تفاوت استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا را درک کنید!

ااگر در گذشته اصطلاح بازاریابی محتوا یا تولید محتوا را نشنیده اید ، احتمالاً به این دلیل است که از کار و تعطیلات دور بوده اید. زیرا امروزه هر تجارت آنلاین (و آفلاین) در مورد بازاریابی محتوا صحبت می کند. اما در مورد استراتژی محتوا چطور؟ آیا تا به حال این کلمه را شنیده اید؟ آیا ایده ای دارید که استراتژی محتوا به چه معناست؟ اگر در چند سال گذشته اصطلاح بازاریابی محتوا یا تولید محتوا را نشنیده اید ، احتمالاً به این دلیل است که در محل کار خود نبوده اید و به تعطیلات رفته اید. زیرا امروزه هر تجارت آنلاین (و آفلاین) در مورد بازاریابی محتوا صحبت می کند. اما در مورد استراتژی محتوا چطور؟ آیا تا به حال این کلمه را شنیده اید؟ آیا ایده ای دارید که استراتژی محتوا به چه معناست؟

در دنیای بازاریابی اینترنتی ، اصطلاح بازاریابی محتوا به سرعت به یکی از پرکاربردترین اصطلاحات تبدیل می شود. البته شکی نیست که بازاریابی محتوا برای هر کسب و کار اینترنتی امری بسیار مهم و ضروری است و تمام اقداماتی که یک تجارت آنلاین در این زمینه انجام می دهد موثر خواهد بود. اما اصطلاح استراتژی محتوا به همان اندازه بازاریابی محتوا مهم است ، با این وجود افراد کمی آن را ذکر می کنند.

حال ممکن است از خود بپرسید ، آیا استراتژی محتوا همان بازاریابی محتوا نیست؟ پاسخ سریع به سوال شما این است: نه! استراتژی محتوا عبارتی بسیار فراگیر است و موارد زیادی را شامل می شود. از طرف دیگر ، بازاریابی محتوا فقط بر یک قسمت از استراتژی محتوای آن تمرکز دارد.

درک تفاوت بین بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا و همچنین نحوه کار این دو با هم ، یکی از اساسی ترین نیازها برای موفقیت در تجارت آنلاین شماست. بنابراین در این مقاله می خواهیم تفاوت این دو اصطلاح را جستجو کنیم و در عین حال رابطه بین آنها را توضیح دهیم.

استراتژی محتوا چیست؟

با جستجوی ساده وب سایت ویکی پدیا ، تعریف ساده ای از استراتژی محتوا ارائه می شود: “برنامه ریزی ، توسعه و مدیریت محتوا – چه به صورت مکتوب و چه در رسانه های دیگر.” به عبارت دیگر می توان گفت که استفاده صحیح از مطالب در بخشها و ابعاد مختلف یک تجارت را استراتژی محتوا می نامند.

استراتژی محتوا به فرآیند تولید ، ذخیره و توزیع محتوا طبق برنامه های سازمان یافته ، با حول یک مخاطب از پیش تعریف شده اشاره دارد. موفقیت این فرآیند باید در کل چرخه زندگی محتوا ، بر اساس شاخص های عددی واضح اندازه گیری شود. استراتژی محتوای شما باید هویت محتوا را از نظر ساختار و سبک تعریف کند و چارچوب های محتوا را برای تمام بخشهای شرکت تعیین کند.

برای درک مفهوم استراتژی محتوا ، فرض کنیم که می خواهیم خانه ای بسازیم. برای ساخت خانه ابتدا به یک نقشه احتیاج داریم. نقشه های ساختمانی برنامه های مفصلی هستند که قبل از شروع کار ساخت و ساز ، همه ابعاد و زوایای ساخت خانه را به ما نشان می دهند. این نقشه ها ابعاد دقیق ، محل لوله کشی و سیم کشی و حتی محل دقیق نور در اتاقها ، درها و پنجره ها را به ما نشان می دهد.

می توان گفت استراتژی محتوا در واقع معادل همان برنامه ها و برنامه ها در زمینه تولید محتوای یک کسب و کار است و نشان می دهد که چگونه باید از محتوا برای دستیابی به اهداف تجاری استفاده کرد

استراتژی محتوا شامل چه مواردی است؟

یک استراتژی خوب و دقیق محتوایی به تمام س questionsالات مربوط به استفاده از محتوا پاسخ می دهد. سالاتی مانند:

چرا باید محتوای فعلی منتشر شود؟
با انتشار این مطالب به کجا می رویم؟
چه زمانی باید این محتوا به مخاطب نشان داده شود؟
مشتری های ما چه کسانی هستند؟
چه واکنش هایی از این محتوا انتظار داریم؟
بعد از انتشار این محتوا چه کاری باید انجام دهیم؟

هنگامی که پاسخ برخی از این سالات را دریافت کردید ، وقت آن است که به س questionsالات مهمتری پاسخ دهید:

مخاطبان شما به چه نوع محتوایی نیاز دارند یا چه نوع محتوایی از شما انتظار دارند؟
چه کسی محتوای شما را ایجاد و منتشر می کند؟
هر چند وقت یک بار محتوای جدید تولید می شود؟
بازخورد مخاطبان درباره محتوای شما چیست؟

س developingالات ذکر شده در این مقاله مهم است که هنگام تدوین استراتژی محتوا مورد توجه قرار گیرند. این فرایند نیاز به زمان ، تحقیق ، تفکر و برنامه ریزی دقیق دارد. با ایجاد یک استراتژی محتوای دقیق و عالی ، می دانید که چگونه از محتوا برای دستیابی به اهداف تجاری خود استفاده کنید.

به دنبال افزایش چند برابر فروش هستید؟

ما با تبلیغات Google و کمترین هزینه به شما کمک می کنیم تا در رأس Google قرار بگیرید.
برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

همچنین مهم است که استراتژی محتوای خود را در فواصل منظم به روز کنید. درست است که تغییر نکردن استراتژی محتوای شما باعث صرفه جویی در وقت می شود ، اما در دراز مدت تجارت شما را به خطر می اندازد. زیرا نیازها و خواسته های مخاطبان شما دائماً در حال تغییر است. بنابراین ، ما پیشنهاد می کنیم که هر ساله استراتژی محتوای خود را تغییر دهید و حتی در صورت لزوم مطالب خود را به روز کنید.

بازاریابی محتوا چیست؟

در انتهای دیگر معادله ، بازاریابی محتوا است. بازاریابی محتوا راهی است برای جذب مشتری و فروش محصولات با ایجاد محتوای ارزشمند ، مفهومی و مرتبط. می توان گفت که بازاریابی محتوا در واقع ترکیبی از تکنیک های فروش محصول و بازاریابی سنتی است.

بازاریابی محتوا باید به گونه ای باشد که مخاطب متوجه نشود که شما سعی دارید محصولات خود را به آنها بفروشید و فکر می کند این محتوا را فقط برای بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی آنها تهیه کرده اید. در بازاریابی محتوا مخاطبانی را که می خواهید برای آنها محتوای خود را منتشر کنید مشخص می کنید و با جذب محتوای مناسب (محتوایی که فکر می کنید بر رفتار آنها تأثیر می گذارد) ، آنها را به سمت تجارت خود جذب می کنید.

بازاریابی محتوا معمولاً به صورت ارسال وبلاگ ، اخبار تحلیلی ، مقالات آموزشی ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی ، فیلم ، اینفوگرافی ، مطالعات موردی ، روابط عمومی ، جلسات حضوری با مشتریان ، سئو و موارد دیگر انجام می شود. بازاریابی محتوا باید به گونه ای باشد که مشتریان موجود را حفظ کرده و مشتریان جدیدی به دست آورد.

(اگر می خواهید بازاریابی محتوا را به طور کامل یاد بگیرید ، در مجموعه آموزش بازاریابی محتوا ، صفر تا صد از این نوع بازاریابی در 9 جلسه رایگان ارائه می شود.)

تفاوت استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا چیست؟

حال به س fundamentalال اساسی ، تفاوت بین بازاریابی و استراتژی محتوا چیست؟ بازاریابی محتوا پیوست استراتژی کلی محتوای شماست و فقط بر ایجاد ، اندازه گیری و انتشار محتوای جذاب و مفید برای مخاطبان تمرکز دارد. در حقیقت ، بازاریابی محتوا دقیقاً “دلایل و دلایل” خرید / مشارکت مشتریان شما را هدف قرار می دهد.

اما بازاریابی محتوا تنها زمانی می تواند به اوج خود برسد که شما یک استراتژی محتوای قوی برای آن ایجاد کنید. به عبارت دیگر ، استراتژی محتوا مربوط به “نحوه” استفاده از محتوا است و به شما می گوید “کجا” از “چه” استفاده کنید.

برگردیم به مثال طراحی نقشه ساختمان. مطمئناً می دانید که بدون پایه و اساس نمی توانید سقف یا دیواری برای ساختمان بسازید. این قانون در مورد بازاریابی محتوا نیز اعمال می شود. بازاریابی محتوا وقتی نتیجه می گیرد که یک استراتژی محتوای خوب ایجاد شود. این بنیاد به شما کمک می کند مارک تجاری ، پیام رسانی و تقریباً تمام زوایای بازاریابی محتوا را متناسب با اهداف شرکت خود تنظیم کنید.

تفاوت بازاریابی محتوا و تبلیغات چیست؟

دو تفاوت عمده بین بازاریابی محتوا و تبلیغات وجود دارد. اولین تفاوت این است که در بازاریابی محتوا ، محتوا در رسانه های شما که وبلاگ شما ، شبکه های اجتماعی و غیره هستند منتشر می شود. اما اگر این محتوا در رسانه خریداری شده منتشر شود ، به آن تبلیغ می گویند.

تفاوت دوم این است که بازاریابی محتوا یک استراتژی برای بازاریابی داخلی و استراتژی جذاب است ، نه بازاریابی خارجی و استراتژی تهاجمی! بازاریابی محتوا خواننده را اذیت نمی کند. برای او نیز مفید است و به س questionsالات او پاسخ می دهد. بنابراین با بازاریابی محتوا ، نه تنها راحتی کاربران خود را بر هم نخواهید زد ، بلکه مشتریان واقعی خود را نیز پیدا خواهید کرد.

هزینه بازاریابی محتوا در مقایسه با هزینه تبلیغات

بازاریابی محتوا در مقایسه با تبلیغات بسیار وقت گیر و گران است. با این حال ، در طولانی مدت عملکرد بهتری دارد.

زمانی بود که تبلیغات می توانست ، هرچند برای مدت کوتاهی ، مقیاس رقابت را به نفع یک شرکت کاهش دهد. اما امروز که مردم در معرض هجوم تبلیغات گسترده رسانه های مختلف قرار دارند ، موفقیت یک تجارت به بازاریابی محتوا بستگی دارد. امروزه از تبلیغات فقط برای جلب مشتری کوتاه مدت و گاهی فقط برای همگام شدن با رقبا استفاده می شود. چرا؟ از دید مخاطب موضوع را مشاهده کنید. آنها دوست ندارند تبلیغات بی ربط نشان داده شود و دیگر بازخورد خیلی مثبتی درباره این تبلیغات آزار دهنده ندارند. این بدان معناست که هزینه تبلیغات موفق نیز در مقایسه با گذشته افزایش یافته است. بنابراین در طولانی مدت ، هزینه بازاریابی محتوا به مراتب کمتر از هزینه تبلیغات خواهد بود.

با توجه به این نکته ، باید حرف اول خود را کمی تغییر دهیم: بازاریابی محتوا در مقایسه با تبلیغات بسیار وقت گیر است. اما بازدهی بهتری نیز دارد.

اجازه ندهید تنبلی مانع پیشرفت شما شود!

متأسفانه ، این قابل عبور است – اما مگر اینکه شما یک تکنسین باشید که می داند چه کار می کند. شکی نیست که بازاریابی محتوا از این طریق می تواند موفقیت پراکنده ای برای شما به همراه داشته باشد. اما با این رویکرد ، شما نمی توانید به تمام پتانسیل تجارت خود برسید. کار در بازاریابی محتوا بدون استراتژی محتوا مانند حرکت بدون هدف است. سرانجام به جایی نخواهید رسید.

تردیدی ندارم که افزودن پست وبلاگ می تواند برای هرکسی وسوسه انگیز باشد. زیرا به ما این احساس را می دهد که مفید هستیم. از این گذشته ، ما محتوای جدیدی به اینترنت اضافه کرده ایم. اما لطفاً محتوا را فقط به دلیل تولید آن ایجاد نکنید. همیشه محتوایی تولید کنید که هدف داشته باشد. محتوایی که بر اساس اهداف شرکت شما و تمام زوایای آن محاسبه شده باشد. و همانطور که گفتیم ، با ایجاد یک استراتژی محتوای خوب می توان به این مهم دست یافت. با ایجاد یک استراتژی محتوا ، می توانید سود کسب و کار خود را به حداکثر برسانید.

نتیجه

همانطور که گفتیم ، یک استراتژی محکم و یکپارچه برای محتوا (همراه با بازاریابی با ارزش محتوا) می تواند نقشی اساسی در رشد تجارت شما داشته باشد. بنابراین بهتر است قبل از اجرای بازاریابی محتوا مطمئن شوید که استراتژی محتوای شما کاملاً پایه است.

همین امروز برنامه ریزی و تدوین استراتژی محتوا را برای خود شروع کنید. نتیجه محتوای هدفمند و نتایج قابل اندازه گیری خواهد بود. تردیدی ندارم که شما از استراتژی محتوا که توسط نتایج بازاریابی محتوای شما پشتیبانی می شود شگفت زده خواهید شد.

تفاوت استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا را درک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید