تبلیغات CPM یا تبلیغات مبتنی بر نمایش چیست؟

تبلیغات CPM نوعی تبلیغات کلیکی است که کاربردهای زیادی دارد و به عنوان تبلیغات نمایشی نیز شناخته می شود. در واقع تعداد برنامه ها در این نوع تبلیغات بسیار مهم است. به همین دلیل ، آنها از معادل تبلیغات نمایشی برای تبلیغات CPM نیز استفاده می کنند. امروز می خواهیم در مورد تبلیغات CPM یا تبلیغات مبتنی بر برنامه بیشتر صحبت کنیم و ببینیم تفاوت آنها با سایر تبلیغات کلیک مانند CPC چیست.
همانطور که در دنیای بازاریابی دیجیتال ابزار رایگان خوبی برای بازاریابی ، تبلیغات ، جذب مخاطب و جذب مشتری وجود دارد ، ابزارهای پولی نیز وجود دارد که با پرداخت هزینه ای روند تبلیغات شما را تسریع می کند. بعضی اوقات هزینه این ابزارها و سیستم عامل های تبلیغاتی زیاد نیست و می توانید بازده خوبی از آنها بگیرید.
تبلیغات کلیک نوعی تبلیغ است که می توانید از طریق کلیک یا نمایش از طریق پرداخت مشاهده دریافت کنید. یکی از انواع تبلیغات کلیکی تبلیغات CPM یا Cost Per Mile است که امروز در مورد این روش ، مزایا ، معایب آن بیشتر صحبت خواهیم کرد و آن را با تبلیغات CPC یا Cost Per Click مقایسه خواهیم کرد.

تبلیغات CPM یا تبلیغات نمایشی چیست؟

تبلیغات CPM یا هزینه در هر مایل نوعی تبلیغ کلیک است که می توانید براساس هزینه پرداختی دریافت کنید. در این روش تبلیغات آنلاین که به آن تبلیغات نمایشی یا تبلیغات نمایشی نیز گفته می شود ، باید برای بازدیدهای خاصی که براساس هر 1000 بازدید محاسبه می شود هزینه مشخصی را پرداخت کنید.
کلمه Mile در واقع به معنای 1000 است ، و Cost per Mile به معنی پرداخت 1000 بازدید است. در تبلیغات کلیک ، به محض کلیک بر روی پیوند مورد نظر ، هزینه آن کلیک از هزینه شما کاهش می یابد ، اما در تبلیغات CPM ، وقتی کاربر تبلیغ مورد نظر را مشاهده می کند ، هزینه کم می شود.

تبلیغات cpm

تبلیغات نمونه چه نوع تبلیغاتی است؟

تبلیغات CPM یکی از متداول ترین روش های قیمت گذاری تبلیغات آنلاین است. تبلیغ کنندگان اغلب موفقیت کمپین های CPM را براساس CTR یا نرخ کلیک اندازه گیری می کنند. این میزان کلیک ، درصد افراد است که با توجه به رابطه بین تعداد کلیک و تعداد بازدید از بنر ، تعیین می شود.
در واقع این نوع تبلیغات براساس بازدید و پرداخت براساس بازدید انجام می شود. در نتیجه ، بسیاری از تبلیغ کنندگان و مشاغل بیشتر به تبلیغات CPM علاقه مند هستند.

نحوه محاسبه و فرمول تبلیغات CPM

در آخر ، باید بتوان CPM یا هزینه هر صفحه را محاسبه کرد تا مشتری نحوه مصرف هزینه را بفهمد. یک فرمول بسیار ساده برای محاسبه و فرمول تبلیغات CPM وجود دارد که می توانید استفاده کنید:
CPM = (هزینه کل) / (بازدید کل) 1000 پوند
در تبلیغات نمایش داده شده یا تبلیغات براساس بازدید ، بازدید یا بازدید از هر بازدید مشتری و کاربر بالقوه صفحه مورد نظر. در برخی از سیستم عامل ها و رسانه ها امکان شمارش تعداد بازدیدها وجود ندارد و بر این اساس 1000 بازدید احتمالی در نظر گرفته می شود.

مزایا و نقاط قوت تبلیغات نمایشگر (CPM)

همانطور که گفتیم ، تبلیغات مبتنی بر نمایشگر دارای مزایا و نقاط قوتی هستند که باعث می شود تبلیغ کنندگان تمایل بیشتری برای اجرای تبلیغات نمایشی خود داشته باشند. پرداخت قطعاً فقط با کلیک انجام نخواهد شد و مطمئن باشید که آگهی یا صفحه مورد نظر شما از ارزش بیشتری برخوردار خواهد بود.

اینها مهمترین مزایا و نقاط قوت تبلیغات CPM هستند:

افزایش آگاهی از برند: از آنجا که مهمترین هدف در این نوع تبلیغات نمایش تبلیغ و صفحه مورد نظر به مخاطب است ، در نتیجه ، افزایش آگاهی از برند و نام تجاری را می توان مزیت اصلی تبلیغات دانست. CPM از آنجا که پرداخت به ازای هر بازدید انجام می شود ، شرکت ها از مشاهده تبلیغات خود اطمینان حاصل می کنند.
شانس سودآوری و فروش خود را افزایش دهید: از آنجا که به تبلیغات مبتنی بر صفحه نمایش اعتماد می کنید ، تبلیغ شما به مخاطبان شما نشان داده می شود ، بنابراین آنها با بررسی جزئیات احتمالاً مشتری و خریدار می شوند.
نمایش تبلیغات به مخاطبان هدف خود – تبلیغات CPM دقیقاً به مخاطبان شما نشان داده می شود که وقتی روی تبلیغ شما قرار می گیرند می توانند مشتری شوند.
مقرون به صرفه – تبلیغات کلیکی به طور کلی نوعی تبلیغات است که قیمت مناسبی دارد و می تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد. تبلیغات CPM نیز از این قاعده مستثنی نیست و مطمئن باشید که تعداد نمایش های شما باید حداقل به 1000 بازدید برسد.

معایب تبلیغات نمایشگر (CPM)

تبلیغات نمایشی ما نقاط ضعفی نیز دارد که در برخی مواقع در مقایسه با سایر روش ها نتایج ضعیفی به دنبال دارد. در مرحله بعدی ، ما مهمترین معایب و ضعف های تبلیغات CPM را ارائه خواهیم داد:
تبلیغات با صفحه فرود مطابقت ندارند – تبلیغ کنندگان گاهی اوقات محتوایی را ارائه می دهند که با محتوای صفحه فرود مطابقت ندارد تا مخاطبان بیشتری را به بازدید از تبلیغ یا صفحه سوق دهند. این امر باعث می شود تعامل و مشارکت مخاطبان و کاربران کمتر و کمتر شود.
بازده پایین تر از حد انتظار: بعضی اوقات بازده حاصل از این نوع تبلیغات کمتر از انتظار شرکت است. زیرا ممکن است بازدید کننده از صفحه بازدید کرده باشد اما واکنشی نشان نداده است. تبلیغات CPM قطعاً گزینه خوبی برای رسیدن به فروش یا کمپین های فروش زودهنگام نیست.
بر تعداد نمایش ها تمرکز کنید: از آنجا که تمرکز اصلی تبلیغات CPM یا تبلیغات در هر بازدید است ، نه تنها امکان کلاهبرداری و سودآوری وجود دارد ، بلکه ممکن است تبلیغ شما به افراد دیگر غیر از مخاطبان هدف و افراد دیگر برسد. مشتریان برای رسیدن به تعداد مشخص شده سایر کاربران نیز نمایش داده می شوند.

اهداف مدل تبلیغاتی CPM چیست؟

اهدافی برای همه کمپین های تبلیغاتی تعیین شده است که بعضی اوقات به عکس خاصی از مخاطب احتیاج نداریم و گاهی نیز باید به خواسته خود برسیم. تبلیغات CPM برای مواردی استفاده می شود که قطعاً مخاطبان ما کار خاصی انجام نمی دهند و ما به دنبال تبلیغات و مارک های نمایشی بیشتری هستیم.
با این حال ، برای تبلیغات CPM ، اهداف خاصی وجود دارد که در بخش بعدی ذکر می کنیم:

برند سازی و آگاهی از برند
نمایش تبلیغات به مخاطبان هدف
افزایش نرخ تبدیل در کمپین های با عملکرد بالا.
مفاهیم رایج در تبلیغات CPM
مفاهیم رایج در تبلیغات CPM

CTR: CTR یا نرخ کلیک در واقع نرخ کلیک لینک تبلیغ به تعداد کل بازدیدها است. همانطور که گفتیم تعداد بازدیدها بر اساس 1000 بازدید محاسبه می شود ، بنابراین اگر پیوند ما 20 بار کلیک شود ، نرخ کلیک 2٪ است.
eCPM: eCPM در واقع یک اصطلاح همراه برای تبلیغات نمایشگر است که “هزینه هر بازدید موثر” نامیده می شود. اگر فقط به دنبال تبلیغات برای مخاطبان خود هستید ، eCPM برای شما خیلی مهم نیست. اما اگر به دنبال هزینه هر نفر برای هر کلیک هستید و می خواهید ببینید که بازخورد چقدر واقعی بوده و چقدر موثر است ، eCPM به شما کمک می کند. فرمول محاسبه eCPM به شرح زیر است:
eCPM = (CPC × CTR) 10000
RPM: RPM یا درآمد در هر مایل ، میزان درآمد حاصل از هر 1000 بازدید است که نشان می دهد به ازای هر 1000 بازدید ، برای شما سودآوری داشته است. تبلیغ کنندگان و تبلیغ کنندگان می توانند از این آمار استفاده کنند. البته این عدد درآمد نهایی نیست و فقط یک برآورد است. RPM با فرمول زیر بدست می آید:
1000. (تعداد بازدید / درآمد بالقوه) = دور در دقیقه

تبلیغات CPM و تبلیغات CPC را مقایسه کنید

تفاوت CPM و CPC

تبلیغات CPM و تبلیغات CPC زیر مجموعه تبلیغات هدف هستند ، اما تفاوت هایی با هم دارند. اگرچه هر دو گزینه برای مارک تجاری و ارائه خدمات به مخاطبان هدف شما مناسب هستند ، اما به طور کلی ، ما باید تبلیغات CPM را یک قدم جلوتر از تبلیغات CPC در نظر بگیریم.
در تبلیغات نمایشی ، هزینه هر بازدید پرداخت می شود و در تبلیغات کلیک ، نمایش تبلیغات ملاک نیست و فقط کلیک روی لینک مبنای محاسبه هزینه است.

درآمد CPM بهتر از CPC و پایدارتر است.
هزینه تبلیغات CPM بیشتر از تبلیغات CPC است.
به دلیل افزایش نرخ کلیک در تبلیغات CPC ، سودآوری کمپین تبلیغاتی بیشتر است.
هدف گذاری در تبلیغات CPC بیشترین تأثیر را دارد. زیرا هدف کلیک کردن بر روی لینک به راحتی محقق می شود.

نتیجه
تبلیغات CPM یا هزینه در هر مایل ، که به عنوان هزینه های هر نمایش ، هزینه هزار ، تبلیغات نمایشی ، بازدید از تبلیغات و تبلیغات مبتنی بر نمایش شناخته می شود ، نوعی تبلیغات مبتنی بر کلیک است که هزینه را بر اساس تبلیغات محاسبه می کند. به مخاطبان نمایش داده می شود.
Mile به معنای 1000 است و برای هر 1000 بازدید در نظر گرفته می شود. تبلیغات CPM در درجه اول به منظور مارک گذاری و نمایش تبلیغات به مخاطبان مورد استفاده قرار می گیرد و دارای مزایا و معایبی است. یکی از مهمترین مزایای تبلیغات نمایشگر این است که هزینه بر اساس تعداد بازدید از بازدیدکنندگان محاسبه می شود که به شرکتها کمک می کند تا با خیال راحت تری هزینه تبلیغات را پرداخت کنند.
البته راهی برای تقلب از این طریق وجود دارد ، زیرا فقط نمایش تبلیغات است که اهمیت دارد. در حالی که دریافت بازخورد ملاک نیست و گاهی ممکن است محتوای تبلیغات با محتوای صفحه اصلی متفاوت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید