقسیم بندی مشتریان بالقوه مهم است. هنگام تهیه لیستی از مشتریان ، آنها را در اولویت قرار دهید و مشتریان احتمالی را با خرید در اولویت قرار دهید. همچنین باید تماس های فروش را در مدت زمان مشخصی حساب کنید. فروش می تواند تعداد تماس های فروش را تعیین کند. (قیمت متوسط ​​از فروش و قیمت متوسط ​​از فروشنده)

پس از بازاریابی و فروش ، باید در مورد تخصیص بودجه سالانه تصمیم بگیرید. برای انجام این کار ، طرح تجاری به بخش “سوال بودجه” پرداخته است.