بررسی مفهوم مدیریت دانش و انواع آن

قبل از تعریف مدیریت دانش ، خوب است که معنای کلمه “خرد” را در نظر بگیریم. آغاز هرگونه دانش از داده ها. اطلاعات مجموعه ای از حقایق و صحت است. مانند اعداد ، حروف ، کلمات و. وقتی از وضعیت و فاصله بین اطلاعات سوال می شود ، جوابی به نام اطلاعات وجود دارد. به عنوان مثال “کتاب مباحث بازاریابی” را در نظر بگیرید. وقتی می پرسیم این کتاب کجاست؟ ما بیانیه خواهیم داد زیرا نمی خواهیم بین کتاب و مکان آن ارتباط برقرار کنیم.

به همین ترتیب ، ارتباط بین اطلاعات موجود منجر به تشکیل نور می شود. واضح است که ، در واقع ، مروری است بر ثروت اطلاعات. این خلاصه ما را از بررسی و تفسیر مداوم خلاص می کند. به عنوان مثال ، اگر اطلاعاتی درباره وضعیت کتابهای مختلف جمع آوری کنیم ، نتیجه خواهیم گرفت که بیشتر کتابها در کتابخانه موجود است. و ما مجبور نیستیم دائماً مکان هر کتاب را جویا شویم.

بر اساس این تعریف ، مهارتهای مدیریتی را می توان به عنوان روشهایی برای آزمایش و به دست آوردن درک شرکتهای ممکن تعریف کرد. درک هوشمندانه در واقع فرآیند تولید دانش و در دسترس قرار دادن آن در اختیار افراد نیازمند است. به عبارت دیگر ، این سیستم به افراد کمک می کند تا اطلاعات مورد نیاز خود را به سرعت و به راحتی پیدا کنند.

انواع مدیریت دانش

درک مدیریت با توجه به نوع دانش به دو قسمت تقسیم می شود. نوع اول را می توان به راحتی درک کرد و به دیگران آموخت. این نوع دانش را دانش توصیفی یا عمومی یا مدون می نامند ، به عنوان مثال ، کتاب های درسی ، استانداردها و غیره. در مقابل این دانش ، نور ضمنی (ضمنی) وجود دارد که درک ، جمع بندی و آمادگی برای آموزش دیگران دشوار است. این تجربه اغلب شامل مهارت هایی است که باید به درستی درک و تلفیق شوند ، مانند آمادگی جسمانی ، ویژگی های زیبایی و غیره.

هوش نور را می توان بر اساس انواع زیر طبقه بندی کرد:

دانش واقعی ، مانند علم ، با اندازه گیری ، نظارت و داده های واقعی سروکار دارد.
درک دانش مربوط به روش ها و سیستم ها.
درک ریشه های برنامه ریزی شده ریشه در انتظارات ، فرضیات یا قضاوت ها دارد.
تخصص در برخورد با تصمیم گیری و حل مسئله.

با توجه به هر یک از این دسته ها ، روش ها و ابزارهایی وجود دارد که پس از شناسایی نوع مشکل می توان از آنها استفاده کرد.

ارزش دانش رانندگی چقدر است؟

حال س Theال این است که مقررات چه تأثیری می تواند بر سازمان بگذارد؟

انتخاب و درک براساس شرایط

به طور کلی ، انتخابی که در یک محیط انجام می شود در مورد محیط دیگر صدق نمی کند. به عبارت دیگر ، انتخاب یک فعالیت احتمالی است و در تغییر در چشم انداز ، فرهنگ و غیره نقش دارد. بنابراین ، داشتن یک برنامه (مدیریت دانش) به ما می گوید که ما باید روی برخی از موضوعات مهم تمرکز کنیم.

دانش دانش و سازماندهی سازمان

افراد پخته می دانند که فقط دانستن دستور العمل و پیدا کردن آنچه باید انجام دهید منجر به غذای شیرین نمی شود. به نظر می رسد مواردی مانند سفال وجود دارد که باعث می شود غذای شما بوی خوبی بگیرد. سازمان های آموزش دهنده نیز همین طور است. ممکن است یک سازمان دانش زیادی در مورد کار خود جمع کرده باشد ، اما بدون دانش سیستم های نظارتی امکان سازماندهی این دانش در اعضای خود و بهره مندی از آن وجود ندارد.

نور یک دارایی است

کارمندان مهمترین سرمایه سازمانها هستند. همچنین درک آنها از خصوصیات نامرئی این مجموعه ها. در طول خدمت ، هر شخص تجربه و صلاحیت هایی کسب می کند و آن را با دیگران به اشتراک می گذارد ، بنابراین آموزش برای خودش نماینده است. اما در اینجا تجربه انتقال می یابد ، سازمان وابسته به فرد است. در این میان ، اگر سیستمی (کنترل دانش) مسئولیت تلفیق این دانش و تجربه و ثبت هرچه در ذهن مردم است را به عهده بگیرد ، می تواند دانش تولید شده توسط خود افراد و مدت زمان استفاده آنها را که برای سالها استفاده می شود ، ذخیره کند.

از اشتباهات بیاموزید

درک مدیریت بستری را برای سازمان فراهم می کند تا از شکستهای خود به شکلی تکراری و همیشه موفقیت آمیز درس بگیرد.

رضایت مشتری را افزایش دهید

سازمان هایی که بر رضایت مشتری تمرکز دارند می توانند درآمد خود را بیش از سایرین افزایش دهند. یکی از راه های پاسخگویی به نیازهای پشتیبانی مشتری ، پشتیبانی است. برای انجام این کار ، بسیاری از سازمان ها افراد را به عنوان پشتیبانی مشتری استخدام می کنند که این کاری پرهزینه است. اگر این کار از طریق دری انجام شود که مجهز به مدیریت عملیاتی با دانش باشد و بتواند تجربه مشتری را افزایش دهد ، پشتیبانی و پشتیبانی می تواند طاقت فرسا باشد.

بنابراین ، مدیریت سیستمی است که تعداد تکرارهای درون سازمان را کاهش می دهد و زمینه را برای رشد و یادگیری شرکت ها فراهم می کند. با چنین سیستمی ، سازمان قادر است مستقل از افراد کار کند و تجربه فردی را به روشی روشن و بدون ابهام در اختیار سایر کارمندان قرار دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید