در دنیای بازاریابی دیجیتال ، وبلاگ نویسی یکی از مهمترین بخشهای بازاریابی محتوا است و اگر برای آن ارزش قائل نشوید ، فرصت دیدن کسب و کار خود را از دست خواهید داد. بیشتر صاحبان مشاغل ترجیح می دهند وبلاگ نداشته باشند زیرا فکر می کنند مهارت نوشتن محتوای اجباری را ندارند. اما برای وبلاگ نویسی نیازی به متخصص ندارید ، اما برای نوشتن مطالبی که به طور خودکار شما را به یک وبلاگ نویس بهتر تبدیل می کند و میزان بازدید وبلاگ را افزایش می دهد ، نکات مهم زیر را در خاطر داشته باشید.

از فرمول AIDA استفاده کنید

بیشتر نویسندگان متن ، از فرمولی به نام AIDA برای فروش و فروش نسخه های آن استفاده می کنند. می توانید فرمول مشابهی را برای پست های وبلاگ اعمال کنید. بنابراین سوال این است: AIDA چیست؟

توجه: می توانید با یک تیتر قوی توجه خوانندگان را جلب کنید. چیزی بنویسید که به آنها علاقه مند باشد.
علاقه: با گفتن یک داستان کوتاه می توانید مخاطبان خود را درگیر خود کنید. شما لازم نیست که استاد باشید ، فقط باید یک قلیان درست کنید تا مخاطب را جذب کنید.
آرزو: ایجاد میل. یک راه نشان دادن آنچه در آینده نزدیک اتفاق خواهد افتاد است. مردم علاقه مند هستند.
اقدام: به دانش آموزان بگویید که می خواهید چه کاری انجام دهید.
برای موتورهای جستجو ننویسید

در گذشته ، استفاده از کلمات کلیدی در محتوای وبلاگ یکی از عوامل اصلی در بازدید سایت بوده است. حقیقت امروز این است که ارزشی که محتوا برای مخاطب فراهم می کند بسیار مهم است. البته قرار دادن کلمه ای استراتژیک روی کلمه یا برچسب اصلی ضرری ندارد ، اما محتوای شما باید همیشه منافع مخاطبان هدف شما را نشان دهد.

از کلمه “شما” استفاده کنید

مهمترین کلمه در کتاب مقدس “شما” است. مردم می خواهند مشکلات خود را حل کنند و شما باید به آنها نشان دهید که چگونه یک محصول یا خدمات می تواند به شما کمک کند. اگر آنها را برای آنها درست کنید ، آنها به شما توجه می کنند. بهترین راه استفاده از کلمه “شما” در جمله اصلی است ، تا حواس خواننده را پرت نکنید.

فقط یک هشدار: از کلمه “شما” فقط به دلیل استفاده از آن استفاده نکنید. اول ، آیا شما باید بفهمید مخاطبان شما چه چیزی را دوست دارند؟ آنها چه می خواهند بدانند؟ انجام این بررسی ها اولویت شما را در اولویت قرار می دهد و به ایجاد روابط کمک می کند.

عامیانه صحبت کنید

مانند صحبت کردن بنویسید ، اما کمی جذاب تر. از نظر فنی ، تلاش برای صحبت تأثیری بر شنونده نخواهد گذاشت. در واقع ، آنها احتمالاً با یک کلیک صفحه شما را ترک می کنند. آنها می خواهند پست هایی را که ممکن است به آنها مرتبط باشد بخوانند. لحن عامیانه باعث می شود مخاطب شما احساس کند شما به جای گفتن یک سری چیزها بدون توجه ، با آنها صحبت می کنید. این باعث می شود که او در گفتگو گنجانده شود. اگر به آنها احساس کنید بخشی از داستان شما هستند طرفداران خودکار خواهید داشت. بیش از حد بر مهارت های نوشتاری خود تمرکز نکنید ، این همان چیزی است که سردبیر ایجاد کرده است و جذابیت از اهمیت بیشتری برخوردار است.

از اصل KISS استفاده کنید

آخرین و نه مهمترین ، همیشه اصل KISS را بخاطر بسپارید. این نام از عبارت “ساده نگه دارید ، احمقانه” است ، به معنی “ساده نگه دارید ، احمق باشید”. نیازی به پیچیدگی امور نیست ، فقط به اصل موضوع بروید و آن را کوتاه و شیرین نگه دارید. خوانندگان شما افراد شلوغی هستند و بنابراین آنها محتوایی را که می توانند به سرعت بخوانند ، بچشند و هضم کنند را تحسین می کنند.

محتوا را برای ذهن آماده کنید

در حال حاضر صدها میلیون وبلاگ وجود دارد. چگونه می توانید بدون غرق شدن در دریایی پر از رقبا ، برای خود جا باز کنید؟ پاسخ این س inال در کلمه کیفیت نهفته است. با ایجاد محتوای با کیفیت بالا که مردم می خواهند بخوانند ، می توانید خود را از بقیه جدا کنید. مطمئناً ، چیزهای فراتر از این وجود دارد ، اما قبل از اینکه به مراحل بعدی فکر کنید ، باید مطمئن شوید که مقاله شما جذاب است.

دامنه توجه افراد بسیار کوتاه است و آنها معمولاً بیش از 20 ثانیه در سایت شما صرف تصمیم گیری درمورد ارزش وقت خود نمی کنند. هنگام نوشتن پست بعدی خود این نکته را در ذهن داشته باشید.

اکنون که نکاتی در مورد چگونگی نوشتن محتوای بهتر برای وبلاگ خود دارید ، باید آنها را اعمال کنید. هیچ کس نمی گوید شما باید هر روز وبلاگ نویسی کنید (هرچه بیشتر کار کنید ، نتایج بهتری خواهید داشت). فقط باید در مورد کمکی که به دیگران می کنید بیشتر تبعیض آمیز باشید. برنامه ای برای خود پیدا کنید. به محض اینکه وارد برنامه روزمره خود شوید ، مزایای آن را خواهید دید.