برند یا برچسب زدن یک محصول ممکن است ساده به نظر برسد ، اما در عمل اینطور نیست. همه ما در زندگی روزمره خود اسامی را انتخاب می کنیم و تنها چیزی که برای ما مهم است این است که این انتخاب فقط برای فرزندان ما نیست و می تواند برای حیوان باشد ، نه فقط فنجان و حتی معنی. ترکیبات غذایی مختلف!

با این اوصاف ، “مارک برند” یا یک محصول جدید نباید کار ترسناکی به نظر برسد ، درست است؟ متأسفانه ، تجربه نشان داده است که تعداد معدودی از برند موفق به نام گذاری برندA و برند شده اند و با رعایت اصول نام برند توانسته اند نام مناسب برند را انتخاب کنند.

به عنوان یکی از مهمترین کنوانسیونهای برند ، به یاد داشته باشید که یک نام خوب برای برند و محصول باید استراتژی اصلی شرکت را به خاطر بسپارد و از آن محافظت کند. این نیز باید توسط کل سازمان پذیرفته شود و در این زمان بسیاری از نامهای داخلی قبل از شروع کار مسدود می شوند. به طور خلاصه ، شما می توانید اعضای تیم و شرکا را در مورد روش های نامگذاری برند متقاعد کنید و از انتخاب نام تجاری خود محافظت کنید.

انتخاب نام تجاری برند یا نامیدن آن برند یک هنر است ، اما نحوه نامگذاری برخی از نام های برند بدون برنامه استراتژیک را توضیح نمی دهیم. بدون رعایت اصول نامگذاری برند ، هرکسی می تواند نامی را سریع و رایگان انتخاب کند ، که البته منجر به جنگی تمام عیار بین سهامداران مدافع منافع شخصی خود برای “دادن نام برند” می شود.

 

این بدان معنی نیست که پروژه انتخاب نام برند شما باید به کارشناسان برند ارسال شود و فرایند نامگذاری برند باید به خارج از کشور سپرده شود. اگر در حال یادگیری نحوه انتخاب نام برند و نام برند هستید ، می توانید اسامی معرفی شده برای آخرین انتخابات را به راحتی به هیئت مدیره یا هیئت مدیره سهامداران ارائه دهید و به راحتی از نام های معرفی شده خود بر اساس نام برندA استفاده کنید.

روند نامگذاری نام تجاری با کارگاه نامگذاری خوبی آغاز می شود که در این مقاله به جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت. در این کارگاه ، با کمک افراد دیگر ، ایده های خلاقانه زیادی برای نامگذاری برند بدست خواهید آورد.

اگر در این مرحله به دنبال ایده های بیشتر برای یافتن نام برند هستید ، پیشنهاد می کنیم مقاله “7 نکته برای انتخاب نام برند جالب و متفاوت” را مطالعه کنید.

هنگامی که لیستی از گزینه های نام برند را تهیه کردید ، باید به سایر مراحل نامگذاری برند بروید که در مقاله “راهنمای انتخاب نام برند (انتخاب مارک) از صفر تا صد” ذکر شده است.

سرانجام ، با مطالعه راهنمای انتخاب مشاغل برند ، می توانید مراحل نامگذاری برند را مرحله به مرحله عملی کنید.

در اولین قدم ، تیم بازاریابی شما می تواند یک کارگاه آموزشی نامگذاری برند را برگزار کند:

همراهی و هماهنگی کارمندان شرکت یا اعضای تیم در انتخاب مارک برند.
بتوانید از نتایج کارگاه در مراحل اصلی عنوان برند استفاده کنید.

اگر با قوانین نامگذاری برند آشنا هستید ، این کارگاه به شما کمک می کند گزینه های مختلف نامگذاری برند را پیدا کنید. اگر با قوانین و اصول نامگذاری نام برند آشنایی ندارید ، توصیه می کنیم پس از مطالعه مقاله خود بسته مرجع انتخاب کسب و کار برند را مطالعه کنید تا بتوانید نامی عالی متناسب با استراتژی خود ایجاد کنید. برند ها را انتخاب کنید.

در اینجا ده شاخص اصلی برای پیشرفت کارگاه نامگذاری برند آورده شده است.

تمام اعضای تیم نامگذاری برند را دور هم جمع کنید

خود را محدود به دعوت از اعضای تیم بازاریابی نکنید. جذب افراد از گوشه های مختلف سازمان به کارگاه انتخاب برند کار بسیار خوبی است. هدف از این کارگاه جمع آوری هرچه بیشتر اطلاعات و ایده های خلاقانه است. به همین دلیل داشتن دیدگاه های جدید در کارگاه نامگذاری برند بسیار مهم است. علاوه بر این ، یک رویکرد واحد برای انتخاب نام تجاری باعث آشتی و سازگاری با پذیرش نام پیشنهادی در آینده می شود.

شروع با نام برند

پس از توضیح چرایی برگزاری این سمینار ، مجموعه ای از نام ها را بگویید. این اسامی می تواند شامل اسامی فعلی و مشهور ، اسامی تاریخی و اسامی بی نظیری باشد که افراد برای برخی از اتفاقات در ذهن خود پنهان کرده اند. ایده های مختلف برای انتخاب یک نام دقیق و متفاوت برند را بیاموزید ، و سپس با کوهی از ایده های مختلف برای نام برند مواجه خواهید شد. به طور خلاصه ، آرام باشید و ایده های جدید را ببینید.

مشارکت رایگان

با استفاده از روش های مشارکت رایگان ، در مورد محصولات و برند متفاوت فکر کنید. مشارکت رایگان یکی از راههای نامگذاری برند است که به س questionsالاتی از جمله پاسخ می دهد:

اگر محصول یا شرکت شما حیوان است ، چه نوع حیوانی می تواند باشد؟ اگر اسلحه بود چی؟ چه قدرت ابرقهرمانی داشت؟ برند سلیقه ، موقعیت جغرافیایی ، شی ، رنگ ، روبان و غیره چه اتفاقی می افتد اسکریپت های بی شماری وجود دارد که می تواند جلوه جدیدی به محصول یا برند شما بدهد. به عنوان مثال ، برند در زمینه محصولات غذایی ، برند در زمینه کتاب های کودکان ، انتشارات Alsu در زمینه کتاب های کودکان و برند در زمینه تولید بازی از این روش استفاده می کنند.

این ممکن است احمقانه به نظر برسد ، اما همانطور که این روش نامگذاری نشان می دهد ، نام گذاری فعالیت های برند و برند Ying یک روند خلاقانه و با اصول واضح است ، مانند رفتن به دندانپزشک و گرفتن نسخه نیست.

نوشتن را تمرین کنید

حروفی را که دوست دارید انتخاب کنید و از دیگران بخواهید حروف مختلف را اضافه کنند تا نام مناسب را بدست آورند. هدف این است که با ترکیب این حروف ، یک نام زیبا با حروف مورد نظر خود پیدا کنید. می توانید این روش نامگذاری را با حرف “تایر” شروع کرده و در ابتدای ، وسط یا انتهای حروف دیگر قرار دهید. این روش نامگذاری برند نام های جالبی برای ساخت برند به شما می دهد. به عنوان مثال ، وقتی برند نام “Jabama” را انتخاب می کند ، بسته به نوع فعالیت برند سعی می شود از کلمه کلیدی “AA” استفاده کند. یا در مثالی دیگر ، برند “Nartiti” (به معنای گل انار) با تأکید بر استفاده از کلمه “انار” به دلیل باغ انار در این ساختمان بوم گردی به این نام خلاقانه دست یافت.

برای یافتن هنری ترین و پرفروش ترین عناوین ورزش کنید

در روش نامگذاری برند دیگر ، با الهام از کار فیلمسازان یا نویسندگان ، باید بتوانید کل داستان محصول خود را با نام جالب و محبوب روایت کنید. این کار را برای ترغیب شنوندگان خود به تماشای یک اثر خارق العاده یا ملاقات با یک کتاب جالب انجام دهید. محصول و برند خود را تصور کنید – یک فیلم یا یک کتاب ، پس پوستر این فیلم یا جلد این کتاب چه بود؟

نام برند را با کمک فرهنگ لغت تمرین می کند

برای محصول یا هدف شرکت ، صفحاتی را از دیکشنری ها یا دیکشنری ها که موقعیت منحصر به فردی در فروش یا برندA شخصیت برندA دارند ، کپی کنید. سپس از افراد بخواهید با ترکیب کلمات در جداول کپی و تخیل ، نام های پیچیده و بداهه ای ایجاد کنند.

از تکنیک برند “Game Rule” استفاده کنید.

از افراد حاضر در کارگاه بخواهید که برای شما یک کنفرانس خبری غیر واقعی یا برند برگزار کنند. یا می توانید یک تیم دو نفره بسازید ، بنابراین یک نفر میهمان برنامه تلویزیونی و دیگری مجری برنامه است. سپس از آنها بخواهید تا در مورد مزایای یک محصول یا برند و تغییراتی که در زندگی مردم ایجاد کرده صحبت کنند.

برند را بچشید ، لمس کنید و بو کنید

اگر از محصولی نام می برید که شرکت کنندگان در کارگاه می توانند در طول یک جلسه از آن استفاده کنند ، تمام تلاش خود را بکنید تا آن را در کارگاه نگه دارید و افراد را به تعامل با محصول بکشاند. یکی از اصول نامگذاری برند مطابقت با نام برند با احساسی است که در مخاطب ایجاد می کند! به عنوان مثال ، برند Kifan که در زمینه سرگرمی و بازی های رومیزی فعالیت می کند ، از کلمات “Kif” و “Fun” برای توصیف روحیه محصولات خود استفاده کرد.

به سرعت “نام” را انتخاب کنید.

حتی بهترین جلسات نامگذاری برند نیز گاهی گیر می کند. اگر در جلسه انتخاب نام تجاری خسته شده اید ، همه چیز را بردارید و توپ را بیاورید. توپ را به زمین بیندازید و هر کسی که توپ را گرفت باید قبل از پرتاب توپ به شخص دیگر ، خیلی سریع این نام را بگوید. بعضی اوقات بهترین اسامی از بین نام هایی انتخاب می شوند که ناخودآگاه هستند و به سرعت به خاطر سپرده می شوند.

از نام های انتخاب شده هر شخص یک لیست کوتاه تهیه کنید

از همه افراد جمع شده در پایان جلسه بخواهید که 5 نام برتر خود را روی کاغذ بنویسند. انجام این کار به صورت جداگانه مهم است تا افراد بر نظرات یکدیگر یا نظرات گروهی تأثیر نگذارند. اگر نام حداقل دو یا سه نفر محدود باشد ، این می تواند نشانه خوبی باشد. در یک جدول جداگانه بنویسید تا همه بتوانند اسامی انتخاب شده را ببینند.

در پایان یک کارگاه نامگذاری خوب نمی توانید پاسخی پیدا کنید و نام مناسب را انتخاب کنید. در واقع ، در نتیجه کارگاه آموزشی ، شما به مجموعه ای از کلمات عجیب ، خنده دار و سرگرم کننده رسیده اید ، اما همکاران شما با این نام تشویق می شوند و جدی هستند. سرانجام ، برگزاری سمینار نامگذاری برند فقط یک مرحله در انتخاب نام برند است و پس از این مرحله ، پیشنهاد می کنیم راهنمای انتخاب نام برند را برای دنبال کردن سایر مراحل انتخاب برندA بخوانید. بیشتر بدانید.

تاکنون ما سعی کرده ایم تا نمای کلی از نحوه تشکیل کارگاه نامگذاری برند و آشنایی با تکنیک ها و تکنیک های عمومی نامگذاری برند را به شما ارائه دهیم. اکنون ، پس از انجام سمینار انتخاب نام برند و استفاده از نظرات سایر اعضای تیم در نامگذاری برند ، نوبت آن است که نام برند مناسب را با جزئیات و بر اساس استراتژی نامگذاری انتخاب کنید.