محتوای بازار یابی چیست؟ و چگونه انجام می‌شود؟

“محتوا سلطان است!”
“بازاریابی محتوا موثرترین نوع بازاریابی دیجیتال است!”
“استراتژی محتوا برای بازاریابی ضروری است!”
“ما در عصر محتوا زندگی می کنیم!”

جملات و جملاتی از این دست را حتماً زیاد شنیده اید ، اما شاید به این دلیل فکر نکرده باشید. یا به بیان دیگر ، این کلیشه ها پر از اغراق است ، آنها داستان را غلو کرده اند. محتوای ساده ای که این حرفه ها را ندارد. خوب آماده باشید زیرا در این مقاله قصد دارید نظر خود را در مورد محتوا عوض کنید و بازاریابی محتوا رمز موفقیت در تجارت شما خواهد بود!

در این مقاله موارد زیر را بررسی می کنیم:

بازاریابی محتوا چیست؟
بازاریابی محتوا چه فایده ای دارد و چرا اینقدر مهم است؟
چند نوع محتوا داریم؟
چگونه بازاریابی محتوا انجام دهیم؟

اگر موافق هستید ، بیایید به اصل موضوع بپردازیم و امروز با تعریف بازاریابی محتوا شروع کنیم.

بازاریابی محتوا چیست؟

تعریف بازاریابی محتوا در یک خط و دو خط نمی گنجد ، زیرا بحث مفصلی و جالبی دارد. اما برای کسانی که به دنبال یک تعریف مختصر هستند ، Hubspot تعریف زیر را ارائه می دهد:

بازاریابی محتوا بخشی از استراتژی بازاریابی و توسعه تجارت است که بر تولید و توزیع محتوای ارزشمند ، مرتبط و یکپارچه متمرکز است. هدف از بازاریابی محتوا جذب مخاطبان جدید و حفظ مخاطبان موجود است تا درنهایت آنها را به سمت اقدامات سودآوری سوق دهد.

اگر دقت کرده باشید ، در تعریف فوق دو نکته وجود دارد.

دو خط اول تعریف را دوباره بخوانید ، اما این بار کلمه ارزشمند و مرتبط را حذف کنید. این دو کلمه دقیقاً تفاوت بین بازاریابی محتوا و سایر اطلاعات بی فایده ای است که شرکت ها برای فروش محصول خود استفاده می کنند.

نکته دوم این است که در بازاریابی محتوا ، همه چیز برای مخاطب است ، آنچه برای او ارزش دارد و چگونه می توان به او کمک کرد. این بدان معناست که باید ببینیم مخاطب به دنبال چه اطلاعاتی است و باید اولین کسی باشیم که بهترین محتوا را ارائه می دهد.

حال بیایید یک خلاصه ساده داشته باشیم:

در بازاریابی محتوا ، شما محتوای ارزشمند و جذاب ایجاد می کنید تا اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید و باعث شوید مخاطبان شما را دنبال کنند و در نهایت به محصولات و خدمات خود علاقه مند شوند.

مهم است که بدانید امروز مشتریان به شما اعتماد خواهند کرد ، نه اینکه محصول و محتوا می تواند عامل مهمی در ایجاد این اعتماد باشد. بنابراین شما برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود به محتوای خوبی نیاز دارید.

معجزه صرفه جویی در یک تجارت شکسته با بازاریابی محتوا

داستان موفقیت بزرگ مارکوس شریدان برای کسانی که تردید دارند و اعتقادی به بازاریابی محتوا ندارند معجزه است و انگیزه ای بیشتر برای کسانی است که به شدت به آن اعتقاد دارند.

شرکت مارکوس استخر و جکوزی سالهاست که با درآمد بالا در بازار فعالیت می کند. تا اینکه در سال 2008 به دلیل رکود اقتصادی آمریکا فروپاشید. شركت وی چنان اوضاع بدی داشت كه سفارشات به صفر نزدیك می شدند و وی تحت فشار برای پرداخت بود. شرکت وی در بدترین شرایط ممکن بود و سقوط وی قطعی بود. برای مارکوس دیر نشده بود که کاری انجام دهد تا تجارت آنها از زمین خارج شود و به حرکت خود ادامه دهد. بنابراین او تصمیم گرفت راهی ارزان و بهتر برای بازاریابی پیدا کند.

بخوانید که چگونه این محتوا River را از شکست نجات داده و آن را به یک تجارت پول ساز تبدیل کرده است در لینک زیر ؛ زیرا کل داستان بسیار جالبتر از یک خلاصه چند خطی است.

از مزایای بازاریابی محتوا مطلع شوید

با ایجاد محتوا ، در واقع در هر مرحله از سفر خرید ، تعداد نقاط تماس با مشتری را افزایش می دهید.

اگر کسی س questionsالی دارد ، شما آنجا هستید. اگر او به دنبال چیز خاصی است ، مقالات شما را پیدا می کند. در صورت نیاز به ویژگی های محصول شما ، در سایت شما موجود است. با این حال ، اگر او محصولی بخواهد ، نام تجاری شما اولین انتخاب او خواهد بود. البته اگر در تمام مراحل بازاریابی محتوا وظیفه خود را به درستی و بدون نقص انجام دهید.

این همه بخشی از اهمیت جستجوی محتوا است. اما فواید محتوا به همین جا ختم نمی شود. در اینجا پنج دلیل مهم وجود دارد که چرا محتوا می تواند برای تجارت شما مهم باشد.

1. اعتماد سازی کنید

این روزها حجم محتوای تبلیغاتی به قدری افزایش یافته است که مردم دیگر به این پیام ها اعتماد ندارند. جای تعجب نیست ، طبق FORBES ، به طور متوسط ​​، هر کس روزانه 4000 تبلیغ دریافت می کند! گسترش این پیام ها باعث شده است که تجارت های خوبی در میان این پیام ها نادیده گرفته شوند. به همین دلیل ایجاد اعتماد بین مخاطبان و تبدیل آنها به مشتری یکی از سخت ترین چالش ها برای هر مشاغل است.

محتوا به دو دلیل می تواند در ایجاد اعتماد موثر باشد:

اول از همه ، شما قصد تبلیغ ندارید ، فقط اطلاعاتی را که کاربر برای حل مشکل خود نیاز دارد ، ارائه می دهید و این اطلاعات کامل و ارزشمند می تواند به نقطه شروع جذب مشتری و اعتماد او تبدیل شود.
دلیل بعدی این است که افراد در هر زمینه به متخصصان اعتماد دارند و در حل مشکلات از آنها کمک می گیرند. با ایجاد محتوا در زمینه خود ، به طور موثر تجربه خود را با کاربران به اشتراک می گذارید.

بیایید نگاهی به آمار بازاریابی محتوا که Hupspot ارسال کرده است:

78٪ از افراد ترجیح می دهند این کسب و کار محتوای تولید شده خود را بیشتر از تبلیغات بدانند.
70٪ مردم معتقدند شرکتهایی که می توانند محتوای بهتری تولید کنند ، فرصتهای بهتری برای برقراری ارتباط با مشتریان دارند.
47٪ از افراد حداقل 3-5 مورد از مطالب (مقاله ، فیلم ، اینفوگرافیک و غیره) را قبل از خرید بررسی می کنند.
96٪ از خریداران محصولات یا خدمات B2B قبل از خرید به دنبال اطلاعات تخصصی محصول هستند.
82٪ از کاربران پس از مطالعه اطلاعات بهتری از محتوای ایجاد شده توسط شرکت دریافت می کنند و 70٪ از آنها پس از تعامل با مارک احساس نزدیکی می کنند.

با نگاهی به این آمار ، دیگر صحبتی وجود ندارد و درک نقش بازاریابی محتوا در ایجاد اعتماد بین مخاطبان آسان می شود.

2. آگاهی از برند

اجازه دهید صادقانه باشد؛ بسیاری از افراد ممکن است چیزی در مورد تجارت یا نام تجاری شما ندانند. بنابراین وقت آن است که تغییر دهید. چطور؟ شما می توانید از بازاریابی محتوا برای افزایش بازدید سایت و پیوندهای ورودی استفاده کنید و از آنها برای تبلیغ برند خود استفاده کنید. وقتی به کاربران در مورد تجارت خود آموزش می دهید ، مخاطبان تجارت شما را می بینند ، می شنوند و از آن اطلاعات می گیرند. پس شروع کنید و از مطالب خوب و ارزشمند استفاده کنید تا از تجربه خود نهایت استفاده را ببرید.

3. نرخ تبدیل بهتر

نرخ تبدیل به این معنی است که کاربری که وارد سایت شما می شود همان کاری را انجام می دهد که شما می خواهید. اکنون می خواهد یک خرید ، یک اشتراک خبرنامه ، یک بارگیری محصول یا هر آنچه که برای کاربر خود برنامه ریزی می کنید باشد. هرچه محتوای شما از اهمیت و ارزش بیشتری برخوردار باشد ، کاربران بیشتری شما را دنبال می کنند و نرخ تبدیل شما بیشتر است.

بیایید کمی موضوع را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم تا موضوع روشن شود.

لطفا مطالب خود را هدر ندهید !!! بازاریابی محتوا همچنین روشی رسمی برای تبدیل کاربر به مشتری وفادار دارد. ما این روش را در مقاله کامل “تأثیر تولید محتوا در قیف بازاریابی” برای شما توضیح داده ایم ، اما در اینجا مجدداً به طور خلاصه به آن اشاره خواهیم کرد.

اگر به یاد داشته باشید ، قیف بازاریابی سه مرحله داشت: آگاهی ، بررسی و تحقیق ، تصمیم به خرید. کاربری که با جستجوی کلمات کلیدی وارد سایت شما می شود ، اصلاً قصد خرید ندارد و فقط از سایت شما اطلاعات می خواهد. از اینجا ، مسائل پیچیده تر می شوند و اینجاست که قدرت واقعی محتوا وارد می شود!

به طور کلی ، بازاریابی محتوا نرخ تبدیل را بهبود می بخشد زیرا شما با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کنید و اطلاعات لازم برای تصمیم گیری را به آنها می دهید.

بیایید به آماری که شرکت های بزرگ بازاریابی در مورد نرخ تبدیل در بازاریابی محتوا ارائه داده اند برگردیم:

نرخ تبدیل بازاریابی محتوایی 6 برابر بیشتر از سایر روش های بازاریابی است. (ملزومات AG)
61٪ از کاربران اینترنت پس از مطالعه مقاله ، خرید آنلاین می کنند. (موسسه بازاریابی محتوا)
طبق یک نظرسنجی ، تعداد بازاریابی در بازاریابی 74٪ از مشاغل با استفاده از بازاریابی محتوایی افزایش یافته است. (Curata)
نرخ تبدیل سایتهایی که از بازاریابی محتوا استفاده می کنند دو برابر سایتهایی است که به آن توجه نمی کنند. (نقطه توپی)

به دنبال افزایش چند برابر فروش هستید؟

ما با تبلیغات Google و کمترین هزینه به شما کمک می کنیم تا در رأس Google قرار بگیرید.
برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

4. سئو بهتر سایت (سئو)

اهمیت بازاریابی محتوا زمانی افزایش می یابد که به تأثیر آن در سئو توجه کنیم.

طبق آمار hubspot ، سایت هایی که در وبلاگ خود پست می گذارند به طور متوسط ​​434٪ صفحه بیشتر در موتورهای جستجو ثبت شده اند. چه مفهومی داره؟ این به این معنی است که محتوا شانس شما برای کسب رتبه های برتر در نتایج جستجو را افزایش می دهد و در نهایت بازدید سایت شما را افزایش می دهد.

توجه داشته باشید که کاربرانی که از طریق جستجوی Google (جستجوی ارگانیک) وارد وب سایت شما می شوند نیز در اکثر مشاغل نرخ تبدیل بالایی دارند.

بیایید نگاهی به این روند بیندازیم تا ببینیم معجزه بازاریابی محتوا چیست.

شما محتوای ارزشمند و بهینه سازی شده ایجاد می کنید. گوگل تلاش های شما را با رتبه بندی بالا در نتایج جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با تجارت شما پاداش می دهد. کاربری که به دنبال اطلاعاتی در مورد این کلمات کلیدی است به دلیل برخورد با محتوای هدفمند و مفید وارد سایت شما می شود و با سایت شما درگیر می شود.

محتوای شما در مراحل مختلف قیف بازاریابی کاربر را همراهی می کند و مشتری شما می شوند. به همین جا ختم نمی شود و مشتری همچنان برای محتوای جذاب به وب سایت شما می آید و حتی ممکن است محتوای شما را با دیگران به اشتراک بگذارد. در نتیجه ، بازدید مستقیم ، ارگانیک و ارجاع شما افزایش می یابد.

5. هزینه کمتر

هزینه های بازاریابی محتوایی 62٪ کمتر از روش های سنتی بازاریابی است و از طرف دیگر ، هزینه در بازاریابی محتوا 3 برابر بیشتر از روش های دیگر ایجاد می کند ، به این معنی که افزایش نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه امکان پذیر است.

شرکت نوین با چندین سال تجربه در بازاریابی دیجیتال و بازاریابی محتوا می تواند شما را در اجرای بازاریابی محتوای برند شما همراهی کند و اهداف حرفه ای خود را به اهداف تجاری خود نزدیک کند. جزئیات این خدمات را در صفحه استراتژی محتوا و خدمات بازاریابی ما بخوانید.

بازاریابی آدم ربایی و بازاریابی محتوا ؛ یک روح در دو بدن!

بسیاری از بازاریابان معتقدند که بازاریابی محتوا نوعی ربودن در بازار است و منطقی است. زیرا در جذب بازاریابی ، خریدار به جای اینکه به دنبال مشتری باشید و تبلیغ خود را نشان دهید ، خریدار بر اساس ارزشهایی که برای آنها ایجاد کرده اید به دنبال شماست. بازاریابی محتوا نیز به همین منوال است. شما قصد دارید برای محتوای خود که مخاطب شما به دنبال آن است ارزشی ایجاد کنید و با آن محتوا علاقه مند به مشارکت با شرکت شما می شوند.

آنچه در بازاریابی محتوا انجام می شود مشابه بازاریابی هواپیماربایی است.

آیا واقعاً مقاله بازاریابی آدم ربایی را خوانده اید؟ اگر آن را نخوانید ، مشکلی پیش نمی آید. ما برای درک اصل کار بازاریابی محتوا ، این را خیلی مختصر توضیح خواهیم داد.

بازاریابی ورودی روشی است که هدف آن جلب مشتری و جذب او به سمت تجارت شماست. محتوا همچنین بخش مهمی از بازاریابی بزرگ است. به این معنا که اگر بازاریابی هیجان انگیز را موتور محرکه کسب و کار به سمت اهداف استراتژیک بدانیم ، بازاریابی محتوا سوخت آن موتور است.

در بازاریابی آدم ربایی ، با درگیر کردن افراد ، آنها را به بازدید کننده ، راهنما ، مشتری و در آخر ، مروج تبدیل می کنیم.

همانطور که مشاهده می کنید این محتوا است که وظیفه انتقال مخاطب از یک مرحله به مرحله دیگر را بر عهده دارد. در جدول زیر می توانید هدف و نوع محتوای مورد استفاده در هر مرحله از بازاریابی را مشاهده کنید.

چه نوع محتوایی در بازاریابی استفاده می شود؟

اگر از شما خواسته شود که انواع مختلفی از مطالب را نام ببرید ، سریع به مقالات ، عکس ها و فیلم های وبلاگ فکر خواهید کرد زیرا در طول روز زیاد با آنها کار می کنید و بسیار شناخته شده هستند. اما باید بگویم که بیش از 20 نوع محتوا در بازاریابی محتوا استفاده می شود و شما می توانید نوع محتوا را انتخاب کنید. اما همچنین مهم است که بدانید از چه محتوایی استفاده کنید و در کجا بیشترین تأثیر را روی مخاطبان خود بگذارید. خوب ، وقت آن است که به ماتریس بازاریابی محتوا برویم.

انواع مختلفی از محتوا در ماتریس بازاریابی محتوا وجود دارد که می تواند در تجارت استفاده شود. نمودار افقی نشان می دهد مخاطبان شما از آگاهی برای خرید به چه محتوایی نیاز دارند. به عنوان مثال ، مقالات ، کتابهای الکترونیکی ، اینفوگرافیک ها ، آموزش ها و … می توانند در مرحله آشنایی با مطالب مفید مفید باشند.هرچه کاربر به مرحله خرید نزدیکتر می شود ، اطلاعات به سمت مشخصات محصول ، نکات ، قیمت ها ، گزارش ها حرکت می کنند.

اما نکته جالب دیگر در مورد این ماتریس نمودار عمودی آن است. به احساسات همراه با منطق توجه کنید تا هنگام جستجوی محتوا بیشترین تأثیر را بر مخاطبان خود بگذارید!

ما در مورد این موضوع در مقالات جدید قبلی صحبت کردیم که هم با ذهن عاطفی و هم با منطق فکر می کنیم. تحقیقات نشان داده است که بیشتر خریدهای مشتری به دلایل احساسی انجام می شود و سپس توسط بخشی منطقی از ذهن توجیه می شود. به همین دلیل شرکت ها باید مخاطبان خود را درگیر بازاریابی محتوا کنند تا افراد بیشتری را درگیر کار خود کنند.

چگونه انجامش بدهیم؟ در هر مرحله از بازاریابی ، شما با محتوایی شروع می کنید که مخاطبان شما آن را دوست دارند و بیشترین تأثیر را برای شما ایجاد می کنند.

این دو نکته را فراموش نکنید.

اولاً ، بازاریابی محتوا زمان می برد و تأثیر طولانی مدت آن بر کسب و کار آشکار می شود (معمولاً پس از 7 ماه) و مقرون به صرفه تر از روش های دیگر مانند تبلیغات است.

دوم ، تأثیر بالای بازاریابی محتوا دلیل بر عدم استفاده از سایر روش های بازاریابی نیست. از آنجا که هر روش بازاریابی گاهی در نقش کانالهای کمکی و گاهی در نقش کانالهای مستقیم ظاهر می شود ، استفاده از همه روشهای موثر برای دستیابی به اهداف تجاری ضروری است.

بازاریابی محتوا چگونه انجام می شود؟

اکنون که دانستیم بازاریابی محتوا چیست ، چه چیزی مهم است و چه جایگاهی در برنامه بازاریابی ما دارد ، وقت آن است که شروع کنیم و آن را در تجارت خود پیاده سازی کنیم. با ما همراه باشید تا 9 مرحله از اجرای بازاریابی محتوا را مرور کنید.

مرحله شماره 1- کشف هدف خود

همه چیز باید مطابق با اهداف تجاری و برنامه های بازاریابی باشد. بنابراین قبل از هر اقدامی ، اهداف تجاری خود را مرور کنید ، تعیین کنید که اهداف بازاریابی محتوا چیست و چه مواردی را بهبود می بخشد. سپس اهداف بازاریابی محتوا را شناسایی کنید. اگر بازاریابی محتوا به سود سازمان منجر نشود ، در واقع هیچ کاری انجام نداده است.

پیشنهاد ما استفاده از روش SMART برای هدف گذاری است. هدف شما باید مشخص ، قابل اندازه گیری ، در دسترس ، مرتبط و به موقع باشد.
به عنوان مثال: 10٪ افزایش ترافیک ارگانیک کلمات کلیدی A، از طریق تولید محتوا در وبلاگ برای سه ماه آینده.

مرحله 2: مخاطبان هدف را مشخص کنید

اکنون که دانستید هدف شما چیست ، باید بدانید که محتوای شما باید به چه کسانی برسد. او به چه محتوایی علاقه دارد؟ نیازهای او چیست؟ از کجا و چگونه از مطالب شما استفاده می کند؟

برای پاسخ به این سالات ، بهتر است شخصیت شخصی خود را تهیه کنید. با استفاده از پرسونا می توانیم علایق مشتری ، ویژگی های شخصیتی ، کانال های ارتباطی ، سرگرمی و نیازهای شما را در محتوای شما شناسایی کنیم. درک مخاطب نه تنها در این مرحله ، بلکه در تمام مراحل بازاریابی مفید است. برای کسب اطلاعات بیشتر ، مقاله جذاب “شخصیت مشتری” را بخوانید.

مرحله 3: تدوین استراتژی محتوا

قبل از شروع به راهبرد ، به این اعداد نگاه کنید:

در حال حاضر ، هر دقیقه ، 3،800،000 کلمه در Google جستجو می شود ، 1،000،000 نفر به حساب فیس بوک خود وارد می شوند ، 4،500،000 فیلم در YouTube مشاهده می شود ، 347،222 پیمایش در اینستاگرام انجام می شود ، 87،500،000 نفر توییت می کنند ، 188،000،000 ایمیل ارسال می شود و 41،600،000 پیام رد و بدل می شود واتس اپ

اکنون ، شما به عنوان یک بازاریاب محتوا ، باید محتوای هدفمندی را بسازید و آن را در میان این حجم باورنکردنی محتوایی که در اینترنت تولید می شود ، به مخاطبان خود تحویل دهید. فکر می کنید این کار بدون استراتژی محتوا قابل انجام است؟ حتی فکر نکنید که نتیجه خوبی خواهد داشت.

مبحث استراتژی محتوا کمی گسترده است و به طور کامل در مقاله “استراتژی محتوا” چیست. اگر می خواهید با موارد زیر آشنا شوید ، به مقاله ذکر شده مراجعه کنید ؛ در غیر این صورت به موارد زیر توجه کنید.

در استراتژی محتوای خود ، حداقل مواردی که باید مشخص کنید عبارتند از:

مخاطبان اصلی و ثانویه تجارت من چه کسانی هستند؟
محتوای تجاری من قرار است چه ارزشی برای مخاطبان ایجاد کند؟
پیام اصلی من چیست؟
لحن کار من چیست؟
چگونه مخاطب را به سمت سودآوری برای سازمان سوق می دهم؟
با توجه به موضوع کسب و کار من ، نقاط قوت / ضعف من در ایجاد محتوا چیست؟
تهدیدها و فرصت ها چیست؟
مرحله 4: کانال های بازاریابی محتوا را شناسایی کنید

در یک طرف سکه تولید محتوا و در طرف دیگر توزیع محتوا قرار دارد!

نقشه Customer Journey داستان و روند تجربه کاربر در محصول شما را مشخص می کند. یعنی از لحظه ای که او مخاطبان شما را می شناسد ، رابطه اولیه ، روند تعامل و تعامل تا یک رابطه طولانی مدت با تجارت شما.

اکنون باید مشخص کنید که چگونه می خواهید محتوای خود را در این نقشه به مخاطبان برسانید (یا بهتر بگوییم هر کجا مشتری باشد).

به عنوان مثال ، آیا فکر می کنید در بین وبلاگ ها ، صفحات وب ، شبکه های اجتماعی ، ایمیل ها ، ایمیل ها ، صفحه های فرود و … کدام یک برای مرحله جذب مشتری و کدام یک برای مرحله آگاهی از برند مناسب است؟

مرحله 5: یک تیم محتوا تشکیل دهید

اکنون زمان ساخت یک تیم است! وقتی دانستید که برای چه کاری ، برای چه کسی ، با چه استراتژی محتوا و در چه کانال هایی می خواهید محتوا ایجاد کنید ، یک تیم حرفه ای بسازید تا به اهداف خود برسید.

عناوین افراد و ساختار تیم شما بسته به نیاز و ساختار سازمان شما ممکن است متفاوت باشد ، اما یک تیم کامل محتوایی معمولاً شامل افرادی با تخصص های زیر است:

  • استراتژیست محتوا
    مدیریت محتوا
    نویسنده
    دستگاه کپی
    مدیر شبکه های اجتماعی
    طراح گرافیک

    مرحله ششم: ایده پردازی

    تیم محتوای خود را دور یک میز جمع کنید و جلسات ایده پردازی داشته باشید. استراتژی محتوا را در دست راست خود و شخصیت مشتری را در سمت چپ خود نگه دارید و هر ایده ای را که در جهت رضایت مشتری و دستیابی به اهداف استراتژیک سازمان باشد بنویسید. در جلسات طوفان مغزی ، باید مفاهیمی را که می خواهید در مورد آنها محتوا تولید کنید ، شناسایی کرده و از چه قالب هایی استفاده کنید. قالب هایی مانند ارسال وبلاگ ، ویدئو ، اینفوگرافیک ، کتاب الکترونیکی ، خبرنامه ، وبینار ، پادکست و غیره

    ایده های بازاریابی محتوا می تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

    مرحله هفتم: تقویم محتوایی را تهیه کنید

    اکنون که همه چیز روشن است ، تیم را با انجام یک برنامه ریزی دقیق به انجام کارها هدایت کنید. بنابراین زمان تهیه تقویم محتوا فرا رسیده است. در تقویم محتوا ، باید برنامه ای برای تولید ، انتشار و تبلیغ محتوا مشخص کنید. شما باید زمان تولید محتوا ، زمان انتشار و به معنای تبلیغ آن را یادداشت کنید. به عنوان مثال ، در ماه نوامبر ، شما قرار است 10 مقاله در وبلاگ ، 10 پست در اینستاگرام با محتوای ویدیویی و ویدئویی و یک وبینار داشته باشید که هر یک از آنها در تاریخ های خاص ارسال می شود. عناوین این مطالب با توجه به اهداف و کاربران در مراحل قبلی مشخص شده است.

    برای سهولت کار می توانید از الگوهای آماده برای تقویم خود استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که آن را با توجه به نیاز و ساختار تیم خود تغییر دهید.

    مرحله 8: ایجاد محتوای موثر

    باشه! اکنون همه چیز آماده است تا شما محتوای شگفت انگیز خود را ایجاد کنید. بنابراین شروع کرده و محتوای نوشتاری ، صوتی ، تصویری یا ویدیویی خود را براساس تقویم خود ایجاد کنید. فراموش نکنید که هدف از ایجاد محتوا تأثیرگذاری بر مخاطب است ، بنابراین از تمام تلاش و دانش خود برای ایجاد محتوای موثر استفاده کنید.

    اگر می خواهید راز نوشتن مطالب جالب را بدانید و مخاطب خود را مجذوب خود کنید ، کتاب “بمب گذاری محتوا” بسیار توصیه می شود.

مرحله 9: انتشار و تبلیغ محتوا

سرانجام ، وقت آن رسیده است که نتایج فعالیت های شما به مخاطبان خود برسد. شما دو وظیفه اصلی دارید. ابتدا محتوا را در زمان مناسب و به روش صحیح در کانال خود منتشر کنید. دوم ، تمام تلاش خود را برای بهتر جلوه دادن مطالب انجام دهید. در واقع ، شما باید هم اکنون در بازاریابی محتوا باشید.

به عنوان مثال ، شما مقاله ای در مورد بازاریابی دیجیتال در وبلاگ خود منتشر کرده اید. شما می توانید از طریق تلگرام ، اینستاگرام ، لینکدین ، ​​فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی از انتشار مقاله خود خبر دهید تا علاقه مندان بتوانند آن را ببینند و به مقاله شما دسترسی داشته باشند.

اندازه گیری عملکرد بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا ، مانند سایر مشاغل دیگر ، باید هدفمند و سنجیده شود تا ببینید در برنامه اجرایی خود چقدر موفق هستید. شما باید همه چیز را بسنجید و عملکرد خود را با اعداد اندازه بگیرید. شما باید ببینید که از نظر شاخص های اصلی عملکرد در چه جایگاهی قرار دارید ، چه باید بکنید بعدی ، چه چیزی تقویت کنید ، چه چیزی را تغییر دهید و چه چیزی را حفظ کنید.

بنابراین چگونه عملکرد محتوای خود را اندازه گیری کنیم؟

موفقیت در بازاریابی محتوا با نرخ رشد سرب ، ترافیک وب سایت ، رتبه بندی کلمات کلیدی در نتایج جستجو ، نرخ تبدیل و بازده سرمایه گذاری اندازه گیری می شود. اینکه کدام شاخص را انتخاب کنید به هدف شما از محتوای تولید شده بستگی دارد. به عنوان مثال ، اگر در مرحله اول قیف بازاریابی هستید و می خواهید همین الان کاربران را به تجارت خود علاقه مند کنید ، بهتر است که شاخص اندازه گیری شما تعداد ورودی ها باشد ، در مرحله دوم پیشتازها مهمتر و آخرین مرحله ، نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه ابزار اندازه گیری شما خواهد بود.

برای کل تجارت ، بررسی میزان تولید سرب می تواند روش خوبی برای تجزیه و تحلیل عملکرد بازاریابی محتوا باشد ، زیرا این شاخص معمولاً با افزایش فروش و درآمد ارتباط مستقیم دارد. اما مطمئناً به نرخ بازده سرمایه گذاری نمی رسد. هر مشاغل می خواهد نتیجه نهایی آن سودآور باشد. بنابراین برای اینکه بدانید روش بازاریابی شما دقیقاً چقدر مثر است ، باید ROI خود را اندازه بگیرید.

بازاریابی محتوا معنی ندارد !!

بدون محتوا ، هیچ مشاغل نمی تواند قدم به قدم جلو برود. صرف نظر از تاکتیک های بازاریابی شما ، محتوا بخشی جدایی ناپذیر از روند تجارت شما خواهد بود. مثال های زیر را در نظر بگیرید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی: استراتژی بازاریابی محتوایی بر استراتژی رسانه های اجتماعی شما ارجحیت دارد. این بدان معنی است که شما باید محتوای عالی برای بازاریابی رسانه های اجتماعی خود داشته باشید.
سئوکاران: موتورهای جستجو به کسب و کارهایی که محتوای با کیفیت خوب منتشر می کنند پاداش می دهند. بنابراین سئو خوب به محتوای با کیفیت نیز بستگی دارد.
تبلیغات کلیکی: اگر محتوای تبلیغات کلیکی جذاب نباشد ، هیچ کس روی آن کلیک نمی کند.
بازاریابی ورودی: محتوا رمز ورود ترافیک ورودی است.
بازاریابی آدم ربایی که بدون محتوا به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

به طور خلاصه ، هر گوشه ای از بازاریابی و هر کاری که می خواهید برای تبلیغ برند خود انجام دهید ، بدون حضور محتوا امکان پذیر نیست.

خوب ، این همان چیزی است که ما از بازاریابی محتوا آموخته ایم. اگر در این زمینه سوالی دارید ، در قسمت نظرات از ما بپرسید.

این مقاله اولین قسمت از یک سری کامل آموزش بازاریابی محتوا (9 جلسه) بود که در آن همه مباحث بازاریابی محتوا را آموزش داده ایم. می توانید امروز با شرکت در یک کارگاه تولید محتوا ، یک دوره آنلاین مدیریت و استراتژی محتوا یا یک کتاب بمب گذاری در محتوا ، یادگیری خود را شروع کنید. در این منابع ، ما همه نکات و اصولی را که بر اساس آنها در Novin تولید می کنیم آموزش داده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید