کدام دوره ی آموزش بازاریابی برای ما مناسب است؟

اگر شما مدیر بازاریابی یک برند معروف هستید یا تازه کار خود را شروع کرده اید یا به بازاریابی و بازاریابی دیجیتال علاقه دارید و می خواهید وارد این حوزه شوید یا دانشجوی عالی بازاریابی هستید و به دنبال آموزش بازاریابی و حفظ آن هستید آخرین دانش ، این مقاله می تواند راهنمایی شما در انتخاب یک دوره بازاریابی باشد!

مهمترین سوالی که ممکن است هر یک از شما بپرسد این است که ، کجا باید برای آموزش بازار مراجعه کنیم؟ آیا می توانید به دوره های آموزشی بازاریابی که امروز توسط اشخاص حقیقی و حقوقی ارائه می شود اعتماد کنید؟ این دوره ها چقدر کاربردی هستند؟

آیا نمی توانید تمام مطالب ارائه شده در دوره های آموزشی بازاریابی را از طریق وب سایت های مختلف یا کتاب های بازاریابی مختلف یاد بگیرید؟ بنابراین ، اگر هنوز به دنبال بهترین راه برای یادگیری بازاریابی هستید ، فرصت مطالعه بیشتر را از دست ندهید.

چه کسی از آموزش بازاریابی سود می برد؟

ابتدا باید به طور واضح به این سوال پاسخ داد: چه کسی واقعاً به آموزش بازاریابی و فروش نیاز دارد؟ توصیه می شود برای پرسنل زیر آموزش بازاریابی انجام دهید:

کارشناسان و مدیران بازاریابی

بازاریابی علمی است که با گذشت هر روز تغییر می کند ، بنابراین حتی اگر سالها تجربه در این زمینه داشته باشید و کارهای اداری زیادی در این زمینه انجام داده باشید ، این کافی نیست. شما باید بتوانید دانش خود را در این زمینه به روز نگه دارید و با روش های جدید بازاریابی ، به ویژه بازاریابی شبکه ای ، آشنا شوید و به رشد و توسعه برند خود کمک کنید.

مدیران و صاحبان بنگاههای اقتصادی متوسط ​​و بزرگ

تقریباً هر شرکتی برای بقا در بازار به دانش بازاریابی و کاربرد آن نیاز دارد. در واقع ، برای شرکت شما ، بازاریابی بیشتر شبیه یک ماده غذایی مغذی است و می تواند حضور دائمی آن در بازار را تضمین کند ، نه اینکه مشکلات شما را بلافاصله حل کند.

فارغ التحصیل بازاریابی

دنیای واقعی بازاریابی از حد بازاریابی P و C اساتید دانشگاه خارج است!

هدف از شرکت در دوره های آموزشی بازاریابی و فروش چیست؟

همانطور که قبلاً اشاره شد ، آموزش بازاریابی برای این گروهها مفید است ، اما سطح و روشهای آموزش بازاریابی برای هر یک از این گروهها متفاوت است. فارغ التحصیلان بازاریابی دیگر نیازی به یادگیری اصول بازاریابی ندارند از طرف دیگر ، یک مدیر بازرگانی با یک واحد بازاریابی مستقل می تواند دانش عمومی بازاریابی را برآورده کند و بیشتر وقت خود را صرف یادگیری نحوه انجام فعالیت ها کند. بازاریابی توزیعی یا نحوه اندازه گیری اثربخشی فعالیتهای بازاریابی. بنابراین ، ابتدا اهداف خود را برای شرکت در دوره های آموزشی بازاریابی مشخص کنید و سپس نیازهای خود را درک کنید.

کجا می توان آموزش بازاریابی و فروش را یاد گرفت؟

گزینه های زیادی برای آموزش بازاریابی وجود دارد که برخی از آنها بیشتر در زمینه های خاصی از علم مانند آموزش بازاریابی دیجیتال متمرکز هستند. از آنجا که هدف شما یادگیری بازاریابی است ، موارد زیر توصیه می شود:

کتاب ، وبلاگ و خبرنامه بازاریابی

اگر درک کلی از اصول بازاریابی داشته باشید ، این منابع کمک زیادی به رشد و به دست آوردن آخرین اطلاعات می کنند.

البته ، لطفاً توجه داشته باشید که وقتی صحبت از وبلاگ ها می شود ، منظور ما محتوای تولید شده توسط تولیدکنندگان محتوای مستقل و بدون هیچ زمینه بازاریابی نیست. محتوای “آموزش بازاریابی و فروش” که توسط آژانس های بازاریابی با زمینه علمی و اداری ارائه می شود ، انتخاب خوبی برای یادگیری دوره های بازاریابی است.

بسیاری از آژانس های معروف بازاریابی مطالب اطلاعاتی مفیدی درباره استراتژی های بازاریابی اینترنتی و بازاریابی و نحوه استفاده از آنها به روشی مدون و برنامه ریزی شده منتشر کرده اند.

دوره های آموزشی بازاریابی

اگر در بخش بازاریابی هستید ، دوره های آموزشی بازاریابی بهترین انتخاب برای توسعه دانش بازاریابی و ترویج انتخاب بهترین بستر تبلیغاتی برای نام تجاری شما یا اندازه گیری شاخص های اصلی عملکرد فعالیت های در حال انجام بازاریابی است.

مطمئناً باید در استفاده از دوره هایی با پیشینه علمی و سوابق عملی محتاط باشید. دوره های بازاریابی را برای اساتید دانشگاهی که با دنیای بازاریابی آشنا نیستند پیدا نکنید و فریب مدیران صفحه محبوب اینستاگرام را نخورید.

تحصیل در یک رشته مرتبط با دانشگاه

انتخاب این گزینه به عوامل زیادی بستگی دارد ، از جمله موقعیت شغلی فعلی ، میزان انگیزه و حتی دانشگاهی که قصد حضور در آن را دارید. ما نمی گوییم که برای تحصیل در بازاریابی نباید به دانشگاه بروید ، اما باید بدانید که مدرک دانشگاهی لازمه موفقیت در یک مدیر بازاریابی موفق نیست. اگر هنوز به دانشگاه نرفته اید و می خواهید رشته ای را انتخاب کنید ، بازاریابی ممکن است انتخاب خوبی باشد ، اما اگر می خواهید شغل خود را تغییر دهید و کار خود را شروع کنید ، دریافت مدرک دانشگاهی در آن رشته بهترین راه حل برای شما نیست.

از طرف دیگر ، نباید انتظار داشت که دانشگاه ها در مورد کلیه مباحث مهم بازاریابی و فروش ، آموزش بازاریابی ارائه دهند.

برای دانشجویان این رشته ، شاید مهمترین مزیت این باشد که وقت کافی برای عملی کردن آنچه در تئوری دانشگاه آموخته اند داشته باشند.

البته باید توجه داشت که یادگیری فقط توسط دوره های بازاریابی یا رشته های دانشگاهی (مانند MA) یا کتب درسی فاقد اعتبار است و آموزش بازاریابی و فروش تنها در صورتی ارزشمند است که بتواند در دنیای واقعی پیاده سازی و اجرا شود.

در واقع می توان گفت که علاوه بر آموزش بازاریابی ، افرادی که وارد محیط کار می شوند و با مفاهیم موجود در این زمینه آشنا هستند و از آنها در عمل استفاده می کنند عملکرد بسیار بهتری نسبت به سایر فارغ التحصیلان خواهند داشت.

یکی از اصلی ترین مشکلات دوره های آموزشی بازاریابی این است که افرادی با سطح دانش مختلف در این کنفرانس شرکت می کنند و مثال هایی را ارائه می دهند که مربوط به صنعت ما نیست. وقتی در این دوره ها در ذهن افراد خاصی می نشینیم ، آنها اغلب شکایت دارند که مدرس از اصطلاحات حرفه ای استفاده می کند ، یا اغلب می گویند ، خوب ، مثال نحوه فروش شکلات هیچ ارتباطی با زمینه فعالیت من در صنعت 2 ندارد!

از کجا شروع به یادگیری بازاریابی می کنیم؟

برای پاسخ به این س ،ال ، شما ممکن است “دوره های بازاریابی” یا “آموزش بازاریابی” را در گوگل یا اینستاگرام جستجو کرده باشید و با بسیاری از دوره های بازاریابی آنلاین یا آفلاین یا تبلیغات برای وبلاگ ها و وب سایت های آموزش بازاریابی روبرو شده باشید.

گزینه های زیادی در این زمینه وجود دارد ، اما کدام یک برای آموزش بازاریابی و فروش مناسب است؟

اولین قدم در یادگیری بازاریابی چیست؟ بیایید با سوالاتی شروع کنیم که در اولین قدم یادگیری بازاریابی نباید انجام شود:

شما نباید بدون هدف خاصی شروع به خواندن بسیاری از کتاب های بازاریابی یا پست های وبلاگ کنید.
برای شرکت در کنفرانس ها یا دوره های بازاریابی آنلاین و آفلاین نباید هزینه زیادی (بعضی اوقات 10 میلیون تومان برای یک دوره 6 ساعته!) هزینه کنید.
برای دریافت مدرک دانشگاهی در بازاریابی حتی نیازی به شرکت در آزمون ورودی ندارید.

البته هر یک از روش های فوق زمان و مکان خاص خود را دارد ممکن است روزی به آنها نیاز داشته باشید اما اولین قدم برای یادگیری بازاریابی و توسعه در این زمینه نیستند. بنابراین اولین قدم چیست؟

ابتدا مهارت های اساسی بازاریابی را بیاموزید! نکاتی وجود دارد که می تواند به شما در بهبود بازاریابی شما کمک کند ، و آنها جالب هستند ، شما می توانید بدون رفتن به دانشگاه یاد بگیرید! (حتی ممکن است نتوانید آنها را در دانشگاه بخوانید).

ابتدا وبلاگ های آژانس های بازاریابی معروف مانند roadcast Marketing را بخوانید و در صورت نیاز به “درک آخرین دانش در زمینه بازاریابی اداری” ، لطفا با آنها تماس بگیرید. یادگیری تکنیک های بازاریابی و اجرای واقعی آنها در دنیای واقعی به پیشرفت شما در زمینه بازاریابی کمک می کند.

بازاریابی بی خون با کمک جدیدترین متدهای آموزشی علاوه بر آموزش بازاریابی با توجه به صنعت و مقوله مورد نظر شما ، به توسعه تجارت شما در این زمینه نیز کمک می کند. این روش آموزش بازاریابی همچنین مربوط به اجرای فعالیتهای بازاریابی برند است و منجر به نهادینه شدن دانش بازاریابی در سازمان خواهد شد.

در این روش آموزشی ، علاوه بر آموزش ، مدیریت و اجرا ، پروژه های واقعی بازاریابی با توجه به نیازهای سازمان و نیازهای شما ، مانند تهیه و تهیه برنامه ها یا رویه های بازاریابی یا برنامه های بازاریابی محتوایی ، فرموله می شوند.

به این ترتیب ، سازمان علاوه بر آشنایی اعضای سازمان با مفاهیم بازاریابی و توجه دقیق به روند اجرای پروژه های واقعی ، به اهداف بازاریابی خود نیز نزدیکتر است!

تصور کنید که به دنبال تجارت برجسته تری در تجارت آنلاین هستید. ممکن است برای رسیدن به این هدف در برخی سمینارهای یک روزه بازاریابی دیجیتال یا دوره های چند ماهه شرکت کرده باشید ، اما وقتی می خواهید این آموزش ها را در تجارت خود پیاده کنید ، متوجه می شوید که واقعیت های بازاریابی دیجیتال در سراسر جهان غیر واقعی است بله ، این فقط برخی از مهارت هایی را که در این دوره آموخته اید ، فراهم می کند ، حتی بدون اینکه بدانید از کجا شروع کنید!

آژانس های بازاریابی می توانند با ارائه راه حل های عملی در طول فرآیند آموزش ، شما را برای دستیابی به اهداف خود یعنی عملکرد بهتر فعالیت های بازاریابی مرتبط با برند راهنمایی کنند ، بلکه کل فرایند پروژه را به روشی عملی راهنمایی می کنند تا سازمان بتواند پروژه بعدی را پیاده سازی کند. ، برای خودکفایی و بهره مندی از استعدادهای کاملاً آموزش دیده در بازاریابی و بازاریابی دیجیتال ، بنابراین نیازی به شرکت در دوره های آموزشی “نظری و خالص” بازاریابی در این زمینه نیست. به طور خلاصه ، این شکل از آموزش یک پیکان و دو نماد است!

به یاد داشته باشید ، تسلط بر مهارت های بازاریابی بدون هیچ تلاشی دشوار است. بنابراین ، در راه یادگیری بازاریابی بی تاب باشید و تسلیم نشوید! قبل از گذراندن دوره آموزش بازاریابی ، اهداف خود را تعیین کنید و سپس مهارت های لازم برای دستیابی به این اهداف را بیاموزید.

“بازاریابی بدون خون” با هدف ارائه راه حل های عملی در زمینه آموزش بازاریابی ، انتقال دانش بازاریابی اجرایی به شما فراهم می کند تا زمینه یادگیری بازاریابی ، دستیابی به اهداف بازاریابی تعیین شده در تجارت و توسعه شما را فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید