باشگاه مشتری چیست و چرا برای تجارت شما حیاتی است؟

جذب مشتریان جدید به
یک تجارت بسیار گرانتر از حفظ مشتریان فعلی است. شرکت هایی با چشم انداز آینده
ایجاد کلوپ مشتری و ارائه خدمات ویژه به مشتریان سابق ، آنها را راضی نگه می دارد
برای خرید یا دریافت خدمات به آنها برگردید. بنابراین ، علاوه بر این
با نگه داشتن مشتریان قدیمی ، تعداد مشتری و در نتیجه فروش خود ، مشتری جدید جذب کنید.
آنها ضرب می شوند.

باشگاه وفاداری چیست؟

باشگاه مشتری ،
خریداران را به بازدید از وب سایت هایی که قبلاً خریداری کرده اند تشویق کنید.
برای خرید مجدد مراجعه کنید. به عنوان مثال ، ارائه پیشنهادات خاص به مشتریان عضو.
باشگاه هایی مانند دسترسی پیشرفته به محصولات جدید ، تخفیف های باورنکردنی یا حتی گاه به گاه دوست دارند
پیشنهاد کالاهای رایگان ذکر شده است.

برای عضویت در این باشگاه ،
مشتریان اطلاعات شخصی خود را در شرکت ثبت می کنند و شناسه منحصر به فرد دارند
هنگام خرید یا استفاده از آن یک شناسه عددی یا کارت عضویت به آنها داده می شود
آنها از شناسنامه استفاده می کنند.

اهمیت باشگاه مشتریان برای شرکت ها

باشگاه مشتریان چیزی
شرکت ها باید علاقه مند به این موضوع باشند و آن را طراحی کنند. مشتری ها
با توجه به نام تجاری شما ، آنها زمان بیشتری را در وب سایت شما سپری می کنند. آنها نیز
آنها دائماً در مورد مارک شما با دوستان و خانواده خود صحبت می کنند که این قیمت است
این باعث افزایش بازدید وب سایت شما می شود.

با شما ادامه دهید
در اینجا مهم است که چرا کلوپ مشتری برای مشاغل مهم است:

مشتریان هزینه بیشتری برای مارک های مورد علاقه خود پرداخت می کنند.
مشتریان وفادار بیش از افراد دیگر هزینه پرداخت می کنند.
مشتریان وفادار در مورد تجربیات مثبت برندشان با خانواده و عزیزانشان صحبت می کنند. بازاریابی دهان به دهان نسبت به محتوای مارک دار و تبلیغات در جذب و رانندگی مشتری جدید موثرتر است و این مشتریان جدید به مشتریانی وفادار تبدیل می شوند که احتمالاً بیش از میانگین پرداخت می کنند.

و در جهانی با صدها گزینه مختلف برای
تقریباً هر محصول یا خدماتی وجود دارد که مشتری می تواند خریداری کند ، اگر مشتری باشد
بازگشت به بازدید برای خرید دوباره ارزشمند است و نشان می دهد مشتری
برند شما شما را دوست دارد و به شما اعتماد دارد.

این ثابت می کند
اینکه کاربران ارزشی را که به عنوان مشتری خود می گیرند ، از قیمت پایین دریافت کنند
مارک های دیگر و محصولات متفاوت آنها برای آنها جذابیت بیشتری دارد.

حالا که
ما می دانیم که حفظ مشتریان فعلی مشتریان مهمتر و ارزانتر از جذب مشتری است.
بررسی ویژگی های یک کلوپ مشتری کارآمد جدید است.

ویژگی های یک باشگاه وفاداری موثر چیست؟

فقط یکی ایجاد کنید
کلوپ مشتری کافی نیست. باشگاهی که ایجاد می کنید باید خدمات و
پیشنهادات ویژه برای مشتریان می تواند نظرات مثبتی را جلب کرده و آنها را بخرد
دوباره تشویق کنید. برای این کار می توانید از راه حل های زیر استفاده کنید:

کلوپ مشتری کارآمد و بدون ترمز

وارد شوید و استفاده کنید
باشگاه مشتری باید ساده باشد. مردم وقتی نمی خواهند همه اطلاعات شخصی خود را داشته باشند
ثبت نام را به اشتراک بگذارید ، به خصوص اگر هنگام بازدید از وب سایت قبلاً ثبت نام کرده باشید
باشد.

همچنین بیشتر
مردم کارت دیگری در کیف پول خود ندارند. اگر ایده یا برنامه فعلی شما در دسترس است
به کارت احتیاج دارد ، روشهایی را برای پیگیری کارت اختیاری در نظر بگیرید.

برای وفاداران خود پاداش های ویژه و جذابی در نظر بگیرید

برای استفاده از این کلمه
از انحصار نترسید. اگر چیزی در دسترس همه باشد ، دیگر منحصر به فرد نیست. یکی از بزرگترین
دلیل پیوستن افراد به یک باشگاه مشتری بدست آوردن چیزی خاص یا منحصر به فرد است.
حتی اگر عضویت در کلوپ مشتری برای همه مشتریان شما در دسترس باشد ، همان کاری را انجام دهید که مشتریان انجام می دهند
بدانید که آنها عضو یک باشگاه هستند ، نه فقط لیستی از نام مشتری.

پیشنهاداتی که
اعضای باشگاه باید با پیشنهادهایی که قرار است مشتریان ارائه دهند متفاوت باشد.
جدید را جذب کنید.

کمپین های وفاداری خود را تکرار کنید

اگر مشتری های شما هستند
احساس کنید که آنها فقط برای خرید دوم خود تخفیف می گیرند
سوم یا چهارم ، آنها از وب سایت شما بازدید نمی کنند.

البته
توجه داشته باشید که اگر این تخفیف را برای خرید دهم یا یازدهم بگذارید ، این مخصوص است
مشتری از دسترس خارج شده و احتمال تعامل با مشتری کاهش می یابد.

یک کلوپ مشتری کارآمد مشتری را مجبور به اقدام می کند

باشگاه مشتری
باید اعضا را به اقدام تشویق کند. یک پیشنهاد جذاب به مشتری بدهید
با کمال میل آن را انجام دهید.

همزمان
تعداد درخواست های اقدام نباید آنقدر باشد که مشتری خسته و کاملاً خسته شود
لغو عضویت در باشگاه

یک برنامه موثر برای حفظ وفاداری مشتری باید متقابل باشد

بله کمی
در طراحی کلوپ مشتری خود از پیچیدگی استفاده کنید ، می توانید از مشتری اقدام کنید
بیشتر بخواهید این باعث می شود مشتری شما زنده بماند.

هنگام طراحی
Client Club سعی کنید تعامل خود را با مشتریان خود تنظیم کنید تا همه برنده شوند
انجام دادن. برای این کار از آنها بخواهید در مورد تخفیفاتی که دریافت می کنند اقدامی انجام دهند
متقابل (مثلاً معرفی مشتری جدید یا مواردی از این قبیل). اونو تنهاش بذار
درک کنید که تجارت شما به شما ارزش واقعی می دهد.

مزایا و معایب کلوپ مشتری چیست؟

مطلقا هیچ چیزی
این مزایا و معایب خاص خود را دارد. حتی کلوپ مشتری! انتخاب شما از مزایای شما
نهایت استفاده را ببرید و از ناراحتی های آن جلوگیری کنید.

مزایای باشگاه مشتری
نرخ خرید مشتری را افزایش دهید

اقدامات به عنوان مشوق
تخفیف ها و قیمت ها همیشه مشتری را به خود جلب می کنند زیرا خرید ارزان همیشه هدف اصلی است
مشتری ها

بانک اطلاعات مشتری را ذخیره کنید

با یک باشگاه مشتری می توانید به اطلاعات مشتری خود دسترسی پیدا کنید. این اطلاعات به طور قابل توجهی تجارت شما را بهبود می بخشد. به این ترتیب می توانید رفتار مشتری را پیش بینی کرده و نیازها و خریدهای او را بهتر درک کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه نیازهای مشتری را شناسایی کنیم؟

راه حل های ارتباط با مشتری را افزایش دهید

ارتباط مداوم با
مشتری به شما کمک می کند محصولات جدید خود را از طریق باشگاه مشتریان دریافت کنید.
مشتریان وفادار را زودتر معرفی کنید. بازاریابی از طریق ایمیل نیز از طریق کلوپ مشتری آسان تر است
تبدیل می شود.

کاهش سودآوری کم و سودآوری پایین مشتریان تجاری

یک باشگاه داشته باشید
مشتریان ، شما می توانید با خریدهای زیاد از مشتریان کم سود ، مشتریان را جدا و هدف قرار دهید
بیشتر بر روی مشتری های سودآور خود شرط بگذارید.

معایب داشتن باشگاه مشتری

و مهمتر
معایب باشگاه مشتری عبارتند از:

اطلاعات غلط

معمولاً مشتری
آنها اطلاعات خود را به طور ناقص در کلوپ مشتری پر می کنند.

از طرف دیگر ، بسیاری
رقبای تجاری می توانند با لباس مشتری در باشگاه مشتریان رقبا ثبت نام کنند
کردن این مسائل دید محدودی از تجارت و کلاس تجاری شما به شما می دهد.

رقابت

امروز رقابت در
زمینه ایجاد کلوپ مشتری بسیار گسترده شده است. بنابراین ، شما باید بسیار مراقب باشید و
ظرافت را در طراحی یک باشگاه مشتری خرج کنید و یک باشگاه با کیفیت تولید کنید.
البته از کپی برداری خودداری کنید.

مراحل ایجاد و طراحی یک کلوپ مشتری خوب چیست؟
دارد؟

برای پیکربندی
و برای طراحی یک باشگاه مشتری خوب ، این مراحل را دنبال کنید:

تحصیلات خود را با مشتریان فعلی افزایش دهید

قبل از شروع یکی
برنامه وفاداری مشتری باید از طریق تکنیک هایی مانند نظرسنجی ، مصاحبه و … باشد.
انتظارات مشتریان خود را ارزیابی کنید و دلیل اصلی تمایل آنها برای پیوستن را ببینید
مارک شما چیست؟ با انجام این تحقیق می توانید تا حد زیادی مطمئن شوید که آیا
ایجاد یک باشگاه مشتری مورد استقبال قرار خواهد گرفت یا خیر.

اهداف خود را مشخص کنید

اولین قدم مشخص است
اهداف و نتایج مورد انتظار از باشگاه را بدست آورید. آیا قصد افزایش فروش را دارید؟ یا می خواهید
بازدید سایت خود را افزایش دهید؟ شاید شما بخواهید در مورد برند خود در همه جا صحبت کنید؟
صرف نظر از آنچه انتظار دارید ، باید قبل از تهیه برنامه ای برای یک پروژه موفق ، آن را روشن کنید. سپس ببند
برای هدف ، برنامه ای را به روش صحیح و با هدفی مشخص تنظیم کنید.

جوایز مشتریان خود را مشخص کنید

پاداشی که تعیین می شود
پیوستن به باشگاه برای مشتریان باید مفید و ارزشمند باشد.

برای این منظور در
درباره آنچه مشتری شما انتظار دارد تحقیق کنید و براساس نتایج پاداش مناسبی کسب کنید
انتخاب کنید که هم از مشتری و هم از تجارتتان سود ببرید
حفظ شود.

فراموشش نکردم
برنامه وفاداری خود را به خوبی توضیح دهید تا اعضای بیشتری را به باشگاه مشتریان جذب کنید.

برای ایجاد کلوپ مشتری ، مبلغ مشخصی را رزرو کنید

شما باید سرمایه داشته باشید
آنچه را به باشگاه مشتری اختصاص می دهید در نظر بگیرید و طبق آن پیش بروید
بیا بریم.

برای شروع انگیزه زیادی لازم است

با طراحی
مسابقات سرگرم کننده انگیزه های اولیه باشگاه مشتری را به روز کنید. انگیزه ها
برای تشویق مشتریان به مشارکت باید ساده باشند.

به عنوان مثال ، “هنگام ثبت نام
“در باشگاه ، 20٪ امتیاز کسب کنید!” این می تواند یک شعار انگیزشی خوب برای جذب اعضا باشد.
در باشگاه باشید.

به طور مداوم موفقیت خود را بسنجید

پس از پرتاب
باشگاه مشتریان ، صاحبان مشاغل باید به بازخورد و گزارش های مشتری گوش دهند
برای رسیدگی به موفقیت یا عدم موفقیت پروژه ، به رسید رسید نگاه کنید. که در
بر اساس این نظرات ، می توانید طرح زیر را برای نتیجه بهتر بهبود بخشید.

نتیجه

مثل سابق
همچنین ذکر شد که جذب مشتری جدید بسیار گران است. شما باید با تبلیغات کنار بیایید
در سطح شهر ، رسانه های عمومی ، رسانه های اجتماعی و تبلیغات دیجیتالی محبوب هستند
از حضور خود آگاه باشید. سپس برخی از افرادی که شما را می شناسند نام ببرید
خود را متقاعد به خرید کنید و مشتری شوید.

گذشته از همه اینها
اتلاف وقت و پول ترک یک مشتری و بارها و بارها برای جذب مشتری بی معنی است
سرمایه گذاری جدید بهترین و عاقلانه ترین کاری که می توانید انجام دهید این است
علاوه بر برنامه های بازاریابی برای جذب مشتری جدید ، برنامه های حفظ مشتری نیز وجود دارد.
یکی داشته باشید تا هزینه و سود خود را هدر ندهید و سرمایه خود را بازگردانید
نتایج بازاریابی شما چندین بار به شما باز خواهد گشت.

بهترین راه برای
حفظ مشتریان قبلی شامل ایجاد یک باشگاه مشتری و اعطای امتیازات ویژه به آنها است.

دیدگاهتان را بنویسید