شاخص های کسب وکار ( Business Metrics ) کدامند؟

عملکرد خود را با شاخص ­های کسب وکار درست بسنجید!

تعریف شاخص­ های کسب و کار

شاخص های تجاری شاخص های قابل اندازه گیری هستند که برای ردیابی و ارزیابی فرایندهای خاص تجاری استفاده می شوند. توجه به این نکته مهم است که شاخص های تجاری باید مخاطبان اصلی تجارت مانند سرمایه گذاران ، مشتریان و انواع مختلف کارمندان (مانند مدیران) را هدف قرار دهند. هر بخش از تجارت شاخص های خاص خود را دارد و باید مورد نظارت قرار گیرد. بازاریابان فعالیت و آمار برنامه ریزی شده را ردیابی می کنند ، تیم های فروش فرصت های جدید را جستجو می کنند و رهبران و مدیران اجرایی به دنبال وضعیت کلی شاخص های مالی هستند. .

تفاوت اصلی شاخص ­های کسب و کار و شاخص های عملکرد کلیدی KPIها در چیست؟

برای موثر واقع شدن، شاخص ­های کسب وکار باید با بنچ مارک های تثبیت شده یا اهداف کسب و کار مقایسه شوند. این امر مفاهیم ارزشمندی برای مقادیر مورد استفاده در شاخص فراهم کرده و به کاربران کسب و کار این امکان را می ­دهد که بهتر بر مبنای اطلاعاتی که مشاهده می­ کنند عمل کنند. به عنوان مثال 20 میلیون دلار فروش درسه ماه چهارم سال رقم قابل ملاحظه­ ای به نظر می­رسد ولی اگر شما صنایع هواپیمایی بوئینگ باشید این رقم به شما می ­گوید که باید به فکر تشکیل پرونده برای اعلام ورشکستگی باشید.

زمینه به شاخص­ های کسب و کار اجازه اثرگذاری می­دهد. در واقع اینجا همان جایی است که مرز میان شاخص ­های عملکرد کلیدی و شاخص ­های عملکرد کمرنگ می ­شود. تفاوت میان این دو نهایتاً منجر به این حقیقت می ­شود که شاخص ­های کسب و کار برای پیگیری کلیه بخش های کسب و کار استفاده می­ شوند در حالی که شاخص عملکرد کلیدی/ KPIها بخشهای حساس عملکرد را هدف قرار می­دهند. به عنوان مثال یک شاخص کسب و کار ممکن است ترافیک وب سایت را در مقایسه با هدف بررسی کند در حالی که یک KPI بررسی می­ کند که ترافیک وب سایت چگونه به فروش تدریجی کمک می­کند.

استراتژی بازاریابی، تبلیغات و برندینگ کسب و کار خود را تدوین کنید!

دیدگاهتان را بنویسید