چطور بهترین بهینه سازی را برای سایت خود انجام دهیم؟

پیش از این ، Google فقط از گزینه نمره 200 امتیاز برای تعیین موقعیت وب سایت شما در نتایج جستجو استفاده می کرد. اما بیش از یک دهه از آن زمان می گذرد و همه چیز تغییر کرده است. الگوریتم های گوگل نیز تغییر کرده اند ، اما مهمتر از همه ، نیازی به نمره گذاری نیست. بعضی از این عوامل امتیاز بیشتری دارند و شما باید آنها را اولویت بندی کنید. یکی از مهمترین موارد تمرکز بر سئو و بهینه سازی سایت است. در این مقاله شما را با هشت عامل مهم در بهینه سازی وب سایت آشنا می کنیم.

بهینه سازی وب سایت چیست؟

بهینه سازی وب سایت فرایندی است که در آن آزمایشات و خطاهای مختلف به دنبال بهبود یک وب سایت و حرکت به سمت اهداف تجاری آن است. تست A / یکی از راه هایی است که در آن مدیران وب می توانند عملکرد وب سایت های خود را بهبود ببخشند.

با استفاده از این آزمون ، آنها می توانند دریابند که برای تعامل بیشتر با بازدیدکنندگان در سایتهایشان چه تغییراتی لازم است. این رابطه می تواند افزایش درآمد از طریق جستجوهای Google ، خریدهای بیشتر یا س quالات دیگر باشد.

بهینه سازی وب سایت در نهایت باید منجر به مهاجرت بازدید کنندگان وب سایت شود ، بنابراین شما یک قدم به هدف کسب و کار خود نزدیک هستید تا افتتاح یک وب سایت.

اهداف بهینه سازی سایت چیست؟

اهداف بهینه سازی سایت بسته به نوع مشاغل ، مشتریان هدف و اقدامات انجام شده متفاوت است. این ویژگی ها می تواند شامل فروشگاه ، پر کردن فرم ، یا خواندن مقاله باشد.

همچنین ممکن است که کار وب سایت میزان تعامل بازدیدکنندگان آن یا تعداد افرادی باشد که رویه خاصی را در وب سایت طی کرده اند. برخی از اهداف بهینه سازی وب سایت شامل موارد زیر است:

خبرگزاری خبرآنلاین با انتشار مقالات آنلاین در تلاش است تا تعداد بازدید کنندگان و انتشار مقالات را افزایش دهد.
یک فروشگاه آنلاین با تشویق مشتریان برای تکمیل فرم یا تکرار خرید ، وب سایت خود را بهینه می کند.
این شرکت نرم افزار آنلاین وب سایت خود را بهینه می کند و به بازدیدکنندگان امکان می دهد نسخه رایگان محصول را دریافت و دریافت کنند.
شرکت بیمه وب سایت خود را برای افزایش فروش بیمه بهینه می کند.
کمپین جمع آوری کمک مالی وب سایت شما را با ارائه فرم تشویق کمک های مالی بهینه می کند.
مراحل بهینه سازی وب سایت

اولین قدم در بهینه سازی سایت تعیین هدف است. همانطور که گفته شد ، ممکن است مشاغل مختلف اهداف مختلفی برای بهینه سازی سایت های خود داشته باشند.

بگذارید بگوییم شما یک وب سایت تجارت الکترونیکی دارید و اگر می خواهید بدانید چگونه فروش آن را افزایش دهید ، می توانید انواع مختلفی از تحقیقات کمی و کیفی را در مورد کلمات کلیدی سایت خود انجام دهید ، که می تواند در دستیابی به این هدف موثر باشد. .

در بیشتر موارد ، صفحه اصلی وب سایت مکان مناسبی برای انجام آزمایشات A / و بررسی های مختلف است زیرا بیشتر بازدید سایت از این صفحه است. همچنین مهم است که درک کنید شرکت چه پیشنهادی ارائه می دهد ، همچنین می توانید به سرعت با یک مرحله به مرحله بعدی بروید.

گام بعدی بررسی امکانات و فرضیات است. پس از تعیین هدف اصلی ، باید گزینه های مختلفی را برای دستیابی به آن جستجو کنید و همچنین فرضیه ها را برای بهبود میزان بازدید در سایت آزمایش کنید.

لیستی از تغییرات مختلفی که می خواهید امتحان کنید ایجاد کنید. می توانید در این متغیرها تغییراتی ایجاد کنید و آنها را با استفاده از تستر A / انجام دهید.

تست را انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات کافی برای تکمیل این آزمون را دارید. این نتایج باید از نظر آماری دقیق باشد زیرا شما نمی خواهید تصمیمات بی اهمیت بگیرید.

نتایج را ارزیابی کنید. نتایج این آزمون به شما نشان می دهد که آیا این تغییرات در وب سایت شما باعث بهبود آن می شود یا خیر. یا آیا هدف اصلی متغیر است که بیشترین رای را به دست می آورد؟

همچنین از این آزمون ساده ایده های زیادی خواهید گرفت. بسته به نتایج این آزمون ، می توانید برای رسیدن به هدف خود گام بردارید.

در مورد بهینه سازی سایت 8 نکته وجود دارد که باید بدانید
نسخه موبایل وب سایت خود را بخاطر بسپارید

گوگل اهمیت زیادی به جستجوی موبایل می دهد. به همین منظور ، الگوریتمی به نام Mobile-First Index معرفی کرده است که براساس آن محتوای نمایش داده شده در تلفن همراه معیار Google برای تعیین موقعیت Google براساس نتایج جستجو خواهد بود ، بنابراین طراحی وب را در اولویت قرار می دهد. سایت شما به سازگاری با تلفن همراه بازگشته است.

با این حال ، دنی سالیوان ، کارمند گوگل گفت که داشتن یک طراحی مسئولانه یا مناسب برای موبایل به معنای نمایه سازی سایت در Google نیست. هر سایتی که در تلفن همراه ظاهر شود با این الگوریتم قابل خواندن است. با این حال زمان آن فرا رسیده است که از طراحی دسک تاپ به سمت طراحی موبایل برویم.

در اینجا چند پیشنهاد در مورد نحوه جستجو یا تعیین وقت خال کوبی وجود دارد.

سایت خود را با دستگاه های مختلف ، دسک تاپ ، موبایل یا رایانه لوحی سازگار کنید.
همیشه تصاویر را در یک طراحی پاسخگو قرار دهید تا اندازه را بسته به اندازه صفحه تغییر دهید.
نام متا را کوتاه کنید تا در موبایل راحت خوانده شود.
از پنجره های بازشو که تمام محتوای شما را پوشش می دهد خودداری کنید و محتوای خود را برای بازدیدکنندگان بصری نگه دارید.
از قانون “کمتر بهتر است” در تلفن همراه استفاده کنید. در دنیای تلفن همراه ، محتوای طولانی برابر با بازدید بیشتر و امتیازات بهتر نیست.
برای ایجاد محتوای محرمانه یا روسری از دستگاه همراه استفاده نکنید. کاربران وب و عنکبوت ها باید همان محتوا را ببینند.
تکنیک های جستجوگرها را بررسی کنید

ایده معرفی تکنیک های SEO ممکن است برای برخی از افراد دلهره آور به نظر برسد. اما امروز ، با وجود ابزارهای مختلف برای SEO ، یادگیری SEO کار سختی نیست. نکته اصلی این است که بدانید چگونه از اطلاعات به دست آمده استفاده کنید. برای شروع ، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما از ویژگی های مورد نیاز برای سازگاری با تلفن همراه برخوردار است.
کدهای خطا را جستجو و اصلاح کنید.
خطاهای txt را بررسی کرده و در صورت لزوم بهینه سازی کنید.
از طریق Google Search Console وضعیت نمایه سازی سایت خود را بررسی کنید. اگر مشکلی پیدا شد ، برای حل آن گام بردارید.
ویرایش برچسب های عنوان و توضیحات متا.
محتوای وب سایت خود را بررسی کنید. با Google Analytics میزان بازدید سایت خود را بررسی کنید. اگر محتوای سایت شما به خوبی کار نمی کند ، برای بهبود آن قدم بردارید.
تعمیر لینکهای خراب در سایت. پیوندهایی که پیام های خطا دریافت می کنند دشمن تجربه کاربر شما و همچنین رتبه بندی وب سایت هستند.
با استفاده از Google Search Console یک نقشه سایت XML برای Google ارسال کنید.

به سرعت وب سایت توجه کنید

سرعت باز شدن وب سایت تأثیر مستقیمی بر میزان بازدید و جذب بازدیدکنندگان دارد. به گفته گوگل ، “متوسط ​​زمان بارگیری صفحه در تلفن همراه 22 ثانیه است. در عین حال ، 53٪ بازدیدکنندگان سایتی که از طریق تلفن همراه وارد سیستم می شوند ، در بیش از سه ثانیه صفحه را ترک می کنند.”

سرعت پایین صفحه منجر به تجربه کاربر ضعیف می شود ، بنابراین Google سرعت بارگذاری صفحه را به یکی از مهمترین عوامل تبدیل کرده است.

برای بهبود سرعت صفحه از روش های زیر استفاده کنید:

درخواستهای HTTP را برای بخشهای مختلف صفحه مانند اسکریپتها ، تصاویر و CSS کاهش دهید.
ترکیب پرونده های تکراری برای کاهش سeriesالات با فشرده سازی اندازه پرونده ها.
بارگیری همزمان CSS و JavaScript.
JavaScript را پس از پرونده های مهم بارگذاری کنید.
زمان جستجوی DNS را کاهش دهید.
سرعت بخشیدن به پاسخ سرور.
از یک میزبان امن و مناسب استفاده کنید.
اندازه تصویر را کاهش دهید.
از CDN استفاده کنید.
استفاده از افزونه ها را کاهش دهید.
تعداد تبلیغات را کاهش دهید.
اهداف کاربر را شناسایی کنید

نوشتن “محتوای عالی” ، بهینه سازی آن برای موتور جستجو ، دریافت پیوندهای معتبر ، کلید دستیابی به کلمه کلیدی است. از آنجا که هوش مصنوعی روز به روز رشد می کند ، استفاده از آنها در الگوریتم های گوگل نیز مهم است.

هدف اصلی Google درک محتوا و ارائه نتایج بر اساس نیازهای فردی است. بررسی و انتخاب این کلمات کلیدی از اهمیت بیشتری برخوردار است. برای شروع ، شما باید برخی از کلمات و عبارات کلیدی را بدانید که نمی توانید امتیاز دهی کنید.

کلمه کلیدی باید با متن مورد نظر فرد مطابقت داشته باشد. بهتر است قبل از اینکه زمان و منابع خود را برای عبارت بندی صرف کنید ، به وب سایت های رتبه بندی و اصطلاحات مختلف نگاه کنید. اگر به نظر می رسد وب سایت و صفحه فرود شما در حال حاضر دارای رتبه بندی هستند ، پاسخ درستی از این عبارت دریافت نخواهید کرد.

عبارت وکیل آسیب دیدگی شخصی آلبانی نیویورک را ببینید:

در گذشته چنین عبارتی منجر به ظهور چندین وکیل و شرکت حقوقی می شد اما اکنون تغییر کرده است. Google اکنون لیست های قانونی را ترجیح می دهد:

در این مثال ، ساخت این عبارت ضروری است زیرا امکان جمع آوری امتیاز در Google Maps وجود دارد. اما اگر اینگونه نباشد ، در این صورت تمرکز بر اتلاف وقت خواهد بود.

گوگل پیش بینی می کند کسی که به دنبال چنین عبارتی است نه فقط به دنبال یکی ، بلکه به دنبال چندین وکیل یا شرکت حقوقی است.

کلید “خرید بلیط هواپیما” یکی از پر کاربردترین کلمات کلیدی است و ظاهر شدن شما در بالای لیست برای شما سخت خواهد بود. شاید بهترین کار این باشد که از یک کلمه کلیدی خاص استفاده کنید که شامل نامی باشد که روی بهترین نتایج متمرکز باشد.

بازاریابی محتوا را افزایش دهید

طبق نتایج ، تا سال 2020 ، بیش از 44 زتا بایت داده هر روز تولید می شود. اگر بخواهیم آن را مقایسه کنیم ، باید بگوییم که معادل 8.48 تریلیون آهنگ یا 1440 سال ویدیوی HD است. با گذشت زمان ، یافتن مکانی بین این داده ها دشوارتر می شود. برای عملکرد بهتر در این زمینه:

ایجاد محتوای مفید ، جذاب و جذاب.
مقالات خبری مرتبط با فعالیت های خود ایجاد کنید.
در مورد اخباری که در شبکه های اجتماعی می گیرید بیشتر تأمل کنید.
از عناوین مربوط به مطالب در شبکه های اجتماعی استفاده کنید.
به روزرسانی محتوایی که بیقرار است و بازدید کمتری ایجاد می کند.
از طرح استفاده کنید

وقتی Schema Markup به صفحه وب بپیوندد ، می تواند یک قطعه بسیار قدرتمند ایجاد کند. اسنیپت ها توضیحات کوتاه و پیشرفته ای هستند که در نتایج جستجو ظاهر می شوند. این طرح با متن ایجاد شده برای وب سایت ، تجربه جستجو را بهبود می بخشد. با این حال ، هیچ مدرکی وجود ندارد که افزودن طرحواره بر صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) تأثیر بگذارد.

طرح مورد استفاده چیست؟
سازمان ها و تجارت
مناسبت ها
اشخاص حقیقی
محصولات
دستور پخت
مرور
ویدئو

جای نگرانی در مورد اضافه کردن طرحواره به وب سایت نیست. اجرای آن بسیار ساده است. اگر سایت وردپرسی دارید ، چند افزونه وجود دارد که می توانید استفاده کنید.

طرحواره ممکن است شامل سوالاتی باشد که کاربر می تواند بدون باز کردن صفحه به آنها پاسخ دهد. این باعث می شود که صفحه به جستجوی هر یک از این سوالات در نتایج جستجو بپردازد.

بر تجربه کاربر تمرکز کنید

تجربه کاربر (UX) حول محور بینش ، نیازها ، ارزش ها ، قابلیت ها و محدودیت های کاربران است. UX اهداف تجاری را نیز در نظر می گیرد. UX باید بتواند کیفیت تجربه کاربر را بهبود بخشد. به گفته پیتر مورویل ، عوامل موثر بر تجربه کاربر شامل موارد زیر است:

قابلیت استفاده: محتوای شما باید منحصر به فرد باشد و پاسخگوی نیازهای شما باشد.
قابل استفاده: کار بر روی وب سایت و استفاده از آن باید ساده باشد.
بهینه: طراحی و مارک تجاری شما در وب سایت باید به گونه ای باشد که باعث ایجاد انگیزه در کاربر و تحریک احساسات وی شود.
قابل جستجو: طراحی وب سایت و اجزای مختلف باید به گونه ای باشد که کاربران بتوانند به راحتی هر آنچه را که می خواهند پیدا کنند.
قابل دسترسی: محتوای شما باید از جمله 10٪ از افراد دارای معلولیت های مختلف برای همه قابل دسترسی باشد.
معتبر: برای اینکه کاربر به شما اعتماد کند ، سایت شما باید قابل اعتماد باشد.
ارزشمند: سایت شما باید برای کاربر ارزش قائل شود و تجربه خوبی را ارائه دهد تا در نهایت بتواند بازدهی مثبتی در سرمایه گذاری داشته باشد.
با دقت به وب سایت پیوند دهید

پیوندها همیشه یکی از مهمترین عوامل در رتبه بندی گوگل بوده اند. اما امروز ، گوگل از پیوندهای هرزنامه ایجاد شده آگاهی بیشتری دارد و آنها را به راحتی شناسایی می کند. بنابراین ، هنوز کیفیت است که از کمیت ارزش بیشتری دارد.

استراتژی های ایجاد لینک برتر:

از صفحات منابع استفاده کنید
ارسال پست های مهمان
پیوندهای خراب ایجاد کنید
پیوندهای ورودی یا بک لینک دریافت کنید
احیای لینک

دیدگاهتان را بنویسید