چگونه می دانیم تبلیغات Google ما چگونه است؟

شما برای تبلیغ سایت خود در Google به یک آژانس تبلیغاتی گوگل مراجعه کرده اید و آنها نیز کمپین های شما را راه اندازی کرده اند. اما از کجا می دانید کمپین شما درباره چیست؟ از کجا می دانید هزینه آن چقدر است ، چند بار تبلیغ شما نمایش داده شده و چند ورودی دریافت کرده اید؟ از کجا می دانید چه امتیازاتی کسب کرده اید و چه مقدار برای خرید بیشتر باید هزینه کنید؟

خوشبختانه Google Ads دارای یک سیستم گزارشگری بسیار پیشرفته است که جزئیات کامل و دقیقی از وضعیت کمپین های شما در اختیار شما قرار می دهد.

به یاد داشته باشید که یکی از مهمترین وظایفی که یک آژانس تبلیغاتی برای شما به عهده دارد گزارش گزارش از روند تبلیغات مداوم است و این شما هستید که این درخواست را می کنید. در ادامه ، روش های گزارش گیری از حساب Google Ads را بررسی خواهیم کرد.

دسترسی مستقیم به حساب Google Ads

هیچ چیز جذاب تر از دسترسی مستقیم به پنل Google Ads نیست! به این ترتیب می توانید از شخص یا شرکتی که سرویس Google Ads را ارائه می دهد بخواهید به شما دسترسی مستقیم به پنل Google را بدهد.

این دسترسی در 4 سطح ایمیل ، فقط نمایش ، استاندارد سازی و مدیریت داده ها داده می شود. البته اخیراً سطح دسترسی

سطح ایمیل (فقط ایمیل): این مربوط به مواقعی است که می خواهید انواع گزارشات مبارزات را در ایمیل خود دریافت کنید.

فقط خواندنی سطح: فقط به شما امکان می دهد جزئیات کمپین خود را مشاهده کنید و اجازه ایجاد تغییرات را ندارید.

سطح استاندارد: علاوه بر مشاهده مراحل کارزار و تمام جزئیات آن ، می توانید تغییرات مورد نظر خود را نیز اعمال کنید. این روش زمانی توصیه می شود که با Google Ads آشنایی کافی داشته باشید.

سطح مدیر: همان دسترسی استاندارد است ، با این تفاوت که می توانید حساب Google Ads خود را به سایر ابزارهای دیجیتال (Google Analytics ، فروشگاه Google Play و غیره) متصل کرده و دسترسی سایر کاربران سیستم را مدیریت کنید.

جدول زیر انواع سطح دسترسی را با امکاناتی که هر سطح برای شما فراهم می کند نشان می دهد.

دسترسی به حساب گوگل ادز

البته ممکن است برخی از شرکت ها امکان دسترسی مستقیم به حساب شما را نداشته باشند. در این حالت ، حداقل درخواست شما باید این باشد که گزارش های کمپین به صورت روزانه از طریق ایمیل برای شما ارسال شود. برخی از شرکت ها ممکن است یک پنل رابط طراحی کرده اند تا اطلاعات و تغییرات لازم را از شما دریافت کنند.

البته شما در سطح مدیریتی نیازی به دسترسی ندارید. سطح استاندارد بهترین سطح است که می تواند تمام نیازهای شما را برآورده کند.

چه چیزهایی در پانل Google Ads وجود دارد؟!

مهمترین کاری که باید بعد از راه اندازی در Google Ads انجام شود این است که بدانید چه اتفاقی برای تبلیغ شما می افتد. پس از دسترسی به حساب خود ، می توانید انواع گزارش ها را مشاهده کنید.

کارت های گزارش

وقتی وارد پنل Google Ads می شوید ، اولین چیزی که مشاهده می کنید تعدادی کارت اطلاعات مختلف است. این کارت ها انواع گزارشات را براساس نوع کمپین و تبلیغات به شما نشان می دهند.

البته ، در آغاز ، از آنجا که هنوز داده ندارید ، اطلاعات خاصی نمی بینید. اما با گذشت زمان ، تعداد بیشتری کارت اضافه می شود. اخیراً Google Ads به شما امکان می دهد از طریق همان کارت ها تغییراتی ایجاد کنید.

نمودار نمایش اطلاعات

یکی از اولین و مهمترین قسمتهای دیدن گزارش ، صفحه اول حساب شماست. در این صفحه نمودار مشاهده خواهید کرد. اطلاعات موجود در این نمودار بسته به کمپین یا گروه تبلیغاتی که از صفحه سمت چپ انتخاب می کنید تغییر می کند.

در این نمودار ، همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید ، می توانید 4 شاخص مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید.

گراف نمایش اطلاعات گوگل ادز

جدول نمایش اطلاعات

در زیر نمودار جدولی است که مهمترین قسمت گزارش پانل شماست. اطلاعات این جدول نیز با توجه به کمپین انتخابی شما به روز می شود.

در واقع ، هر سطحی را که انتخاب کنید (کمپین ، گروه تبلیغات ، متن آگهی و غیره) ، جدول و نمودارهای شما همان سطح اطلاعات را نشان می دهد. در اینجا پیشنهاد می کنیم مقاله “ساختار تبلیغات در Google” را مطالعه کنید.

جدول اطلاعات گوگل ادز

از ویژگی گزارش دهی Google Ads استفاده کنید

علاوه بر اطلاعاتی که در پنل Google Ads مشاهده می کنید ، یک امکان بسیار قدرتمند و کامل دیگر نیز برای گزارش در پنل Google وجود دارد. فقط وارد قسمت گزارش ها شوید. هیچ گزارشی در این بخش وجود ندارد که شما بخواهید و آن را دست خالی ترک کنید!

گزارش های آماده

برخی از این گزارشات از قبل آماده شده اند و با انتخاب هر یک می توانید خروجی گزارش را مشاهده کرده و در صورت لزوم برای دیگران ارسال کنید.

گزارش های سفارشی

قسمت جالب داستان اینجاست! شما می توانید انواع مختلفی از گزارش ها را به روش های مختلف ایجاد کنید و به همان تعداد که می خواهید در ستون های گزارش قرار دهید. گزارش های میله ، میز ، دایره و … در انتظار شما هستند 🙂

گزارش دایره ای گوگل ادز

گزارش های دوره ای را از طریق ایمیل دریافت کنید

اگر به هر دلیلی به پنل Google Ads دسترسی مستقیم ندارید ، همچنان می توانید از ارائه دهنده خدمات Google Ads خود بخواهید که گزارش کامل وضعیت کمپین را از طریق ایمیل برای شما ارسال کند.

این کار را می توان روزانه ، هفتگی ، ماهانه یا هر روز هفته که به شما علاقه مند است انجام داد. دسترسی به پست الکترونیکی برای دریافت این گزارش ها کافی است.

گزارش ارسال شده به ایمیل شما می تواند در قالب های مختلف (pdf ، csv ، xml و غیره) باشد. پس از باز کردن گزارش ، ستون های مختلفی مشاهده خواهید کرد که هر کدام حاوی اطلاعات خاصی هستند. به عنوان مثال ، در ستون کلیک ها ، می توانید تعداد کلیک های دریافت شده برای هر کلمه کلیدی را مشاهده کنید.

به یاد داشته باشید که اطلاعات به دست آمده در گزارش شما نیز قابل تغییر است. به عنوان مثال ، ممکن است گزارش شما ستون امتیاز کیفیت نداشته باشد. در این حالت ، به سادگی از ارائه دهنده خدمات Google Ads خود بخواهید که این ستون را به گزارشات شما اضافه کند.

بنابراین حتی اگر دسترسی مستقیمی به پنل تبلیغات ندارید ، نگران نباشید. زیرا می توانید روزانه اطلاعاتی درباره آخرین تغییرات در کمپین تبلیغاتی خود دریافت کنید.

از سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل استفاده کنید

علاوه بر کارایی که Google Ads مستقیماً به شما ارائه می دهد ، ابزارهای تجزیه و تحلیل دیگری نیز وجود دارد که می توانید در آن اطلاعات مربوط به کمپین Google Ads خود را وارد کنید.

مطمئناً برای اتصال حساب خود باید به نوار Google Ads دسترسی لازم را داشته باشید. در زیر مهمترین این ابزارها را با هم مرور خواهیم کرد.

Google Ads را به Google Analytics متصل کنید

می توانید حساب Google Ads خود را به حساب Site Analytics خود پیوند داده و آمار ورود به سیستم خود را بررسی کنید.

در این حالت ، می توانید تمام جزئیات کمپین و حتی نرخ تبدیل آگهی را در Google Analytics بررسی کنید. البته ، برای این منظور شما به هر دو حساب Google Analytics و Google Ads در سطح مدیریت نیاز دارید. پس از دستیابی به دسترسی ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد حساب Google Analytics خود شوید و اتصال به Google Ads را در بخش Product Linking انتخاب کنید.

پس از آن ، تمام اطلاعات مربوط به حساب Google Ads شما در قسمت منابع ترافیک و در منوی Google Ads قابل مشاهده است.

از سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل استفاده کنید

علاوه بر تجزیه و تحلیل ، که یکی از خدمات Google نیز هست ، ابزارهای دیگری (شخص ثالث) وجود دارد که می توانید به حساب Google Ads خود متصل شوید و از آنها برای تجزیه و تحلیل اطلاعات کمپین استفاده کنید.

مهمترین این ابزارها عبارتند از: Firebase ، Adjust ، Salesforce و سایر ابزارهایی که می توانند به Google Ads متصل شوند.

به عنوان مثال ، ابزار Adjust یکی از این ابزارهای تجزیه و تحلیل برای نصب یک برنامه تلفن همراه است که می توانید با اتصال به حساب Google Ads خود داده های مورد نظر خود را از Google Ads دریافت کرده و در داشبورد خود مشاهده کنید.

دانستن چه چیزی مهم است؟

مدت هاست که گفته می شود یک تاجر باید تجارت خود را اداره کند. این جمله بسیار صحیح است. شما باید بدانید چه خبر است و سرمایه شما چگونه مصرف می شود. خوشبختانه ، Google Ads دید کاملی در تمام اطلاعات کمپین دارد.

گزارش های دوره ای را از طریق ایمیل دریافت کنید

اگر به هر دلیلی به پنل Google Ads دسترسی مستقیم ندارید ، هنوز هم می توانید از ارائه دهنده خدمات Google Ads خود بخواهید تا گزارش کامل وضعیت کمپین را برای شما ایمیل کند.

این کار را می توان روزانه ، هفتگی ، ماهانه یا هر روز هفته که به شما علاقه مند است انجام داد. دسترسی به ایمیل برای دریافت این گزارش ها کافی است.

گزارش ارسال شده به ایمیل شما می تواند در قالب های مختلف (pdf ، csv ، xml و غیره) باشد. پس از باز کردن گزارش ، چندین ستون مشاهده خواهید کرد که هر کدام شامل اطلاعات خاصی هستند. به عنوان مثال ، در ستون کلیک ها ، می توانید تعداد کلیک های دریافت شده برای هر کلمه کلیدی را مشاهده کنید.

به یاد داشته باشید که اطلاعات موجود در گزارش شما نیز قابل تغییر است. به عنوان مثال ، ممکن است گزارش شما ستونی با رتبه بندی کیفیت نداشته باشد. در این حالت ، به سادگی از ارائه دهنده خدمات Google Ads خود بخواهید که این ستون را به گزارشات شما اضافه کند.

بنابراین حتی اگر دسترسی مستقیم به نوار تبلیغات ندارید ، نگران نباشید. زیرا می توانید روزانه در مورد آخرین تغییرات در کمپین تبلیغاتی خود به روزرسانی کنید.

از سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل استفاده کنید

علاوه بر عملکردی که Google Ads مستقیماً به شما ارائه می دهد ، ابزارهای تجزیه و تحلیل دیگری نیز وجود دارد که می توانید اطلاعات مربوط به کمپین Google Ads خود را وارد کنید.

برای اتصال به حساب خود باید به نوار Google Ads دسترسی داشته باشید. در زیر مهمترین این ابزارها را بررسی خواهیم کرد.

Google Ads را به Google Analytics متصل کنید

می توانید حساب Google Ads خود را به حساب Site Analytics خود پیوند داده و آمار ورود به سیستم خود را بررسی کنید.

در این حالت ، می توانید تمام جزئیات کمپین و حتی نرخ تبدیل آگهی را در Google Analytics بررسی کنید. مطمئناً برای این کار به حساب های Google Analytics و Google Ads در سطح مدیریتی نیاز دارید. پس از دسترسی ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به سیستم حساب Google Analytics خود وارد شوید و اتصال به Google Ads را در بخش پیوند محصول انتخاب کنید.

پس از آن ، تمام اطلاعات مربوط به حساب Google Ads شما در بخش منابع ترافیک از فهرست Google Ads قابل مشاهده است.

از سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل استفاده کنید

علاوه بر تجزیه و تحلیل ، که یک سرویس Google است ، ابزارهای دیگری (شخص ثالث) وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها به حساب Google Ads خود متصل شوید و از آنها برای تجزیه و تحلیل اطلاعات کمپین استفاده کنید.

مهمترین این ابزارها Firebase ، Adjust ، Salesforce و سایر ابزارهایی هستند که می توانند به Google Ads متصل شوند.

به عنوان مثال ، ابزار Adjust یکی از این ابزارهای تجزیه و تحلیل برای نصب یک برنامه تلفن همراه است که می توانید با اتصال به حساب Google Ads خود داده های مورد نظر خود را از Google Ads دریافت کرده و در داشبورد خود مشاهده کنید.

دانستن چه چیزی مهم است؟

مدت هاست که گفته می شود تجارت باید توسط یک تاجر اداره شود. این جمله بسیار صحیح است. شما باید بدانید چه خبر است و سرمایه شما چگونه مصرف می شود.

دیدگاهتان را بنویسید