لینک سازی چیست و چه اهمیتی دارد؟

فرقی نمی کند تازه وارد پیوند ایجاد شده اید یا مدتی است که به وب سایت خود پیوند می دهید ، حتماً این راهنما را بخوانید تا بیشتر بدانید. چشم انداز سئو و ایجاد لینک همیشه در حال تغییر است و امروزه ایجاد پیوندهای با کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر تجارت شما به اینترنت بستگی دارد ، باید مفهوم نیاز به پیوندهای با کیفیت را درک کرده و از آنها در تجارت خود استفاده کنید. مطمئن باشید قانون داشتن پیوندهای با کیفیت به زودی تغییر نخواهد کرد.

این راهنما به شما کمک می کند لینک سازی خود را به درستی انجام دهید تا بتوانید در کمترین زمان بهترین نتیجه را بگیرید. خوب است بدانید که میزان اطلاعات این آموزش بسیار زیاد است ، اما ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا این مطالب را به ساده ترین شکل و با مثال های دقیق توضیح دهیم تا درک آن برای شما آسان باشد. امیدواریم از خواندن این راهنمای لینک سازی لذت ببرید!

تعریف لینک سازی

فرآیند دریافت “هایپر لینک” از یک وب سایت به وب سایت شخصی شما لینک سازی نامیده می شود. پیوندی که معمولاً به عنوان پیوند از آن یاد می شود ، راهی عالی برای کاربران برای جستجوی وب سایت ها و صفحات وب است. موتورهای جستجو برای پیگیری وب سایت ها از پیوندها استفاده می کنند. آنها پیوندهای بین هر صفحه از وب سایت شما را دنبال می کنند و در یک تصویر بزرگتر ، تمام پیوندهای بین وب سایت ها را کنترل می کنند.

روش های زیادی برای ایجاد لینک وجود دارد که از نظر سختی و سهولت متفاوت هستند. با این حال ، کارشناسان سئو معتقدند که لینک سازی یکی از سخت ترین قسمت های کار آنها است. بسیاری از افراد جستجوگر SEO بیشتر وقت خود را صرف ایجاد پیوندهای دقیق و هدفمند می کنند. به همین دلیل ، اگر بتوانید پیوندهای با کیفیت و معتبری به وب سایت خود دریافت کنید ، در بهینه سازی سایت خود چند قدم با رقبا فاصله خواهید داشت.

چرا لینک سازی برای سئو سایت مهم است؟ (آناتومی پیوند)

برای درک اهمیت ایجاد پیوند ، مهم است که بدانید چگونه پیوند ساخته می شود ، موتورهای جستجو چگونه آن پیوند را می بینند و چگونه آن پیوند را درک می کنند.

شروع برچسب پیوند: برچسب پیوند به عنوان برچسب لنگر شناخته می شود (همان “a” همانطور که در تصویر می بینید) ، این کاراکتر برچسب پیوند را شروع می کند و به موتورهای جستجو اطلاع می دهد که پیوندی به وب سایت دیگری در این وجود دارد جمله.
مقصد پیوند: کلمه “href” به معنای ارجاع به لینک فوق العاده است ، و متن بین نقل قول ها URL وب سایتی را که به آن ارجاع داده شده نمایش می دهد. این URL لازم نیست همیشه آدرس یک وب سایت باشد ، می تواند URL یک تصویر یا یک فایل قابل بارگیری باشد. بعضی اوقات با پیوندهایی روبرو خواهید شد که با کاراکتر # شروع می شوند. این نوع پیوندها پیوندهای داخلی هستند که شما را به قسمتهای مختلف صفحه ای که می خوانید منتقل می کنند.
متن قابل مشاهده پیوند: این متن پیوندی است که کاربران مشاهده می کنند و اگر می خواهند پیوند را باز کنند روی این متن کلیک می کنند. این متن معمولاً به گونه ای مشخص می شود که می توان آن را از متن های جانبی تشخیص داد. این کار معمولاً با قرار دادن یک خط زیر متن یا تغییر رنگ متن به آبی انجام می شود. این تغییرات به کاربر اطلاع می دهد که این متن قابل کلیک است.
برچسب انتهای پیوند: این کد به موتورهای جستجو در مورد پایان برچسب پیوند اطلاع می دهد
لینک برای موتورهای جستجو به چه معناست؟

می توان گفت موتورهای جستجو به دو روش از پیوندها استفاده می كنند:

برای یافتن وب سایت ها و صفحات جدید
برای تصمیم گیری در مورد رتبه بندی یک سایت

وقتی موتورهای جستجو وب سایت ها را شناسایی کنند ، می توانند محتوای آن صفحات را استخراج کرده و به فهرست خود اضافه کنند. به این ترتیب ، آنها می توانند تصمیم بگیرند که آیا صفحه ای از کیفیت لازم برای رتبه بندی در کلمات کلیدی مرتبط برخوردار است یا خیر. (گوگل یک فیلم کوتاه در این زمینه تولید کرده است که روند کار را به طور کامل توضیح می دهد). وقتی موتورهای جستجو در این باره تصمیم می گیرند ، نه تنها به محتوای صفحه بلکه به تعداد پیوندهایی که به سایت اشاره می کنند و کیفیت آن پیوندها توجه می کنند. به طور کلی ، هرچه لینک بیشتری به وب سایت های معتبر داشته باشید ، رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو بالاتر خواهد بود.

پیوندها ، به عنوان یکی از مهمترین فاکتورهای سئو و رتبه بندی سایت ، عواملی هستند که به Google امکان می دهند در دهه 90 بازار موتورهای جستجو را احاطه کند. لری پیج ، بنیانگذار گوگل ، PageRank را اختراع کرد که به گوگل امکان اندازه گیری کیفیت وب سایت را بر اساس تعداد بک لینک داد. این روش اندازه گیری به عنوان یکی از ابزارهای الگوریتم رتبه بندی عمومی مورد استفاده قرار گرفت و بسیار محبوب بود زیرا روش بسیار خوبی برای تعیین کیفیت سایت بود.

روش PageRank بسیار کارآمد بود زیرا مبتنی بر این واقعیت بود که هر پیوند به عنوان رأی تأیید برای یک صفحه در نظر گرفته شد. به عنوان مثال ، اگر یک صفحه از کیفیت لازم برخوردار نبود ، پیوندی دریافت نمی کرد. در حقیقت ، این تئوری بیان می کند که وقتی شخصی به وب سایتی (غیر از وب سایت خودش) لینک می دهد ، به این معنی است که این صفحه منبع مفیدی از اطلاعات است. در غیر این صورت این صفحه نباید پیوند داده شود. همانطور که رستوران بدی را به دوست خود توصیه نمی کنید.

با این حال طولی نکشید که سئو کاران راهی برای دور زدن قوانین گوگل و دستکاری نتایج جستجو در صفحهRank و کلمات کلیدی یافتند. در همین راستا ، Google شروع به یافتن این وب سایت های ناخواسته کرد. فیلتر کردن چندگانه و به روزرسانی منظم ، روشهای Google برای برخورد با وب سایتهایی بود که شایسته رتبه بندی موتور جستجو نبودند.

.

این بای پس ها گوگل را مجبور به بی اعتبار کردن برخی از روش های پیوند سازی خود که قبلاً معرفی کرده بود ، می کند. به عنوان مثال ، روش ثبت آدرس وب سایت در دایرکتوری ها و دریافت پیوندها در ازای آن یکی از روش های پیشنهاد شده توسط گوگل در یک بازه زمانی خاص بود ، اما از آنجا که کارشناسان سئو از این روش سو mis استفاده کردند ، گوگل تصمیم گرفت که مانند گذشته ، این روش پیوند دادن مهم نیست.

اخیراً ، Google روش های تنبیهی را برای وب سایت هایی که به چنین نامه های ناخواسته ای مبتلا هستند معرفی کرده است: وب سایت هایی که بیش از حد به وب سایت های دیگر پیوند دارند. به همین دلیل به روزرسانی های نسخه Google “Penguin” ایجاد شده است. راهنمای پنگوئن به شما می گوید که برای عملکرد بهتر در قوانین Google باید از چه روش های ایجاد لینک استفاده کنید. راهنمای Google یکی از مهمترین مباحثی است که در آینده درباره آن صحبت خواهیم کرد.

ما کاملاً با الگوریتمی که گوگل برای رتبه بندی نتایج جستجوی خود استفاده می کند آشنا نیستیم (این یکی از اسرار گوگل است). علی رغم این ، کارشناسان سئو اتفاق نظر دارند که ایجاد لینک همچنان یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار در رتبه بندی سایت در نتایج جستجو است. دو بخش زیر از نمودار مربوط به ایجاد لینک برای وب سایت است.

به دنبال افزایش چند برابر فروش هستید؟

ما با تبلیغات Google و کمترین هزینه به شما کمک می کنیم تا در رأس Google قرار بگیرید.
برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

اندازه گیری خوشه ای عوامل موثر در رتبه بندی سایت

معمولاً اگر همه عوامل رتبه بندی وب سایت به یک اندازه موثر باشند ، اعتبار و کیفیت پیوندهای دریافت شده توسط صفحات ، تعیین کننده رتبه وب سایت است. بنابراین ، با تغییرات اخیر در گوگل ، به ویژه به روزرسانی های پنگوئن و ظهور + Google ، به نظر می رسد که تأثیر لینک دادن ها تا حدی کاهش یافته و تأثیرات شبکه های اجتماعی جایگزین آن شده است.

با این حال ، مشخص نیست که داشتن پیوندهای با کیفیت به شما در رتبه بندی و افزایش بازدید وب سایت کمک خواهد کرد (در فصل دوم این مقاله در مورد لینک سازی خوب و لینک سازی بد توضیح خواهیم داد). در این مقاله ما چندین بار از اصطلاح “کیفیت” استفاده کرده ایم و دلیلی برای این کار داریم: تمرکز بر کیفیت پیوند روز به روز بیشتر می شود زیرا Google اصرار بیشتری در فیلتر کردن پیوندهای بی کیفیت دارد. این پیچیدگی الگوریتم گوگل باعث می شود متخصصان سئو بیشتر و بیشتر روی کیفیت پیوندها و نحوه دریافت آنها تمرکز کنند.

هر آنچه در مورد پیوندهای nofollow باید بدانید

در لینک سازی ویژگی هایی وجود دارد که می توان گاهی اوقات آنها را روی پیوندها اعمال کرد. یکی از این ویژگی ها ویژگی nofollow نام دارد. هنگامی که پیوند nofollow را دریافت می کنید ، به عنوان کاربر تغییر قابل ملاحظه ای مشاهده نخواهید کرد ، اما اگر به کد پیوند دقت کنید ، تغییر جزئی مشاهده خواهید کرد.

به کد rel = “nofollow” در زیر توجه کنید. این کد به گوگل می گوید از این لینک در PageRank استفاده نکند. در واقع ، این کد به گوگل اطلاع می دهد که نباید به این لینک اعتماد کند و آن را برای رتبه بندی حساب کند. در نتیجه ، پیوندهای nofollow تأثیری در رتبه بندی Google ندارند.

مثال

دلیل استفاده سایت از کد nofollow مربوط به شرایطی است که مدیر وب سایت به دلیل تعداد پیوندهای موجود در صفحه کنترل و مدیریت خود را از دست می دهد. به عبارت دیگر ، آنها نمی خواهند تأیید خود را در وب سایتی که هیچ اطلاعی از اعتبار آن ندارد مهر بزنند. استفاده از پیوندهای nofollow بیش از آنچه تصور می کنید رایج است. در زیر مکان های معمول استفاده از کد nofollow را مشاهده می کنید:

بخش نظرات وبلاگ
مطالب و پستهای انجمن
بخش نظرات کاربران مهمان
صفحات ویکی پدیا قابل ویرایش
یاهو پاسخ ها
امضاهای موجود در محتوای کاربران مهمان

کاربران می توانند به راحتی از لینک های خود در هر یک از این مکان ها استفاده کنند و به دلیل حجم بالای لینک های ثبت شده ، بررسی هر لینک عاقلانه به نظر نمی رسد. بنابراین ، برای اینکه هرزنامه نویسان از این وضعیت سو takeاستفاده نکنند ، مدیران وب ترجیح می دهند از ویژگی nofollow روی پیوندهای ارسال شده توسط کاربران استفاده کنند.

استفاده دیگر از لینک های nofollow برای اهداف تبلیغاتی است (پیوندهایی که برای قرار گرفتن در یک وب سایت هزینه بر است). بنابراین ، اگر در وب سایتی که به وب سایت شما پیوند دارد ، یک بنر تبلیغاتی اجاره کنید ، گوگل می گوید که لینک بنر نباید nofollow باشد تا پیوند تبلیغات تاثیری در PageRank سایت تبلیغ شده نداشته باشد. دلیل این امر این است که گوگل می گوید پیوندهای تبلیغاتی خریداری شده نباید بر نتایج ارگانیک یک وب سایت تأثیر بگذارد.

Google اخیراً این قانون را به پیوندهای موجود در پست های خبری ، مقالات ، دایرکتوری ها و پست های گزارشگری گسترش داده است. اینها تنها برخی از نرم افزارهای اشتراکی تنظیم شده برای هدف شماست که می توانید استفاده کنید.

باید بدانید که لینکهایی که بصورت nofollow به اشتراک گذاشته می شوند ، مانند لینکهای مستقیم ، در رتبه بندی و نتایج ارگانیک به اندازه وب سایت شما موثر نیستند. موارد فوق به معنای بی ارزش بودن پیوندهای nofollow نیست. با این حال ، کاربران عادی هرگز متوجه غیرمجاز بودن پیوندها نخواهند شد و ممکن است در واقع روی پیوند شما کلیک کرده و به وب سایت شما بازگردند. می توان گفت این ویژگی نکته مثبتی در تبلیغات اینترنتی است. با این حال ، باید تمام تلاش خود را بکنید تا اطمینان حاصل کنید که بیشتر پیوندهای وب سایت شما دنبال نمی شود و توسط کاربران و Google دنبال نمی شود.

چگونه ایجاد لینک سازی می تواند برای تجارت من سودآور باشد؟

همانطور که گفتیم ، لینک ها فاکتورهای بسیار مهمی در رتبه بندی وب سایت ها هستند. بنابراین ، ما می دانیم که افزایش تعداد پیوندهای با کیفیت بالا می تواند تأثیر زیادی در رتبه بندی وب سایت شما در موتورهای جستجو داشته باشد.

گرچه دریافت پیوند به یک وب سایت زمان بر است و ممکن است در کوتاه مدت پاسخگوی نیازهای شما نباشد ، اما مزایایی برای تجارت شما به همراه دارد.

رابطه برقرار کنید

گاهی اوقات لینک سازی به شما کمک می کند تا با وب سایت ها و وبلاگ های مربوط به تجارت خود آشنا شوید. این آشنایی معمولاً از طریق تبلیغات و معرفی چیزی است که شما به تازگی ایجاد کرده اید ، مانند مقاله یا اینفوگرافی. اولین هدف این دوستیابی لینک سازی است ، اما این لینک سازی می تواند یکی از موثرترین وب سایت ها را در زمینه فعالیت شما معرفی کند. در نتیجه این آشنایی ، شما پیوندی با کیفیت دریافت خواهید کرد که نشانه تایید کسب و کار شماست. حتی اگر این پیوند به صورت لحظه ای ایجاد شود ، بازهم مفید خواهد بود زیرا شما توانستید تبلیغات معتبری برای تجارت خود پیدا کنید.

ارسال ترافیک

ما در مورد تأثیر لینک سازی در رتبه بندی وب سایت صحبت کردیم ، اما در مورد تأثیر لینک سازی بر بازدید وب سایت چطور؟ پیوند با کیفیت در یک وب سایت معتبر همچنین می تواند تعداد بازدید کنندگان شما را افزایش دهد. اگر وب سایتی که پیوند شما را در صفحه شما قرار می دهد در تجارت شما فعال باشد ، شانس جذب مشتری بیشتر خواهد شد. در این حالت ، ارزش پیوند به SEO آن بستگی ندارد ، بلکه به مشتریان آن بستگی دارد. یک مثال خوب در این مورد داستان مهمان به نام مایکل آلزبرگ در وبلاگ تیم فریس است. بعداً ، تیم فرایز مقاله ای در مورد این پست در مجله Forbes منتشر كرد و در آن در مورد اهمیت این پست صحبت كرد. او در مقاله خود نوشت:

تفاوتی بین مخاطبان زیاد و مخاطبان کمتری وجود دارد که علاقه زیادی به تجارت شما دارند. به عبارت دیگر ، کاربران وبلاگ به همان اندازه که مخاطبان CNN از این شبکه پیروی می کنند ، به محتوای شما توجه می کنند ، حتی اگر گروه دوم مخاطبان بیشتری داشته باشند.

نام تجاری

لینک سازی خوب به شما کمک می کند برند خود را بسازید و آن را به عنوان یک اسم معتبر در صنعت خود معرفی کنید. بسیاری از تکنیک های لینک سازی مانند ایجاد محتوا وجود دارد که می تواند تجارت شما را برای مخاطبان توضیح دهد و اعتبار برند شما را افزایش دهد. به عنوان مثال ، اگر مقاله ای را با استفاده از آمار واقعی منتشر کنید ، این شانس را دارید که در تجارت خود معروف شوید. هنگامی که می خواهید پیوندهایی برای محتوای خود ایجاد کنید ، در واقع مهارت های خود را به نمایش می گذارید و از همتایان و فعالان تجاری خود می خواهید محتوای معتبر شما را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند.

یک نکته مهم در مورد ایجاد لینک و پیوند دادن

عنوان فوق را می توان به “صفحات مهمی که ارزش پیوند دادن به آنها را دارد” تغییر داد. قبل از شروع ساخت پیوند ، برای ساختن پیوندهای خود به چیزی با ارزش نیاز دارید. این معمولاً با ارزش ترین دارایی در صفحه اصلی سایت شما است. در بیشتر موارد ، شما از منابع تخصصی و قابل اعتماد مانند محتوای وبلاگ یا آمار ، پیوند ایجاد می کنید. بعضی اوقات این منابع قبل از شروع ایجاد لینک وجود دارند. در موارد دیگر ، شما این منابع را به منظور ایجاد پیوند ایجاد می کنید.

این مفهوم دریافت پیوندها و واجد شرایط بودن برای رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو را به شما معرفی می کند. همه پیوندها باید از یک منبع اطلاعاتی مطمئن باشند.