در این مقاله با بهینه سازی سایت و سئو آشنا خواهید شد. همچنین با اصول SEO و باورهای غلط در این زمینه آشنا خواهید شد. اگر وب سایت شما وردپرس باشد ، دو مقاله SEO به شما کمک زیادی می کنند: مقاله آموزش SEO WordPress و اصول محتوای SEO مطلوب.

بهینه سازی سایت را تعیین کنید

بهینه سازی وب سایت فرآیند ایجاد پیشرفت برای دستیابی به سایتی است که اهداف تجاری شما را به بهترین وجهی برآورده می کند. این اهداف بسته به نوع شغلی که در آن کار می کنید متفاوت خواهد بود. با این حال ، در پایان ، هدف اصلی همه سایت ها این است که بازدیدکنندگان انجام برخی کارها را آسان کنند.

هدف از بهینه سازی وب سایت برای گیاه دیدن کاتالوگ محصولاتی است که بعداً با آنها تماس خواهند گرفت. هدف فروشگاه آنلاین تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار است ، هدف رسانه های آنلاین خواندن مطالب بیشتر و ماندگاری بیشتر برنامه در سایت ، هدف تشویق بازدیدکنندگان سایت است.

بهینه سازی سایت همچنین می تواند بر بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو تأثیر بگذارد. با این حال ، به طور کلی ، هدف بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو این است که کاربر از طریق جستجوی انجام شده درگیر شود و هدف از بهینه سازی سایت انجام کامل و صحیح فعالیت های کاربر درگیر در سایت است.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) معیاری است برای اینکه موتورهای جستجو چگونه می توانند وب سایت ها را هنگام جستجوی کاربران با کلمات کلیدی خاص بهتر کنند.

همه موتورهای جستجو اصطلاحاتی را توسعه داده اند که هر ساله به روز می شوند و به هر وب سایتی که برای شرایط مطلوب طراحی شده و توسط کاربران سایت در نتایج جستجو به سطح طبیعی ارتقا یابد ، رتبه بهتری می دهند. برای دیدن الگوریتم نمره Google می توانید از راهنمای Google استفاده کنید.

باید بر کدام موتور جستجو تمرکز کنیم؟

موتورهای جستجوی مختلفی با الگوریتم ها و تاریخ های مختلف وجود دارد ، اما همانطور که می دانید ، گوگل رهبر صنعت است. با این وجود رقبای بزرگی مانند مایکروسافت و یاهو در این بازار وجود دارند.

شکل زیر سهم بازار موتورهای جستجو دیگر مانند ing ، Yahoo ، AOL ، ASK ، aidu را نشان می دهد. با این وجود می توان گفت که سهم گوگل در کشور ما بیشتر از این اعداد خواهد بود ، بنابراین بهترین گزینه این است که وقت و هزینه خود را صرف بهینه سازی سایت خود کنیم ، اما بدین ترتیب سایت شما نسبتاً برای سایر موتورهای جستجو بهینه شده است. این به این دلیل است که بسیاری از الگوریتم ها و فاکتورهای بهینه سازی موتور مشابه هستند.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند

همانطور که می دانید موتورهای جستجو سعی می کنند به شما کمک کنند تا به میلیاردها محتوای منتشر شده در اینترنت دسترسی پیدا کنید ، اما چگونه می توانید به آن محتوا دسترسی پیدا کنید؟

آنها ربات های خودکاری هستند که تمام صفحات را اسکن کرده و محتوای آنها را بررسی می کنند.

ربات های جستجوی گوگل شاخص نامیده می شوند و نتایج جستجوی آنها باید ذخیره شود. بنابراین هنگام جستجو ، برای انعکاس نتایج به کمتر از یک ثانیه زمان نیاز دارید ، زیرا اگر می خواستید میلیاردها صفحه را هنگام جستجو جستجو کنید ، حداقل باید چند دقیقه صبر کنیم.

بازاریابی موتور جستجو (SEM) چیست

بازاریابی موتور جستجو چادری است با دو مفهوم:

1. سئو
۲. Google AdWords

این بدان معنی است که داشتن یک استراتژی SEO خوب برای بازاریابی موتور جستجوگر SEM و نتایج تبلیغات در موتورهای جستجو به معنای قابل مشاهده بودن نتایج در ابتدا است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Google Ads ، آموزش Google Ads را بررسی کنید.

چرا شما باید یک تمرین بهینه سازی سایت را ببینید چرا سئو مورد نیاز است
1. یک سایت سئو خوب باعث ایجاد اعتماد و اطمینان می شود.

سایتی که در واژه های کلیدی مرتبط با جستجوی خود برای کاربران رده بالاتر ظاهر شود ، ناخودآگاه در قلب کاربر احساس اعتماد ایجاد می کند و در صورت عدم تایید خلاف آن ، سایت معتبری در نظر گرفته می شود.

۲. سئو خوب همچنین به معنای تجربه کاربری خوب است.

هنگامی که می خواهید سایت سئو سایت خود را بهبود ببخشید ، باید با و یا بدون تمایل به بهبود تجربه سایت خود کار کنید.

3. سئو سایت نسبتاً ارزان است.

شما می توانید انواع تاکتیک های بازاریابی دیجیتال را بخوانید ، بازاریابی دیجیتال چیست؟ بهینه سازی وب سایت از همه موتورهای جستجوی تاکتیکی مهمترین است زیرا بسیار ارزان تر از سایر تاکتیک ها است.

4- اگر در صفحه اول Google نیستید ، به نظر نمی رسد که باشید.

آمار نشان می دهد 3 نتیجه برتر Google (به استثنای AdWords) بیش از 61٪ است و فقط 10٪ روی صفحه دوم کلیک می کند ، این بدان معنی است که اگر در صفحه اول Google نیستید (در حالت ایده آل 3 نتیجه اول) ، باید سعی کنید .

آیا من باید خودم روی SEO کار کنم یا اینکه باید یک متخصص SEO استخدام کنم؟

با تحقیق در الگوریتم های جستجوی گوگل یا جستجوی آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت ، بسیاری از افراد متوجه می شوند که سئو موضوعی بسیار پیچیده است ، بنابراین ارزش آن را دارند که آن را به یک آژانس جستجوگرها برون سپاری کنند. اگر یک آژانس سئوکار حرفه ای بسیار حرفه ای یا فریلنسر خوبی باشد ، می تواند مزایایی مانند کار تخصصی تر و سرعت بیشتر را برای شما به همراه داشته باشد ، اما این برون سپاری می تواند هزینه های دیگری داشته باشد که بسیار بیشتر از امکانات است.

1. برون سپاری SEO مشابه برون سپاری خدمات به مشتریان است.

سئو نه تنها در مورد موقعیت شما در Google است ، بلکه همچنین می داند مشتریان ما در سایت ما چگونه رفتار می کنند ، انگیزه آنها برای انجام یک کلیک یا یک عمل چیست و بنابراین برون سپاری سئو به معنای از دست دادن تجربه و اطلاعات ارزشمند است. از رفتار و علایق مشتریان ما.

۲. یک آژانس SEO یا فریلنسر بد باعث نابودی شما می شود.

آژانس یا فریلنسری که این موارد را به شما بگوید ، تجارت شما را خراب می کند: سئو تضمین شده ، در صفحه اول گوگل کمتر از یک ماه هستید ، تمام روشهای جستجوگرها – Pigeon ، Panda ، Deep Mind و … که بسیار دشوار است ، رتبه الکسا زیر 1000 تضمین شده و به طور مداوم و … اگر شغل SEO خود را با چنین شعارهایی به چنین آژانس واگذار کنید ، آنها باید از ابزارهای SEO سیاه استفاده کنند که در نهایت Google سایت شما را شناسایی می کند و احتمالاً شما را جریمه می کند.

3. سئو یک فعالیت مداوم است نه یک برنامه موقت.

اساساً امضای قرارداد با آژانس برای مدت زمان مشخص به این معنی است که ما SEO کافی را درک نمی کنیم. سئو بخشی از فعالیت مادام العمر یک شرکت است که به مدت یکی از سال به عنوان یکی از پروژه های این شرکت برون سپاری نمی شود و سپس به سئو نمی پردازد.

در مورد مضرات برون سپاری سئو چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد ، بنابراین بهتر است از مزایای آن چشم پوشی کنید و خودتان این کار را انجام دهید. بهینه سازی موتور جستجو با استفاده از ابزارها و آموزشهای موجود امروز چندان سخت نیست ، اما با چند نکته ساده می توانید رتبه خود را در نتایج Google به طرز چشمگیری بهبود بخشید. امروز می توانید از بسیاری از منابع در زمینه بهینه سازی سایت و سئو اطلاعات کسب کنید ، یا اگر سایت وردپرسی دارید ، افزونه هایی مانند Yoast SEO می توانند با نکاتی ساده برای گرفتن بهترین نتیجه به شما کمک کنند.

SEO چقدر طول می کشد؟

SEO یک روش بازاریابی آنلاین است که با استفاده از آن می توانید تعیین کنید که می خواهید از طریق این کانال مشتری جذب کنید. به عنوان مثال ، ممکن است دریابید که مشتریان شما کمتر در Google راه حلی برای مشکل خود پیدا می کنند.

اگر پاسخ شما مثبت است و می دانید که می توانید مشتریان زیادی را از طرف Google جذب کنید ، بهینه سازی موتور جستجو به یکی از فعالیتهای مادام العمر شما تبدیل خواهد شد. در سازمانهای بزرگتر که بصورت آنلاین فعالیت می کنند ، حتی یک مدیر سئو یا مدیر بازاریابی موتور جستجو به طور جداگانه و حرفه ای استخدام می شوند که همچنین یک تیم سئو برای خود تشکیل می دهد. در شرکت های کوچکتر ، همان مدیر بازاریابی دیجیتال نیز ممکن است مسئول بهینه سازی سایت باشد.

بنابراین پاسخ به این سوال که SEO از این منظر چه مدت طول می کشد یک سوال اشتباه است زیرا این یک پروژه کوتاه مدت نیست که پروژه برای آن تعریف شده است بلکه یکی از اصلی ترین فعالیت های بازاریابی است که می تواند حداقل بسیار پروژه بلند مدت او آن را تشبیه کرد.

اما از زاویه دیگری این سوال درست است. که دیدن نتایج عملکرد در زمینه SEO پس از مدتی اتفاق می افتد و موقعیت سایت ما در Google بهبود می یابد. اگر بخواهیم جواب نسبی بدهیم تا دید خوبی به شما بدهیم ، پاسخ از 3 ماه تا 1 سال است. این بدان معناست که شما حداقل 3 ماه دیگر نتایج بهینه سازی هایی را که امروز شروع می کنید مشاهده خواهید کرد ، به عنوان مثال رتبه الکسا شما بهبود می یابد یا در صفحات Google بیشتر دیده می شوید.

اما پاسخ دقیق تر این است که زمان سئو بستگی دارد. به متغیرهای زیر بستگی دارد:

کلمات کلیدی مرتبط با تجارت شما
منطقی محتوای سایت خود را به کلمات کلیدی پیوند دهید
دامنه قدیمی و وب سایت شما
طراحی فعلی وب سایت شما
میانگین زمان صرف شده در صفحات کاربر در سایت شما
موقعیت جغرافیایی
منطقه کار خود را با کلمات کلیدی مرتبط رقابت کنید
فعالیت های شما در زمینه شبکه های اجتماعی
واکنش شما نسبت به روندهای مختلف جدید
و …

همه اینها می تواند در زمانی که نتایج کار سئو خود را مشاهده می کنید تأثیر بگذارد.

هزینه جستجوگرها چقدر است؟

با توجه به پاسخ به سوال قبلی ، زمان سئو بسیار طولانی است و بخشی از فعالیت های معمول یک کسب و کار است ، بنابراین هزینه آن تعداد مشخصی ندارد. در حالی که سئو می کنید باید هزینه آن را پرداخت کنید. هزینه سئو زمان بر است. وقتی کارمندان شما به طور تمام وقت یا نیمه وقت در شرکت شما می مانند و شما به آنها هزینه پرداخت می کنید. هزینه های بهینه سازی وب سایت اغلب با سایر هزینه هایی که متحمل می شوید ، از جمله تولید محتوا یا بهبود کد سایت و اشکالات ، همپوشانی دارد و هزینه های خالص سئو نیست.

باورهای غلط در مورد سئو و بهینه سازی سایت در ایران

1. SEO ترافیک رایگان است.

اصلا. وقتی می توانید بگویید که ترافیک ارگانیک رایگان از طریق سئو به سایت من سرازیر شده است ، شما زمان و فناوری زیادی را در سئو سرمایه گذاری کرده اید.

۲. با تمرکز بر سئو ، ما از تمام مشتریان بهره خواهیم برد.

بسیاری هستند که فکر می کنند اگر تمام سرمایه گذاری خود را انجام دهند و روی سئو سایت تمرکز کنند ، می توانند همه مشتریان بازار را برای خود جمع کنند و رقبا را شکست دهند. به هیچ وجه ، SEO و SEM فقط یکی از ده ها کانال جذب مشتری هستند و شما هرگز نمی توانید همه مشتریان را از یک کانال جذب کنید و حتی انجام این کار نیز درست نیست.

3. Alexa Alexa به معنای نتیجه SEO است

اگرچه در بسیاری از موارد سایت های دارای SEO و بازدید بسیار خوب نیز از رتبه الکسای خوبی برخوردار هستند ، اما باید بدانید که همیشه اینگونه نیست و تنها ملاک شما برای موفقیت در سئو نباید رتبه الکسا باشد.

4- اصلاً نیازی به سئو نیست ، گوگل همه چیز را می فهمد

متاسفانه نه. اگرچه گوگل روز به روز خود را بهبود می بخشد و الگوریتم های خود را بهبود می بخشد ، شما همچنین باید روی سئو و بهینه سازی سایت خود و ارائه محتوای با کیفیت کار کنید تا Google بتواند بهتر شما را نشان دهد.

5. من فقط می خواهم اولین نتیجه Google در برخی از کلمات کلیدی باشم.

خوب است که یک کلمه کلیدی خاص را امتحان کنید ، اما باید بدانید که این یک خطر بزرگ است ، به خصوص اگر رقابت در آن کلمه کلیدی بسیار گران باشد. زیرا ممکن است x تومان هزینه کنید و در یک کلمه کلیدی رتبه اول را کسب کنید و Y را کلیک کنید ، اما اگر در کلمات کلیدی چند کلمه ای دیگر و کمتر رقابتی سرمایه گذاری کنید با هزینه X / 2 می توانید 10Y را کلیک کنید.

به ترافیکی که در زمینه سئو به سایتی وارد می شود توجه کنید. اگرچه moz.com بیشترین کلیک را روی کلمه کلیدی دریافت می کند ، اما کلیک های بیشتری از کلمات کلیدی طولانی تر ایجاد می شود که قابل توجه است. بنابراین حتماً کلمات کلیدی دیگری را برای جلب توجه بیشتر بازدید کنندگان با سهولت بیشتر در آن قرار دهید.

6. ما یک قرارداد 100٪ تضمین شده SEO داریم.

یک آژانس سئو یا فریلنسر نمی تواند رتبه Google یا Alexa شما را بدون اطلاع کامل از شغل شما تضمین کند. اگر همان قول را بدهید و مثلاً در کمتر از 3 ماه رتبه الکسای شما به طرز چشمگیری بهبود یابد ، حتماً روش های غیرمتعارف و غیرقانونی Google را دنبال کرده است. در این حالت ، یا اخطار مجازات از طرف گوگل دریافت خواهید کرد ، یا حداقل به زودی آن رتبه و موقعیت را از دست خواهید داد و حتی بدتر به موقعیت قبلی باز خواهید گشت.

آموزش بهینه سازی وب سایت و تمرین عملی سئو امروزه یک ضرورت است که مدیران سایت ها و همه کسانی که می خواهند دیده شوند باید برنامه ریزی مناسبی برای آن داشته باشند. در این مقاله سعی کردیم مبانی آموزش بهینه سازی سایت را بیان کنیم و شما را برای شروع مراحل بعدی آماده کنیم.