مدلسازی کاراکتر با آموزش تری دی مکس

آموزش تری دی مکس در صنعت بازی های ویدیویی برای ساخت مدل های سه بعدی از افراد ، دارایی های ورزشی و سرگرمی استفاده می شود. با داشتن یک مدل ابزار آموزشی پیشرفته و قدرتمند تری دی مکس ، می تواند زمان زیادی را برای توسعه ورزش صرفه جویی کند.

SOURCE آموزش تری دی مکس

من برای این سری از 3ds Max ، V-Ray و Photoshop استفاده خواهم کرد ، اگرچه شما می توانید مراحل را برای برنامه مورد علاقه خود تنظیم کنید. درک مشترک از آزمایش ابزار و نیازهای کلی برنامه.

ایده ها و نظرات
در زمان ارائه تابلو که من ارائه دادم ، دختری روی میز من بود که اولیویا نام داشت. او یک هنرمند است و کارهای مدل سازی / ضبط را نیز انجام می دهد. من تصمیم گرفتم بنیان خلاقانه خودم را در بالا ایجاد کنم.

شکل 01 تصاویر اصلی مرجع را که خودم گرفته ام نشان می دهد. من یک ایده تقریبی از موضوع و صحنه داشتم – یک جلسه نقاشی بی پروا در زندگی ، با استفاده از یک مدل برهنه در جلو ، یک بوم بزرگ و یک پنجره روشن به عنوان عناصر ترکیبی به قاب اولیویا.

(شکل 01)
(شکل 01)

شکل 02 تلاش های اولیه من برای جلوگیری از برخی ایده های خشن را با استفاده از “سوزی” ، شخصیتی که من در سال 2006 ساخته ام نشان می دهد. من ناامید شده ام که می توانم ایده هایم را روی کاغذ ترسیم کنم ، بنابراین منطقی تر بود که من به سرعت از کنار یک شخصیت بپردازم و عکس بگیرم.

(شکل 02)
(شکل 02)

سر را مسدود می کند
مانند اکثر چیزهای ارگانیک که مدل می زنم ، من با یک جعبه بدوی شروع می کنم. با هدف تغییر TurboSmooth و سقوط ، یک توپ چند ضلعی کم ساخته شده از سیاست های چهار طرفه برای من ایجاد می شود. من آن را به نصف تقسیم کردم و یک تغییر تقارن را در نظر گرفتم ، بنابراین فقط باید از یک طرف کار کنم. حلقه های انتهایی اطراف توپ را انتخاب می کنم و با استفاده از ابزار Connect لبه های اضافی ایجاد می کنم که آن را صاف می کند.

بعد ، من چشم ها را با باز کردن یک نقطه برای ایجاد سوراخ در چشم شروع می کنم. من از ابزار Cut برای ایجاد سوراخ در دهانم استفاده می کنم. از ابزار Cut برای ایجاد شکل اولیه پیشانی و بینی نیز استفاده می شود. من لبه های تابشی بیشتری را در اطراف حفره چشم برش می دهم تا لکه های بینی و پیشانی آن را خرد کند. یک حلقه دیگر از نوک که صورت را احاطه کرده اضافه می کنم تا صاف شود و خط فک شروع شود و سوراخ دهان را حتی بیشتر تعریف کنید (شکل 03).

(شکل 03)
(شکل 03)

پیشرفت سر
در ادامه کار با سر ، از ابزار Cut and Edge Connect برای افزایش جزئیات شبکه در اطراف چشم ، بینی و دهان استفاده می کنم. پلک ها از لبه های چشم خارج شده و رئوس آن به شکل کشیده می شود. سوراخ دهان پر شده و روی لب ها تشکیل می شود. یک گردن اضافه می شود که شامل یک استوانه ابتدایی با هشت ضلع است.

ایجاد یک توپولوژی منظم و سیستم حلقه های انتهایی مهم است ، بنابراین من برای ایجاد حلقه های انتهایی که از دهان تابیده می شوند و در گوشه های بینی جمع می شوند ، از یک برش استفاده می کنم. این می تواند یک روند نابسامان باشد ، با حذف لبه ها ، کشیدن راس ها و برش لبه ها ، بنابراین مطمئن شوید که خوشه های نامرتب رئوس باقی مانده را جابجا کرده و فروپاشید.

من می خواهم یک چین و چروک بسیار خاص در اطراف دهان او داشته باشم ، بنابراین توپولوژی در این مورد کمی غیر متعارف است. من یک گلدان ابتدایی را با اختصاص یک ماده ساده چند رنگی اضافه می کنم و آن را برای شکل دادن درست پلک ها قرار می دهم. من کره چشم را به درستی در زیر انجام می دهم.

سپس بینی صاف می شود ، سوراخ های سوراخ بینی به سمت داخل ضعیف شده و شکل می گیرند و من شروع به تعریف چین و چروک های اطراف دهان و گونه های او می کنم. به طور معمول ، کل سر صاف می شود و در صورت نیاز به تعریف ، لبه های اضافی اضافه می شود.

Primitive یک رول کوتاه دیگر برای ایجاد یک نشانگر موقعیت برای گوش ها ، که بعداً نمونه می گیرم. گردن با برش سوراخ مطابق در قسمت پایین سر به سر متصل می شود ، سپس شی attached گردن را بهم متصل می کنیم ، قبل از این که سرانجام نقاط مطابقت دو سطح را فرو بریزیم (شکل 04).

(شکل 04)
(شکل 04)

تصفیه سر
حالا سر و وضوح بسیار خوبی پیدا کرده و تنظیم شده است ، بنابراین برای توزیع مجدد آن ، یک اصلاح کننده TurboSmooth اضافه می کنم. برای نمایش توپولوژی در این تصویر ، از صفحه نمایش Isoline در محدوده TurboSmooth استفاده می کنم. با استفاده از همان روش های قبلی و همچنین دستکاری در انتخاب نرمال راس ، من به تدریج سر خود را به شکلی که می خواهم شکل می دهم و می سازم.

انتهای پلک ها همانند لب ها به داخل وارد می شوند و چین های نوک تیز به علاوه لبه ها نزدیک هم قرار می گیرند. به چند ضلعی ابرو فقط یک ماده رنگی موقتی از یک جسم فرعی داده شده است ، فقط به تصویر کشیدن آن. مژه ها با اکستروژن لبه های پلک فوقانی به سمت خارج ، جدا شدن پولیس ، شکل دادن نقاط به صورت دستی و ضخامت دادن با افزودن تغییر پوسته تولید می شوند.

گوش در تکنیک های مشابه گردن شکل و متصل شده است ، اما من توضیح بیشتری نمی دهم زیرا روسری قسمت اصلی آن را می پوشاند و ما به سختی می توانیم آن را ببینیم.

موها بعداً می آیند. یک گلدان ابتدایی قرار داده می شود تا قسمت عمده ای از موهای او تشکیل شود. یک سیلندر روسری خود را با پوشاندن سر خود آغاز می کند ، و یک نوار متقارن از سیاست های مرتب شده جبران کننده های جلو آن را تشکیل می دهد. یک کمان از نوارهای پلی مرتب تر ساخته شده است. برای ایجاد ضخامت ، پوسته ای اضافه می شود. افزودن موقت پوسته بر روی اصلاح کننده TurboSmooth به شما امکان می دهد قبل از افزودن حلقه های بیشتر برای محکم کردن شکاف لبه ، لبه های مدل شکاف را به شدت ببینید. موی اصلی پیچ خورده و خم شده است به گونه ای که مو از تاج “جریان دارد” و موی چتری با استفاده از دستکاری دستی به حالت فر در می آید .

دیدگاهتان را بنویسید