تبلیغات CPM نوعی تبلیغات کلیکی است که کاربردهای زیادی دارد و به عنوان تبلیغات نمایشی نیز شناخته می شود. در واقع تعداد نمایش ها در این نوع تبلیغات بسیار مهم است. به همین دلیل ، آنها از معادل تبلیغات نمایشی برای تبلیغات CPM نیز استفاده می کنند. امروز می خواهیم درباره تبلیغات CPM یا تبلیغات نمایشی بیشتر صحبت کنیم و ببینیم که تفاوت آنها با سایر تبلیغات کلیکی مانند CPC چیست.

همانطور که در دنیای بازاریابی دیجیتال ابزار رایگان خوبی برای بازاریابی ، تبلیغات ، جذب مخاطب و جذب مشتری وجود دارد ، ابزارهای پولی نیز وجود دارد که با پرداخت هزینه ای روند تبلیغات شما را تسریع می کند. بعضی اوقات هزینه این ابزارها و بسترهای تبلیغاتی زیاد نیست و می توانید خروجی خوبی از آنها بگیرید.
تبلیغات کلیکی نوعی از تبلیغات است که می توانید برای یک کلیک یا مشاهده در هر بازدید مشاهده کنید. یکی از انواع تبلیغات کلیکی ، تبلیغات CPM یا Cost Per Mile است که امروز در مورد این روش ، مزایا ، معایب و مقایسه آن با تبلیغات CPC یا هزینه هر کلیک بیشتر صحبت خواهیم کرد.

تبلیغات CPM یا تبلیغات مبتنی بر نمایش چیست؟

تبلیغات CPM یا Cost Per Mile نوعی تبلیغات کلیکی است که می توانید براساس هزینه ای که پرداخت می کنید نمایش مورد نظر خود را بدست آورید. در این روش تبلیغات آنلاین که به آن تبلیغات مبتنی بر نمایش یا تبلیغات نمایشی نیز گفته می شود ، باید برای بازدید خاصی هزینه مشخصی بپردازید که براساس هر 1000 بازدید محاسبه می شود.
کلمه Mile در واقع به معنای 1000 است و Cost Per Mile به معنای پرداخت در ازای هر 1000 بازدید است. در تبلیغات کلیکی ، به محض کلیک بر روی لینک مورد نظر ، هزینه آن کلیک از هزینه شما کاهش می یابد ، اما در تبلیغات CPM ، با مشاهده کاربر تبلیغ مورد نظر ، هزینه کسر می شود.

تبلیغات نمایشی چه نوع تبلیغاتی هستند؟

تبلیغات CPM یکی از متداول ترین روش های قیمت گذاری تبلیغات آنلاین است. تبلیغ کنندگان معمولاً موفقیت کمپین های CPM را براساس CTR یا نرخ کلیک اندازه گیری می کنند. این نرخ کلیک درصد افرادی است که با نسبت تعداد کلیک به تعداد بازدیدهای بنر تعیین می شوند.
در واقع این نوع تبلیغات بر اساس بازدید و پرداخت بر اساس بازدید صورت می گیرد. در نتیجه ، بسیاری از تبلیغ کنندگان و مشاغل بیشتر به تبلیغات CPM علاقه مند هستند.

نحوه محاسبه و فرمول تبلیغات CPM

در آخر ، باید محاسبه CPM یا هزینه هر نمایشگر وجود داشته باشد تا مشتری نحوه مصرف هزینه را بفهمد. یک فرمول بسیار ساده برای محاسبه و فرمول تبلیغات CPM وجود دارد که می توانید استفاده کنید:
CPM = (هزینه کل) / (بازدید کل) 1000 پوند
در تبلیغات نمایش یا تبلیغات بر اساس بازدید ، نمایش یا بازدید از هر بازدید مشتری و کاربر بالقوه صفحه مورد نظر. در برخی از سیستم عامل ها و رسانه ها امکان شمارش تعداد بازدیدها وجود ندارد و بر این اساس 1000 بازدید احتمالی در نظر گرفته می شود.

مزایا و نقاط قوت تبلیغات نمایشگر (CPM)

همانطور که گفتیم ، تبلیغات مبتنی بر نمایش دارای مزایا و نقاط قوتی هستند که باعث می شوند تبلیغ کنندگان تمایل بیشتری برای اجرای کمپین های نمایش خود داشته باشند. قطعاً پرداخت فقط براساس کلیک انجام نخواهد شد و مطمئن باشید که آگهی یا صفحه مورد نظر شما از ارزش بیشتری برخوردار خواهد بود.

در اینجا مهمترین مزایا و نقاط قوت تبلیغات CPM آورده شده است:

افزایش آگاهی از برند: از آنجا که مهمترین هدف در این نوع تبلیغات نمایش تبلیغ و صفحه مورد نظر به مخاطب است ، در نتیجه افزایش آگاهی از برند و نام تجاری را می توان مزیت اصلی تبلیغات CPM دانست. از آنجا که پرداخت به ازای هر بازدید انجام می شود ، در نتیجه ، مشاغل از مشاهده تبلیغات خود اطمینان حاصل می کنند.
احتمال سودآوری و فروش را افزایش دهید: از آنجا که به تبلیغات مبتنی بر صفحه نمایش اطمینان دارید ، تبلیغ شما به مخاطبان شما نشان داده می شود ، بنابراین احتمال دارد که آنها با بررسی جزئیات به مشتری و خریدار تبدیل شوند.
نمایش تبلیغات به مخاطب هدف شما: تبلیغات CPM دقیقاً برای مخاطب هدف شما نمایش داده می شود تا وقتی به تبلیغ شما رسید می تواند به مشتری تبدیل شود.
مقرون به صرفه: تبلیغات کلیکی به طور کلی نوعی تبلیغات است که قیمت مناسبی دارد و می تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد. تبلیغات CPM از این قاعده مستثنی نیست و مطمئن باشید که تعداد نمایش های شما باید حداقل به 1000 بازدید برسد.

معایب تبلیغات نمایشگر (CPM)

تبلیغات نمایشی ما نقاط ضعفی نیز دارد که در برخی مواقع در مقایسه با سایر روش ها نتایج ضعیفی به دنبال دارد. در ادامه ، مهمترین معایب و نقاط ضعف تبلیغات CPM را معرفی خواهیم کرد:
تبلیغات با صفحه هدف مطابقت ندارند: گاهی اوقات تبلیغ کنندگان برای جذب مخاطب بیشتر برای بازدید از تبلیغ یا صفحه ، محتوایی را منتشر می کنند که با محتوای صفحه فرود مطابقت ندارد. این امر باعث می شود تعامل و مشارکت مخاطبان و کاربران کمتر و کمتر شود.
بازده کمتر از حد انتظار: بعضی اوقات بازدهی این نوع تبلیغات کمتر از حد انتظار کسب و کارها است. زیرا ممکن است بازدید کننده از صفحه بازدید کرده باشد اما واکنشی نشان نداده است. تبلیغات CPM قطعاً گزینه مناسبی برای دستیابی به کمپین های فروش یا فروش زودهنگام نیست.
بر تعداد نمایش ها تمرکز کنید: از آنجا که تمرکز اصلی بر تبلیغات CPM یا تبلیغات در هر بازدید است ، نه تنها امکان کلاهبرداری و سودجویی وجود دارد بلکه ممکن است تبلیغ شما به غیر از مخاطبان و مشتریان هدف برسد تا به تعداد مشخص شده برسد. سایر کاربران نیز نمایش داده می شوند.

اهداف مدل تبلیغاتی CPM چیست؟

برای همه کمپین های تبلیغاتی ، اهدافی تعیین شده است که گاهی اوقات به عکس خاصی از مخاطب نیاز نداریم و گاهی باید به آنچه می خواهیم برسیم. تبلیغات CPM برای مواردی استفاده می شود که قطعاً مخاطبان ما کار خاصی را انجام نمی دهند و ما بیشتر به دنبال تبلیغات نمایشی و مارک تجاری هستیم.

با این حال ، برای تبلیغات CPM ، اهداف خاصی وجود دارد که ما در بخش زیر ذکر می کنیم:

برند سازی و آگاهی از برند
نمایش تبلیغات به مخاطبان هدف
افزایش نرخ تبدیل در کمپین های با بازده بالا
مفاهیم رایج در تبلیغات CPM
مفاهیم رایج در تبلیغات CPM

CTR: CTR یا Click Through Rate در واقع میزان کلیک لینک تبلیغات به تعداد کل بازدیدها است. همانطور که گفتیم تعداد بازدیدها بر اساس 1000 بازدید محاسبه می شود ، بنابراین اگر پیوند ما 20 بار کلیک شود ، نرخ کلیک 2٪ است.
eCPM: eCPM در واقع یک اصطلاح مکمل برای تبلیغات نمایشگر است که به آن “هزینه هر بازدید موثر” می گویند. اگر فقط به دنبال تبلیغات برای مخاطبان خود هستید ، eCPM برای شما خیلی مهم نیست. اما اگر به دنبال هزینه هر نفر برای هر کلیک هستید و می خواهید ببینید که بازخورد و اثربخشی چقدر واقعی بوده است ، eCPM به شما کمک می کند. فرمول محاسبه eCPM به شرح زیر است:
eCPM = (CPC × CTR) 10000
RPM: RPM یا درآمد به ازای هر مایل ، میزان درآمد حاصل از هر 1000 بازدید است که نشان می دهد در هر 1000 بازدید ، چقدر برای شما سودآور شده است. تبلیغ کنندگان و تبلیغ کنندگان می توانند از این آمار استفاده کنند. البته این عدد درآمد قطعی نیست و فقط یک برآورد است. RPM با فرمول زیر بدست می آید:
1000. (تعداد بازدید / درآمد بالقوه) = دور در دقیقه

تبلیغات CPM و تبلیغات CPC را مقایسه کنید

تبلیغات CPM و تبلیغات CPC هر دو زیر مجموعه تبلیغات کلیکی هستند اما تفاوت هایی دارند. اگرچه هر دو گزینه برای مارک تجاری و نمایش تبلیغات به مخاطبان هدف مناسب هستند ، اما به طور کلی باید تبلیغات CPM را یک قدم جلوتر از تبلیغات CPC در نظر بگیریم.
در تبلیغات نمایشی ، هزینه هر بازدید پرداخت می شود و در تبلیغات کلیکی ، نمایش تبلیغات ملاک نیست و تنها کلیک روی لینک مبنای محاسبه هزینه است.

درآمد CPM بهتر از CPC و پایدارتر است.
هزینه تبلیغات CPM بیشتر از تبلیغات CPC است.
سودآوری کمپین تبلیغاتی به دلیل افزایش نرخ کلیک در تبلیغات CPC بیشتر است.
هدف گذاری در تبلیغات CPC م moreثرتر است. زیرا هدف کلیک کردن روی پیوند با سهولت بیشتری محقق می شود.

نتیجه
تبلیغات CPM یا هزینه در هر مایل ، معروف به هزینه در هر بار برداشت ، هزینه در هزار ، تبلیغات در صفحه نمایش ، بازدید از تبلیغات و تبلیغات مبتنی بر نمایش ، نوعی تبلیغات مبتنی بر کلیک است که هزینه را بر اساس تبلیغات نمایش داده شده برای مخاطبان محاسبه می کند.
Mile به معنای 1000 است و برای هر 1000 بازدید در نظر گرفته می شود. تبلیغات CPM بیشتر به منظور مارک گذاری و نمایش تبلیغات به مخاطبان مورد استفاده قرار می گیرد و دارای مزایا و معایبی است. یکی از مهمترین مزایای تبلیغات نمایشگر این است که هزینه بر اساس تعداد بازدید از بازدیدکنندگان محاسبه می شود که به کسب و کارها کمک می کند تا با خیال راحت تری هزینه تبلیغات را پرداخت کنند.
البته راهی برای تقلب در این راه وجود دارد ، زیرا فقط نمایش تبلیغات است که اهمیت دارد. در حالی که دریافت بازخورد ملاک نیست و گاهی ممکن است محتوای تبلیغات با محتوای صفحه اصلی متفاوت باشد.