در دنیای امروز ، مصرف کنندگان بیشتر تحقیقات خود را قبل از خرید آنلاین محصولات یا خدمات انجام می دهند. بنابراین روش های بازاریابی شما چگونه با مشتریان امروز سازگار است؟ چقدر از نیازهای واقعی مشتریان خود می دانید؟ آیا با فعالیت های تحقیقات بازاریابی آشنا هستید؟ چه مواردی در سوالات ابزار تحقیق بازار گنجانده شده است؟ آیا با مدل های تحقیق در بازار آشنایی دارید؟

رفتار مشتری امروز تغییر کرده است ، لطفا به موارد زیر توجه داشته باشید:

تا سال 2020 ، 200 میلیون کاربر اینستاگرام هر روز حداقل از یک پایگاه داده کسب و کار بازدید می کنند.
90٪ صاحبان گوشی های هوشمند برای اولین بار از موتور جستجو متناسب با نیازهای خود استفاده می کنند.
96٪ افرادی که در وب سایت ها درباره شرکت ها و مارک ها صحبت می کنند از این نوع پیروی نمی کنند.

به عنوان یک خرده فروش ، چه کاری می توانیم انجام دهیم تا به مشتریان خود کمک کنیم تا به سرعت ما را پیدا کنند؟ پاسخ این است که ما باید به جایی که مشتری هستیم برویم!

ممکن است پیش پا افتاده به نظر برسد ، اما چقدر می دانید که مشتریان شما محصول یا نوع تحقیق خود را در کجا انجام می دهند و عواملی را که بر تصمیم گیری آنها تأثیر می گذارد انجام می دهند؟ به همین دلیل تحقیقات بازار انجام می شود.

در طول چند سال گذشته بحث های زیادی در مورد بازاریابی و نحوه عملکرد آن انجام شده است ، اما آشنایی شما با اصطلاح تحقیقات بازار و مراحل انجام یک تحقیق موفق در بازار چیست؟ چه موقع تحقیقات بازار مناسب است؟ آیا تفاوت تحقیقات بازار و تحقیقات بازار را می دانید؟ آیا می دانید چگونه یک گزارش تحلیل بازار بنویسید؟

این که آیا شما یک بازاریاب هستید یا یک تازه کار ، این مقاله مروری بر نحوه انجام تحقیقات بازار دارد. به ما پیشنهاد دهید بنابراین اگر به این زمینه علاقه مند هستید و به دنبال آموزش تحقیقات بازار یا راهنمای تحقیقات بازار برای تجارت خود هستید ، این مقاله را از دست ندهید.

هدف از تحقیقات بازار چیست؟

ما با استفاده از تحقیقات بازار محصولات مورد نظر را شناسایی کرده و می فهمیم چه کسی به دنبال خدماتی است که ما ارائه می دهیم.

تحقیقات بازار می تواند به بسیاری از سالات از جمله موقعیت فعلی و آینده یک صنعت پاسخ دهد و همچنین رفتار مصرف کنندگان را مانند یک میدان مغناطیسی ببیند. و تحقیق و تجزیه و تحلیل بازار یکی از راه های کمک به شما در شناسایی مشتریان و ارائه ارزشی به آنها است که در حال حاضر هیچ تجارت دیگری ارائه نمی دهد.

تحقیقات بازار انجام شده توسط مشاغلی که اطلاعات مفیدی درباره محصولات خود جمع آوری می کنند ، بر دو نوع است: تحقیق اول و تحقیق دوم.

تحقیق مقدماتی: منظور از تحقیقات مقدماتی ، جمع آوری و تحلیل اولین مجموعه اطلاعات مربوط به بازار و مصرف کنندگان است. شما می توانید از گروه های متمرکز ، تحقیقات آنلاین ، مصاحبه های تلفنی و سایر روش های معمول برای جمع آوری جزئیات بیشتر در مورد چالش های مشتریان و همچنین بررسی تبلیغات شرکت خود استفاده کنید.

هنگام تقسیم بازار و ایجاد شخصیت مشتری اغلب از مدل های تحقیق استفاده می شود.

به عنوان مثال ، در یک روش تحقیق در بازار ، برای اینکه با نحوه ارسال نام خدمات آشنا شوید ، این خدمات را دریافت می کنید و با توجه به دسته بندی های خاص ، در حال انجام عملکرد خدمات هستید.

در این روش ، معروف به Mystery Shopping ، شما یک سری اطلاعات درجه یک بدست می آورید و این تحقیق از اولین تحقیقات است.

نظرسنجی دوم: نظرسنجی دوم شامل تمام داده ها و اسناد عمومی است که برای رسیدن به نتیجه به شما ارائه شده است. این اطلاعات می تواند شامل وضعیت گزارش ، آمار بازار ، مسائل تجاری و اطلاعات فروش موجود در صنعت مورد نظر شما باشد.

مطالعه دوم به طور خاص در تست های مسابقه استفاده می شود.

به عنوان مثال ، تجزیه و تحلیل اطلاعات فروش از چندین خط محصول می تواند به شما در شناسایی روند مشتری کمک کند. شما می توانید محصولی را که بیشترین موفقیت را برای مشتریان داشته است شناسایی کرده و یا با انتظار برای مشتریان آینده ، یک خط تولید جدید ایجاد کنید.

در این روش پیش بینی انتظارات مشتری (مطالعه آینده پژوهی) ، از دو مطالعه استفاده شد.

مشخصات مشتری را شناسایی کنید

قبل از اینکه ببینیم مشتریان شما چگونه تصمیم به خرید می گیرند ، ابتدا باید بدانیم آنها چه کسانی هستند. اینجاست که معنای سوالات مشتری ظاهر می شود.

ویژگی های مشتری ، که بعضاً به آن ویژگی بازاریابی گفته می شود ، نمایشی کلی و تخیلی از مشتریان بالقوه شماست. سوالاتی بپرسید که به شما کمک می کند دامنه محصولات یا خدمات خود را تجسم کنید ، به خوبی با آنها ارتباط برقرار کنید و راه درست را درک کنید.

برخی از فاکتورهای مهمی که در تعریف خصوصیات مشتری باید در نظر گرفت عبارتند از: سن ، جنسیت ، محل زندگی ، وضعیت شغلی ، اندازه خانواده ، وضعیت درآمد ، چالش های اساسی.

پس از ایجاد سوالات و تقسیم مخاطب ، می توانید اطلاعات صحیح را جمع آوری کرده و از راهکارهای مناسب استفاده کنید. ممکن است در نهایت انتظار کسب و کار خود را بیش از یک نفر داشته باشید ، همه چیز بد نیست! فقط باید در مورد کمکی که به دیگران می کنید بیشتر از دیگران تبعیض قائل شوید.

استفاده از مشتری مداری در تحقیقات بازار

پس از شناسایی سوالات ، باید به دنبال نمونه هایی برای نمایش و نمایندگی مشتریان بالقوه خود باشید تا بتوانید ویژگی ها ، چالش ها و روند فروش آنها را بهتر تحلیل کنید. فقط افراد عادی به تازگی خرید کرده اند (یا مطمئناً ترجیح می دهند که خریداری نکنند) و شما می توانید این کار را به روش های مختلف انجام دهید ، از جمله:

از طریق یک گروه متمرکز یا گروه یادگیری مشابه معرفی شده است
مشارکت رای دهندگان را اجرا کنید
با مردم آنها صحبت کنید

حال آیا برای یافتن افراد مناسب برای شرکت در تحقیقات بازار رهنمودهایی وجود دارد؟ بیایید به برخی از نکات اصلی نگاه کنیم:

از کدام مشتری ها باید در بازار تحقیقاتی خود استفاده کنیم؟

با مشخصات خاص سوالات مشتری خود شروع کنید. در حالی که این ویژگی ها برای انواع مختلف متفاوت است ، در اینجا برخی از دستورالعمل ها در مورد دیدگاه های مختلف وجود دارد:

برای هر سوال حداقل از 10 شرکت کننده استفاده کنید. ما توصیه می کنیم روی یک نفر تمرکز کنید ، اما اگر احساس می کنید به چندین نفر نیاز دارید ، حتماً از پایگاه های مختلف برای نمایندگی اعضای گروه استفاده کنید.
افرادی را انتخاب کنید که با شما سفر کرده اند. به عنوان مثال ، شما می توانید از مشتریانی استفاده کنید که فرم نظرسنجی شما را در شش ماه گذشته یا حداکثر یک سال پر کرده اند (اگر فروش طولانی باشد یا بازار طاقچه ای داشته باشد) سوالات شما با جزئیات بالغ می شوند ، بنابراین تجربه پاسخ دهندگان باید به اندازه کافی جدید باشد تا بتوانم به شما کمک کنم.
از ترکیبی از شرکت کنندگان استفاده کنید. شما باید از افرادی که محصولات شما را فروخته اند ، کسانی که محصولات رقابتی را فروخته اند و تعداد انتخاب شده برای فروش هیچ محصولی در تحقیقات خود استفاده کنید. در حالی که یافتن و دعوت از مشتریان آسانترین راه است ، اما استفاده از منابع دیگر دید بهتر و متعادل تری به شما می دهد. سهم بازار می تواند به شما کمک کند مشتریان و رقبا را شناسایی کنید.
چگونه این مشتریان را در بازار تحقیقاتی خود اعمال کنیم؟

شرکت های تحقیق در بازار هنگام انجام تحقیقات و مطالعات بینندگان دسترسی به پنل های اطلاعاتی را فراهم می کنند. مشکل اکثر بازارها که به تنهایی کار می کنند ، یافتن چنین روش هایی نیست که چیز بدی نیست.

در حقیقت ، انتخاب های شما معمولاً زمانی بهتر است که شرکت کنندگان خاصی را برای تحقیقات اصلی خود انتخاب کنید.

در اینجا یک روش ساده برای یافتن شرکت کنندگان در تحقیق وجود دارد:

1) لیستی از مشتریانی که به تازگی از شما خرید کرده اند تهیه کنید. همانطور که قبلاً گفتیم ، اینها راحت ترین مشتریانی هستند که می توانید در تحقیقات خود داشته باشید.

اگر از سیستم CRM استفاده می کنید ، می توانید گزارش معامله ای را دریافت کنید که طی 6 ماه گذشته بسته شده و مطابق با مشخصات سفارشی شما پاک شده است. در غیر این صورت ، می توانید با مشتریان خود لیستی از مشتریان بالقوه ایجاد کنید.

2) لیستی از مشتریانی تهیه کنید که قبل از خرید چیزی از شما در بررسی ها و تحقیقات شرکت کرده اند. شما همچنین باید در تحقیقات خود ترکیبی از افرادی را که کالاهایی را به رقبا فروخته اند یا توسط فروشنده انتخاب نشده اند ، وارد کنید. همچنین می توانید این اطلاعات را از CRM یا هر سیستم دیگری که مشتریان شما برای ردیابی معاملات استفاده می کنند ، دریافت کنید.

3) با وب سایت هایی مانند اینستاگرام تماس بگیرید. سعی کنید به افرادی دسترسی پیدا کنید که شما را در وب سایت ها دنبال می کنند اما خرید از شما را انتخاب نمی کنند. این فرصتی است تا برخی از آنها با شما تماس بگیرند و به شما بگویند چرا محصولات شما را نفروختند.

4) از شبکه اجتماعی خود استفاده کنید. درباره تحقیقات مداوم خود به همکاران ، کارمندان سابق و مخاطبین LinkedIn بگویید. حتی اگر این افراد صلاحیت لازم را نداشته باشند ، ممکن است برخی از آنها شریک زندگی ، دوست یا یکی از اعضای خانواده خود را داشته باشند که صلاحیت پاسخگویی را دارد.

5) به یک هدیه انگیزنده فکر کنید. وقت هر کس مهم است ، بنابراین شما باید راهی را بیابید که به مردم انگیزه دهید 30-45 دقیقه به شما و مطالعه شما وقت بگذارند. ممکن است بگویید بودجه کافی نداریم! شما می توانید به شرکت کننده یک هدیه رایگان یا غیر رایگان بپردازید ، مانند استفاده کامل از مطالب موجود در وب سایت ، یا به سادگی پس از پایان مطالعه ، یک یادداشت تشکرآمیز برای آنها ارسال کنید.

روش های جدیدی برای بهبود مدل سازی فروش معرفی شده است ، از جمله استفاده از ابزارهای آنلاین یا مفهوم جدید تحقیقات تشویقی.

به عنوان مثال ، استفاده از گیمیفیکیشن در نوشتن سوالات از یک سو می تواند هزینه جذب مصاحبه گران را کاهش دهد یا روند یافتن آنها را تسریع کند و از طرف دیگر ، با افزودن یک عنصر سرگرمی به تحقیق ، تداعی یک تأثیر مثبت بر مشتریان.

تصور کنید با یک بازی کوچک مرتبط با مشاغل خود یا سوالات مربوط به برنامه ریزی بازی برای شروع تشویق مخاطب به ارائه هرچه بیشتر اطلاعات ، شروع کنید. مردم از پرسیدن سوال و مصاحبه طولانی تلفنی خسته شده اند و کوشا بودن در تحقیقات بازاریابی حرف اول را می زند.

 

سوالات تحقیق خود را آماده کنید

وقتی در حال آماده سازی یک گروه تمرکز هستید وقتی برای مصاحبه تلفنی آماده می شوید ، تمام سوالات متداول را پوشش خواهید داد و از وقت خود به طور هوشمندانه استفاده خواهید کرد.

توجه: سوالات نشانه ای نیستند که نتوانید آنها را نادیده بگیرید. بحث ها باید منظم و آموزنده باشد ، بنابراین ممکن است ایده خوبی باشد که قوانین را نقض کنید و در زمینه های خاصی تحقیق کنید که به نظر شما مناسب است.

راهنمای بحث شما باید از نظر رئوس مطالب و سوالات پایان بازی اختصاص داده شده به هر بخش تعیین شود.

سوالات پرسش و پاسخ؟

سوالات باز قانون طلایی تحقیقات بازار است. اگر نمی توانید زمین صحیح را بدست آورید ناامید نشوید ، بنابراین در یک کپو خوب سرمایه گذاری کنید. پرسیدن سوالات پایان باز نیز مانع از ناامید شدن شما با پاسخ های یک کلمه ای می شود.

به یاد داشته باشید حتی اگر مخاطب با پرسیدن سوالاتی مانند “چگونه آن را می گویید” یا “بعد از اظهار نظر خود (تکرار نظر مخاطب)) پاسخ کوتاه به سوالات باز شما داد؟ سعی کنید مصاحبه شوندگان را برای توضیح بیشتر تشویق کنید.

این یک طرح کلی برای یک مکالمه تلفنی 30 دقیقه ای با یک فروشنده 2 است. با این حال ، توصیه می شود که برنامه را به مدت 45 دقیقه آماده کنید ، تأخیر ، مشکلات فنی احتمالی و یک بحث مختصر را در نظر بگیرید.

اطلاعات پیشینه (زمان اختصاصی: 5 دقیقه)

هدف از این بخش پاک کردن یخ پاسخ دهندگان و مکالمه آنها است.

خود را معرفی کنید و دلیل خود را برای انجام این تحقیق بیان کنید.
از مشتریان بخواهید مختصراً در مورد تاریخچه آنها توضیح دهند. (در مورد آنها ، چه مدت باید با شرکت تماس بگیرند و …)
بحث را با یک سوال جالب یا ساده آغاز کنید. (پیش نمایش در کنسرت ، رستوران مورد علاقه در شهر ، آخر هفته گذشته و …)

به یاد داشته باشید که باید در حال حاضر مشتریان خود را با جزئیات بشناسید ممکن است اطلاعات مهمی مانند سن ، محل زندگی یا شغل را از لیست اطلاعات مشتری دریافت کنید ، اما چالش های شخصی و مخاطب فقط سوال خاص. می تواند آن را درک کند در اینجا برخی از سالات مردم پاسخ داده شده است:

ساختار کارکنان شما چگونه است؟
از وظایف شغلی خود بگویید.
اهداف تیم چیست؟ و چگونه اندازه گیری می شود؟
بزرگترین نگرانی ها و چالش های شما در سال گذشته چه بود؟

در پایان ، به آن بخش فروش و شبکه تخصصی بروید که شما را وادار به تحقیق درباره او در تحقیقات خود کرد. سه مرحله دیگر به طور خاص بر فروش تمرکز دارند.

انتشار (زمان تعهد: 5 دقیقه)

در این بخش ، ما می خواهیم بفهمیم که آنها چگونه نیاز خود به این محصول یا خدمات را می دانند. در این مرحله ، ما هرگز نام و تبلیغ خود را ذکر نخواهیم کرد. (در حقیقت ، باید به جلب اعتماد مصاحبه کننده در هر مورد و استفاده از اقدامات مختلف در صورت لزوم توجه شود)

زمانی را در نظر بگیرید که برای اولین بار متوجه شدید که به [نام تجاری محصول یا خدمات ، نه محصول خاص خود] نیاز دارید. در آن زمان با چه چالش ها و مشکلاتی روبرو بودید؟
از کجا دانستید که محصولاتی از این دست می توانند به شما کمک کنند؟
چقدر با گزینه های مختلف موجود در بازار برای این محصول آشنا هستید؟

نمایش (مدت زمان: 10 دقیقه)

در حال حاضر ، ما به دنبال یادگیری بیشتر در مورد چگونگی و محل خرید مشتریان راه حل های مربوطه هستیم. در تعامل با مشتریان خود و یادگیری بیشتر درباره آنها ، روی این ایده مراقبه کنید.

اولین کاری که برای تحقیق در مورد گزینه های بالقوه مناسب انجام دادید چه بود؟ ارزش این منبع چقدر است؟
برای اطلاعات بیشتر کجا رفتید؟

اگر آنها به جایی که می خواهید نرسیدند ، می توانید در مورد موتورهای جستجو ، وب سایت هایی که بازدید کرده اند ، افرادی که با آنها مشورت کرده اند و غیره سوال کنید. در صورت امکان ، برخی از سوالات زیر را بررسی کنید:

چگونه آن پایگاه اطلاعاتی را بدست آوردید؟
چگونه از وب سایت های مشتری استفاده کردید؟
کدام کلمات را به طور خاص در Google جستجو کردید؟
چه فایده ای دارد؟ به نظر شما چگونه بهترین بود؟
چه کسی مفیدترین و مفیدترین اطلاعات را به شما داده است؟ چطور؟
آنچه می دانید به ما بگویید و انواع مختلف آن را بفروشید.
سفارش خرید (زمان تحویل: 10 دقیقه)
کدام یک از موارد زیر تأثیر بسزایی در تصمیم شما داشته است؟
آیا جزئیاتی برای مقایسه گزینه های شما وجود دارد؟ آن رهنمودها چیست؟
کدام مشتری به لیست نهایی شما رسیده است و جوانب مثبت و منفی هر کدام چیست؟
چه کسی در تصمیم نهایی خرید نقش داشته است؟ نقش هر یک از این افراد چیست؟
در پایان ، چه عواملی در تصمیم نهایی شما تأثیرگذار بودند؟
خاتمه در تحقیقات بازار

در این مرحله ، شما باید بهترین کار را برای مشتری نهایی و برنامه ریزی کنید.

از آنها بپرسید چه فعالیت فروش برای آنها بهتر است. و چه تفاوتی با آنچه آنها یافتند متفاوت است؟
سرانجام ، برای سوالات بیشتر وقت بگذارید.
فراموش نکنید که از آنها برای زمانی که به شما اختصاص داده اند تشکر کنید و آدرس آنها را برای ارسال تشکر یا هدیه دریافت کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که جمع آوری چنین اطلاعاتی در تنظیم راهنمای سفر بسیار مفید خواهد بود.

 

بحث در بازارهای تحقیق را رهبری کنید

در اینجا برای بخش جالب تحقیق بازار: با مردم صحبت کنید! این مرحله ساده است و خود به خود انجام می شود ، اما در اینجا چند نکته برای اطمینان از اینکه همه چیز روان و درست اجرا می شود ، آورده شده است.

به شرکت کنندگان فرصت تفکر بدهید. در زمان سکوت با آرامش رفتار کنید. شما به دنبال جزئیات و اطلاعات کاملی هستید که ممکن است برای یادآوری ذهن یا جمع آوری افکارشان به زمان نیاز داشته باشد.
پاسخ کوتاه را قبول نکنید. اگر فقط یک پاسخ وجود داشته باشد ، آنها با درخواست جزئیات بیشتر ، مسائل را بررسی می کنند. اگر این جواب شخصی خاص است ، سعی کنید بر اساس تصویر از او سوالی بپرسید و جزئیات بیشتر و یک سری سوال را پیدا کنید.
همه چیز را در مسیر خود قرار دهید. اگر کسی کار نامناسبی انجام داد ، اجازه دهید حواس شما را پرت کند. کاری را انجام دهید که احمقانه به نظر نرسد با گفتن جملاتی مانند “این عالی است اما اجازه دهید موضوع را تغییر دهیم” یا “من می دانم نظر شما در مورد X همین حالا است.”
با رقبای خود آشنا شوید

علامت گذاری به عنوان رقبا به معنای شروع دو مطالعه است. اما به خاطر داشته باشید که شرکت X همیشه رقابتی با شرکت Y نیست. گاهی اوقات تنها بخشی از شرکت با محصول یا خدمات اصلی شما رقابت می کند ، اگرچه این نام اولویت اصلی است.

به عنوان مثال اپل در لپ تاپ ها و گوشی های هوشمند یک مارک محبوب است ، در حالی که اپل موزیک در سرویس پخش موسیقی با Spotify (که امروز هیچ فروشی از دستگاه ندارد) رقابت می کند.

یا مثال دیگری ، اپلیکیشن Achara ، که خدمات مختلفی را در منطقه مورد نیاز مشتری مانند نظافت منزل یا تعمیر تجهیزات برقی و اتومبیل ارائه می کند ، شخصی محسوب می شود که در شرکت های تعمیر خودرو فعالیت می کند و هیچ فعالیتی در بخش خدمات خانگی ندارد.

از نظر محتوا ، شما همچنین می توانید با یک وبلاگ ، صفحه اینستاگرام ، وب سایت یا مقالات مختلفی که محصولات آنها با محصولات شما یکی نیستند رقابت کنید.

به عنوان مثال ، یک تولید کننده خمیردندان ممکن است با محتوایی مانند یک مجله بهداشتی یا محتوایی در وبلاگی که داروهای ضد بارداری خوراکی نمی فروشد ، رقابت کند.

جمع بندی یافته ها

در پایان مطالعه ، آیا شما در بسیاری از ضبط های صوتی و تصویری که نمی دانید چه کاری انجام دهید ، تصادف کردید؟ ممکن است ایده خوبی باشد که برای جمع بندی یافته های خود از لیست های تهیه شده یا روش های کلی استفاده کنید.

برای تهیه گزارشات از یک برنامه اطلاع رسانی آشنا استفاده کنید تا بتوانید به راحتی نظرات ، نمودارها یا پوشه های پرونده را اضافه کنید. یکی از مهمترین قسمتهای تجزیه و تحلیل داده های تحقیقات بازار ، اطلاعات خلاصه و طبقه بندی است. توالی زیر می تواند به شما کمک کند تا خلاصه ای مفید و مختصر از تحقیقات بازار تهیه کنید:

مقدمه: اهداف شما و چرایی انجام این تحقیق
شرکت کنندگان: افرادی که با آنها صحبت کرده اید. می توانید از جدول کمک بگیرید و بخش ها را با توجه به کارمندان و مشتریان – خریداران بالقوه – به گروه های کوچک تقسیم کنید.
بررسی اجمالی مدیریت: بهترین چیزی که یاد گرفته اید چیست؟ می خواهید چه کار کنید؟
افشای اطلاعات: روال انگیزشی را تعریف می کند تا یک فرد واجد شرایط وارد بررسی شود.
توجه: نقل قول ها بسیار قدرتمند هستند. موضوعات اصلی را که پیدا کرده اید ، همراه با اطلاعات صحیح و کلمات کلیدی مورد استفاده مشتریان برای بررسی آنها ، آماده کنید.
گزینه ها: تصویری از میزان خوبی که مردم در انتخاب یا محصولات یا اطلاعاتی می توانند کسب و کار را پایان دهند یا به پایان برسانند ، ترسیم کنید.

برنامه اقدام: تحقیقات شما ممکن است نوع و نوع استراتژی تبلیغاتی را که قصد اجرای آن را دارید تعیین کند و به مشتریان در شناسایی سریع و دقیق برند شما کمک کند. لیستی از اولویت ها ، زمان و چگونگی تأثیر این تحقیقات بر کسب و کار خود تهیه کنید.
چگونه می توان یک تحقیق خوب در بازار را شناسایی کرد؟

یکی از راه های کمک به شرکت ها در ارزیابی روش های مختلف تحقیق و انتخاب مناسب ترین روش با توجه به انتظارات آنها ، آشنایی با تحقیقات بازار است. یک تحقیق خوب در بازار:

این شامل تحقیقات کیفی و کمی است.
این شامل ایده ها و تصمیمات خریدار و اهداف آنها است
هزینه تحقیق با ارزش اطلاعات بدست آمده متعادل می شود.
در صورت لزوم ارقام رسمی وجود دارد.
اولویت یا اهمیت هر گروه را تعیین کنید.
با اعتدال انجام می شود.
میزان صداقت ، نگرش و رفتار افراد را بسنجید.

روند انجام تحقیقات بازار چشم شما را به سوی بسیاری از حقایق باز می کند ، حتی اگر فکر می کنید مشتریان را به خوبی می شناسید و همه چیز را درباره آنها می دانید. تعاملات شما

به نظر شما روند انجام تحقیقات بازار چیست و چگونه آن را انجام می دهید؟ نکات و روش کار ما را در بخش نظرات به ما ارائه دهید. علاوه بر این ، اگر قصد راه اندازی مشاغل و تحقیق در مورد پتانسیل بازار و یا انجام تحقیقات بازار برای تجارت فعلی خود را دارید ، می توانید از ما مشاوره بگیرید.