یک راهنمای ساده (اما کامل!) برای نوشتن یک طرح تجاری

یک سال پیش ، من و دو نفر از همکارانم تصمیم گرفتیم یک تجارت آنلاین راه اندازی کنیم. در ابتدا ، همه چیز خوب پیش می رفت ، اما به آرامی. ما سایت را راه اندازی کردیم ، محتوا نوشتیم و در شبکه های اجتماعی کار کردیم. با این حال … با گذشت زمان ، مشکلات پیش بینی نشده یکی پس از دیگری پیدا شد و ما دیگر نمی دانستیم چه باید بکنیم!

ما پیش بینی دقیقی از هزینه ها نداشتیم ، حتی به این فکر نکردیم که در صورت تغییر شرایط بازار قرار است چه کار کنیم. ما حتی مشتری ها را به اندازه کافی نمی شناختیم! در نتیجه به دلیل مشغله زیاد سه نفر و البته نبود نقشه راه مناسب ، این تجارت متوقف شد.

مطمئنم بسیاری از شما تجربه مشابهی داشته اید یا الان در چنین شرایطی هستید!

به هر حال ، من یک درس عالی از این تجربه آموختم. یعنی قبل از شروع کار ، یک نقشه راه برای خودم تهیه کنم و تمام جوانب این مسیر را ارزیابی کنم. امروز می دانم که در دنیای تجارت ، به این نقشه راه ، یک طرح تجاری گفته می شود.

امروز در مقاله جدیدی به من بپیوندید تا به شما بگویم برنامه تجاری چیست ، چگونه کار می کند ، چرا از اهمیت بالایی برخوردار است و چگونه می توان یک طرح تجاری کامل و مفید ارائه کرد!

اگر موافق هستید ، بیایید با یک سوال مهم شروع کنیم 🙂

چرا ما به یک طرح تجاری نیاز داریم؟

فرض کنید شما یک زمین 400 متری دارید و می خواهید روی آن ویلا بسازید. چه کار می کنی؟

بنابراین شما به وسط زمین می روید و شروع به چیدن آجرها روی هم می کنید؟

یا ابتدا طرحی از ساختمانی که می خواهید بسازید تهیه می کنید؟

من نمی دانم کسی در دسته اول است یا خیر. 99٪ احتمال دارد که همه ما ابتدا طرح را تهیه کنیم ، هزینه ها را محاسبه کنیم ، مواد را آماده کنیم ، کارمندان را استخدام کنیم و سپس به ساخت ویلا بپردازیم!

فایده بیزینس پلن

دنیای تجارت اینگونه است. اگر می خواهید تجارت شما محکم و حساب شده باشد ، یک طرح تجاری ترسیم کنید.

داشتن یک طرح تجاری کامل:

می توانید بفهمید آیا می توانید کار خود را راه اندازی کنید
می توانید بفهمید ایده شما ارزش سرمایه گذاری را دارد یا خیر
می توانید سرمایه گذار جذب کنید
شما در مورد توسعه تجارت خود تصمیمات بهتری می گیرید
شما اهداف کوتاه مدت و بلند مدت را تعیین می کنید
و …
طرح کسب و کار چیست؟

طرح تجاری سندی است که نشان می دهد تجارت شما چیست ، چگونه کار می کند و چگونه قرار است موفقیت کسب کند!

درست مانند یک نقشه راه ، یک طرح تجاری خوب شما را از گمراهی بازمی دارد و به شما کمک می کند وقت و انرژی خود را در مکان های نامناسب تلف نکنید.

چه کسی به یک طرح تجاری نیاز دارد؟

بیزینس پلن مثل نقشه راه است

اگر مشاغل کوچکی برای خود دارید که نیاز به سرمایه گذاری و توسعه زیادی ندارد ، نیازی به نوشتن یک طرح تجاری ندارید.

به عنوان مثال ، فرض کنید شما یک وب سایت شخصی دارید و از طریق آن پروژه های SEO را دریافت می کنید. اگر برنامه ای برای گسترش تجارت خود ندارید و به همان روش راضی هستید ، نیازی به نوشتن یک طرح تجاری ندارید.

اما دو روش وجود دارد که شما به طور قطع به یک طرح تجاری نیاز خواهید داشت:

شروع یک استارت آپ
توسعه تجاری

به دنبال افزایش چند برابر فروش هستید؟

ما با تبلیغات Google و کمترین هزینه به شما کمک می کنیم تا در رأس Google قرار بگیرید.
برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

طرح تجاری باید چند صفحه داشته باشد؟

بسیاری از افراد به اشتباه فکر می کنند که یک طرح تجاری باید صدها صفحه داشته باشد و ما باید همه موارد را به طور دقیق توضیح دهیم! اما حدس بزنید چه؟

این یک تصور غلط است! اندازه ، یا بهتر بگوییم تعداد صفحات برنامه تجاری شما ، کاملاً به تجارت ، دامنه و دامنه شما بستگی دارد! برای مشاغل کوچک که تازه کار خود را شروع کرده اند و نه چندان بزرگ ، واضح است که یک برنامه تجاری کوتاه و فشرده یک راه اندازی و حتی بهتر است.

اجزای یک طرح تجاری چیست؟

تاکنون برنامه های مختلفی برای طرح تجاری ارائه شده است که در برخی زمینه ها متفاوت است. اما کاملترین و بهترین طراحی از نظر ما باید شامل بخشهای زیر باشد:

یک جلد مرتبط
فهرست مطالب
معرفی اعضای اصلی (هیئت مدیره)
چکیده
معرفی تجارت شما
بیان مسأله
توضیحات محلول
اهداف تجاری
اهداف کوتاه مدت
اهداف بلند مدت
تحقیقات بازار
بازار هدف
تحلیل مشتری
تجزیه و تحلیل رقبا
معرفی آمیخته بازاریابی
محصول
قیمت گذاری
روش توزیع
برنامه تبلیغات و تبلیغات
منابع انسانی
صورت مالی

همانطور که مشخص شد ، در برنامه کاری خود ، قرار است در مورد این موارد صحبت کنید. اکنون این شما هستید که می توانید این اطلاعات را در یک فایل Word یا PowerPoint سازماندهی کنید! در هر صورت ، مطمئن شوید که برنامه کاری شما خوانا ، جذاب و به دور از حاشیه اضافی است.

اگر از این مقاله استقبال می کنید ، سعی می کنیم برای راحتی شما الگویی آماده طراحی کنیم.

توجه: طرح تجاری را با مدل تجاری اشتباه نگیرید!

طرح کسب و کار یک برنامه بلند مدت است که شامل همه چیز (از استخدام کارمندان گرفته تا امور مالی) برای چند سال آینده است. اما مدل تجاری مجموعه ای از برنامه های کوتاه مدت (و البته ضروری) است که شما را به سود بیشتری رهنمون می کند.

در حقیقت ، تجارت مدل مانند طرحی است که می توانید آن را بر روی دیوار اتاق خود بچسبانید و هر روز صبح نگاه به آن را شروع کنید. اما طرح کسب و کار یک گزارش کامل و دقیق از همه کارهایی است که در تجارت خود انجام می دهید.

در مقاله مدل کسب و کار ، می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مدل سازی کسب و کار و تهیه بوم تجاری کسب کنید.

باشه …

آماده نوشتن برنامه تجاری خود هستید؟

اگر تصمیم شما برای ساختن یک طرح تجاری نهایی است ، 2-3 برگ A4 (یا ورق های معمولی ؛ خیلی مهم نیست: D) و یک قلم کنار دست خود قرار دهید تا مرحله به مرحله پیش برود.

مراحل ساخت یک طرح تجاری کامل!

ببینید ، برای ساختن یک طرح تجاری ، ما باید … مراحل را طی کنیم. در هر مرحله ، باید به کار خود نگاه کنید و اطلاعات را با کمک توضیحاتی که می دهیم بنویسید.

مرحله شماره 1- کشف هدف خود

توجه: این مرحله را می توانید در انتها انجام دهید.

برای طراحی جلد برنامه کاری خود از رنگ های برند خود استفاده کنید. عنوان را روی جلد بنویسید و تاریخ ارائه را وارد کنید. اگر همین حالا یک جستجوی Google برای usiness Plan Cover Image انجام دهید ، یک طرح بسیار ساده و جذاب خواهید یافت. حتماً از این طرح ها ایده بگیرید.

مرحله 2: لیست مراحل

این مرحله ساده است و مانند مرحله قبل بعد از پایان کار انجام می شود. این اصلاً دشوار نیست. شما فقط باید در ابتدای طرح لیست مختلف بخش های تجاری را وارد کنید. به طوری که کاربر می تواند با یک کلیک به آن قسمت منتقل شود.

مرحله 3: اعضای هیئت مدیره را معرفی کنید

معرفی شرکا

اگر کسب و کار شما کوچک است یا شما یک استارت آپ با 2-3 نفر راه اندازی کرده اید ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که خود را در این خط 1 تا 2 خطی معرفی کنید. اما اگر مشاغل بزرگی با تعداد زیادی کارمند دارید بهتر است اعضای اصلی را مختصر معرفی کرده و وظایف آنها را مشخص کنید.

خوبی این موضوع این است که سرمایه گذار یا هر کسی که این طرح را می بیند ، می داند با چه کسانی طرف است.

مرحله 4: مشاغل خود را معرفی کنید + شرح مشکل و راه حل

باشه؛ ما تازه به قسمت های جالب داستان می رسیم ، جایی که باید مراقب کار خود باشیم و موهایمان را بیرون بیاوریم!

در این مرحله ، بهتر است ابتدا تجارت خود را به عنوان مقدمه معرفی کنید. به عنوان مثال ، از زمان شروع کار ، کالاها یا خدماتی که ارائه می دهید ، ارزش های شما چیست ، بر چه بخشهایی از بازار تمرکز می کنید و چرا فکر می کنید موفق خواهید شد ، بنویسید!

نکته مهم: در این قسمت بهتر است هدف ، مأموریت و چشم انداز سازمان خود را پس از معرفی در یک جمله تعریف کنید. به این بیانیه نیز گفته می شود. به عنوان مثال ، به بیانیه Nike Vision مراجعه کنید:

“تا منبع الهام و نوآوری برای هر ورزشکار در جهان باشد.”

در همین جمله ، نایک چشم انداز و هدف خود را توصیف می کند. اگر دوست دارید درباره مارک نایک اطلاعات بیشتری کسب کنید ، حتما به سایت آنها مراجعه کرده و توضیحات آنها را بخوانید.

کار ما در این زمینه هنوز تمام نشده است.

همچنین باید 2 بخش برای توصیف مشکل و راه حل مشکل اضافه کنید.

شرح مسئله به چه معناست؟

می بینید که هر کسب و کار موفقی برای رفع نیاز یا حل یک مشکل ایجاد می شود. مثلاً چه مشکلی را در نوین حل می کنیم؟

درست است؛ مشکلات مربوط به راکد بودن و رشد نکردن مشاغل.

حال ، حل مسئله به چه معناست؟

به نظر شما راه حل جدید برای حل مشکل بالا (شکست تجاری) چیست؟ الان میگم

در Novin ، ما با آموزش به روز ، عمیق ، مبتنی بر تجربه و همچنین خدمات بازاریابی آنلاین ، به رشد مشاغل و رشد فروش خود کمک می کنیم.

بازگشت به تجارت خود را!

حالا شما باید روی کاغذ بنویسید:

برای حل چه مشکلی آمده اید؟
راه حل شما چیست؟

نکته مهم دیگر – وقتی صحبت از مسئله و هدف تجارت می شود ، بسیاری از مردم فکر می کنند که باید مشکل یا هدف خود را بنویسند (به عنوان مثال ، من می خواهم با این تجارت ثروتمند شوم). این بسیار اشتباه است!

زیرا شما باید در مورد هدف و رسالت ایده یا تجارت خود صحبت کنید. برای درک بهتر این موضوع ، پیشنهاد می کنم نگاهی به فیلم های جذاب سیمون سینک بیندازید و با موضوعی به نام دایره طلایی و چرا تجارت آشنا شوید! (تماشای این فیلم برای همه حیاتی است!)

بیزینس پلن

مرحله 5: اهداف کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت را تعریف کنید

هر مشاغل یک سری اهداف بلند مدت (مانند رهبری بازار) و یک سری اهداف کوتاه مدت و مرحله ای دارد (مانند رسیدن به 100 میلیون فروش در سال اول).

در این بخش ، ابتدا اهداف اصلی و بلند مدت تجارت خود را توضیح دهید و سپس وارد مراحل شوید و بنویسید که در یک بازه زمانی مشخص چه اهدافی را دنبال می کنید تا به هدف اصلی نزدیک شوید. این مرحله بندی می تواند کوتاه مدت (6 ماه تا یک سال) و میان مدت (1 تا 3 سال) باشد.

مرحله ششم: تحقیقات بازار

اکنون که مشکل ، راه حل و اهداف خود را دانستید ، باید درگیر شوید و درباره بازاری که می خواهید در آن فعالیت کنید تحقیق کنید.

بازار هدف شما چیست؟

بازار هدف گروهی از مخاطبان است که مشتری کالاها یا خدمات شما هستند. مثلاً فرض کنید من یک مارک تجاری لوکس دارم. بازار هدف من افراد ثروتمند جامعه هستند که دوست دارند لوکس به نظر برسند و هیچ نگرانی مالی در این مورد ندارند.

امیدوارم با این مثال شما کلیات بازار هدف را درک کرده باشید و به یاد داشته باشید که همه مردم یا کل دنیا بازار هدف شما نیستند.

در مقالات جدید بعدی ، ما بحث بازار هدف را بیشتر باز خواهیم کرد و به شما آموزش می دهیم که چگونه بازار هدف خود را دقیق و دقیق تعریف کنید. چرا …

تا آن زمان ، مقاله STP Strategy را بخوانید و به طور کلی با هدف گیری و سلطه مشتری آشنا شوید.

خصوصیات مشتریان شما چیست؟

خوب ، اکنون که بازار هدف را شناختیم ، باید کمی دقیق تر به مشتریان خود نگاه کنیم و ببینیم آنها واقعاً چه کسانی هستند و چه ویژگی هایی دارند.

در چنین مواقعی ، طراحی شخصیت مشتری بسیار مفید است. اگر این کلمه (پرسونا) برای شما بیگانه است ، به مقاله پرسوناژ مشتری چیست نگاه کنید و با طراحی پرسونا در بازاریابی آشنا شوید.

بگذارید برای شما مثالی بزنم.

همان مارک لوکسی را که گفتم در نظر بگیرید. مشتری های من زنان جوان تحصیل کرده 21 تا 45 ساله هستند که در مناطق 1 تا 5 تهران زندگی می کنند و حداقل سالی یک بار به خارج از کشور سفر می کنند.

یک نکته – 100٪ مشتریان شما افراد مختلف با هزاران ویژگی خاص هستند. درست است؛ اما ما با مشترکات این افراد سر و کار داریم. به عنوان مثال ، وقتی از هر 100 مشتری 80 نفر در مناطق 1 تا 5 تهران زندگی می کنند ، متوجه می شویم که یکی از ویژگیهای مهم مشتریان محل اقامت آنهاست.

تحقیقات بازار

رقبای شما چه کسانی هستند؟

با هر بار ورود به بازار احتمالاً چندین رقبای سرسخت خواهید داشت. برای مثال به بازار گردشگری مراجعه کنید. اگر می خواهید وارد این بازار شوید ، باید با رقبای سرسختی مانند Alibaba ، Kejaru ، Carnival و غیره کنار بیایید.

بنابراین در اینجا ، لطفاً رقبای خود را تجزیه و تحلیل کرده و نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی کنید. در این بخش ، بهتر است توضیح دهید که برنامه شما برای رقابت چیست و چگونه می خواهید از رقابت جدا شوید.

برای ایجاد این تمایز ، شما به یک یا چند مزیت رقابتی نیاز دارید. برای آشنایی با صفر تا صد مزیت رقابتی ، به مقاله “با مزیت رقابتی جلوتر از دیگران حرکت کنید” مراجعه کنید.

پس از خواندن این مقاله ، می توانید در مورد مزیت رقابتی خود در برنامه تجاری بنویسید. به یاد داشته باشید که این بخش برای سرمایه گذاران بسیار مهم است.

شرایط بازار چگونه است؟

به غیر از مشتری و رقبا ، عوامل محیطی دیگری نیز وجود دارند که تأثیر بسیاری در شکست یا موفقیت پروژه شما دارند! چگونه؟

بگذارید برای شما مثالی بزنم.

تا 15-20 سال پیش (در زمانی که اینترنت و رسانه ها چندان شیوع نداشتند) ، مارک ها در تبلیغ غذاهای چرب و نوشیدنی های رنگارنگ با یکدیگر رقابت می کردند.

اما با گذشت زمان ، با گسترش فناوری و تأثیر آن بر زندگی مردم ، سبک زندگی نیز تغییر کرد. اکنون مردم می دانستند که باید برای سلامتی خود کاری انجام دهند. و بدین ترتیب بحث رژیم های غذایی و غذاهای رژیمی داغ شد!

بنابراین ، به نظر شما چه اتفاقی افتاده است؟ آیا مارک های نوشابه و چربی شکست خورده اند؟

نه این برندها با هوشمندی و آینده نگری کامل از این فرصت استفاده کرده و مجموعه ای از محصولات رژیمی را به کارخانه های خود اضافه کردند.

اکنون می توانیم با خیال راحت نوشابه رژیمی بنوشیم و نگران هیچ چیز نباشیم!

از این مثال نتیجه می گیریم که عوامل فناوری و فرهنگی نمی توانند کارخانه های تولید نوشیدنی را ورشکسته کنند.

اما ما فقط این دو عامل را نداریم. 4 عامل دیگر وجود دارد که ممکن است در آینده تجارت شما را تهدید کند. این عوامل عبارتند از: عوامل اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی ، زیست محیطی و قانونی.

ممکن است بپرسید که چگونه باید این عوامل را شناسایی کنیم و بفهمیم آیا آنها تجارت ما را تهدید می کنند یا خیر؟

پاسخ فقط 2 کلمه است: تحلیل پست!

شما باید با انجام تجزیه و تحلیل PESTLE و برنامه ریزی برای تجارت خود ، عوامل خارجی را شناسایی کنید.

برای آشنایی با این تحلیل و چگونگی انجام صحیح آن حتما به مقاله Post Analysis چیست مراجعه کنید؟

گزارش آگهی یک روش عالی برای بازاریابی در بازار است.

با گنجاندن گزارش های خبری ، نه تنها محصول شما معرفی می شود ، بلکه رتبه بندی گوگل نیز افزایش می یابد.
برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

مرحله 7: معرفی مخلوط بازاریابی (4P)

آمیخته بازاریابی یکی از مباحث اساسی و البته بسیار مهم در بازاریابی است. ما قبلاً در وبلاگ جدید در مورد آن به طور مفصل صحبت کرده ایم. به همین دلیل ، پیشنهاد می کنم مقاله تکمیل بازاریابی را برای تکمیل اطلاعات خود بخوانید؟

بیایید یک بررسی سریع داشته باشیم:

بازاریابی تجارت شما فقط در یک جنبه نیست. در واقع ، این ترکیبی از موضوعات مختلف است که اگر با هم مدیریت شود ، می تواند به رشد تجارت شما کمک کند. به این مجموعه مسائل آمیخته بازاریابی (یا آمیخته بازاریابی) گفته می شود.

ترکیب بازاریابی از 4 قسمت مختلف یا P تشکیل شده است. این PS عبارتند از:

تولید – محصول
قیمت گذاری
تعیین سطح
ترویج

شما باید این 4 ستون را در برنامه کاری خود باز کرده و به طور دقیق توضیح دهید که هدف در هر بخش چیست و چه فعالیت هایی باید انجام شود.

اگر موافق هستید ، بیایید برویم و پایه های موجود در طرح کسب و کار را یکی یکی تشریح کنیم.

P اول: محصول

ویژگی‌های محصول

قبل از هر چیز ، توضیح دهید که محصول شما (محصول یا خدمات) چیست و مشتری چه نیازهایی را برآورده می کند.

ویژگی های محصول شما چیست؟

محصول USP یا Unique Selling Point چیست؟ یا بهتر بگوییم ، چه ویژگی در محصول شما باعث می شود مشتری آن را انتخاب کند؟

توجه داشته باشید که USP ویژگی مربوط به محصول شما است. برند شما نیست!

به عنوان مثال ، ما یک دوره آموزش تولید محتوای جدید داریم. USP یا محل فروش انحصاری این محصول 3 ماه پشتیبانی آنلاین و همراهی با دانشجویان است. این ویژگی در دوره دیگری وجود ندارد. به همین دلیل USP به عنوان یک محصول در نظر گرفته می شود.

P دوم: قیمت گذاری

قیمت محصول چقدر است؟
قیمت رقبا چقدر است؟
قیمتی که برای محصول تعیین کرده اید چقدر است؟

باشه؛ یک لحظه اینجا صبر کنید!

بسیاری از افراد تصور می كنند كه برای قیمت گذاری ، باید علاوه بر مقداری سود ، سود هم داشته باشند یا محصول خود را كم و بیش بفروشند. اگر این درست نیست.

قیمت محصول تأثیر قابل توجهی در فروش و سود شما دارد. بنابراین بهتر است برای آن یک استراتژی دقیق ارائه دهید.

شما باید بر اساس بازار هدفی که انتخاب کرده اید ، ویژگی های محصول و شرایط بازار ، قیمت مناسب محصولات خود را تعیین کنید.

برای انجام درست قیمت گذاری مانند یک متخصص ، پیشنهاد می کنم مقاله انواع استراتژی های قیمت گذاری را در وبلاگ ما بخوانید.

P سوم: روشهای توزیع

توزیع محصول

خوب … ما تازه به جایی رسیدیم که باید ببینیم چگونه محصول خود را به دست مشتری می رسانیم!

می بینید که روش های مختلف توزیع برای هر محصول وجود دارد. به عنوان مثال ، مشاغلی که محصولات بهداشتی تولید می کند (مانند صابون و شامپو) باید همیشه در معرض دید مخاطبان قرار گیرد. زیرا بالاخره مردم روزانه به سلامتی نیاز دارند.

به همین دلیل می توانید صابون و شامپو را در همه جا پیدا کنید ، از سوپرمارکت های آن طرف خیابان گرفته تا فروشگاه های زنجیره ای و حتی سایت ها.

اما این شرایط برای برندی که موبایل تولید می کند متفاوت است.

هنگامی که متوجه شدید محصول خود را در معرض دید مخاطبان خود قرار دهید ، باید در مورد هزینه های حمل و نقل فکر کنید.

اگر محصول را به صورت عمده توزیع کنید ، هزینه آن چقدر است؟
اگر محصول را پس از خرید آنلاین مستقیماً به خانه مشتری ارسال کنید ، هزینه آن چقدر است؟
نگه داشتن محصولات در انبار (یا در انتظار حمل) چقدر برای شما هزینه دارد؟
پس از تعیین هزینه حمل و نقل ، زمان تحویل محصول را مشخص کنید.
چند روز طول می کشد تا بار به فروشگاه برسد؟
چند روز کاری طول می کشد تا سفارش به دست مشتری برسد؟
سوال بعدی که باید از خود بپرسید این است که روند ارسال محصول برای مشتری چگونه است؟
آیا شما شخصاً محصول را تحویل می دهید؟
آیا با باربری هماهنگی دارید؟
آیا پیک بصورت آنلاین می گیرید یا شرکت پیک ثابت دارید؟
از طریق پست ارسال می کنید یا از طریق تیپاکس؟
و …
ص چهارم: تبلیغ و تبلیغات

سرانجام به قسمت شیرین تبلیغات و تبلیغات محصول رسیدیم! در اینجا شما باید از خود بپرسید:

چگونه می خواهید پیام برند خود را در ذهن مخاطبان خود حک کنید؟
استراتژی بازاریابی و فروش شما چیست؟
شروع تبلیغات از کدام رسانه بهتر است؟
آیا مراسم خاصی برای شرکت در آن برگزار می شود؟ به عنوان مثال ، آیا شما نیاز به شرکت در الکامپ دارید؟
برای شروع کدام ابزار بیشتر برای شما مفید است؟ پست الکترونیک؟ پیامک؟ تابلو تبلیغاتی؟ محتوا؟ یا …
واقعاً چقدر برای تبلیغات نیاز دارید؟
چگونه می خواهید این بودجه را مدیریت کنید؟
چگونه می خواهید محصول را تبلیغ کنید؟ آیا وبلاگ نویسان از این مزیت بهره مند هستند؟ کدام وبلاگ نویسان؟
استراتژی تخفیف شما چیست؟

ببینید ، بحث بازاریابی و تبلیغات گسترده است و برای داشتن یک استراتژی خوب ، بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید (به خصوص اگر سابقه نداشته باشید) ؛ اما با همان س questionsالاتی که پرسیدم ، می توانید دامنه برنامه بازاریابی خود را تا حدودی تعیین کنید.

باشه؛ خسته نیستی تا حالا؟ امیدوارم تاکنون نوشتن یک طرح تجاری برای شما به اندازه من هیجان انگیز بوده باشد! اگر خسته هستید ، همان توصیه را مانند همیشه دنبال کنید:

چای1 لیوان چای (یا قهوه) + چند حرکت کششی

بعد هم بیایید تا بیزینس پلن‌مان را تمام کنیم. چیز زیادی هم نمانده، در بخش‌های بعدی درباره منابع انسانی، مسائل مالی و چکیده اجرایی حرف می‌زنیم و فعلاً پروندۀ Business Plan را می‌بندیم.

مرحله 8: منابع انسانی

اگر تازه کار خود را شروع کرده اید و شروع به کار می کنید ، برای انجام کارها به تلاش زیادی احتیاج دارید. اگر در مرحله توسعه هستید ، باید ببینید آیا به نیروی جدید یا جایگزینی نیاز دارید.

در یک طرح تجاری بهتر است تعداد کل نیروی انسانی مورد نیاز برای هر بخش عمده و پست مشخص شود. به عنوان مثال ، مشخص کنید که در بخش بازاریابی به چند نفر نیاز دارید و تکلیف هر کدام چیست.

یا مشخص کنید که برای توسعه نام تجاری خود باید دپارتمان آنلاین را باز کنید و کارشناسانی را استخدام کنید.

جدا از وضعیت استخدام و تعداد کارمندان ، اگر در شرکت خود یک واحد منابع انسانی دارید ، بهتر است در مورد فعالیت های آن برای افزایش بهره وری و همچنین مارک تجاری HR صحبت کنید.

مرحله 9: صورت های مالی تجارت

سرانجام زمان محاسبه و رزرو وقت است و باید ببینیم کجا باید هزینه کنیم و چه مقدار فروش و سود خواهیم داشت.

برای شروع به چه میزان سرمایه نیاز دارید؟ چگونه ادامه دهیم؟
هزینه ثبت نام تجاری ، دفتر کار و مجوزها چقدر است؟
هزینه دریافت مجوز دفتر ، خرید یا اجاره تجهیزات و ملزومات چقدر است؟
هزینه استخدام ، حقوق و بیمه کارکنان چقدر باید باشد؟
تبلیغات و بازاریابی چطور؟
آیا بودجه ای برای خدمات رفاهی در نظر گرفته اید؟

برای اینکه بتوانید صورت مالی مناسبی بگیرید ، هزینه های ثابت را کم کنید و هزینه های جاری را ضرب کنید ، مانند اجاره دفتر ، حقوق کارمندان و بودجه ماهانه بازاریابی. حالا نتیجه را با یک هزینه ثابت اضافه کنید. البته این می تواند صورت مالی شما باشد ، با نوشتن جزئیات و توضیحات.

مرحله 10: خلاصه اجرایی

و آخرین مرحله 🙂

این قسمت از طرح تجاری باید در ابتدای پرونده و پس از معرفی اعضای هیئت مدیره ارائه شود. اما برای اینکه بتوانید روانتر بنویسید ، آن را در آخرین مرحله آورده ایم. به این ترتیب شما می دانید که دقیقاً در برنامه کاری خود چه اتفاقی افتاده است.

در بخش چکیده ، باید بگویید که:

هدف شما چیست؟
فکر می کنید چرا موفق خواهید شد؟
چگونه می خواهید به اهداف خود برسید؟

همچنین به طور خلاصه بیان کنید که:

شما می خواهید چه مشکلی را حل کنید؟
چه چشم اندازهایی برای تجارت خود می بینید؟
بازار هدف شما کیست؟
چه محصولی را ارائه می دهید؟
پیش بینی شما از درآمد ، هزینه و سود چیست؟
چه مقدار سرمایه برای شروع و ادامه کار نیاز دارید؟

لطفاً در نوشتن این بخش بسیار مراقب باشید. زیرا این اولین بخشی است که مخاطب (یا حتی سرمایه گذار) با دقت می خواند و اگر آن را دوست نداشته باشد ، ممکن است به هیچ وجه ادامه پیدا نکند!

و در پایان …

امیدوارم تاکنون گام به گام مرا دنبال کرده و برنامه تجاری خود را نگاشته باشی. اگر مقالات شما پر است ، خوشحال خواهم شد که نتیجه را بدانید. یا حتی اگر س orال یا مشکلی دارید ، منتظر هستم که آن را در بخش نظرات این پست بپرسید ، تا بتوانیم شما را راهنمایی کنیم.

اگر این مقاله برای شما مفید بود ، آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید ، تا خسته نشویم.

متشکرم 🙂

دیدگاهتان را بنویسید