روانشناسی رنگها در بازاریابی و برند سازی.

از آنجا که روانشناسی رنگ ها با قانع کننده است
درگیر شدن با دیگران یکی از مهمترین و بحث برانگیزترین جنبه های بازاریابی است.
روانشناسی رنگ در بازاریابی و مارک تجاری به طور کلی در اینفوگرافی ، طراحی
آرم ، هویت برند و آگهی های تبلیغاتی مهم هستند.

تحقیقات نشان داده است که حداکثر 90 درصد از تصمیم گیری ها انجام می شود
مشتریان صرفاً براساس رنگ خرید می کنند. در اینجا اهمیت روانشناسی است
رنگ در مارک تجاری و بازاریابی مشخص شده است.

اهمیت رنگ در نام تجاری

اگر قصد شماره گیری یا علامت گذاری دارید
یا حتی می خواهید یک آرم برای شرکت خود ایجاد کنید ، اولین کاری که طراح شما باید انجام دهد
دادن یا شاید خواستن نظر شما انتخاب رنگ است. چرا این همه رنگ انتخاب کنید
مهم است؟

هر رنگ پیامی را به مخاطب منتقل می کند

هر رنگ پیامی متفاوت به بیننده ارسال می کند.
بنابراین با دانستن روانشناسی رنگها می توانیم رنگی را برای برند خود انتخاب کنیم.
پیام ما را به مخاطب برسانید.

هنگام انتخاب رنگ ، هویت مارک خود را انتخاب می کنیم

از طرف دیگر همان
چگونه شخصیت خود را با انتخاب رنگ لباس یا رنگ لوازم جانبی به دیگران نشان می دهیم ،
با انتخاب رنگ برند خود ، هویت برند خود را نیز ایجاد می کنیم. هویت برند نقش مهمی در ایفا می کند
مارک داره ابتدا باید مارک خود را شناسایی کنید و سپس ادامه دهید
یک مارک بسازید. یک مارک زیبا و جذاب باید بر اساس روانشناسی رنگها باشد.
یکی را متناسب با هویت خود انتخاب کنید ، همچنین یک مارک شاد و سرزنده دارای رنگی منحصر به فرد است
شما مال خود را خواهید داشت

رنگ مناسب به برند ما اعتبار می بخشد

هنگام انتخاب رنگ مناسب برند برای نام تجاری خود
اعتبار بده به عبارت دیگر ، اگرچه در بخش بعدی پیام های هر رنگ به طور جداگانه است
ما بررسی خواهیم کرد شما باید بدانید که هنگام بحث در مورد نام تجاری و هدایت مشتری چه چیزی مهم است
آنچه شما را به خود جلب می کند این است که رنگ مارک با آنچه می فروشید مطابقت دارد.

ما از لحاظ رنگی خود را از رقبا متمایز می کنیم

حتی اگر فقط قصد راه اندازی یک برند را دارید
شما قبلاً دارید ، بهتر است با انتخاب یک رنگ منحصر به فرد ، بین خود و رقبا تفاوت ایجاد کنید.
انجام دادن!

رنگ مارک را انتخاب کنید

بسته به زمینه کاری شما ، مخاطبان هدف ،
رنگ محصولات یا خدماتی را که ارائه می دهید و اهداف و شعارهای برند خود را انتخاب کنید
اطمینان حاصل کنید که نه تنها پیام مورد نظر خود را برای مخاطبان خود ، بلکه مخاطبان هدف خود را نیز دریافت می کنید
همچنین جذاب است و از طرف دیگر با محصولات یا خدمات شما ارتباط دارد.

آنچه در زیر می بینید رنگ ها هستند
بیشترین استفاده در مارک ها:

روانشناسی رنگ سفید

دقیقاً سفید
بر خلاف رنگ سیاه که تمام نور را جذب می کند و همه رنگ ها را در خود دارد ، رنگ سفید روشن است.
بازتاب و بی رنگ! برای این
عقل همیشه نماد پاکی و برائت بوده است.

از نظر مراقبت های پزشکی و بهداشتی ، نشانه پاکیزگی است.
و باید عقیم شود. این ویژگی در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی مثبت است ، اما در
فضاهای دیگر برعکس هستند.
رنگ سفید با ازدواج و عروسی همراه است.
همچنین به دلیل مارک هایی مانند اپل
کارهای انجام شده به یک رنگ مدرن تبدیل شده است تا سبکی براق و روشن را نشان دهد.
از آنجا که سفید کوچکترین رنگ است ، بیشترین رنگ است
به طور کلی درصدی از فضا اختصاص داده می شود.
سفید رنگ فضاهای خالی است.
این رنگ نمادی از طراوت و تازگی است و از طرف دیگر ، جدید است
نشانگر بودن و تربیت نشدن است.
استفاده بیش از حد از سفید می تواند منجر به سرماخوردگی شود ،
پوچی و انزوا را به خاطر بسپارید.

پیامدهای عاطفی دیگر هدف (پیامدها)
مثبت) عبارتند از:

تمیز کردن
شفافیت
خلوص
سادگی
به تازگی
کمال

پیامدهای عاطفی دیگر هدف (پیامدها)
منفی) عبارتند از:

عقیم شود
سرد
دوستانه نباش
انزوا و تنهایی
غیبت
روانشناسی سیاه پوست

سیاه در بین همه رنگ ها جذاب ترین رنگ است.
دارد. این واقعیت به تنهایی بسیاری از مفاهیم روانشناختی رنگ را شکل داده است.

رنگ سیاه نماد قدرت است.
سیاه رنگ مانع است: انرژی را جذب می کند و شخصیت را پنهان می کند.
رنگ سیاه در غیاب نور ظاهر می شود و بنابراین یک نشانه شوم است.
سیاه رنگی است که هرگز از مد نمی افتد.
اگر رنگ سیاه در کنار رنگ سفید قرار گیرد ، نشانه جدی بودن ، پیچیدگی و سنگینی آن است.

پیامدهای عاطفی دیگر Negro (عواقب
مثبت) عبارتند از:

پیچیدگی
امنیت
قدرت
اعتبار
ظرافت
استحکام – قدرت

پیامدهای عاطفی دیگر Negro (عواقب
منفی) عبارتند از:

ظلم
سرد
سنگینی
شیطانی
عزا
تهدید و تهدید
روانشناسی رنگ قرمز

رنگ قرمز در برندینگ

اثرات روانشناختی رنگ قرمز بر روی افراد.
آنها بسیار جسورانه و بی شمار هستند. بنابراین ، باید با احتیاط و احتیاط برای اهداف برند استفاده شود.
مورد استفاده قرار گیرد.

قرمز الگوی تفکر تحلیلی را کاهش می دهد.
سرعت واکنش افزایش می یابد.
اشتها را زیاد کنید.
قرمز رنگ شور و عشق است.
طول قرمز بیشترین طول موج را دارد و بنابراین به نظر می رسد نزدیکتر از حد واقعی باشد.

پیامدهای عاطفی دیگر رنگ قرمز (عواقب
مثبت) عبارتند از:

قدرت
شور
انرژی
بی باکی
هیجانی

پیامدهای عاطفی دیگر رنگ قرمز (عواقب
منفی) عبارتند از:

عصبانیت
ریسک
هشدار
چالش
درد
روانشناسی رنگ آبی

برخلاف قرمز که یک رنگ فیزیکی است ، آبی است
ذهن را صدا کنید. تحقیقات نشان داده است که کارگران اتاق آبی مثمر ثمر هستند
بیشتر هستند.

طبق تحقیقات روانشناسی ، آبی رایج ترین رنگ است.
او در بین مردم دنیا طرفداران دارد و در میان آنها ، بیشتر طرفداران مرد هستند.

آبی یک رنگ آرامش بخش است.
آبی رنگ شفافیت و ارتباطات است.
رنگ آبی تهدید کننده نیست ، محافظه کارانه و سنتی است.
این نشانه ثبات و اطمینان است.
رنگ آبی اشتها را کاهش می دهد و نشان دهنده مسمومیت یا فساد است. به همین دلیل از ظروف آب در رژیم های غذایی با هدف کاهش وزن استفاده می شود.
رنگ آبی نیز نشانه سردی و اندوه است.

پیامدهای عاطفی دیگر رنگ آبی (پیامدها)
مثبت) عبارتند از:

قابل اعتماد
وفاداری
منطق
صلح
امنیت

پیامدهای عاطفی دیگر رنگ آبی (پیامدها)
منفی) عبارتند از:

سرد
بی احساس
آنورکسی
ظلم
روانشناسی رنگ سبز

رنگ سبز بهترین رنگ برای چشم و چشم است.
اذیت نمی کند. زیرا هنگام برخورد به شبکیه نیازی به هماهنگی ندارید. از
به همین دلیل آرامش بخش است.

همچنین ، چشم ها طیف وسیع تری از سبز را تولید می کنند.
این لباس از رنگ های دیگر بهتر به نظر می رسد و بنابراین در تاریکی ظاهر بهتری دارد.

از طرف دیگر ، زیرا رنگ سبز در وسط قرار دارد
طیف رنگ قرار داده شده ، رنگ متعادل است.

مربوط به طبیعت و باروری است.
احساس امنیت و آرامش ایجاد کنید.
رنگ سبز نمادی از سلامتی و خوشبختی است.
رنگ سبز آرامش بخش است و بنابراین در اتاق های انتظار استفاده می شود.

عواقب عاطفی سبز دیگر (عواقب)
مثبت) عبارتند از:

سلامتی
امید
به تازگی
طبیعت
افزایش دادن
خوشبختی

پیامدهای عاطفی دیگر سبز (پیامدها)
منفی) عبارتند از:

دلزدگی
رکود اقتصادی
حسادت
بی حالی و بی حسی
کمبود انرژی
بیماری (برای کسانی که در بیمارستان جراحی شده اند)
روانشناسی زرد

رنگ زرد کمترین محبوبیت را در بین رنگها دارد.
دیگری دارد. در عوض طرفداران رنگ زرد نسبت به انتخاب خود بسیار حساس هستند. باید مراقب باشی
توجه داشته باشید که اگرچه رنگ زرد رنگ شاد است اما می توان از آن استفاده بیش از حد کرد.
احساساتی مانند عصبانیت ، ترس ، استرس یا ناامیدی را تحریک کنید.

حتی در برخی از مطالعات آزمایش شده ، رنگ زرد
بچه ها را به گریه وا می دارد.

رنگ زرد متابولیسم را افزایش می دهد.
اگر از رنگ زرد در جای مناسب استفاده شود ، باعث افزایش عزت نفس می شود.
از آنجا که طول موج زرد طولانی است ، از سایر رنگها بهتر به نظر می رسد.
محرک و جلب توجه می کند.

پیامدهای عاطفی دیگر رنگ زرد
مثبت) عبارتند از:

مثبت اندیشی
گرما
خوشبختی
خلاقیت
عقل
برون گرایی

پیامدهای عاطفی دیگر رنگ زرد
منفی) عبارتند از:

غیر منطقی بودن
ترس
احتیاط
اضطراب
ناامیدی
روانشناسی قهوه ای

رنگ قهوه ای از ترکیب اصلی رنگ قرمز است.
و رنگ آن زرد می شود و درصد زیادی از آن سیاه است. به
به همین دلیل ، مانند سیاه و سفید ، عمدتا یک رنگ جدی است ، البته با یک رنگ گرم و نرم تر.

رنگ قهوه ای قوی و قابل اعتماد ، رنگ خاک!
قهوه در طبیعت فراوان است.
قهوه معمولاً به چوب یا چرم وابسته است.
این رنگ در مردان بیشتر از زنان محبوب است.
این یک رنگ قهوه ای است که تمام رنگ های دیگر را کاملاً پوشانده است.
با تمام اهداف ، می تواند نشانه ای از غم و اندوه ، گیجی یا حسرت باشد.
در صورت استفاده صحیح ، قهوه ای می تواند رنگ پیچیده ای باشد.

پیامدهای عاطفی دیگر قهوه ای
(پیامدهای مثبت) عبارتند از:

  • جدی باش
    گرما
    زمینی باشید
    قابلیت اطمینان و اعتماد
    حفاظت
    اعتبار

    پیامدهای عاطفی دیگر قهوه ای
    (عواقب منفی) عبارتند از:

    فارغ از شوخ طبعی
    سنگینی
    عدم احساس اغوا و اغوای
    غمگینی
    کثیفی
    محافظه کاری
    روانشناسی رنگ بنفش

    بنفش نه کاملاً قرمز است و نه کاملاً
    رنگ بنفش. بنفش طیف رنگی خاص با پیچیدگی های روانشناختی خاص خود را دارد.

    در واقع ، بنفش رنگ تعادل عاطفی است و
    هماهنگی جسمی اگرچه پیچیده است ، اما برنامه ریزی شده است و
    این مستلزم منطق ، آینده نگری و حیله گری است.

    بنفش با شفقت و مهربانی همراه است.
    این رنگ احساساتی مانند عزت نفس و رضایت را برمی انگیزد.
    بنفش رنگ تغییر است. این رنگ پیشنهاد می کند ایده های قدیمی را کنار بگذارید و ایده های جدید را بپذیرید.
    بنفش مقدار قابل توجهی از برجستگی قرمز را حفظ می کند و می تواند به عنوان یک رنگ چشمگیر یا تخیلی مورد استفاده قرار گیرد (بسته به شرایط).

    پیامدهای عاطفی دیگر رنگ بنفش
    (پیامدهای مثبت) عبارتند از:

    تخیل داشته باشید
    اشتیاق
    تغییر دادن
    خلاقیت
    نوآوری
    تعادل

    پیامدهای عاطفی دیگر رنگ بنفش
    (عواقب منفی) عبارتند از:

    ظالمانه
    مخالفت و عدم انطباق
    بی احتیاطی و گستاخی
    تحریک پذیری
    بی نظمی
    گذرا
    روانشناسی رنگ بنفش

    بنفش در تقاطع دو رنگ زنانه قرمز و رنگی.
    نر آبی است و ترکیبی از طیف های گرم و سرد است ، در حالی که نه گرم است و نه گرم
    سرد! این ترکیب رنگ می تواند آرامش آبی و تحریک پذیری قرمز را خنثی کند ، مگر اینکه
    که یکی از این دو رنگ بیشتر غالب است. بنفش تا آبی کمی سرد و به رنگ بنفش است
    کمی قرمز گرم.

    بنفش یک رنگ سلطنتی است.
    این رنگ به ثروت ، تجمل و اغوا اشاره دارد.
    بنفش یکی از معدود رنگهایی است که در طبیعت وجود دارد و بنابراین خاص و پیچیده است.
    از آنجا که بنفش کوتاه ترین طول موج را دارد ، آخرین رنگی است که ظاهر می شود. به همین دلیل ، با زمان و فضای خالی اطراف آن مرتبط است.
    بنفش همچنین بیانگر معنویت ، خلاقیت و تخیل است.

    پیامدهای احساسی دیگر بنفش (پیامدهای مثبت) عبارتند از:

    عقلانیت
    مجلل باشید
    ثروت
    خلاقیت
    پیچیدگی
    فریب خورده
    معنویت

    پیامدهای عاطفی دیگر بنفشه (عواقب
    منفی) عبارتند از:

    درون گرایی
    زوال و فساد
    سرکوب
    نفرت از خود
    افزایش دادن
    شیک پوش بودن (تغییر ناگهانی خلق و خوی)
    روانشناسی نارنجی

    زیرا نارنجی معمولاً باعث می شود
    ایجاد نشاط ، انگیزه و تحرک در بیننده ، در بسیاری از مارک ها و تیم های ورزشی
    استفاده شده است.

    نارنجی رنگی نشاط آور است.
    این احساس هیجان ، شور و گرما را برمی انگیزد.
    در مناطق شلوغ از نارنجی برای جلب توجه استفاده می شود.
    نارنجی انرژی بخش و شاد است.
    مشتریان اغلب با دیدن نارنجی مقدار آن را به خاطر می آورند.
    نارنجی به بیننده احساس راحتی می دهد. مثل غذا ، گرما و سرپناه.

    پیامدهای عاطفی دیگر نارنجی
    (پیامدهای مثبت) عبارتند از:

    ارزش
    اعتماد به نفس
    گرما
    نوآوری
    دوستی
    انرژی

    پیامدهای عاطفی دیگر نارنجی
    (عواقب منفی) عبارتند از:

    محرومیت
    ناامیدی
    نارس بودن (به همین دلیل در بسیاری از مارک های محصولات کودک استفاده می شود)

روانشناسی رنگ در بازاریابی

یک بازاریاب خوب همیشه از روانشناسی روش ناشی می شود
از بازاریابی استفاده کنید زیرا شما بازاریابان عزیز باید بتوانید ذهن مشتری را حفظ کنید
، علایق ، نیازها ، خواسته ها ، ترجیحات و ترجیحات مشتری را بخوانید ، بدانید و بر اساس آن تنظیم کنید
برای اقدام

قبل از انتخاب رنگ برای مارک و
بازاریابی ، از خود بپرسید که آیا این رنگ برای محصول من مناسب است؟ دلیل مشتری های من
واکنش آنها در برابر این رنگ چگونه خواهد بود؟ پاسخ این سالات را پیش بینی کنید.

همانطور که در بالا ذکر شد ، رنگ ها با آرامش و سکوت پیامی را به بیننده منتقل می کنند.
یا حتی احساسات را برانگیخته کنید. به عنوان مثال ، قرمز باعث واکنش سریع می شود.
پس چرا از این رنگ برای دکمه های خرید سایت خود استفاده نمی کنید؟ به
فروشگاه ها و فروشگاه ها چگونه از رنگ ها استفاده کنیم؟

روانشناسی رنگ در خرید: روندهای رنگی زنان و مردان

شما می توانید روانشناسی رنگ را در اینجا بخرید
تست A /
براساس واکنش مشتری نسبت به هر رنگ ، استفاده و بهترین انتخاب را انجام دهید. البته
باید توجه داشته باشید که قبل از انجام چنین آزمایشاتی ، معیار مناسبی برای اندازه گیری است
میزان موفقیت خود را مشخص کنید.

بسیاری از تحقیقات در مورد روند رنگ.
مردان و زنان باهوش. نتایج آنها نشان می دهد که:

مردان رنگهای پررنگ را ترجیح می دهند ، در حالی که زنان رنگ های ملایم را ترجیح می دهند.
مردان بیشتر رنگ هایی را در سایه های سیاه انتخاب می کنند ، در حالی که زنان بیشتر رنگ هایی را انتخاب می کنند که سفید به آنها اضافه شده است.

فهرست رنگ‌های مورد علاقه زنان درصد علاقه فهرست رنگ‌های مورد علاقه مردان درصد علاقه
آبی ۳۵ آبی ۵۷
بنفش ۲۳ سبز ۱۴
سبز ۱۴ مشکی ۹
قرمز ۹ قرمز ۷
مشکی ۶ نارنجی ۵
نارنجی ۵ طوسی ۳
زرد ۳ قهوه‌ای ۲
قهوه‌ای ۳ سفید ۲
سفید ۱ زرد ۱
طوسی ۱

انتخاب نام رنگ نیز در میزان خرید محصول
تأثیر به سزایی دارد. تحقیقات نشان داده، انتخاب نام‌های فانتزی برای رنگ محصولات
منجر به فروش بیشتر آن‌ها می‌شود. برای مثال اسم رنگ موکا برای مشتریان بسیار جذاب‌تر
از رنگ قهوه‌ای است در حالی که هر دو یک طیف رنگی را نشان می‌دهند.

هر چه نام رنگ‌ها خاص‌تر و عجیب‌تر باشند
بیشتر مورد پسند مشتریان واقع خواهند شد.

مارک های بزرگ و معروف چگونه از رنگ استفاده می کنند؟

زیرا آنچه تاکنون برای شما گفته شد
برای ملموس تر کردن آن ، در زیر رنگ برخی از نمونه های مارک های بزرگ را بررسی خواهیم کرد.
بیایید ببینیم که آنها چگونه از روانشناسی رنگها در بازاریابی استفاده می کنند.

روانشناسی رنگها در برندهای اپل

رنگ های مارک سیب با انواع محصولات جدید.
هر سال تغییر می کرد. آرم سیب گزیده به رنگ های سیاه ، سفید و نقره ای
دیده ام.

این رنگ ها همه خنثی هستند و می توانند باشند
شفافیت و کیفیت را نشان دهید. سیاه و سفید بیانگر سادگی اما پیچیدگی است
محصولات اپل را طراحی کنید.

روانشناسی رنگها در مارک گوگل

Google یکی از موارد استثنایی نادر است که علیه شما کار می کند.
قانون نانوشته استفاده نکردن از رنگهای زیاد در برندسازی همزمان کار می کند
بوده است. طبق این قانون نانوشته ، استفاده از بسیاری از رنگ ها مانع از شناخته شدن برند می شود.
خواهد بود.

در آرم Google بیش از رنگ های اصلی
استفاده شده. با این حال ، زیر رنگ سبز نیز در نامه L. دیده می شود ، طراح آرم گوگل وظیفه خود را انجام می دهد
وی Google را “عدم پیروی از قوانین” تعبیر می کند.

روانشناسی رنگها در مارک کوکاکولا

کوکا کولا به دلیل رنگ قرمز اولیه مشهور است.
کارخانه برگشته است. قرمز در آن زمان یک رنگ تبلیغاتی مدرن بود.

همچنین ، قرمز بودن این تفاوت است.
نوشیدنی های الکلی توجه بسیاری را به خود جلب کردند.

از طرف دیگر ، برخی معتقدند که این یک محصول کوکاکولا است.
هیچ خاصیتی برای بدن ندارد و حتی برای سلامتی مضر است. به همین دلیل این شرکت است
کوکاکولا با استفاده از رنگ قرمز که خاصیت جذابیت ، جذابیت ، وسوسه دارد.
با واکنش سریع و افزایش اشتها سعی در افزایش فروش محصولات خود داشته است.

روانشناسی رنگها در نام تجاری آمازون

رنگ غالب مارک آمازون سیاه است که یکی است
با لحنی زرد به شکل پیکان همراه است.

رنگ سیاه در آرم آمازون در متن.
اهمیت دادن. همچنین متن با یک فونت برجسته مجدداً مورد تأکید قرار می گیرد
تا خوانایی آن افزایش یابد.

خط زرد نیز برای خوشحالی مشتری است و
به طرح نور اضافه کنید.

بسیاری از مارک های ترکیب رنگ سیاه و زرد.
آنها استفاده کرده اند. این ترکیب رنگی توجه مشتری را به خوبی جلب می کند.

نتیجه

علی رغم تمام آنچه گفته شد ، تأثیر آن بر رنگ است
هر شخص وابستگی زیادی به تجربیات شخصی افراد و به نوبه خود به فرهنگ هر جامعه بستگی دارد.
این یک نسخه جهانی برای ترجمه احساسات است و نمی تواند باشد.

بنابراین ، علاوه بر در نظر گرفتن مشکلات
روانشناسی رنگها در بازاریابی باید به جنبه های فرهنگی یا تجربیات مشترک جامعه مرتبط باشد.
به رنگ ها نیز توجه کنید. به عنوان مثال ، رنگ سبز در روانشناسی آرامش بخش است.
اما در یک مارک تجاری می تواند مشکلات زیست محیطی یا در یک مارک تجاری را منعکس کند.
از عنوان نماد پول استفاده کنید.

شما چه مثال‌های دیگری می‌شناسید؟
تجربیات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید تا از نظر کارشناسان ما نیز
باخبر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید