ریتارگتینگ چیست ؟

برخلاف میل بسیاری از صاحبان مشاغل ، روند ترغیب مشتری به خرید کار آسانی نیست. در دنیای ایده آل ، کاربری که برای اولین بار به وب سایت شما وارد می شود ، پس از مرور صفحات مختلف ، پس از چند بار با پیمایش بالا و پایین ، خواندن نظرات و احتمالاً صحبت با پشتیبانی وب سایت شما ، به محصولات و خدمات شما علاقه مند می شود. دقایق. این سفارش را ثبت می کند ، هزینه آن را در یک چشم به هم زدن پرداخت می کند و در نهایت وب سایت شما را از خرید خود راضی می کند. اما همانطور که می دانید ، در دنیای واقعی ، این داستان متفاوت است و روند خرید مشتری بصورت خطی و مستمر نیست.

طبق آمار موجود ، به طور متوسط ​​فقط یک درصد از افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند اولین بازدید کننده شما می شوند. با استفاده مجدد از هدف ، می توانید 99٪ بقیه موارد را به وب سایت خود بازگردانید. خدمات هدف گیری مجدد افرادی را که به وب سایت شما وارد شده اند اما هنوز مشتری شما نشده اند ردیابی می کند ، آنها را در وب سایت های دیگر شناسایی کرده و تبلیغات هدفمندی را به آنها نشان می دهد تا دوباره به وب سایت شما برگردانده شود و در نهایت مشتری شما شود. بنابراین هدف گیری مجدد چیست؟ هدف گذاری مجدد ابزاری مفید و حتی ضروری برای مشاغل است که توسط آن بازاریابان می توانند مشتری را به داخل قیف خرید سوق دهند.

هدف گذاری مجدد چگونه انجام می شود؟

اینفوگرافی زیر به طور خلاصه نحوه کارکرد مجدد هدف گذاری را خلاصه می کند: وقتی مشتری احتمالی وارد وب سایت شما می شود ، یک کوکی در مرورگر وی ذخیره می شود. این کوکی در دامنه Yektant ذخیره می شود و به Yektant اجازه می دهد این مشتری را به محض ورود به هر یک از وب سایت های نمایشی خود شناسایی کرده و بر اساس محصول یا خدماتی که در وب سایت شما دیده است ، آگهی برای وی نمایش دهد.

چرا هدف گذاری مجدد موثرترین روش تبلیغات آنلاین است؟

در کمپین های هدف گذاری مجدد ، برخلاف تبلیغات بانر معمولی ، تبلیغات شما فقط برای کاربرانی نمایش داده می شود که حداقل یک بار از وب سایت شما بازدید کرده اند و ممکن است به محصولات و خدمات شما علاقه مند شده باشند. این کاربران به طور متوسط ​​دو تا سه هفته در فرآیند انتخاب محصول جستجو و مقایسه می کنند. به ویژه هنگامی که کالاها و خدمات شما از قیمت متوسط ​​بالاتری برخوردار هستند ، برای خرید نهایی مردم بیشتر طول می کشد. Yektant با نمایش تبلیغات شما در این فاصله دائماً برند شما را یادآوری می کند که این باعث افزایش آگاهی مشتریان از برند شما و افزایش اعتماد آنها می شود. همچنین ، اگر تبلیغات هدف گذاری مجدد با پیشنهاد لحظه آخری همراه باشد که کاربر را وادار به اقدام سریع می کند ، احتمال خرید کاربر از وب سایت شما تا هفت برابر افزایش می یابد. به همین دلیل است که هدف گیری مجدد یکی از موثرترین و بهینه ترین روش های تبلیغات آنلاین است و در مقایسه با سایر روش های تبلیغاتی ، بیشترین تأثیر را در افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI) دارد.

بیشتر بخوانید: نرخ بازده چگونه محاسبه می شود؟

هدف گیری مجدد برای چیست؟

اکنون که دانستید هدف گذاری مجدد چیست و چگونه کار می کند ، بهتر است بدانید تبلیغات هدف گذاری مجدد چیست. کمپین های هدف گذاری مجدد معمولاً با دو هدف اصلی آگاهی و تبدیل انجام می شود.

اطلاع

هنگامی که می خواهید کاربران وب سایت خود را دوباره با سایت درگیر کنید ، از کمپین های آگاهی دهی مجدد استفاده می شود. در این حالت ، می توانید از این کمپین ها برای اطلاع رسانی و تبلیغ محصولات مشابه ، خدمات جدید و … استفاده کنید. البته این کمپین ها معمولاً پیش شرط یک نوع کارآمدتر از کمپین های هدف گیری مجدد هستند که با هدف تبدیل انجام می شوند.

بنر زیر مثال خوبی برای استفاده از کمپین های هدف گیری مجدد برای آگاهی دادن شما از وقایع جدید است. در این کمپین ، بنر رویداد “کارآفرینان استارتاپ یلدا” برای کاربرانی که قبلاً از رویدادهای کارآفرینی و راه اندازی بستر Evan بازدید کرده اند ، نمایش داده می شود. از آنجا که این افراد مطمئناً به حوزه استارتاپ علاقه مند هستند ، به احتمال زیاد بر روی این بنر کلیک کرده و مجددا وارد سایت ایوند می شوند.

تبدیل

تبدیل در اینجا فرآیندی است که طی آن مشتری پس از کلیک بر روی تبلیغات شما عملی را انجام می دهد که هدف کمپین شما است. این هدف می تواند خرید یک محصول ، ثبت نام در یک سرویس ، پر کردن فرم در یک صفحه فرود و غیره باشد. در طراحی این کمپین ها ، مهمترین نکته بررسی قیف خرید مشتری و برنامه ریزی برای هر مرحله از فرآیند خرید است.

بیشتر بخوانید: در مورد مراحل قیف بازاریابی بیشتر بدانید.

بهترین روشها برای استفاده از هدف گیری مجدد

برای به دست آوردن بهترین نتیجه از تبلیغات مجدد ، می توانید مخاطبان خود را به دسته های مختلف تقسیم کنید (به عنوان مثال مخاطبانی که صفحات لباس زنان را مشاهده کرده اند یا مخاطبانی که صفحات ماشین را مشاهده کرده اند و غیره). بعد از این تقسیم بندی ، می توانید تبلیغات مربوط به آن دسته را به هر دسته نشان دهید یا تصمیم بگیرید که تبلیغ خود را به دسته خاصی نشان ندهید (به عنوان مثال ، کسانی که خرید موفقیت آمیزی داشته اند و وارد صفحه شکرگذاری شده اند).

بهترین تبلیغات مجدد دکمه دارای تماس خاص (CTA) هستند و پیشنهاد خاصی را به مخاطبان ارائه می دهند. یک نمونه موفقیت آمیز از یک کمپین هدفگذاری مجدد را می توان در تبلیغات بنر تخفیف هدف گذاری مجدد یافت: کاربرانی که کالایی را به سبد خرید خود اضافه کرده اند اما هنوز خرید خود را نهایی نکرده اند ، به آنها تخفیف می دهند ، البته درصد کمی برای تشویق برای تکمیل خرید آنها

نکته مهم دیگر این است که مخاطبان محصولات مختلف باید در بازه های زمانی مختلف دوباره هدف گذاری شوند. به عنوان مثال ، بهتر است افرادی که از همان روز ملاقات به دنبال بلیط هواپیما هستند تا یک تا دو هفته بعد (بسته به پرواز) دوباره هدف بگیرند ، اما افرادی که به دنبال محصولات لوکس و گران قیمت هستند بهتر است همین محصول بعد از چند روز و محصولات مشابه دوباره هدف گذاری می شوند.

یکی دیگر از بهترین مدل های هدف گیری مجدد ، هدف گذاری مجدد محصول است. در کمپین های هدف گذاری مجدد محصول ، می توانید کاربرانی را که محصول خاصی را در وب سایت شما جستجو کرده اند دوباره هدف قرار دهید و همان محصول را با سایر محصولات مشابه در وب سایت های دیگر نمایش دهید. از آنجا که این کمپین ها تبلیغات را به صورت کاملاً شخصی به مشتریان بالقوه شما نمایش می دهند ، هزینه هر سفارش مشتری می تواند تا 50٪ کاهش یابد.

در زیر می توانید نمونه ای از تبلیغات هدفمند مجدد Gage Market را مشاهده کنید. در این مدل از تبلیغات ، مشتری با محصولی که قبلاً دیده است دوباره هدف گیری می شود. علاوه بر این ، بسته به اینکه محصولات این مشتری به چه محصولات دیگری علاقه نشان داده اند ، چندین محصول دیگر نیز به مشتری ارائه می شود.

موارد بالا فقط چند نمونه از برنامه های هدفمند برای تبلیغات موثر است. مشاغل مختلف می توانند با استفاده از آمار و به مرور از رفتار کاربران خود در وب سایت خود ، داشتن یک استراتژی و برنامه ریزی برای هر مشتری در هر مرحله از فرآیند خرید ، مدل های بی شماری و جذاب را برای تبلیغات خود طراحی و پیاده سازی کنند.

شما نیز می توانید امروز با ثبت نام در Yektant کمپین هدف خود را آغاز کنید و از یک هفته تست رایگان بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید