کلمه نمونه کارها برای افرادی که در بورس سهام کار می کنند بسیار آشنا است. اما مفهوم نمونه کارها در بسیاری از مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد و فقط مربوط به بورس و داستان های آن نیست!

به عنوان مثال ، نمونه کارها ، محصولات و پروژه های بازاریابی که در این مقاله با هریک از آنها آشنا خواهیم شد. اما اوراق بهادار بورس اوراق بهادار که به عنوان نمونه کارها شناخته می شود ، به ویژه در این روزها که بورس و بازارهای سهام بسیار داغ هستند ، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

“نمونه کارها” مفهومی کاربردی و مهم در بازاریابی و مدیریت سرمایه است که انتخاب ، مدیریت و ترتیب آن تأثیر بسزایی در توسعه تجارت دارد.

در صورت موافقت با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا مفهوم نمونه کارها و انواع آن را بررسی کنیم …

نمونه کارها چیست؟

قبل از اینکه به مفهوم و کاربردهای نمونه کارها بپردازیم ، بیایید کمی در مورد خود کلمه و ریشه های واژگانی آن صحبت کنیم. شاید برای شما جالب باشد که بدانید کلمه نمونه کارها ریشه ایتالیایی دارد و از کلمه Portafoglio‌ گرفته شده است.

این کلمه در زبان ایتالیایی به معنای کیفیتی است که برای حمل اسناد استفاده شده است.

درست است که معنای نمونه کارها در امور مدیریتی و مالی با معنای گذشته آن بسیار متفاوت است ، اما همانطور که در زیر می بینید ، خیلی بی ربط نیست.

بیایید به تعریف نمونه کارها برویم:

“نمونه کارها مجموعه ای از آثار ، پروژه ها ، برنامه ها ، محصولات یا محصولات یک کسب و کار است که با هم مدیریت می شوند و هدف یکسانی را دنبال می کنند.”

به بیان ساده ، نمونه کارها مجموعه ای از چندین م thatلفه است که می تواند سهام سرمایه گذاری ، محصول یا پروژه های یک شرکت بزرگ باشد که به عنوان یک بسته برای اهداف اقتصادی خاص گرد هم می آیند.

به عنوان مثال ، اگر چندین پروژه در حال اجرا در یک شرکت را کنار هم قرار دهیم ، نمونه کارها پروژه ایجاد می شود. همچنین ، اگر چندین سهام مختلف در بورس اوراق بهادار خریداری کنیم ، نمونه کارها یا نمونه کارهای سرمایه گذاری را تشکیل داده ایم. در این حالت امکان مدیریت بهتر آنها وجود دارد.

یکی از ویژگیهای اصلی نمونه کارهای استاندارد قابل اندازه گیری است. یعنی ، نباید پارامترهای کیفی و غیر قابل محاسبه را در نمونه کارها بگنجانیم. به عنوان مثال می توان تعداد سهام خریداری شده در بورس اوراق بهادار ، قیمت سهام ، تعداد محصولات کارخانه و تعداد پروژه های یک شرکت را اندازه گیری و مقایسه کرد و با کنار هم قرار دادن آنها ، یک نمونه کارها را تشکیل داد.

علاوه بر این ، اجزای نمونه کارها باید به طور مرکزی تنظیم شوند تا به هدف نهایی برسند و همه آنها باید در یک جهت حرکت کنند. به عنوان مثال ، اگر هدف یک کارخانه صادرات محصولات خود به خارج از کشور باشد ، باید سبد کالایی را تشکیل دهد که اجزای آن شامل محصولاتی باشد که برای صادرات سود آور هستند و صادرات آنها اساساً امکان پذیر است.

به دنبال افزایش چند برابر فروش هستید؟

ما با تبلیغات Google و کمترین هزینه به شما کمک می کنیم تا در رأس Google قرار بگیرید.
برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

انواع اوراق بهادار

خوب ، همانطور که در ابتدا گفتیم ، نمونه کارها فقط مختص بورس نیست! بلکه چندین نمونه کارنامه معروف داریم که ممکن است از آنها چشم پوشی کرده باشیم.

در این بخش ، ما قصد داریم با انواع اوراق بهادار و ویژگی های آنها آشنا شویم و ببینیم که هر کدام برای چه هدفی ایجاد و ارائه می شوند.

برخی از انواع اوراق بهادار عبارتند از:

1- پرتفوی سرمایه گذاری

سبد سهام در بورس سهام به معنای یک سبد یا مجموعه ای از اوراق بهادار است! یعنی آنها به جای خرید سهام یک شرکت ، چندین سهام شرکت های مختلف را خریداری می کنند تا خطر سود و زیان را کاهش دهند؛ آنها همه تخمهای خود را در یک سبد نمی گذارند ، تا با پایین آمدن قیمت ناگهان سرمایه آنها از بین برود.

همچنین بسیاری از افراد ممکن است بخواهند در زمینه های مختلف مانند سپرده های بانکی ، طلا ، بازارهای ارز ، بورس و غیره سرمایه گذاری کنند. فکر می کنید مدیریت این دارایی ها کار سختی نیست؟ چگونه می توان همه آنها را همزمان تجزیه و تحلیل کرد و فواید و زیان آنها را تعیین کرد؟

ما به شما می گوییم این دقیقاً همان چیزی است که نمونه کارها سرمایه گذاری برای کمک به شما در مدیریت آسانتر سرمایه خود طراحی کرده اند. این نوع پرتفوی به عنوان پرتفوی سرمایه گذاری سهام نیز شناخته می شود و معمولاً شامل انواع مختلف سرمایه مانند سپرده های بانکی ، پول نقد ، سهام خریداری شده در بورس سهام و غیره است.

چرا سبد سهام

تنوع! این تنوع مهمترین قسمت سرمایه گذاری است!

مارکوویتز اولین کسی بود که به صورت علمی نمونه کارها و تنوع آن را بیان کرد. سپس ، برای دوستداران اعداد ، او به طور کمی ثابت کرد که چگونه ایجاد مجموعه ای از سهام می تواند ریسک سرمایه گذاری را کاهش دهد.

از آنجا که هیچ سرمایه گذار از آینده مطمئن نیست و نمی داند در این بازار آشفته چه اتفاقی می افتد ، ایجاد یک نمونه کارها خطرات احتمالی را کاهش می دهد. یعنی بجای اینکه تمام سرمایه خود را در یک سهم قرار دهند و در هنگام سقوط کل سرمایه خود را از دست بدهند ، آنها سبدی از سهام (PORTFOLIO) را خریداری می کنند تا سود و زیان آن را بین سهام تقسیم کنند.

این از نمونه کارها یا نمونه کارهای سرمایه گذاری است که چهره آشنایی با شما داشته است.

2- سبد محصولات

سبد محصولات یکی از پر استفاده ترین اوراق بهادار در بازاریابی است که تمرکز اصلی آن روی محصولات تولید شده توسط سازمان است. در تعریف این نوع نمونه کارها آمده است:

“به مجموعه ای از محصولات یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت که براساس استراتژی خاص یا بازار هدف طبقه بندی می شوند ، سبد محصولات گفته می شود.”

سبد محصولات را می توان بر اساس خطوط مختلف محصول ، مدل های مختلف محصول ، بازار هدف ، نرخ رشد و سهم بازار دسته بندی کرد.

تصور کنید صاحب یک کارخانه لوازم خانگی هستید. در این کارخانه معمولاً محصولاتی مانند یخچال ، گاز ، ماشین لباسشویی و … در مدل های مختلف تولید می شود. حال اگر همه مدل های یخچال و فریزر یا تمام مدل های گازی را در یک رده جداگانه قرار دهیم ، سبد محصولات ایجاد کرده ایم. با این کار می توان میزان فروش مدل های مختلف و همچنین سود و زیان آنها را بررسی کرد.

حالا فکر می کنید دلیل ایجاد سبد محصولات چیست؟

مطالعات تخصصی نشان داده است که برای موفقیت در فروش و بازاریابی ، تنوع محصولات بالا و سهم آنها در بازار باید متفاوت باشد. همچنین تعادل در نوع محصولات و خدمات باید رعایت شود. بنابراین ، طراحی و مدیریت سبد محصولات ضروری و مهم به نظر می رسد.

هنگامی که محصولات را دسته بندی کردیم ، چگونه باید محصولات خود را تجزیه و تحلیل کنیم؟ کدام محصول ارزش سرمایه گذاری دارد؟ چقدر باید برای یک محصول خاص پرداخت کنیم؟

هر شرکتی ممکن است بر اساس اهداف خود سبد خاصی برای محصولات خود داشته باشد! اما ما می خواهیم یکی از معروف ترین دسته های مهم محصولات را که نام و رسم خاص خود را دارد ، بررسی کنیم.

ماتریس CG ، که ما در یکی از مقالات وبلاگ به طور کامل توضیح داده ایم ، اما در اینجا به طور خلاصه بررسی می کنیم که چگونه و بر چه اساس می توان محصولات یک شرکت را در یک مجموعه قرار داد.

CG Matrix: ستاره ها ، علامت های سوال ، گاوهای شیرده و سگ ها!

ماتریس CG ابزاری است که به ما در ارزیابی محصولات و انتخاب سبد محصولات کمک می کند. این ماتریس محصولات را به چهار دسته تقسیم می کند که عبارتند از:

الف) ستارگان: محصولاتی هستند که سهم بازار زیادی دارند و انتظار رشد و سودآوری بیشتری در آینده دارند. محصول آیفون اپل را می توان بهترین نمونه از محصولات ستاره ای دانست.

ب) گاو شیری: محصولاتی که سهم زیادی از بازار را دارند ، اما در آینده رشد چندانی نخواهند داشت. Macbook بخشی از گاوهای شیری اپل است.

ج) علائم س Questionال: محصولاتی که در حال حاضر سهم بازار کمی دارند ، اما انتظار می رود در آینده سود و رشد بسیار بالایی داشته باشند. به عنوان مثال ، اپل سرمایه گذاری زیادی در iWatch انجام می دهد زیرا انتظار دارد در سال های آینده رشد کند.

د) سگ: محصولاتی هستند که سهم بازار کمی دارند و رشد در آنها دیده نمی شود. بنابراین ، نباید بیش از حد در سبد محصولات سرمایه گذاری شود. iPod از آن دست محصولاتی است که نتوانسته محبوبیت سایر دستگاه های اپل را تکرار کند.

ماتریس CG میزان مفید بودن سبد محصولات را تعیین کرد. با این دسته بندی ، این شرکت اکنون می داند که بودجه ، تبلیغات و منابع خود را برای کسب سود بیشتر به کدام گروه اختصاص می دهد.

می توانید اطلاعات بیشتر درباره CG را در مقاله ماتریس بوستون بخوانید.

چگونه سبد محصولات را طراحی کنیم؟

برای داشتن نمونه کارهای مناسب برای محصولات ، باید چند نکته در نظر گرفته شود:

برای انتخاب محصول به رقابت پذیری آن توجه کنید.
افزایش سرمایه گذاری در محصولات و خدمات.
منابع بیشتری را به محصولات پربازده اختصاص دهید.
اطمینان حاصل کنید که محصول متناسب با هدف اصلی طراحی شده باشد.
همیشه به دنبال حفظ ارتباط و همکاری برای تبلیغ محصولات باشید.

همانطور که گفتیم ، اجزای نمونه کارها باید کمی و قابل اندازه گیری باشند. این قانون برای سبد محصولات نیز رعایت می شود و کلیه اطلاعات از جمله سود نهایی ، هزینه ها ، حجم فروش ، حجم تولید و … ثبت می شود.

این باعث چابکی بیشتر شرکت و تصمیم گیری بهتر در مدیریت سازمان خواهد شد. علاوه بر این ، خدمات با توجه به سودآوری آنها سازماندهی می شوند و در نتیجه ، کارایی شرکت افزایش می یابد.

3- نمونه کارها پروژه

قوانین و استانداردهای مدیریت در سالهای گذشته به گونه ای بوده است که تمرکز زیادی بر روی محصولات یا محصولات داشته است. به همین دلیل به آنها چشم اندازهای مبتنی بر محصول گفته می شد. اما با گذشت زمان ، این مسئله احتمالاً تغییر خواهد کرد و کارشناسان نتیجه می گیرند که پروژه ها بیش از محصولات باید روی پروژه ها متمرکز شوند. بنابراین ، چشم انداز مبتنی بر پروژه در نظر گرفته شد.

این وضعیت باعث تغییر دیدگاه ها از محصولات به پروژه ها و اضافه شدن بخشی به نمونه کارهای مختلف پروژه شد. در تعریف نمونه کارها پروژه باید به این نکته اشاره کنیم که کلیه پروژه های تعریف شده در قالب یک سازمان اقتصادی می توانند نمونه کارها باشند.

نکته مهم در اینجا این است که اجزای نمونه کارها پروژه ، دقیقاً مانند سایر نمونه کارها ، باید به سمت یک هدف حرکت کرده و اولویت بندی شوند.

مدیریت نمونه کارها پروژه

یکی از نکات مهم برای سازماندهی پروژه ها ، مدیریت نمونه کارها یا PPM است که در پیشرفت و توسعه اقتصادی تأثیر دارد. در تعریف PPM باید بگوییم که:

“دانش و هنر استفاده از تکنیک ها و ابزارهای مختلف برای جمع آوری پروژه ها و رساندن آنها به هدف اصلی یک تجارت ، مدیریت سبد پروژه نامیده می شود.”

هدف اصلی در مدیریت نمونه کارها پروژه افزایش کارایی شرکت است. ولی چطور این ممکن است؟ وقتی پروژه ها به درستی طبقه بندی شوند و اصولاً سرمایه بین آنها توزیع شود ، بازده پروژه افزایش می یابد و این دقیقاً همان چیزی است که انتظار داریم!

گزارش آگهی یک روش عالی برای بازاریابی در بازار است.

با گنجاندن گزارش های خبری ، نه تنها محصول شما معرفی می شود ، بلکه رتبه بندی گوگل نیز افزایش می یابد.
برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

4- نمونه کارها بازاریابی

سبد بازاریابی دقیقاً همان چیزی است که همه باید در مورد آن فکر کنند تا در کار خود موفق شوند. در این نوع نمونه کارها ، به جای قرار دادن محصولات ، خدمات ، پروژه ها و سرمایه گذاری ها ، سعی در نشان دادن استعدادها و توانایی های شغلی خود داریم.

در واقع ، سبد بازاریابی آلبوم شامل نمونه کارهای شخصی است که به کمک آن می تواند صلاحیت حرفه ای خود را به کارفرما ثابت کند و شغل جدیدی برای خود پیدا کند.

یا یک شرکت نمونه کارها را در سایت خود جمع می کند تا مشتریان بتوانند پروژه های جدید را مشاهده و دریافت کنند.

در اینجا 5 تکنیک جالب برای طراحی نمونه کارهای بازاریابی آورده شده است.

الف) برای داشتن نمونه کار ، به کارهای نیمه وقت فکر کنید

برای داشتن نمونه کارهای خوب ، ابتدا باید تجربه کاری خود را یادداشت کنید. اما بسیاری از افراد تجربه زیادی در مشاغل مختلف ندارند و نمونه کارها آنها خالی به نظر می رسد. در این شرایط بهتر است به دنبال مشاغل نیمه وقت یا آزاد باشید.

این مشاغل ممکن است از نظر درآمد و حقوق با شغل های تمام وقت یکسان نباشد ، اما برای کسب تجربه و غنی سازی نمونه کارها عالی هستند.

ب) به دنبال NGO ها و NGO ها باشید

امروزه بسیاری از سازمانهای غیرانتفاعی تأسیس شده اند که ممکن است قدرت زیادی در اطلاعات و بازاریابی نداشته باشند. حضور در این سازمان ها و نشان دادن توانایی های شما می تواند بهترین فرصت برای کسب تجربه باشد. بنابراین به راحتی آن را از دست ندهید!

ج) دوره هایی را که گذرانده اید و مهارت هایی که آموخته اید را لیست کنید

اگر دانشجو هستید و می خواهید نمونه کارهای بازاریابی بنویسید ، بهتر است از دوره های گذرانده شده در دانشگاه به جای تجربه کاری خود استفاده کنید. فقط بخاطر داشته باشید که این دوره ها ارتباط مستقیمی با شغل مورد نظر شما دارند. به عنوان مثال ، اگر می خواهید نمونه کارهای بازاریابی را برای یک کار تولید محتوا ارائه دهید ، دوره های ذکر شده باید مرتبط باشند.

د) برای نشان دادن توانایی های خود حرص بخورید

یکی از مهمترین موارد در طراحی نمونه کارها بازاریابی ، نمایش توانایی های خود به بالاترین کیفیت است. به همین دلیل سعی کنید تمام مهارت ها و استعدادهای خود را لیست کنید و از آن نترسید.

ه) از عناصر گرافیکی در طراحی نمونه کارهای بازاریابی استفاده کنید

هر نمونه کارها ویترین توانایی های شماست! بنابراین بهتر است برای ارائه آن وقت بگذارید و از عناصر گرافیکی استفاده کنید. در این حالت ، تأثیر نمونه کارها بیشتر خواهد بود.

مثل رزومه بود!

پس از آشنایی با نمونه کارها بازاریابی ، این سوال احتمالاً به ذهن شما خطور کرده است که تفاوت نمونه کارها با رزومه چیست؟ ظاهراً هر دو یکی هستند.

برای پاسخ به این س ،ال ، باید گفت که رزومه شما صرفاً مشخصات و تجربیات شما را نشان می دهد. از طرف دیگر ، نمونه کارها آلبومی از کار شما و همه مهارت های شما را با هم نشان می دهد. بنابراین ، م moreثرتر خواهد بود.

علاوه بر این ، نمونه کارهای بازاریابی بسیار دقیق تر از رزومه است و نوشتن آن زمان بیشتری می برد. رزومه ها معمولاً در یک یا دو صفحه نوشته می شوند ، اما نمونه کارها اغلب به یک کلاسور نیاز دارند.

مدیریت نمونه کارها

یکی از دلایل استفاده از اوراق بهادار مختلف ، مدیریت بهتر کلیه زیرمجموعه ها و اجزای سازمانی یا تجاری است. در واقع ، اگر بتوانیم انواع پروژه ها ، سرمایه گذاری ها و محصولات یک شرکت را کنار هم بگذاریم و تأثیر هر یک از شرکت ها را ارزیابی کنیم ، درصد ریسک کاهش می یابد و مدیریت آنها آسان تر می شود.

تجربه نشان داده است که برای توسعه یک سازمان اقتصادی ، مدیریت نمونه کارها باید به بهترین شکل ممکن انجام شود. این امر باعث ایجاد هماهنگی بین م componentsلفه های مختلف و سهولت تصمیم گیری اقتصادی می شود. همچنین از هدر رفتن منابع و استعدادهای بالقوه شرکت جلوگیری خواهد کرد.

مدیریت نمونه کارها به ما کمک می کند تا منابع را شناسایی کرده و آنها را در زیر مجموعه ها صرف کنیم. علاوه بر این ، اولویت های شرکت را مشخص می کند و بودجه و زمان را به هر قسمت از نمونه کارها بر اساس نرخ بازده اختصاص می دهد. برای مدیریت یک نمونه کارها ، باید دو مرحله را طی کنید:

مرحله 1: اجزای نمونه کارها را اولویت بندی کرده و آنها را اجرا کنید

در این مرحله معمولاً اهداف شرکت مشخص شده و نمونه کارها براساس این اهداف شکل می گیرد. سپس اجزای مختلف با توجه به اهمیت آنها طبقه بندی و اولویت بندی می شوند.

مرحله 2: عملکرد زیرمجموعه ها را کنترل و ارزیابی کنید

یکی از قسمتهای اصلی مدیریت پورتفولیو نظارت و ارزیابی عملکرد است که پس از تشکیل پورتفولیو انجام می شود. در این مرحله باید کارایی م theلفه ها تعیین شود و برای اصلاح پورتفوی تصمیم گیری شود.

اخرین حرف…

در این مقاله با اصطلاح نمونه کارها و ریشه های آن آشنا می شویم و درباره اهمیت مدیریت نمونه کارها صحبت خواهیم کرد. پس از آن ، انواع نمونه کارها و کاربردهای آنها را با هم مرور کردیم.

هدف ما از طراحی نمونه کارها ، مدیریت بهتر زیر مجموعه ها و ادارات مختلف یک سازمان اقتصادی است. جالب اینجاست که انواع پورتفولیو نیز بر اساس این زیر مجموعه ها به چهار بخش تقسیم می شوند: سبد سرمایه گذاری ، سبد محصولات ، سبد بازاریابی و نمونه کارها پروژه.

اکنون ، به نظر شما ، طراحی نمونه کارها چه تاثیری می تواند در توسعه و افزایش کارایی مشاغل داشته باشد؟ آیا تا به حال تجربه نوشتن نمونه کارها را داشته اید؟ در این راه با چه چالش هایی روبرو شده اید؟ می توانید پاسخ ها و نظرات خود را با سایر دوستان خود در بخش نظرات این مقاله به اشتراک بگذارید. ما منتظرت هستیم …