گزارش آگهی چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

همانطور که می دانید موضوع روابط عمومی و به ویژه روابط عمومی دیجیتال در دنیای امروز بسیار مهم است. رپورتاژ تبلیغات یکی از مهمترین زیرشاخه های بحث روابط عمومی است و اهمیت بسیار بالای آن باعث می شود بسیاری از مردم تصور کنند که همه کارهای روابط عمومی انتشار گزارش های تبلیغاتی است. اما اینطور نیست و گزارش تبلیغات یا گزارش اخبار در بسیاری از موارد دیگر مانند معرفی محصول یا خدمات در رسانه های محبوب مورد استفاده قرار می گیرد.
احتمالاً شنیده اید که برخی از مشاغل تبلیغاتی را در رسانه های معروف مانند پربازدیدترین سایتها در زمینه های مختلف منتشر کرده اند. البته علاوه بر دستیابی به اهداف تبلیغاتی و بازاریابی ، رپورتاژ آگهی یا گزارش اخبار نیز نقش زیادی در گرفتن بک لینک دارد. در این مقاله ، ما می خواهیم ببینیم که گزارش تبلیغات چیست و چگونه به SEO کمک می کند.

گزارش آگهی (گزارش خبری) چیست؟

همانطور که حدس می زنید ، گزارش آگهی یا گزارش اخبار در واقع نوعی تبلیغات متنی در قالب یک گزارش و خبر است. سایت معروف کارآفرین در تعریف خود از گزارش آگهی می گوید:
گزارش آگهی (گزارش خبری) اطلاعیه ای است که با هدف آگاهی بخشی به مردم در مورد رویدادهای تجاری در رسانه های مختلف و نشریات مرتبط و هدفمند توسط واحد روابط عمومی منتشر می شود.
در واقع ، گزارش آگهی نوعی تبلیغات یکسان است که به صورت گزارش یا گزارش خبری نوشته می شود و البته یک متخصص باید از نظر تبلیغات روی آن کار کند. در گزارش آگهی ، مخاطب خود را در جهت خاصی همراهی می کنید تا او را به جایی که می خواهید باشد و آنچه می خواهید اتفاق بیفتد.

گزارش تبلیغات در تبلیغات آنلاین چگونه است؟

در دنیای امروز که مخاطبان زیادی در اینترنت هستند ، تبلیغات و بازاریابی رنگ و بوی دیگری به خود گرفته و شاهد استفاده از ابزارهای تبلیغات آنلاین و دیجیتال هستیم. به همین دلیل ، گزارش آگهی به عنوان یکی از مهمترین اقدامات روابط عمومی جهت اطلاع رسانی ، تبلیغ و ارتباط با مخاطبان ، تأثیر مهمی در تبلیغات اینترنتی خواهد داشت.
در تبلیغات آنلاین ، می توانید با انتشار گزارش آگهی یا گزارش اخبار در سایت های پربازدید که مخاطبان هدف شما در آن هستند ، اطلاعات و برنامه تبلیغاتی خود را پیاده سازی کنید. در حالی که در بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی دیجیتال ، موضوع سئو بسیار مهم است و گزارشگری یکی از مواردی است که تأثیر زیادی در سئو خواهد داشت.

گزارش تبلیغات چه مزایایی دارد؟

طبیعتاً کمپین های روابط عمومی ، صرف نظر از نحوه اجرای آن ، از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. یکی از دلایل اهمیت گزارش دهی تبلیغات ، فراگیر بودن نحوه انتشار متن در طیف گسترده ای از رسانه های آفلاین و آنلاین است.
البته ، گزارش اخبار یا گزارش آگهی مزایای بسیاری دارد که برخی از مهمترین آنها به شرح زیر است:
بیشتر ببین
با توجه به همه گیر بودن و جامع بودن گزارش آگهی که در بالا ذکر شد ، شما می توانید از بین بسیاری از کانال های توزیع محتوا مانند سایت های پر بازدید ، رسانه های اجتماعی ، رسانه های چاپی و غیره انتخاب کنید تا طیف وسیعی از مخاطبان را هدف قرار دهید. بنابراین ، انتشار رپورتاژ آگهی شانس دیده شدن برند و محصولات شما را افزایش می دهد و یکی از عملکردهای اصلی رپورتاژ ، مارک تجاری و آگاهی از نام تجاری است.
مناسب برای همه
یکی دیگر از مزایای مهم گزارش آگهی این است که همه مشاغل بزرگ و کوچک می توانند از این روش برای اهداف مختلف استفاده کنند. فرقی نمی کند که تجارت شما مدل 2 یا 2C باشد ، مهم این است که با انتشار یک گزارش تبلیغاتی قدرتمند ، می توانید مخاطبان زیادی را جذب کنید.
برند سازی و افزایش اعتبار برند
همانطور که قبلاً ذکر شد ، یکی از مهمترین مزایای انتشار گزارش در مورد کانالهای محبوب پخش محتوای این است که باعث افزایش آگاهی از برند شما می شود. در حالی که ادامه انتشار گزارش ها می تواند به افزایش اعتبار نام تجاری شما کمک کند.

هزینه مناسب
گزارش آگهی (گزارش اخبار) از برخی روش های دیگر مقرون به صرفه است و حتی اگر گزارش به اندازه کافی قوی و جذاب باشد تا بتواند مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند ، بسیاری از کانال های توزیع محتوا آن را منتشر می کنند. با هزینه مناسب می توانید پیام خود را به مخاطبان خود برسانید ، نرخ تبدیل و سئو را بهبود ببخشید.
بهبود سئو
انتشار رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و موثرترین راه ها برای گرفتن بک لینک و بهبود سئوی سایت شماست. دلیل اصلی این امر این است که وقتی گزارش خود را در یک سایت پرطرفدار منتشر می کنید و به کلمات کلیدی مورد نظر خود پیوند می دهید ، می توانید از یک سایت معتبر لینک پیگیری دریافت کنید. علاوه بر این ، متن گزارش شما در نتایج Google رتبه خوبی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: استراتژی شبکه های اجتماعی به چه معناست؟

هنگام تهیه گزارش آگهی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از انتخاب کانال های توزیع محتوای مناسب برای انتشار گزارش و رساندن پیام به مخاطب ، مرحله مهمی وجود دارد به نام تهیه و ویرایش گزارش بسیار مهم است. در تهیه گزارش آگهی نکات مهمی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید و در اینجا چند نکته مهم آورده شده است.
ساختار را مشاهده کنید
برای نوشتن هر نوع متن ، ساختار خاصی وجود دارد که باید اصول صحیح را رعایت کنید. گزارش دهی از این قاعده مستثنی نیست و شما باید بتوانید از ابتدا تا انتهای مرحله مرحله به مرحله ساختار صحیح آن را دنبال کنید و فراخوان عمل (CTA) را بنویسید.
مقاله یا خبری بنویسید
ما قرار نیست مستقیماً تبلیغات را منتشر کنیم و همانطور که از نام آن پیداست ، ما به دنبال اطلاع رسانی ، تبلیغ و ارتباط با مخاطبان از طریق متنی هستیم که خبرساز است و ماهیتاً مقاله است.
نسخه برداری نکنید
ارزش کلی گزارش تبلیغات خوب در بهره وری و منحصر به فرد بودن آن است. در هیچ موردی گزارش شما نباید کپی باشد یا بیش از حد شبیه به گزارش های دیگر باشد.
از کلمات کلیدی استفاده کنید
در هنگام گزارش تبلیغ خود حتماً از کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی کل خانواده استفاده کنید تا مخاطبان شما خیلی زود متوجه شوند که تمرکز شما بر روی چیست. در حالی که این مسئله در بهبود سئو سایت موثر است

ارزش آفرینی و عملی بودن
در طول گزارش خود ، پس از بیان مشکلات و ارائه یک سری حقایق ، باید نکاتی را ذکر کنید که ارزش افزوده ای برای مخاطب ایجاد می کند و از طرف دیگر عملی است. یعنی شما باید مخاطب را کنجکاو کنید تا ببیند نام تجاری ، محصولات و خدمات شما نیاز آنها را برآورده می کند.
تیترها و آگهی های جذاب بنویسید
هیچ چیز نمی تواند مخاطب را ترغیب کند که پیوند گزارش را باز کند و همه آن را به اندازه یک عنوان و عنوان جذاب بخواند. نوشتن یک عنوان و لید حرفه ای و جذاب کار ساده ای نیست و قطعاً به کمک یک متخصص نیاز خواهید داشت.
استفاده از عناصر بصری
در گزارشگری ، مانند یک مقاله یا خبر ، باید از عناصر بصری ، به ویژه عکس های جذاب مرتبط با موضوع گزارش و تجارت خود استفاده کنید.
کوتاه و مفید بنویسید
نکته دیگری که هنگام تهیه گزارش آگهی باید به آن توجه کنید این است که مقاله شما طولانی نباشد. در واقع مخاطبان به دنبال حل مسئله خود در قالب گزارش هستند و حوصله خواندن مقاله طولانی را ندارند.

چگونه یک گزارش تبلیغاتی جذاب بنویسیم

برای نوشتن گزارش تبلیغاتی جذاب علاوه بر آنچه در قسمت قبل گفته شد ، باید نکات مهم دیگری را نیز در نظر داشته باشید.

ساده و روانکاوانه
لحن و ادبیات مناسب را انتخاب کنید
محتوای متنی با کیفیت بالا
شناسایی صحیح مخاطب
انتخاب خوب مبحث جذاب و به روز
نتیجه گیری و دعوت به عمل درست است
رعایت اصول نگارش و هجی کردن

گزارش آگهی چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

همانطور که در این مقاله چندین بار اشاره کردیم ، گزارش آگهی یکی از بهترین روش های موثر در سئو است. دلیل اصلی این امر این است که وقتی گزارش خود را در کانال های توزیع محتوا ، به ویژه سایت های معروف منتشر می کنید ، این سایت ها پیوند پیگیری را به شما می دهند و از آنجا که محتوای شما همیشه در صفحه اول Google و سایت ناشر نمایش داده می شود شهرت بسیار خوبی ، در نتیجه ، وضعیت SEO سایت شما بسیار بهتر خواهد شد.

نظر Google در مورد گزارش آگهی

ربات های گوگل لینک سازی انجام شده در گزارش آگهی را کاملاً طبیعی می دانند و الگوریتم های گوگل به دلیل پیگیری در یک سایت معتبر با اعتبار بالا ، این روش را کاملاً پوشش می دهند. به همین دلیل ، گزارش گیری یکی از بهترین روش های SEO خارجی است.

بستر تبلیغاتی

از آنجا که هماهنگی با وب سایت های مختلف زمان بر و دشوار است ، بسترهایی برای انتشار گزارش آگهی وجود دارد که به کسب و کارها کمک می کند تا از وب سایت های ناشران در مناطق مختلف و لیست قیمت ها مطلع شوند. بنابراین ، مشاغل می توانند تصمیمات راحت و مناسب تری را برای خرید گزارش آگهی و انتخاب وب سایت های مناسب اتخاذ کنند. تریبون یک بستر تبلیغاتی است که سعی دارد مقرون به صرفه ترین قیمت ها را برای آنها فراهم کند و بسته های ویژه ای را طراحی کند.

نتیجه
رپورتاژ تبلیغات یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین روش های تبلیغات ، اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با مخاطبان است که برای ایده دادن به آنها از آن استفاده می کنید. هم این واقعیت که می توانید پیام خود را به طیف وسیعی از مخاطبان منتقل کنید و هم اینکه ارسال گزارشات در سایت های معروف به بهبود سئو سایت شما کمک می کند.
تقریباً همه مشاغل می توانند از گزارش آگهی یا گزارش اخبار استفاده کنند ، اما این امر مستلزم این است که شما بتوانید گزارش های حرفه ای ، استاندارد و جذاب را با گفته هایی ارائه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید