بررسی مفهوم سهم بازار

سرمایه گذاران اغلب به دنبال یافتن شرکتهایی هستند که برای آنها بهترین باشد. شرکت ها همچنین به دنبال یافتن دلایلی برای تشویق رشد سود هستند. این شرکت ابتدا باید موقعیت خود را در بازار بداند و سپس برای موقعیت بهتر برنامه ریزی و تلاش کند. یکی از ایده هایی که به پیشرفت ما در این امر کمک می کند ، بازار سهام است.

تعریف بازار

در هر تجارت یا بازاری ، تعدادی از شرکت ها وجود دارند که در ارائه محصولات یا خدمات به مشتریان خود و کسب درآمد از آنها تخصص دارند. بنابراین ، حجم فروش یک بازار را می توان از کل درآمد حاصل از کالاها و خدمات فروخته شده تعیین کرد. بازار سهام در واقع بخش بازار یک شرکت سهمی در ساخت است. به عبارت دیگر ، میزان فروش شرکت از کل بازار دریافت می کند.

تعريف: سهم بازار به نرخ فروش شركت فروش در بازاري كه در آن فعال است ، مي باشد.

بازار توزیع می تواند به یک صنعت خاص (غذا ، لباس ، اتومبیل و غیره) ، یک دسته محصول خاص (لبنیات ، غذاهای نیمه تمام ، نوشیدنی ها و غیره) یا یک محصول خاص اشاره داشته باشد. به عنوان مثال اپل سهم زیادی از تلفن های هوشمند تجاری دارد ، اما سهم کمی از رایانه های شخصی کسب و کار را در اختیار دارد.

استفاده از چنین بازاری

اکنون ، دریافتیم که شرکت سهم بازار درصدی از ارزش کل بازار است که فعالیت می کند. برای تعیین بازار سهام ، ابتدا باید دوره زمانی را که می خواهیم تحلیل مالی خود را انجام دهیم ، تعیین کنیم. این دوره می تواند فصلی ، سالانه یا چند ساله باشد. سپس ما کل فروش شرکت در آن دوره را محاسبه می کنیم و سپس کل فروش صنعتی را که شرکت در آن فعالیت می کند ، پیدا می کنیم. در پایان ، همانطور که گفته شد ، کل درآمد شرکت را بر تعداد فروش صنعتی که شرکت بورس مالک آن است تقسیم می کنیم.

به عنوان مثال ، یک شرکت 200 میلیون دلار کشتی در ایالات متحده فروخت. در حال حاضر ، اگر تعداد کل کشتی های فروخته شده در ایالات متحده 400 میلیون دلار باشد ، شرکت 50٪ سهام دارد.

همانطور که رد در مثال مشاهده می کنید ، بازار سهام معمولاً در یک کشور خاص محاسبه می شود. از آنجا که انجام این کار ، تنظیم توزیع بازارهای مختلف آسان تر و دقیق تر است.

وضعیت سرمایه گذاران و صاحبان مشاغل

سرمایه گذاران غالباً اطلاعات مربوط به سهام این شرکت را از کسانی که صحت اطلاعات خود را باور دارند ، دریافت می کنند. اما بعضی اوقات شرکت ها اطلاعات مربوط به بازار سهام خود را نیز به سرمایه گذاران ارائه می دهند.

علاوه بر این ، روش های مختلفی برای جمع آوری داده ها وجود دارد. اما لازم به ذکر است که هر روش در هر صنعت می تواند شکل متفاوتی از خود نشان دهد. از آنجا که تجزیه و تحلیل هر مشاغل از مشاغل دیگر متفاوت است و به شرایط آن بستگی دارد ، گاه دشوارتر و گاه آسان تر از بقیه است.

اگر فرض کنیم که سرمایه گذار از هر راهی اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورده است ، می تواند از این اطلاعات برای بررسی دقیق فراز و نشیب های بازار استفاده کند. زیرا آنها به دنبال شرکتهایی هستند که بازار خود را گسترش دهند. هرچه سهم بازار یک شرکت رشد بیشتر باشد ، سریعتر درآمد آن از سایر رقبا افزایش می یابد.

گسترش بازار به شرکت اجازه می دهد تجارت خود را گسترش دهد ، که می تواند شامل توسعه محصول یا ارائه خدمات باشد و سودآوری خود را افزایش دهد. شرکت ها به طور معمول بازار سهام خود را با کاهش قیمت ، تبلیغات و تبلیغ محصولات جدید و متفاوت افزایش می دهند. با این حال ، اخیراً ، آنها با بازاریابی مجدد و کسب نیازهای جدید مشتری و ارائه ارزش سازمان یافته برای تأمین این نیازها ، بازار سهام خود را گسترش داده اند.

در این مقاله ، ما بررسی می کنیم که چگونه یک شرکت از بورس سهام استفاده می کند تا موقعیت بازار خود را اندازه گیری کند ، خود را با رقبای خود مقایسه کند و سپس با هدف قرار دادن یک بخش خاص ، به سمت آینده بهتر حرکت کند. این مزیت ، زیرا مستقل از تغییر شرایط است ، به شرکت کمک می کند تا عملکرد خود را با دقت بیشتری ارزیابی کند و بنابراین درآمد شرکت را در آینده بیشتر تخمین می زند.

دیدگاهتان را بنویسید