بررسی بنچ مارکینگ و انواع الگوبرداری

معیار گذاری یکی از ابزاری است که کارفرمایان برای سنجش موفقیت سازمان خود استفاده می کنند. معیار ارزیابی فرآیند مقایسه یک بخش خاص از یک سازمان و برابر کردن آن در میان سازمان های بسیار رقابتی است.

این اندازه گیری ها می تواند شامل محصولات ، فرآیندها ، روش ها ، قیمت ها ، کارایی ، رضایت مشتری و سایر معیارها باشد.

در واقع ، مدیران خوش فکر می توانند از معیارها به عنوان الگویی برای پیشبرد و پیشرو بودن شرکت ها در فعالیت های خود استفاده کنند و با مقایسه سازمان خود با این مدل های شرکت ، عملکرد سازمان و فرصت های فعلی خود را برای دستیابی به آنها کاهش دهند تا کارایی آنها کاهش یابد.

با بررسی جنبه های کلیدی مانند نحوه تنظیم ، تولید ، فروش ، روش های فروش خود و همچنین سایر جنبه های ارتباطی ، سازمان ها می توانند دلیل موفقیت سازمان ها را بیابند و همچنین می توانند با ارزیابی و تجزیه و تحلیل آنچه که می توانند تغییر دهند ، پیدا شوند. سازمان خود را برای رسیدن به نتایج مطلوب.

اگر به طور مناسب پوشانده شود ، در برابر بسیاری از شرایط ناسازگار مقاومت خواهد کرد. آینده سازمان بسیار عظیم است.

چگونه برچسب گذاری شده است؟

بیایید ببینیم چگونه یک نام تجاری برای یک کسب و کار درست کنیم. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای شروع روند آماده سازی مکالمه مسالمت آمیز انجام دهید.

نمادهایی را که می خواهید علامت گذاری کنید مشخص کنید.
سازمان مستقیم و موضوعات رقابتی خود را شناسایی و شناسایی کنید.
اینها را مستقیم ارزیابی کنید.
اطلاعاتی را که از رقبا جمع می کنید با سازمان خود مقایسه کنید.
بر اساس تحقیقات مقایسه ای ، برنامه ای برای سازمان خود ایجاد کنید.
چه زمانی و با چه شرایطی می توان به سازمان ها جایزه داد؟

در حالی که هدف کلی این مدل اندازه گیری و مقایسه یک سازمان با رقبای اصلی آن است ، تعیین زمان و شرایط مناسب برای این فعالیت نیز عامل مهمی است که می تواند به شرح زیر بیان شود:

اگر می خواهید عملکرد سازمان خود را بسنجید

یکی از عوامل کلیدی در اجرای روش مدل ، اندازه گیری تولید ، کارایی و اثربخشی سازمان در مقایسه با شرکت پیشرو در آن تجارت است. این روش به طبقه بندی اقدامات و فعالیتهای رقبا کمک می کند و می بیند که از چه روشی می توانیم استفاده کنیم و برای بهبود عملکرد سازمان خود تغییراتی ایجاد کنیم.

اگر می خواهید عملکرد خود را در آینده بهبود ببخشید

دلیل مهم دیگر برای استفاده از مارک تجاری یافتن راه هایی است که می توانید با مقایسه و ارزیابی مشاغل به همان اندازه موفق ، کار و اهداف آینده خود را بهبود ببخشید.

همانطور که راهی برای رشد و گسترش تجارت خود پیدا می کنید

اگر می خواهید تجارت خود را توسعه دهید ، اما مطمئن نیستید کدام طرف بهتر است ، با تحقیق در مورد رقبای اصلی خود و تحقیق در مورد مشاغل و روش هایی که آنها برای رشد و توسعه خود استفاده کرده اند ، می توانید راه های جدیدی پیدا کنید. فعالیت های رشد و توسعه خود را شروع کنید.

اگر می خواهید مشوق های اضافی برای کارمندان خود فراهم کنید

وقتی در مسابقه مدل سازی شرکت ، قسمتها و واحدهای خاصی از سازمان و شرکای آنها را شناسایی کنید ، می توان نتایج متفاوتی بدست آورد که در هر صورت می تواند به عنوان ابزاری انگیزشی برای کارمندان مورد استفاده قرار گیرد.

اگر نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد یک گروه در سازمان شما کمتر از رقبای خود عمل می کند ، ممکن است کارکنان خود را به سمت پیشرفت سوق دهد تا بتوانند همتایان خود را اسیر کنند.

از طرف دیگر ، اگر مارک های تجاری نسبت به رقبای خود در شرکت های دیگر مثبت نشان دهند ، کارمندان شما احتمالاً سعی می کنند در آینده این موقعیت را حفظ کنند تا پشت سر رقبا.

 

انواع مثالها به تفصیل کدامند؟
معیار محصول (مهندس مهندسی)

یک روش قدیمی مهندسی محصول گرا. در این روش ، هنگامی که یک خرده فروش با رقبای محصول خود رقابت می کند و با تحقیق و تجزیه و تحلیل آن محصول ، نحوه کار ، ظاهر و جزئیات محصول را بدست می آورید و با مقایسه این اطلاعات با محصولات خود ، ویژگی های خاص محصولات خود را به دست می آورید. محصول خود را ارتقا یا کاملاً جایگزین کنید.

داشتن یک محصول آماده ، که فقط به چگونگی انجام آن نیاز دارد ، در هزینه های تحقیق و توسعه صرفه جویی می کند و این می تواند یک نقطه شروع پیشرفت باشد.

روند امضا

به این ترتیب این س arال مطرح می شود که چگونه یک شرکت به طریقی یا به طور کلی بیش از دیگران موفق می شود و ما این مسائل را با سازمان خود مقایسه می کنیم.

اطلاعات مرتبط در این زمینه را می توان از منابع مختلف مانند مصاحبه ، نظرسنجی ، تحقیقات بازار ، بازدید از سایت و موارد دیگر جمع آوری کرد. هدف اصلی این روش یادگیری و بکارگیری اقدامات شرکتهای فوق جهت بهبود عملکرد سازمان آنها است.

نکته مهم در این روش این است که باید بدانیم که ضمن استفاده و پیگیری اقدامات خاص حاصل از ارزیابی شرکتهای موفق ، کلیه عناصر و شرایط سازمان ما باید همان ساختار سازمانی باشد تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم. نتیجه یافتن این پایه ها می تواند برای سازمان چالش برانگیز و پرهزینه باشد.

مسابقه علامت گذاری

روش های بازاریابی نمونه یکی از محبوب ترین انواع مارک ها است و با روش های آزمایش محصول متفاوت است. در مدل محصول ، فقط یک محصول برای مقایسه و ارزیابی انتخاب می شود ، اما در رقابت با نام تجاری ، کل محصول ، فعالیت یا خدمات قبلاً برای مقایسه انتخاب شده است.

این مقایسه شامل تحقیقات در زمینه های مختلف مانند امور مالی ، بازاریابی ، پرسنل ، تحقیق و توسعه و … است. اون تبدیل شد به. به این ترتیب ، به دلیل محرمانه بودن اسرار سازمان ، می توان اطلاعات غلطی را ارائه داد که به روند کار کمک نمی کند.

برچسب گذاری عمومی

شرایطی مانند هزینه های کارمند ، جبران خسارت کارکنان ، بازده سرمایه گذاری و … که مبنای استانداردی برای مقایسه بدون در نظر گرفتن صنعت دارند ، شرایط کلی هستند. هرگاه سازمانی بخواهد این استانداردهای کلی را بررسی و مقایسه کند ، در واقع روشهای محک زدن عمومی یا عمومی را در پیش گرفته است.

در داخل علامت گذاری شده است

این روش روشی متداول است که توسط آن شرکت ها برند موجود در سازمان خود را انتخاب کرده و آن را با سایر جنبه های سازمان مقایسه می کنند. این مقایسه را می توان بین کارمندی که عملکرد متفاوتی با سایر کارکنان سازمان دارد ، انجام داد و یا می توان تولید و سود یک واحد را با تولید و سود واحدهای دیگر مقایسه کرد یا خط تولید یک محصول را مقایسه کرد. به خط تولید محصولات دیگر.

این روش در شرکتهای بزرگ و شرکتهای بین المللی بسیار مفید است زیرا تعداد کارمندان و واحدهای آنها کافی است اما در شرکتهای کوچک نوپا بسیار دشوار است.

دستورالعملهای سازمان یافته

این مدل روشی است که برای توسعه چشم انداز سازمان به منظور توسعه شایستگی های کلیدی و کمک به ایجاد یک فضای رقابتی رقابتی مورد استفاده قرار می گیرد.

به عبارت دیگر ، در این روش ، دیدگاه رهبران سازمانی برای مقایسه و تغییر و کار بر روی موضوع صلاحیت ، آنها به شناسایی شکاف در تجارت ما کمک کرده و به تدریج آنها را برطرف می کنند ، که این یک مزیت رقابتی خوب است.

یک چالش بسیار مهم با این روش این است که حتی یک نقص کوچک یا یک خطای کوچک می تواند کل سازمان را تحت تأثیر قرار دهد. این نوع مارک ها در آغاز بسیار محبوب هستند.

علامت گذاری جهان

همانطور که از نامش مشخص است ، معیار گذاری در سطح شرکت های کشورهای مختلف و در فعالیت ها و مشاغل مشابه یا متفاوت انجام می شود. از آنجا که مشاغل مختلف در کشورهای مختلف متفاوت هستند ، شرکتهایی که از این تجزیه و تحلیل استفاده می کنند این فرصت را دارند که خود را با استانداردهای جهانی و پیشرفت بسنجند.

به عنوان مثال ، شرکتی که در صنعت ارتباطات در ایران فعالیت می کند ، خود را با یک شرکت مستقر در یک کشور اروپایی مقایسه و نمونه می کند و سعی می کند کیفیت عملیات خود را به وضعیت یک شرکت برساند.

در این مقاله ، سوالاتی از جمله مارک و نوع مدل به تفصیل پاسخ داده شده است ، اما ابتدا باید بپذیریم که امروز رقابت جهانی دارای شرکت های بسیاری است که در مسائل مختلف پیشرو و متفاوت هستند و خود خرد برای جستجوی راهی است که ما خود را حل کنیم کمبودها و تلاش برای بهترین در صنعت.

دیدگاهتان را بنویسید