گزارش آگهی چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

همانطور که می دانید موضوع روابط عمومی و به ویژه روابط عمومی دیجیتال در دنیای امروز بسیار مهم است. رپورتاژ تبلیغات یکی از مهمترین زیرشاخه های بحث روابط عمومی است و اهمیت بسیار بالای آن باعث می شود بسیاری از مردم تصور کنند که همه کارهای روابط عمومی انتشار گزارش رپورتاژ تبلیغاتی است. اما اینگونه نیست و گزارشگری تبلیغات یا گزارش خبری در بسیاری از موارد دیگر مانند معرفی محصول یا خدمات در رسانه های محبوب مورد استفاده قرار می گیرد.

احتمالا برای شما هم پیش آمده که شنیده باشید برخی از کسب و کارها در رسانه‌های پرمخاطب و پرطرفدار مانند سایت‌های پربازدید حوزه‌های مختلف، رپورتاژ آگهی منتشر کرده‌اند. البته به جز تحقق اهداف تبلیغاتی و بازاریابی، رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری در گرفتن بک لینک نیز نقش زیادی دارد. در این مطلب می‌خواهیم ببینیم رپورتاژ آگهی چیست و چگونه به سئو سایت کمک می‌کند.

رپورتاژ آگهی (رپورتاژ خبری) چیست؟

همان‌طور که می‌توان حدس زد رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری در واقع نوعی از تبلیغاتی متنی در قالب یک گزارش و خبر است. سایت مشهور Entrepreneur در تعریف خود از رپورتاژ آگهی این گونه می‌گوید که:
رپورتاژ آگهی (رپورتاژ خبری) در واقع اطلاعیه‌ای است که از سوی واحد روابط عمومی با هدف اطلاع‌رسانی اتفاقات کسب و کار به مردم در رسانه‌های مختلف و انتشارات مرتبط و هدفمند منتشر می‌‌شود.
در واقع رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغات همسان است که به صورت یک گزارش یا رپورتاژ خبری نوشته می‌شود و البته باید از نظر تبلیغاتی یک فرد متخصص و خبره روی آن کار کند. شما در رپورتاژ آگهی مخاطبان‌تان را در یک مسیر مشخص همراهی می‌کنید تا به سمتی که می‌خواهید هدایت شوند و اتفاقی که می‌خواهید رقم بخورد.

رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی به چه شکل است؟

در دنیای امروز که مخاطبان زیادی در فضای اینترنت حضور دارند، تبلیغات و بازاریابی نیز رنگ و بوی دیگری گرفته و شاهد استفاده از ابزارهای تبلیغات آنلاین و دیجیتال هستیم. به همین دلیل رپورتاژ آگهی نیز به عنوان یکی از مهمترین اقدامات روابط عمومی در جهت اطلاع‌رسانی، تبلیغات و برقراری ارتباط با مخاطبان تاثیر مهمی در تبلیغات اینترنتی خواهد داشت.
در تبلیغات اینترنتی شما می‌توانید با استفاده از انتشار رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری در سایت‌های پربازدید که مخاطب هدف شما در آنجا حضور دارد، اطلاع رسانی و برنامه تبلیغاتی خود را پیاده کنید. ضمن اینکه در بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ موضوع سئو اهمیت بسیار زیادی دارد و رپورتاژ یکی از مواردی است که تاثیر بسیار خوبی روی سئو خواهد داشت.

مزایای رپورتاژ آگهی کدام است؟

طبیعتا کمپین‌های روابط عمومی به هر شکلی که پیاده شوند اهمیت زیادی دارند. یکی از دلایلی که باعث اهمیت زیاد رپورتاژ آگهی می‌شود، فراگیر بودن این روش است که می‌توانید متن را در طیف وسیعی از رسانه‌های آفلاین و آنلاین منتشر کنید.
البته رپورتاژ خبری یا رپورتاژ آگهی مزایای زیادی دارد که در ادامه به برخی از مهمترین مزایای آن اشاره می‌کنیم:
دیده شدن بیشتر
با توجه به فراگیر بودن و جامعیت رپورتاژ آگهی که در بالا به آن اشاره کردیم، شما می‌توانید کانال‌های توزیع محتوای زیادی را چون سایت‌های پربازدید و پرمخاطب، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های مکتوب و… انتخاب کنید تا بتوانید طیف وسیعی از مخاطبان را هدف قرار دهید. بنابراین انتشار رپورتاژ آگهی شانس دیده شدن برند و محصولات شما را چندین برابر می‌کند و یکی از کارکردهای اصلی رپورتاژ برندسازی و آگاهی از برند است.
مناسب برای همه

یکی دیگر از مزایای مهم گزارش آگهی این است که همه مشاغل بزرگ و کوچک می توانند از این روش برای اهداف مختلف استفاده کنند. فرقی نمی کند که تجارت شما مدل 2 یا 2C باشد ، مهم این است که با انتشار یک گزارش تبلیغاتی قدرتمند ، می توانید مخاطبان زیادی را جذب کنید.
برند سازی و افزایش اعتبار برند
همانطور که قبلاً ذکر شد ، یکی از مهمترین مزایای گزارش دهی در مورد کانالهای محبوب پخش محتوای این است که باعث افزایش آگاهی از برند شما می شود. در حالی که ادامه انتشار گزارش ها می تواند به افزایش اعتبار نام تجاری شما کمک کند.
هزینه مناسب
گزارش آگهی (گزارش اخبار) از برخی روش های دیگر مقرون به صرفه است و حتی اگر گزارش به اندازه کافی قوی و جذاب باشد تا بتواند مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند ، بسیاری از کانال های توزیع محتوا آن را منتشر می کنند. با هزینه مناسب می توانید پیام خود را به مخاطبان خود برسانید ، نرخ تبدیل و سئو را بهبود ببخشید.
بهبود سئو
انتشار رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و موثرترین راه ها برای گرفتن بک لینک و بهبود سئوی سایت شماست. دلیل اصلی این امر این است که وقتی گزارش خود را در یک سایت پرطرفدار منتشر می کنید و به کلمات کلیدی مورد نظر خود پیوند می دهید ، می توانید از یک سایت معتبر لینک پیگیری دریافت کنید. علاوه بر این ، متن گزارش شما در نتایج Google رتبه خوبی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: استراتژی شبکه های اجتماعی به چه معناست؟

هنگام تهیه گزارش آگهی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از انتخاب کانال های توزیع محتوای مناسب برای انتشار گزارش و رساندن پیام به مخاطبان ، مرحله مهمی وجود دارد به نام تهیه و ویرایش گزارش بسیار مهم است. در تهیه گزارش آگهی نکات مهمی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید و در اینجا چند مورد مهم آورده شده است.
ساختار را مشاهده کنید
برای نوشتن هر نوع متن ، ساختار خاصی وجود دارد که باید اصول صحیح را رعایت کنید. گزارش دهی از این قاعده مستثنی نیست و شما باید بتوانید از ابتدا تا انتهای مرحله مرحله به مرحله ساختار صحیح آن را دنبال کنید و فراخوان عمل (CTA) را بنویسید.
مقاله یا خبری بنویسید
ما قرار نیست مستقیماً تبلیغات را منتشر کنیم و همانطور که از نام آن پیداست ، ما به دنبال اطلاع رسانی ، تبلیغ و ارتباط با مخاطبان از طریق متنی هستیم که خبرساز است و ماهیتاً مقاله است.
نسخه برداری نکنید

ارزش کلی گزارش تبلیغات خوب در بهره وری و منحصر به فرد بودن آن است. در هیچ موردی گزارش شما نباید کپی باشد یا بیش از حد شبیه به گزارش های دیگر باشد.
از کلمات کلیدی استفاده کنید
در هنگام گزارش تبلیغ خود حتماً از کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی کل خانواده استفاده کنید تا مخاطبان شما خیلی زود متوجه شوند که تمرکز شما بر روی چیست. در حالی که این مسئله در بهبود سئو سایت موثر است
ارزش آفرینی و عملی بودن
در طول گزارش خود ، پس از بیان مشکلات و ارائه یک سری حقایق ، باید نکاتی را ذکر کنید که ارزش افزوده ای برای مخاطب ایجاد می کند و از طرف دیگر عملی است. یعنی شما باید مخاطب را کنجکاو کنید تا ببیند نام تجاری ، محصولات و خدمات شما نیاز آنها را برآورده می کند.
تیترها و آگهی های جذاب بنویسید
هیچ چیز نمی تواند مخاطب را ترغیب کند که پیوند گزارش را باز کند و همه آن را به اندازه یک عنوان و عنوان جذاب بخواند. نوشتن یک عنوان و لید حرفه ای و جذاب کار ساده ای نیست و قطعاً به کمک یک متخصص نیاز خواهید داشت.
استفاده از عناصر بصری
در گزارشگری ، مانند یک مقاله یا خبر ، باید از عناصر بصری ، به ویژه عکس های جذاب مرتبط با موضوع گزارش و تجارت خود استفاده کنید.
کوتاه و مفید بنویسید
نکته دیگری که هنگام تهیه گزارش آگهی باید به آن توجه کنید این است که مقاله شما طولانی نباشد. در واقع مخاطبان به دنبال حل مسئله خود در قالب گزارش هستند و حوصله خواندن مقاله طولانی را ندارند.

چگونه یک گزارش تبلیغاتی جذاب بنویسیم

برای نوشتن گزارش تبلیغاتی جذاب علاوه بر آنچه در قسمت قبل گفته شد ، باید نکات مهم دیگری را نیز در نظر داشته باشید.

ساده و روانکاوانه
لحن و ادبیات مناسب را انتخاب کنید
محتوای متنی با کیفیت بالا
شناسایی صحیح مخاطب
انتخاب خوب مبحث جذاب و به روز
نتیجه گیری و در عمل صحیح تماس بگیرید
رعایت اصول نگارش و هجی کردن
گزارش آگهی چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

همانطور که در این مقاله چندین بار اشاره کردیم ، گزارش آگهی یکی از بهترین روش های موثر در سئو است. دلیل اصلی این امر این است که وقتی گزارش خود را در کانال های توزیع محتوا ، به ویژه سایت های محبوب منتشر می کنید ، این سایت ها پیوند پیگیری را به شما می دهند و از آنجا که محتوای شما همیشه در صفحه اول Google و سایت ناشر نمایش داده می شود شهرت بسیار خوبی دارد ، در نتیجه وضعیت SEO سایت شما بسیار بهتر خواهد شد.

نظر Google در مورد گزارش آگهی

ربات های گوگل لینک سازی انجام شده در گزارش آگهی را کاملاً طبیعی می دانند و الگوریتم های گوگل به دلیل پیگیری در یک سایت معتبر با اعتبار بالا ، این روش را کاملاً پوشش می دهند. به همین دلیل ، گزارش گیری یکی از بهترین روش های SEO خارجی است.

بستر تبلیغاتی

از آنجا که هماهنگی با وب سایت های مختلف زمان بر و دشوار است ، بسترهایی برای انتشار گزارش آگهی وجود دارد که به کسب و کارها کمک می کند تا از وب سایت های ناشران در مناطق مختلف و لیست قیمت ها مطلع شوند بنابراین ، مشاغل می توانند تصمیمات راحت و مناسب تری را برای خرید گزارش آگهی و انتخاب وب سایت های مناسب اتخاذ کنند. تریبون یک بستر تبلیغاتی است که سعی دارد مقرون به صرفه ترین قیمت ها را برای آنها فراهم کند و بسته های ویژه ای را طراحی کند.

نتیجه
رپورتاژ تبلیغات یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین روش های تبلیغات ، اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با مخاطبان است که برای ایده دادن به آنها از آن استفاده می کنید. هم این واقعیت که می توانید پیام خود را به طیف وسیعی از مخاطبان منتقل کنید و هم اینکه ارسال گزارشات در سایت های معروف به بهبود سئو سایت شما کمک می کند.
تقریباً همه مشاغل می توانند از گزارش آگهی یا گزارش اخبار استفاده کنند ، اما این امر مستلزم این است که شما بتوانید گزارشی حرفه ای ، استاندارد و جذاب تهیه کنید که در مورد آن حرفی برای گفتن داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید