تبلیغات کلیک چیست؟ بررسی کامل Google Ads ، Yektant و سایر خدمات کلیک ایرانی

تبلیغات کلیک Google

اگر به یاد داشته باشید ، ما قبلاً در مقاله “راهنمای کامل انواع تبلیغات” خدمات تبلیغات Google را به طور کامل معرفی کرده ایم. برای یادآوری یک بار دیگر ، من این شبکه ها و تفاوت های آنها را توضیح می دهم.

Google دو شبکه تبلیغاتی عمده دارد: Google Display Network و Google Search Network. اما تفاوت در چیست؟

شبکۀ نمایش گوگل (Google Display Network): شبکه‌ای که در آن گوگل تبلیغات بنری، ویدیویی شما را در سه میلیون سایت و اپلیکیشن همکار خود به نمایش می‌گذارد.

شبکه جستجوی Google: این شبکه ای است که ما هر روز از آن برای جستجو استفاده می کنیم. تبلیغات در این شبکه تبلیغات جستجو هستند و با نماد AD نمایش داده می شوند.

در هر دو این شبکه ها می توانید هزینه تبلیغات خود را با CPC یا کلیک انجام دهید. (البته ، Google همچنین می تواند هزینه تبلیغات شما را بر اساس تعداد نصب ، بازدید ، نرخ تبدیل و غیره محاسبه کند ، در هر صورت ، انتخاب با خود شماست.)

البته Google Display Network برای ما ایرانی ها خیلی مفید نیست ، زیرا به دلیل تحریم های آمریکا ، گوگل به شما اجازه نمی دهد کاربران ساکن در ایران و همچنین سایت ها و برنامه های ایرانی را هدف قرار دهید! (البته در حال حاضر جای نگرانی نیست زیرا خدمات بومی Yektant و Media Ad خدمات یکسانی را ارائه می دهند.)

بنابراین فقط شبکه جستجو باقی مانده است که هنوز هم می توان با یک سری ترفندهای ساده از آن استفاده کرد و چنان ابزاری قدرتمند برای تبلیغات است که حتی تحریم ها هم نمی توانند کاری برای نادیده گرفتن آن انجام دهند!

اگر موافق هستید ، بیایید ابتدا دقت هدف قرار دادن کاربران در Google Ads را بررسی کنیم و سپس به قیمت گذاری هر کلیک برویم.

به دنبال افزایش چند برابر فروش هستید؟

ما با تبلیغات Google و کمترین هزینه به شما کمک می کنیم تا در رأس Google قرار بگیرید.
برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

دقت هدف قرار دادن تبلیغات کلیک Google

Google Ads می تواند تبلیغات شما را دقیقاً به افرادی که تعیین می کنید نشان دهد. به طور کلی ، قدرت هدف قرار دادن کاربران در تبلیغات گوگل (چه در شبکه نمایش و چه در جستجو) آنقدر زیاد است که می توانیم آن را “تیرانداز از دنیای تبلیغات” بنامیم!

برای درک این قدرت هدف گیری ، به لیست زیر نگاهی بیندازید:

تبلیغات را بر اساس موقعیت مکانی مانند: قاره ، کشور ، شهر و حتی منطقه نمایش دهید
زبان هر کشور
نوع دستگاه نمایشگر و حتی مدل آن (به عنوان مثال ، تلفن سری A سامسونگ)
اندروید ، ویندوز ، مک و …
اپراتورهای اینترنتی
درآمد بازدیدکنندگان (این فقط در برخی کشورها فعال است.)
نمایش تبلیغات در سایت های مورد نظر شما (در شبکه نمایش)
سن و جنسیت کاربران
منافع کاربران
ساعات روز
پدر و مادر داشتن یا نداشتن

فوق العاده نیست؟! راستش را بخواهید ، هم فوق العاده است و هم ترسناک! Google آنقدر اطلاعات دقیق دارد که حتی ممکن است ما را بهتر از همسرمان بشناسد!

خوب ، اگر موافق هستید ، بیایید ببینیم چه مقدار کلیک در Google Ads برای ما کلیک می کند.

هزینه تبلیغات کلیکی در Google Ads

همانطور که قبلاً گفتیم ، Google (و همه سیستم های مبتنی بر حراج) کاربران را برای نمایش بهترین و مرتبط ترین تبلیغات درجه بندی می کند. بنابراین برای اینکه بفهمیم هزینه هر کلیک برای ما چقدر است ، ابتدا باید ببینیم Google چگونه تبلیغات را رتبه بندی می کند.

هر تبلیغ براساس فرمول زیر بالاترین امتیاز را کسب می کند و در رتبه بالاتری قرار دارد:

امتیاز کیفیت * هزینه پرداخت مشتری = امتیاز تبلیغات

طبیعتاً هرچه بیشتر هزینه کنید و نمره کیفیت بالاتر باشد ، رتبه تبلیغاتی شما بهتر خواهد بود. این در مورد امتیازات با کیفیت بود. مهم است که بدانید Google دقیقاً چگونه محاسبه نمره کیفیت را انجام می دهد:

نرخ کلیک: هرچه تعداد کاربرانی که تبلیغ شما را مشاهده می کنند بیشتر باشد ، میزان کلیک شما نیز بهتر خواهد بود.
ارتباط تبلیغ: به این معنی است که کلمه جستجو شده توسط کاربر مربوط به محتوای آگهی و صفحه ای است که وی پس از کلیک (صفحه فرود) مشاهده می کند.
3. تجربه کاربر صفحه فرود: اگر کاربر بلافاصله پس از ورود به سایت شما آن را ببندد ، نمره کیفیت شما کاهش می یابد. بنابراین شما باید با بهبود تجربه کاربر و بهینه سازی سایت (به خصوص برای موبایل) از خروج سریع کاربران جلوگیری کنید.

در نگاه اول ، ممکن است به نظر برسد که گوگل فقط به فکر پر کردن جیب خود است. اما بگذارید کمی بیشتر توضیح دهم تا متوجه شوم که این سیستم یک بازی سه جانبه برای هر سه طرف داستان است ، یعنی تبلیغ کننده ، کاربران هدف و گوگل!

گوگل با معرفی ویژگی پیشنهاد دوم این اتفاق افتاد. قیمت دوم به این معنی است که شما فقط پول کافی برای پرداختن به رتبه بالاتر از طبقه پایین خود را پرداخت می کنید. به عنوان مثال ، اگر من برای هر کلیک 3 درهم پیشنهاد بدهم و شما 5 درهم دریافت کنید ، Google فقط 3.01 درهم از شما کسر می کند! این بدان معناست که شما فقط 0.01 درهم بیشتر از من پرداخت می کنید و موقعیت بالاتری کسب می کنید. به نظر شما عالی و منصفانه نیست؟ (در واقع ، از آنجا که تحت تحریم هستیم ، نمی توانیم به تومان پرداخت کنیم ، بنابراین باید از ارزهای دیگر مانند درهم ، دلار و غیره استفاده کنیم)

حال ممکن است این سوال پیش بیاید که پایان چیست؟ بالاخره هزینه هر کلیک چقدر است؟ باید بگویم که این کاملا به رقبای شما بستگی دارد. به عنوان مثال ، اگر می خواهید در جستجوی Google تبلیغ کنید ، قیمت هر کلمه کلیدی متفاوت است.

البته گوگل در این قیمت گذاری دخالتی ندارد. در واقع این شما و رقبا هستید که قیمت هر کلیک را با پیشنهادات خود تعیین می کنید. طبیعتاً هرچه رقابت برای یک کلمه کلیدی بیشتر باشد ، هزینه شما نیز بیشتر است.

اما به طور کلی ، ما پیشنهاد می کنیم که با کمترین هزینه ممکن شروع کنید. زیرا ارزیابی پیشنهادات مختلف توسط گوگل به زمان نیاز دارد.

ما در آکادمی جدید آموزش های مبتدی و پیشرفته زیادی در زمینه تبلیغات Google داریم ، اگر می خواهید خودتان یک متخصص شوید ، از صفحه آموزش Google Ads در آکادمی جدید بازدید کنید.

بیایید ببینیم هموطنان ما برای جبران تحریم ها چه کرده اند.

تبلیغات شما با یک کلیک

یکتانت کار خود را از سال 1996 آغاز کرد ، اما به گفته مدیرعامل این شرکت ، در این مدت کوتاه توانسته رشد بسیار خوبی داشته باشد و اکنون بزرگترین بستر تبلیغات آنلاین در ایران است.

این شرکت سه نوع تبلیغات کلیکی را ارائه می دهد: تبلیغات همسان ، تبلیغات بنر استاندارد و کمپین های محصول (که در واقع نوعی هدف گذاری مجدد است).

تبلیغات یک نوع از نوع بنر است و تحت عناوینی مانند “محتوای پیشنهادی از سراسر وب” و “پیشنهاد روز” منتشر می شود.

تبلیغات استاندارد بنر از دیگر خدمات این شرکت است که با سفارش آن می توانید بنرهای خود را در گوشه و کنار سایت های شریک این شرکت قرار دهید. این نوع تبلیغات می تواند برای برند شما خوب باشد.

تبلیغات محصول بیشتر برای فروشگاههای آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان بخشی از تبلیغات هدفمند محسوب می شود. به این ترتیب ، شما اطلاعات محصول خود را از طریق یک اسکریپت برای یک واحد ارسال می کنید ، سپس تبلیغ شما به طور خودکار تولید و برای کاربران نمایش داده می شود.

خدمات چهارم این شرکت تبلیغات اطلاع رسانی است که به عنوان بخشی از تبلیغات کلیکی در نظر گرفته نمی شود. زیرا هزینه آن بر اساس تعداد اعلان های تحویل شده است ، نه کلیک.

دقت هدف گیری و هدف گیری دقیق

در Yektant می توانید تبلیغات خود را بر اساس نوع دستگاه های نمایشگر (دسک تاپ ، موبایل ، اندروید و IOS) ، زمان شروع و پایان هر تبلیغ ، استان های کشور و اپراتورهای اینترنتی نمایش دهید.

البته این شرکت در جداسازی کاربران بر اساس اپراتورهای اینترنتی دقت بیشتری نسبت به Media Ad دارد. زیرا علاوه بر جداسازی مشترکان ایرانسل و همراه اول ، این قابلیت را دارد که کاربران شاتل ، آسیا تک ، مبینونت و رایتل را نیز به طور جداگانه هدف قرار دهد.

اما مهمترین مزیت Yektan نسبت به رقیب خود توانایی تعیین هدف و تبلیغ کلمات کلیدی و موضوعات برای این کمپین است. در آخرین مرحله می توانید هدف خود را از اجرای این کمپین مشخص کنید. این اهداف می توانند شامل نصب ، رزرو ، ثبت نام ، مشترک شدن ، نصب برنامه ها ، تکمیل فرم ها و حتی کلیک روی دکمه های خاص باشند. این ویژگی واقعا مفید است. البته ، بیایید این دو نوع تبلیغ را در اینجا توضیح دهیم:

Keyword Advertising: نوعی بازاریابی دیجیتال است که موارد تبلیغاتی منطبق و بنر را فقط در صفحاتی که کلمه کلیدی انتخاب شده شما در آن وجود دارد نمایش می دهد. در این نوع بازاریابی ، تبلیغات شما فقط برای افرادی نمایش داده می شود که از صفحاتی بازدید می کنند که کلمات کلیدی مورد نظر شما در عنوان مقاله یا توضیحات متای صفحه گنجانده شده است.

تبلیغات موضوعی: تبلیغات موضوعی نوعی جدید و تکنولوژیکی از تبلیغات آنلاین است که با استفاده از هوش مصنوعی و روش های کاشت متن ، محتوای محتوا را در صفحات وب مختلف شناسایی و تبلیغات مربوطه را در موقعیت های تبلیغاتی صفحه نمایش می دهد.

در صورت هدف گیری مجدد ، این سرویس تنظیمات زیر را ارائه می دهد:

چند بار در روز باید مخاطبین دوباره هدف گیری شوند؟
هدفگذاری مجدد چند روز باید آغاز شود؟
کل مدت زمان فرایند هدف گیری مجدد چقدر است؟

به طور کلی می توان گفت که Yektant به عنوان یک سرویس ایرانی امکانات قابل قبولی برای اجرای تبلیغات کلیکی دارد. در عین حال ، هدف قرار دادن کاربران توسط Yektant از Media Ad دقیق تر است.

خوب ، بیایید به صحبت شیرین هر کلیک برویم!

قیمت تبلیغات تک کلیک شما

هزینه هر کلیک بر روی واحد شما به شرح زیر است:

برای تبلیغات بنر بین 300 تا 3000 تومان
برای تبلیغات یکسان بین 50 تا 1000 تومان
برای کمپین های محصول (هدف گیری مجدد) حداقل 300 تومان

البته می توانید تنظیمات تغییر هدف برای بنر و کمپین های مشابه را نیز فعال کنید ، در این صورت باید حداقل 300 تومان برای هر کلیک پرداخت کنید.

طبیعتاً هرچه به شماره های برتر نزدیک شوید (یعنی هرچه بیشتر هزینه کنید) ، کمپین شما سایت های بیشتری را به نمایش می گذارد. اما اگر هزینه را به حداقل برسانید ، تبلیغ شما در سایت های کمتری نشان داده می شود.

به عنوان مثال ، اگر قیمت هر کلیک را در یک کمپین تبلیغاتی مشابه 100 تومان تعیین کرده باشید ، با این قیمت تبلیغ شما در 224 سایت شریک زندگی شما نمایش داده نمی شود. اما اگر این قیمت را کمی افزایش دهید و آن را 300 تومان بگذارید ، تمام این محدودیت ها برطرف می شود.

نوبت هرچه باشد نوبت رسانه است. اگر موافق هستید ، بیایید این سرویس بومی را نیز بررسی کنیم.

روی تبلیغات رسانه کلیک کنید

این بستر تبلیغاتی تقریباً همزمان با رقیب خود یکتانت آغاز به کار کرد. خدمات رسانه ای شامل تبلیغات بنری ، همسان و ویدیویی است (اگرچه تبلیغات ویدیویی این شرکت در حال حاضر غیرفعال است).

حال بیایید ببینیم این سرویس تبلیغاتی چه مواردی را برای هدف گذاری در اختیار ما قرار می دهد.

دقت هدف قرار دادن و هدف گیری مجدد رسانه ها

تقریباً تمام تنظیماتی که در Yektan دیدیم در اینجا قابل مشاهده است. اما Mediaad در دو مورد بهتر عمل کرده است:

امکان هدف قرار دادن کاربرانی که تبلت دارند.
امکان جداسازی کاربران با سیستم عامل های ویندوز یا Mac.

به غیر از این ، سایر تنظیمات هدفمندی تبلیغات رسانه به طور قابل توجهی از واحد شما برتری ندارند.

در زمینه هدف گیری مجدد نیز همین امر وجود دارد ، به جز گزینه “هر مخاطب در مجموع چند بار دوباره هدف گیری می شود؟” تنظیمات دیگر دقیقاً یکسان هستند.

اگر موافق هستید ، بیایید نگاهی به قیمت گذاری این سرویس بیندازیم:

قیمت تبلیغات کلیک رسانه ای

هزینه هر کلیک در آگهی رسانه به شرح زیر است:

برای تبلیغات تبلیغاتی ، حداقل 300 و حداکثر 1000 تومان
برای تبلیغات یکسان حداقل 100 و حداکثر 1000 تومان
1000 تومان برای هدف گیری مجدد

اگرچه محدودیت قیمت در سرویس های رسانه ای کمتر از یک رسانه است ، اما تعداد رسانه ها دو برابر رسانه ها است و شما می توانید تبلیغات خود را در رسانه های گسترده تری نمایش دهید. شما می توانید قیمت های بالاتری را در سایت Media Ed تنظیم کنید. اما در پایان برای هر کلیک بیش از 1000 تومان هزینه نخواهید کرد.

در بخش بعدی به سراغ سومین سرویس تبلیغاتی در ایران می رویم.

Saba Vision Click Advertising

شرکت تبلیغاتی Sabavision در سال 2006 راه اندازی شد و کمی قدیمی تر از رقبا است. این شرکت در ابتدا فقط به تبلیغ سایتهای وبلاگ Club و Homeland پرداخت اما بعداً فعالیت خود را به وب سایتهای دیگر نیز گسترش داد.

ساباویژن کمپین های تبلیغاتی آزمایشی ، ویدیویی و برنامه ای را اجرا می کند که در زیر ویژگی های آن شرح داده شده است.

صحت هدف گذاری و هدف گذاری مجدد صبا ویژن

برای شروع تبلیغات باید یک کمپین ایجاد کنید. برخلاف OneTan و Media ، جایی که می توانید هنگام ایجاد یک کمپین همه تنظیمات و اهداف را تعیین کنید ، در اینجا فقط هدف کلی ، زمان و قیمت پایه را مشخص می کنید. طبق وب سایت Sabavision ، قیمت گذاری و برنامه ها به صورت رقابتی و درجا انجام می شود.

ویژگی های سیستم هدف گذاری صبا ویژن همان دو شرکت قبلی است ، با این تفاوت که صبا ویژن در مورد قابلیت هدف گیری خودکار صحبت کرده است. البته این امکان به اندازه هدف گیری خودکار Google هوشمند نیست بلکه تا حدی است که فقط موضوع محتوا را تشخیص می دهد و تبلیغات مربوط به آن را نمایش می دهد.

صبا چشم انداز کلیک کنید قیمت تبلیغات

هزینه تبلیغات کلیکی در Sabavision بر اساس تعداد بازدیدها و تعداد بازدیدها محاسبه می شود ، نه بر اساس کلیک ها.

برای همه بنرها و تبلیغات کلیکی ، این قیمت برای هر 1000 بازدید حداقل از 150 تومان شروع می شود. اما به طور کلی ، قیمت ها متغیر است و در حال حاضر با توجه به بودجه تعیین می شود.

قیمت تبلیغات ویدئویی صبا ویژن بسته به تعداد پخش متفاوت است که در جدول زیر مشخص شده است.

تبلیغات با کلیک پین

Pin یکی دیگر از بسترهای تبلیغات آنلاین است که تبلیغات همسان ، تبلیغات ویدیویی و تبلیغاتی بنر را در وب ارائه می دهد. رسانه پین ​​نسبت به رقبای خود کمتر است و کاربران کمتری دارند.

دقت پین هدف گیری و هدف گیری مجدد

همه اهداف تبلیغاتی با کلیک پین مانند Saba Vision هستند ، اما در برخی موارد این هدف گیری با جزئیات بیشتری انجام می شود. مثلا:

علاوه بر تعیین کل بودجه ، می توانید محدودیت هایی نیز برای بودجه روزانه خود تعیین کنید.
در انتخاب دستگاه می توانید نوع مارک تلفن همراه را نیز تعیین کنید.
در برنامه های تلفن همراه ، امکان انتخاب بین داده ، Wi-Fi و نوع شبکه نیز وجود دارد.

قیمت تبلیغات با کلیک پین
برای تبلیغات تبلیغاتی ، برای هر کلیک حداقل 480 تومان است
برای تبلیغات همسان ، حداقل 200 تومان برای هر کلیک
هدف گذاری مجدد هیچ هزینه ای ندارد.
نتیجه

واقعیت این است که Google Ads نه تنها با سرویس های ایرانی بلکه با هیچ شرکت دیگری قابل مقایسه نیست. البته امیدوارم منظور ما را اشتباه متوجه نشوید! منظور ما این نیست که خدمات بومی بی فایده هستند. اتفاقاً ، این خدمات برای شناخته شدن برند شما بسیار مناسب است. زیرا بنر تبلیغاتی شما را در محبوب ترین سایت ها و برنامه های ایرانی نشان می دهد. گوگل به دلیل تحریم ها اکنون نمی تواند کاری انجام دهد! بدون شک گوگل حاکم بلامنازع دنیای تبلیغات کلیکی است.

اگر قصد تبلیغ در گوگل را دارید ، نوین به عنوان یک شریک رسمی گوگل می تواند در این زمینه به شما کمک کند. برای مشاوره رایگان با متخصصان ما می توانید با شماره 63404 داخلی تماس بگیرید. 3

دیدگاهتان را بنویسید