گزارش تبلیغات چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

همانطور که می دانید موضوع روابط عمومی و به ویژه روابط عمومی دیجیتال در دنیای امروز بسیار مهم است. گزارش های تبلیغات یکی از مهمترین زیرشاخه های روابط عمومی است و اهمیت زیاد آن باعث می شود بسیاری از افراد تصور کنند که همه کارهای روابط عمومی گزارش های تبلیغاتی است. اما این طور نیست و گزارش های تبلیغاتی یا خبری در موارد بسیار دیگری مانند ارائه محصول یا خدمات در رسانه های محبوب مورد استفاده قرار می گیرند.
احتمالاً شنیده اید که برخی از شرکت ها تبلیغاتی را در رسانه های معروف مانند سایت های پربازدید در زمینه های مختلف منتشر کرده اند. البته علاوه بر دستیابی به اهداف تبلیغاتی و بازاریابی ، گزارش های تبلیغاتی یا خبری نیز در به دست آوردن بک لینک نقش مهمی دارند. در این مقاله ، ما می خواهیم ببینیم که گزارش تبلیغات چیست و چگونه به SEO کمک می کند.

گزارش های اعلامیه (گزارش های خبری) چیست؟

همانطور که حدس می زنید ، گزارش های تبلیغاتی یا خبری در واقع نوعی تبلیغات متنی در قالب گزارش و خبر هستند. سایت معروف کارآفرین در تعریف خود از گزارش آگهی می گوید:
گزارش اعلامیه (گزارش خبر) در واقع اطلاعیه ای است که با هدف آگاهی بخشی به مردم در مورد رویدادهای تجاری در رسانه های مختلف و نشریات مرتبط و خاص توسط واحد روابط عمومی منتشر می شود.
در واقع ، گزارش های تبلیغاتی نوعی تبلیغات یکسان هستند که به صورت گزارش یا گزارش خبری نوشته می شوند و البته یک متخصص باید از نظر تبلیغات روی آن کار کند. با گزارش ، مخاطب خود را در یک مسیر خاص اسکورت می کنید ، بنابراین آنها به سمتی می روند که می خواهید و آنچه می خواهید اتفاق بیفتد.

گزارش تبلیغات در تبلیغات اینترنتی چگونه است؟

در دنیای امروز که مخاطبان زیادی در اینترنت هستند ، تبلیغات و بازاریابی رنگ و بوی دیگری به خود گرفته و شاهد استفاده از ابزارهای تبلیغات آنلاین و دیجیتال هستیم. به همین دلیل ، اطلاعات تبلیغاتی به عنوان یکی از مهمترین اقدامات روابط عمومی جهت اطلاع رسانی ، تبلیغات و ارتباط با مخاطبان ، تأثیر بسزایی در تبلیغات در اینترنت خواهد داشت.
در تبلیغات آنلاین ، می توانید با انتشار گزارش های تبلیغاتی یا گزارش های خبری در سایت های پربازدید که مخاطبان هدف شما در آن هستند ، اطلاعات و برنامه تبلیغاتی خود را پیاده سازی کنید. در حالی که در بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی دیجیتال ، موضوع SEO بسیار مهم است و گزارش ها یکی از مواردی هستند که تأثیر بسزایی در سئو خواهند داشت.

گزارش تبلیغات چه مزایایی دارد؟

طبیعتاً کمپین های روابط عمومی ، صرف نظر از نحوه اجرای آن ، از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. یکی از دلایل اهمیت گزارش دهی تبلیغات ، فراگیر بودن روش ارسال متن برای طیف وسیعی از رسانه های آنلاین و آفلاین است.
البته ، گزارش های خبری یا اطلاعیه ها مزایای بسیاری دارند و این موارد مهمترین موارد هستند:
بیشتر ببین
با توجه به همه گیر بودن و گستردگی گزارش تبلیغاتی که در بالا ذکر شد ، شما می توانید از بین بسیاری از کانال های توزیع محتوا مانند سایت های پر بازدید ، رسانه های اجتماعی ، رسانه های چاپی و … طیف وسیعی از مخاطبان را هدف قرار دهید. بنابراین ، اجرای گزارش های آگهی ، شانس دیده شدن مارک و محصولات شما را چندین بار افزایش می دهد و یکی از عملکردهای اصلی گزارش ها ، مارک تجاری و آگاهی از برند است.
مناسب برای همه
یکی دیگر از مزایای مهم گزارش آگهی این است که همه مشاغل بزرگ و کوچک می توانند از این روش برای اهداف مختلف استفاده کنند. فرقی نمی کند تجارت شما مدل 2 یا 2C باشد ، مهم این است که با انتشار یک گزارش تبلیغاتی قدرتمند ، می توانید مخاطبان زیادی را جذب کنید.
برند سازی و افزایش اعتبار برند
همانطور که در بالا ذکر شد ، یکی از مهمترین مزایای گزارش دهی در مورد کانال های محبوب ارائه محتوای این است که باعث افزایش آگاهی از برند شما می شود. ادامه انتشار گزارش ها می تواند به افزایش اعتبار برند شما کمک کند.
هزینه مناسب

گزارش های تبلیغاتی (گزارش های خبری) نسبت به سایر روش ها مقرون به صرفه تر هستند و حتی اگر گزارش ها قوی و جذاب باشند تا مخاطبان بیشتری داشته باشند ، بسیاری از کانال های توزیع محتوا آن را منتشر می کنند. با هزینه مناسب می توانید پیام خود را به مخاطبان خود برسانید ، نرخ تبدیل و سئو را بهبود ببخشید.
بهبود سئو
اجرای گزارش های تبلیغاتی یکی از بهترین و موثرترین راه ها برای گرفتن بک لینک و بهبود سئوی سایت شماست. دلیل اصلی این امر این است که وقتی گزارش خود را در یک سایت محبوب منتشر می کنید و به کلمات کلیدی مورد نظر خود پیوند می دهید ، می توانید از یک سایت معتبر پیوند پیگیری دریافت کنید. همچنین ، متن گزارش شما در نتایج Google رتبه خوبی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: استراتژی شبکه های اجتماعی به چه معناست؟

هنگام تهیه گزارش آگهی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از انتخاب کانال های توزیع محتوای مناسب برای انتشار گزارش و رساندن پیام به مخاطب ، مرحله مهمی به نام تهیه و ویرایش گزارش وجود دارد که بسیار مهم است. در تهیه گزارش آگهی نکات مهمی وجود دارد که باید در نظر گرفت و در اینجا چند نکته مهم آورده شده است.
به ساختار نگاه کنید
برای نوشتن هر نوع متن ، ساختار خاصی وجود دارد که باید اصول صحیح را رعایت کنید. گزارش دهی از این قاعده مستثنی نیست و شما باید بتوانید ساختار صحیح آن را مرحله به مرحله از ابتدا تا انتها دنبال کرده و فراخوان عمل (CTA) را بنویسید.
مقاله یا خبری بنویسید
ما تبلیغات را مستقیماً اجرا نخواهیم کرد و همانطور که از نام آن پیداست ، ما به دنبال اطلاع رسانی ، تبلیغ و ارتباط با مخاطبان از طریق متنی هستیم که خبرساز است.
نسخه برداری نکنید
ارزش کامل گزارش تبلیغات خوب در بهره وری و منحصر به فرد بودن آن است. در هیچ موردی گزارش شما نباید کپی باشد یا بیش از حد شبیه به گزارش های دیگر باشد.
از کلمات کلیدی استفاده کنید
در حین گزارش تبلیغات خود حتماً از کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی کل خانواده استفاده کنید تا مخاطبان شما به زودی متوجه شوند که روی چه چیزی تمرکز کرده اید. در حالی که این مشکل برای بهبود سئوی سایت موثر است.
خلق ارزش و عملی بودن
در طول گزارش خود ، پس از طرح مشکلات و ارائه یک سری حقایق ، باید نکاتی را برای ارزش افزوده مخاطب ایجاد کنید و از طرف دیگر کاربردی باشند. یعنی شما باید حس کنجکاوی مخاطب را برانگیزید تا ببینید چه مارکی ، محصولات و خدماتی نیاز آنها را برآورده می کند.
تیترها و آگهی های جذاب بنویسید

هیچ چیز نمی تواند مخاطب را ترغیب کند که پیوند گزارش را باز کند و به اندازه یک عنوان و سرنخ جذاب ، همه چیز را بخواند. نوشتن یک عنوان و چشم انداز حرفه ای و جذاب کار ساده ای نیست و قطعاً به کمک یک متخصص نیاز خواهید داشت.
با استفاده از تصاویر
هنگام گزارش دادن ، مانند مقاله یا خبر ، باید از تصاویر ، به ویژه عکس های جذاب مرتبط با موضوع گزارش و تجارت خود استفاده کنید.
کوتاه و مفید بنویسید
نکته دیگری که هنگام تهیه گزارش آگهی باید به آن توجه کنید این است که مقاله شما طولانی نباشد. در واقع مخاطبان به دنبال حل مسئله خود در قالب گزارش هستند و حوصله خواندن مقاله طولانی را ندارند.

چگونه یک گزارش تبلیغاتی جذاب بنویسیم

برای نوشتن یک گزارش تبلیغاتی جذاب ، علاوه بر آنچه در قسمت قبلی گفته شد ، باید نکات مهم دیگری را نیز در نظر بگیرید.

ساده و روانکاوانه
لحن و ادبیات مناسب را انتخاب کنید
محتوای متنی با کیفیت بالا
شناسایی صحیح مخاطب
انتخاب خوب تم جذاب و به روز شده.
نتیجه گیری و دعوت به عمل درست است
رعایت اصول نوشتن و هجی کردن.
گزارش آگهی چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

همانطور که در این مقاله چندین بار اشاره کردیم ، گزارش آگهی یکی از بهترین روش های موثر سئو است. دلیل اصلی این امر این است که وقتی گزارش خود را در کانال های توزیع محتوا ، به ویژه سایت های معروف منتشر می کنید ، این سایت ها به شما پیوند پیگیری می دهند و از آنجا که محتوای شما همیشه در صفحه اول Google و سایت ناشر نمایش داده می شود . شما شهرت بسیار خوبی دارید ، در نتیجه وضعیت سئو سایت شما بسیار بهتر خواهد شد.

نظر Google در مورد گزارش آگهی

لینک سازی که در گزارش های تبلیغاتی انجام می شود ، از نظر ربات های گوگل کاملاً طبیعی است و الگوریتم های Google به دلیل ردیابی در یک سایت معتبر با اعتبار بالا ، این روش را کاملاً پوشش می دهند. به همین دلیل ، گزارش ها یکی از بهترین روش های SEO خارجی است.

بستر تبلیغاتی

از آنجا که هماهنگی با وب سایت های مختلف وقت گیر و دشوار است ، بسترهای گزارش آگهی وجود دارد که به کسب و کارها کمک می کند تا از وب سایت ناشران در مناطق مختلف و لیست قیمت ها مطلع شوند. بنابراین ، مشاغل می توانند تصمیمات راحت و مناسب تری را برای خرید گزارش آگهی و انتخاب وب سایت های مناسب اتخاذ کنند. تریبون یک پلت فرم تبلیغاتی است که سعی می کند مقرون به صرفه ترین قیمت ها را به شرکت ها بدهد و بسته های ویژه ای را طراحی کند.

نتیجه
رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و سودآورترین روش های تبلیغاتی ، اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با مخاطبان است که برای ایده پردازی از آنها استفاده می شود. هم این واقعیت که می توانید پیام خود را به طیف وسیعی از مخاطبان منتقل کنید و هم اینکه ارسال گزارش در سایت های معروف به بهبود سئو سایت شما کمک می کند.
تقریباً هر مشاغلی می تواند از گزارش های تبلیغاتی یا گزارش های خبری استفاده کند ، اما این مستلزم این است که شما بتوانید گزارشی حرفه ای ، استاندارد و جذاب تهیه کنید که در این باره حرفی برای گفتن داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید