باشگاه مشتریان چیست و چرا برای تجارت شما ضروری است؟

جذب مشتریان جدید برای
هزینه های یک شرکت بسیار بیشتر از حفظ مشتریان فعلی است. شرکتهای دوراندیش با
ایجاد باشگاه مشتریان و ارائه خدمات ویژه به مشتریان سابق ، آنها را راضی نگه می دارد
تا دوباره برای خرید یا دریافت خدمات به آنها مراجعه کنیم. بنابراین علاوه بر این
با حفظ مشتریان قبلی ، تعداد مشتری و در نتیجه فروش آنها ، مشتریان جدیدی را جذب کنید
آنها ضرب می شوند.

باشگاه وفاداری چیست؟

باشگاه مشتری،
خریداران را ترغیب می کند از وب سایت هایی که قبلاً خریداری کرده اند بازدید کنند
بازدید برای خرید مجدد. به عنوان مثال با ارائه پیشنهادات خاص به مشتریان عضو
باشگاه هایی مانند دسترسی پیشرفته به محصولات جدید ، تخفیف های شگفت انگیز یا حتی گاهی اوقات
عرضه کالاهای رایگان ذکر شده است.

برای عضویت در این باشگاه ،
مشتریان اطلاعات شخصی خود را در شرکت ثبت می کنند و شناسه منحصر به فرد دارند
هنگام خرید یا استفاده از آن ، یک شناسه عددی یا کارت عضویت به آنها داده می شود
آنها از شناسنامه استفاده می کنند.

اهمیت باشگاه مشتریان برای مشاغل

مشتری باشگاه چیزی
شرکت ها باید علاقه مند به این موضوع باشند و آن را طراحی کنند. مشتریان
وفادار به نام تجاری شما ، آنها زمان بیشتری را در وب سایت شما سپری می کنند. انها همچنین
آنها دائماً در مورد مارک شما با دوستان و اقوام خود صحبت می کنند ، که این قیمت است
این باعث افزایش بازدید وب سایت شما می شود.

به سمت خودت ادامه بده
در اینجا مهم است که چرا باشگاه مشتریان برای مشاغل مهم است:

مشتریان هزینه بیشتری برای مارک های مورد علاقه خود پرداخت می کنند.
مشتریان وفادار بیش از افراد دیگر هزینه پرداخت می کنند.
مشتریان وفادار در مورد تجربیات مثبت برند شما با خانواده و عزیزان شما صحبت می کنند. بازاریابی دهان به دهان نسبت به محتوای مارک دار و تبلیغات در جذب و هدایت مشتری جدید موثرتر است و سپس این مشتریان جدید به مشتریانی وفادار تبدیل می شوند که احتمالاً بیش از میانگین پرداخت می کنند.

و در جهانی با صدها گزینه مختلف برای
تقریباً هر محصول یا خدماتی وجود دارد که مشتری می تواند خریداری کند ، اگر مشتری باشد
مراجعه مجدد به شما برای خرید دوباره ارزشمند است و نشان می دهد مشتری
برند شما شما را دوست دارد و به شما اعتماد دارد.

این ثابت می کند
اینکه کاربران ارزشی را که به عنوان مشتری شما دریافت می کنند از قیمت پایین دریافت کنند
مارک های دیگر و محصولات متفاوت آنها برای آنها جذابیت بیشتری دارد.

حالا که
ما می دانیم که حفظ مشتریان فعلی مشتریان مهمتر و هزینه کمتری نسبت به جذب مشتری دارد
بررسی ویژگی های یک باشگاه مشتری کارآمد جدید است.

ویژگی های یک باشگاه وفاداری موثر چیست؟

فقط یکی ایجاد کنید
باشگاه مشتریان کافی نیست. باشگاهی که ایجاد می کنید باید خدمات و
پیشنهادات ویژه به مشتریان می تواند نظرات مثبتی را جلب کرده و آنها را بخرد
دوباره تشویق کنید. برای این منظور می توانید از راه حل های زیر استفاده کنید:

یک باشگاه مشتری کارآمد و بدون ترمز

وارد شوید و استفاده کنید
باشگاه مشتریان باید ساده باشد. مردم همه اطلاعات شخصی خود را در چه زمانی نمی خواهند
ثبت نام را به اشتراک بگذارید ، به ویژه اگر قبلاً هنگام مراجعه به وب سایت ثبت نام کرده اید
بودن.

همچنین بیشتر
افراد کارت دیگری در کیف پول خود ندارند. اگر ایده یا برنامه فعلی شما در دسترس است
به کارت احتیاج دارد ، روشهای ثبت اختیاری آن کارت را در نظر بگیرید.

برای وفاداران خود پاداش های ویژه و جذابی در نظر بگیرید

از به کار بردن کلمه
از انحصار نترسید. اگر چیزی در دسترس همه باشد ، دیگر منحصر به فرد نیست. یکی از بزرگترین
دلیل پیوستن افراد به یک باشگاه مشتری ، به دست آوردن چیز خاص یا منحصر به فرد است.
حتی اگر عضویت در باشگاه مشتریان در دسترس همه مشتریان شما بود ، همان کاری را انجام دهید که مشتریان انجام می دهند
بدانید که آنها عضو یک باشگاه هستند ، نه یک لیست ساده از نام مشتری.

پیشنهاداتی که
اعضای باشگاه باید با پیشنهادهایی که مشتریان قرار است ارائه دهند متفاوت باشد
جدید را جذب کنید.

کمپین های وفاداری خود را تکرار کنید

اگر مشتری های شما هستند
احساس کنید که آنها فقط برای خرید دوم خود تخفیف می گیرند
سوم یا چهارم ، آنها از وب سایت شما بازدید نمی کنند.

البته
به خاطر داشته باشید که اگر این تخفیف را برای خریدهای دهم یا یازدهم بگذارید ، این مخصوص است
مشتری از دسترس خارج شده و احتمال درگیری مشتری کاهش می یابد.

باشگاه مشتریان کارآمد مشتری را مجبور به اقدام می کند

باشگاه مشتری
باید اعضا را به اقدام تشویق کند. یک پیشنهاد قانع کننده به مشتری بدهید
با کمال میل آن را انجام دهید.

همزمان
تعداد درخواست های اقدام نباید آنقدر زیاد باشد که مشتری خسته و کاملاً از کار بیفتد
لغو عضویت در باشگاه

یک برنامه موثر برای حفظ وفاداری مشتری باید متقابل باشد

اگر کمی
در طراحی باشگاه مشتریان خود از پیچیدگی استفاده کنید ، می توانید اقدامات مشتری را انجام دهید
بیشتر بخواهید این باعث می شود مشتری شما زنده بماند.

هنگام طراحی
باشگاه مشتریان سعی کنید تعامل خود را با مشتریان خود بر اساس برد-برد تنظیم کنید
انجام دادن. برای این کار از آنها بخواهید در مورد تخفیفاتی که دریافت می کنند اقدامی انجام دهند
متقابل (مثلاً معرفی مشتری جدید یا مواردی از این قبیل). به او اجازه دهید
درک کنید که تجارت شما به او ارزش واقعی می دهد.

مزایا و معایب باشگاه مشتریان چیست؟

کاملا هر چیزی
این مزایا و معایب خاص خود را دارد. حتی کلوپ مشتری! انتخاب شما از مزایای آن است
نهایت استفاده را ببرید و از معایب آن جلوگیری کنید.

مزایای باشگاه مشتری
نرخ خرید مشتری را افزایش دهید

اقداماتی مانند مشوق ها
تخفیف ها و قیمت ها همیشه مشتری را به خود جلب می کنند زیرا خرید ارزان همیشه هدف اصلی است
مشتریان

بانک اطلاعات مشتری را ذخیره کنید

با یک باشگاه مشتری می توانید به اطلاعات مشتری خود دسترسی پیدا کنید. این اطلاعات به طور قابل توجهی تجارت شما را بهبود می بخشد. به این ترتیب می توانید رفتار مشتری را پیش بینی کنید و درک بهتری از نیازها و خریدهای او پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه نیازهای مشتری را شناسایی کنیم؟

راه حل های ارتباط با مشتری را افزایش دهید

ارتباط مداوم با
مشتری به شما کمک می کند تا محصولات جدید خود را از طریق باشگاه مشتریان دریافت کنید
مشتریان وفادار را زودتر معرفی کنید. بازاریابی از طریق ایمیل نیز از طریق باشگاه مشتریان آسان تر است
می شود.

مشتریان تجاری کم سود و کم بازده را کاهش دهید

داشتن یک باشگاه
مشتریان ، شما می توانید با خریدهای زیاد از مشتریان کم سود ، مشتریان را جدا و تمرکز کنید
خودتان را بیشتر در اختیار مشتریان سودآور خود قرار دهید.

معایب داشتن باشگاه مشتری

و مهمتر از همه
معایب باشگاه مشتریان عبارتند از:

اطلاعات غلط

معمولاً مشتری ها
آنها اطلاعات خود را به طور ناقص در باشگاه مشتریان تکمیل می کنند.

از طرف دیگر ، بسیاری
رقبای تجاری ممکن است با لباس مشتری در باشگاه مشتریان رقبا ثبت نام کنند
کردن این مسائل دید محدودی از تجارت و کلاس تجاری شما به شما می دهد.

رقابت

امروز رقابت در
زمینه راه اندازی باشگاه مشتریان بسیار گسترده شده است. بنابراین باید بسیار مراقب باشید و
ظرافت را در طراحی باشگاه مشتریان خرج کنید و یک باشگاه با کیفیت تولید کنید
البته از کپی برداری خودداری کنید.

مراحل راه اندازی و طراحی یک باشگاه مشتری خوب چیست؟
دارد؟

برای راه اندازی
و برای طراحی یک باشگاه مشتری خوب ، این مراحل را دنبال کنید:

تحصیلات خود را با مشتریان فعلی افزایش دهید

قبل از شروع یکی

برنامه وفاداری مشتری باید از طریق تکنیک هایی مانند نظرسنجی ، مصاحبه و غیره باشد
انتظارات مشتریان خود را ارزیابی کنید و دلیل اصلی تمایل آنها برای عضویت را ببینید
مارک شما چیست؟ با انجام این تحقیق می توانید تا حد زیادی مطمئن شوید که آیا
ایجاد باشگاه مشتری مورد استقبال قرار خواهد گرفت یا خیر.

اهداف خود را مشخص کنید

اولین قدم مشخص است
اهداف و نتایج مورد انتظار باشگاه را بدست آورید. آیا قصد افزایش فروش را دارید؟ یا شما می خواهید
بازدید سایت خود را افزایش دهید؟ شاید شما بخواهید در مورد برند خود در همه جا صحبت کنید؟
هر آنچه که انتظار دارید ، باید قبل از تهیه برنامه ای برای یک پروژه موفق ، آن را روشن کنید. سپس ببند
به هدف ، برنامه ای را به روش صحیح و با هدفی مشخص تنظیم کنید.

جوایز مشتریان خود را مشخص کنید

پاداشی که تعیین می شود
برای عضویت در باشگاه باید ارزش و ارزشمند باشد.

برای این منظور در
درباره آنچه مشتری شما انتظار دارد تحقیق کنید و براساس نتایج پاداش مناسبی کسب کنید
انتخاب کنید که هم از مشتری و هم از تجارتتان سود ببرید
حفظ شود.

فراموش نکن
برنامه وفاداری خود را به خوبی توضیح دهید تا اعضای بیشتری را به باشگاه مشتریان جذب کنید.

مبلغ مشخصی را برای راه اندازی باشگاه مشتریان در نظر بگیرید

شما باید سرمایه داشته باشید
آنچه را که می خواهید به باشگاه مشتریان اختصاص دهید در نظر بگیرید و بر این اساس پیش بروید
برو

برای شروع انگیزه زیادی لازم است

با طراحی
مسابقات سرگرم کننده انگیزه های اولیه باشگاه مشتریان را ارتقا دهید. انگیزه ها
برای تشویق مشتریان به مشارکت باید ساده باشند.

به عنوان مثال ، “با ثبت نام
“در باشگاه ، 20٪ امتیاز کسب کنید!” این می تواند یک شعار انگیزشی خوب برای جذب اعضا باشد
در باشگاه باشید.

به طور مداوم موفقیت خود را بسنجید

پس از پرتاب
باشگاه مشتریان ، صاحبان مشاغل باید به بازخورد و گزارش های مشتری گوش دهند
برای ارزیابی موفقیت آمیز بودن یا عدم موفقیت پروژه ، رسید را رعایت کنید. بر
بر اساس این بازخوردها ، می توانید طرح بعدی را بهبود بخشید تا نتیجه بهتری بگیرید.

نتیجه

مثل قبل
همچنین ذکر شد که جذب مشتری جدید بسیار پرهزینه است. شما باید با تبلیغات کنار بیایید
در سطح شهر ، رسانه های عمومی ، رسانه های اجتماعی و تبلیغات دیجیتالی محبوب هستند
از حضور خود آگاه باشید. سپس برخی از افرادی که شما را می شناسند نام ببرید
خود را متقاعد به خرید کنید و مشتری شوید.

گذشته از همه اینها
صرف وقت و پول منطقی نیست که مشتری را برای جذب مشتری دوباره ترک کنید
سرمایه گذاری جدید بهترین و عاقلانه ترین کار این است که انجام شود
علاوه بر برنامه های بازاریابی برای جذب مشتری جدید ، برنامه هایی برای حفظ مشتری نیز وجود دارد
سابقه ای داشته باشید تا هزینه و سود خود را هدر ندهید و سرمایه خود را پس دهید
نتایج بازاریابی شما چندین برابر به شما باز خواهد گشت.

بهترین راه برای
حفظ مشتریان قبلی ایجاد باشگاه مشتری و دادن امتیازات ویژه به آنها است.

دیدگاهتان را بنویسید