برای افزایش موفقیت در فروش در فروشگاه آنلاین ، باید بازاریابی محتوا را جدی گرفت. یکی از تکنیک های بازاریابی فروشگاه آنلاین تولید محتوای فروشگاه آنلاین است که در این مقاله به طور مفصل می خوانید.

اهمیت تولید محتوای فروشگاه آنلاین

اگر یک سایت تجارت الکترونیکی موفق دارید ، می دانید که نرخ تبدیل برای موثر ماندن بسیار مهم است. اول از همه ، شما باید به فکر افزایش بازدید سایت خود باشید و سپس نوبت به تبدیل ترافیک دریافتی به فروش و آگهی می رسد. (سرنخ یا راهنما به آن دسته از مشتریانی گفته می شود که در یک تجارت خاص تازه وارد شده اند و می توانند آن را خریداری کنند. همچنین به عنوان مشتری تمایل شناخته می شود). در هر صورت ، ترافیک نقش مهم و حیاتی در روند فعالیت وب سایت دارد ، اما با وجود خالی بودن ترافیک ، توانایی پرداخت آن را ندارید. فراموش نکنید که هر چقدر بازدید کننده داشته باشید ، تجارت شما بدون نرخ تبدیل بالا دوام نخواهد داشت.

طبق تحقیقات انجام شده در ایالات متحده و اروپا ، استفاده از فعالیت های مربوط به بازاریابی محتوا (آنچه بازاریابی محتوا است) می تواند نرخ تبدیل را تا شش برابر افزایش دهد. نرخ تبدیل وب سایت هایی که بازاریابی محتوا را در فعالیت های خود دارند 2.9٪ است در حالی که وب سایت هایی که نرخ تبدیل آنها 0.5٪ نیست.

چرا بازاریابی محتوا نرخ تبدیل را افزایش می دهد؟ تولید محتوا اساس ارتباط بین شما و مشتریان شما است. مشتری ها مایل به برقراری ارتباط هستند و دوست دارند در آن شرکت کنند. ایفای نقش شما در این ارتباط به خوبی باعث افزایش تعامل مشتری و وفاداری به برند می شود. این افزایش ، به نوبه خود ، نرخ تبدیل و فروش را افزایش می دهد.

نحوه شروع تولید محتوای فروشگاه آنلاین

اگر هنوز به تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی خود فکر نکرده اید و از مزایای آن استفاده نکرده اید ، نگران نباشید ، زیرا در این مقاله می خواهیم روش هایی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آنها می توانید روند استفاده از فعالیت های بازاریابی محتوا را شروع کنید. انجام دادن.

1. با یک نوع محتوا شروع کنید

وقت ، سرمایه و انرژی خود را برای تولید محتوا در تمام سیستم عامل هایی که در اختیار دارید هدر ندهید. سریعترین راه برای شروع بازاریابی محتوا تمرکز بر یک نوع محتوا و یک پلتفرم است. محتوا و بستری که برای شما بهترین کار را خواهد کرد به عواملی مانند محصولات ، خدمات و نوع مشتری شما بستگی دارد. البته اگر در انتخاب آن مشکلی دارید ، می توانید از محتوای ایمیل شروع کنید.

74٪ از موفق ترین بازاریاب های مصرف کننده (بازاریابی مصرف کننده ، 2C منطقه ای از بازاریابی است که هدف آن ارتباط با مصرف کننده و افزایش فروش است) استفاده از ایمیل را به عنوان روش اصلی خود در توزیع محتوا انتخاب می کنند . کارآمدترین قالب ها که توسط بازاریاب های مصرف کننده برای توزیع محتوا در بازاریابی محتوا استفاده می شود.

چرا باید از ایمیل برای این منظور استفاده کرد؟ چون مثمر ثمر است. در حال حاضر بازاریابی از طریق ایمیل دارای بالاترین بازدهی برای مشاغل است. اگر می خواهید شروع کنید ، آموزش بازاریابی ایمیل یک نمای کلی به شما می دهد.

۲. راهنمایی را برای استفاده از محصولات یا خدمات به مشتریان خود ارائه دهید.

بخشی از تمرکز شما تصمیم گیری در مورد نحوه به اشتراک گذاری محتوا است ، اما این تنها وظیفه شما نیست و باید تصمیم بگیرید که چه نوع محتوایی را می خواهید به اشتراک بگذارید.

یک راه سریع و آسان برای انجام این کار ارائه راهنماهایی است که برای مشتریان شما مفید هستند. در این راهنماها می توانید اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده ، مونتاژ و تعمیر محصولات خود یا اطلاعات دقیق در مورد خدماتی که ارائه می دهید ، بیابید.

یکی از بهترین راه های جلب اعتماد مشتری تولید محتوایی است که حاوی اطلاعات باشد و به برخی از س questionsالات آنها پاسخ دهد. این محتوا همچنین در فرایند خرید فرضی مشتری را به مشتری آماده خرید تبدیل می کند. به اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به به روزرسانی های محصول همچنین می تواند روشی موثر برای حفظ مشتریان فعلی باشد. مطمئن شوید که فقط از راهنماها برای آگاهی مشتری استفاده می کنید. برای افزایش فروش از راهنما استفاده نکنید.

مهمترین و اصلی ترین عملکرد راهنماها این است که به مخاطبان خود نشان دهید که آگاهی دادن به آنها برای شما مهم است و قصد دارید به آنها در تصمیم گیری بهتر کمک کنید. همچنین ، مطمئن شوید که از تصاویر در راهنماهای خود استفاده می کنید. مشتریان می خواهند ببینند که محصولات مختلف چگونه کار می کنند و شکل ظاهری آنها چگونه است. آنها می خواهند بتوانند نحوه استفاده از محصولات خود را تجسم کنند.

استفاده از اینفوگرافیک یک روش موثر برای ترکیب اطلاعات و تصاویر در یک راهنما است. اینفوگرافیک ها افراد بیشتری را به خود جذب می کند و اگر توانایی شما در طراحی یک اینفوگرافیک خوب باشد ، کاربران آن را به اشتراک می گذارند. این امر منجر به پیوندهای بیشتر به وب سایت شما و افزایش شانس شما برای دستیابی به مشتریان جدید می شود.

3. برای نشان دادن خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید فیلم ایجاد کنید

تصاویر و فیلم ها نقش مهمی در جلب توجه مردم دارند. بنابراین جای تعجب نیست که پیشنهاد بعدی ما استفاده از فیلم است. روش های مختلفی برای استفاده از بازاریابی ویدیویی در وب سایت تجارت الکترونیکی شما وجود دارد. این روش ها شامل راه اندازی کمپین های تبلیغاتی کوتاه ، وبینارهای کامل (وبینار به معنای سمینار یا کارگاه تحت وب) و دوره های آموزش آنلاین است. در زیر دو مورد از این روشها با جزئیات بیشتری توضیح داده خواهد شد تا درک بهتری از موضوع داشته باشید.

طول ویدئو باید به گونه ای باشد که با پلتفرمی که در آن منتشر شده سازگار باشد. نکته دیگر اینکه کمپین تبلیغاتی ویدیویی شما باید جذاب باشد. اگر می خواهید به نتیجه دلخواه برسید ، باید منحصر به فرد باشد و با سایر کمپین ها متفاوت باشد. فیلم های تولید دیجی کالا برای محصولات خود نمونه خوبی از این روش تولید محتوا است.

ارائه یک دوره آموزش آنلاین

ارائه دوره های آنلاین و وبینار روشی م toثر برای افزایش تعامل مخاطبان و افزایش فروش تجارت الکترونیکی است. شما می توانید از طریق وبینارها با افراد دیگر تعامل داشته باشید و حتی بعداً می توانید با ضبط جلسه وبینار از آنها استفاده مجدد کنید. وب سایت هایی مانند Isminar که مشتری بستر تبلیغات آنلاین Yektant است ، امکان ارائه وبینار را به شما می دهند. ضبط دوره های آموزشی همچنین می تواند برای کاربران جالب باشد.

4. تهیه بروشورهای اطلاعاتی و سوالات متداول

بروشورها تنها عملکرد نمودارهای اندازه در فروش کفش و لباس نیستند ، اما همچنین می توانند در فروش محصولات دیگر مانند ابزار ، لوازم و سایر تجهیزات بزرگ نیز مورد استفاده قرار گیرند. این س questionsالات می تواند در ذهن شما در مورد هر کالایی ایجاد شود.

آیا در ماشین من جا می شود؟
آیا فضای کافی برای قرار دادن آن (آیا می تواند در خانه ، دفتر یا هر محیط دیگری باشد) در اختیار خواهم داشت؟
آیا با قد و وزن فعلی راحت خواهم بود؟
آیا محصول به اندازه کافی بزرگ است که نتوانید آن را به تنهایی حمل کنید؟

برای بسیاری از س questionsالات تکراری مانند این ، کاربران با شما تماس می گیرند یا درباره شما نظر می دهند و منابعی را در اختیار آنها قرار می دهند که می توانند از آنها برای یافتن پاسخ س toالات متداول استفاده کنند. اگر تجارت شما در زمینه تولید محصول ویژه است ، می توانید سوالات زیر را برای تهیه پرسشنامه در نظر بگیرید:

آیا امکان ارسال محصول به محل مورد نظر مشتری وجود دارد؟
هزینه حمل کالا چقدر است؟
چه مدت طول می کشد تا محصول به دست مشتری برسد؟
سیاست بازگشت شرکت چیست؟
اگر محصول آسیب ببیند مالیات چقدر است؟

اگر در زمینه ارائه خدمات هستید ، س questionsالاتی مانند موارد زیر را در نظر بگیرید:

در صورت عدم رضایت مشتری از خدمات دریافتی ، آیا بازپرداخت امکان پذیر است؟
آیا دوره خدمات رایگان وجود دارد؟
در صورت ثبت نام مشتری برای مدت زمان طولانی ، آیا تخفیف یا مزایای دیگری وجود دارد؟
بسته خدمات این شرکت شامل چه مواردی است؟
تفاوت بسته های خدمات عادی و ویژه در چیست؟

همچنین اگر فکر می کنید س questionsالات جدیدی برای مشتریان بوجود آمده است ، می توانید پرسشنامه ها را مرور و به روز کنید تا به پرسشنامه خود اضافه کنید. این پرسشنامه ها عملکردی مشابه راهنمای محصول یا خدمات دارند و باعث جلب اعتماد مشتری می شوند.

5. داستان های مربوط به خرید مشتری را به اشتراک بگذارید

به اشتراک گذاری محتوا در مورد خریدهای موفقیت آمیز سایر مشتریان به تلاش زیادی احتیاج ندارد و نتایج بسیار خوبی دارد. با این کار به مشتریان بالقوه خود نشان می دهید که افراد دیگر کاملاً از محصول شما راضی هستند. علاوه بر این ، برخی از فعالیت های مربوط به مطالب توسط مشتری را انجام می دهد.

این محتوای تولید شده توسط مشتری برای شما واقعی ، دقیق و ارزان است. اگر برخی از مشتریان نظرات خوبی در مورد محصول شما دریافت کرده اند ، با آنها تماس بگیرید و از آنها بخواهید بیشتر توضیح دهند. به دنبال محتوای تازه و الهام بخش در نظرات باشید و پس از یافتن چنین محتوایی ، آن را با اجازه مشتری به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید از برنامه های رقابتی برای تشویق مشتریان خود برای به اشتراک گذاشتن داستان ها ، تصاویر و فیلم های مربوط به خرید آنها و کمک به تبلیغ بیشتر محصول خود استفاده کنید. برنامه نویسی رقابتی در بین طرفداران محصول راهی عالی برای افزایش تعامل مخاطبان و زبان ها است.

6. مطالعات موردی را ارائه دهید که تأثیر محصول یا خدمات شما را به مشتریان نشان می دهد.

“آیا واقعاً جواب می دهد؟”؛ این احتمالاً متداولترین سوالی است که مردم قبل از خرید یک محصول خاص می پرسند. برای آسان تر ساختن مشتری های بالقوه خود می توانید از مطالعات موردی در وب سایت تجارت الکترونیک خود استفاده کنید. حتماً در این مطالعه موردی تأکید کنید که چگونه خدمات و محصولات شما به مشتریان گذشته کمک کرده و آنها برای آنها چگونه کار کرده اند. وقتی سایر افراد با نیازهای مشابه مشتریان قبلی شما این مطالعات را بخوانند ، احتمال خرید آنها از شما بسیار افزایش می یابد. به عنوان نمونه ای از مطالعه موردی ، می توانید مطالعه موردی حراج جامعه بامیلو را بخوانید.

7. ایده ها و توصیه های خلاقانه برای استفاده از محصول را به اشتراک بگذارید.

ایده ها و توصیه های خلاقانه شامل روش های جالب و متفاوت استفاده از محصولات است. مشتریان خلاق کسانی هستند که برای استفاده از برخی محصولات راه حل ها و ایده های عجیب و غریب ارائه می دهند. حتی محصولات ساده مانند گیره های کاغذی. با ارائه ایده های تازه و جالب به مخاطبان برای استفاده از محصول ، میزان جذابیت آنها را افزایش می دهید. حتی کسانی که علاقه زیادی به استفاده از چنین ایده هایی ندارند ممکن است به دلیل جو ایجاد شده توسط شما باشد. آنها را به خرید محصولات خود ترغیب کنید. همانطور که در مثال زیر مشاهده می کنید ، کاله ایده های خوبی برای استفاده از محصولات خود ارائه داده است.

8- اطلاعات شخصی ارزشمندی را در اختیار مشتریان و مخاطبان قرار دهید.

به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی یکی از روشهای م effectiveثری است که می تواند برای جلب اعتماد مشتریان و یافتن ارتباط نزدیکتر با آنها مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال ، می توانید داستان چگونگی ایجاد و تاسیس تجارت خود را به مشتریان بگویید و از مشکلات و دشواری هایی که برای موفقیت در تجارت خود متحمل شده اید برای آنها بگویید. به این ترتیب ، مشتریان می توانند تصور واضح تری از نحوه تولید محصولات خود داشته و مورد توجه بیشتری قرار گیرند. صحبت آزاد باعث احساس قدردانی و اعتماد به نفس بیشتر در کیفیت محصولات شما می شود.

داستان های شخصی حاوی اطلاعات منحصر به فرد و جالبی است که می تواند ارائه شود. این داستان ها مانند داستان های مشتری محوری کار می کنند ، با این تفاوت که این بار داستان ها در مورد شما و تجارت شما هستند. علاوه بر این ، می توان از این داستان ها برای تهیه محتوایی استفاده کرد که به زمان و هزینه کمتری نسبت به سایر مطالب نیاز دارد ، مانند مطالعات موردی ، مطالعات تحقیقاتی و محتوای تنظیم شده. استفاده از داستان های شخصی می تواند روند شناسایی برند را تسریع کرده و با مارک های دیگر رقابت موفقیت آمیز کند. نام تجاری شخصی نیز می تواند در فروش شما تأثیر زیادی بگذارد.

9. استفاده از نویسندگان مهمان برای تولید محتوای وب سایت

اگر در حال حاضر به دلیل کمبود وقت و مهارت قادر به تولید محتوای خود نیستید ، می توانید از دیگران بخواهید که این کار را برای شما انجام دهند. یکی از راه های انجام این کار ایجاد فرصت برای استفاده دیگران از محتوای وب سایت شما است. وقتی از نویسندگان مهمان می خواهید محتوا تولید کنند ، ممکن است 90٪ از کارهایی که دریافت می کنید از کیفیت کافی برخوردار نباشند ، اما 10٪ از کار توسط نویسندگان با تجربه نوشته می شود و همین نکته قابل تأمل است.

چگونه می توان نویسندگان مهمان را پیدا کرد؟ یکی از راه های انجام این کار قرار دادن صفحه ارسال مهمان در وب سایت خود است. هنگامی که نویسندگان فرصت های ارسال مهمان را جستجو می کنند ، این صفحه در سایت شما در موتورهای جستجو نشان داده می شود. روش دیگر این است که با افرادی که می دانید نویسنده خوبی هستند می توانید ارتباط برقرار کنید و ببینید آیا آنها زمان کافی برای تولید محتوا به عنوان نویسنده مهمان دارند شما می توانید وب سایت های رقیب را که از پست های مهمان استفاده می کنند مرور کنید و ببینید چه کسی به عنوان مهمان محتوای با کیفیت در آنها تولید کرده است و با آنها ارتباط برقرار کنید.

اگر حقوقی برای این پست ها ندارید ، باید نویسندگان مهمان را از مزایای این کار مطلع کنید. به عنوان مثال ، اگر ترافیکی که از سایت خود دریافت می کنید کافی است ، می توانید خوانندگان خود را با ذکر نام نویسنده مهمان در ابتدا یا انتهای مقالات خود ، به پیوند موجود در سایت خود ارجاع دهید.

وقتی صحبت از برون سپاری محتوا می شود ، انتظارات خود را از نویسنده مشخص کنید. اگر قوانین خاصی برای تولید و انتشار محتوا دارید (طول نوشتن ، سبک و غیره) حتماً قوانین خود را به نویسندگان اطلاع دهید.

با تولید محتوا در کانال های ارتباطی می توانید با تأثیرگذاران تماس بگیرید و از آنها بخواهید وب سایت تجارت الکترونیکی شما را تبلیغ کنند. روش دیگر پرداخت پول به نویسندگان است تا از آنها بخواهند در وب سایت یا کانال های ارتباطی شما محتوا تولید کنند.

افراد تأثیرگذار

اینفلوئنسرها کسانی هستند که موقعیت اجتماعی خوبی در بین مخاطبان هدف خود دارند. آنها پیروانی دارند که شما می خواهید مشتری شما شوند. با دقت در مورد اینکه چه کسی را می شناسید و قصد شناختن آن را دارید فکر کنید. لیستی از افرادی تهیه کنید که می توانید برای جلب مخاطبان جدید و رونق کسب و کار خود استفاده کنید.

سپس لیستی دیگر تهیه کنید ، از جمله کسانی که می خواهید در دوره ای از کار خود با آنها ارتباط برقرار کنید. این لیست ممکن است شامل افراد مشهور ، تأثیرگذارهای صنعت و افراد دیگری باشد که شما آنها را تحسین می کنید. پس از تهیه هر دو لیست ، با افراد مختلف تماس بگیرید و روابط خود را شروع کنید. مطمئناً در ازای تبلیغ محصولات خود ، باید چیزی به افراد دیگر بدهید. یکی از راه های انجام این کار ارائه حمایت مالی است. به عنوان مثال ، اگر اینفلوئنسر را می شناسید که طرفداران زیادی در YouTube دارد ، می توانید پیشنهاد حمایت از یک سری جدید از فیلم های آنها را بدهید و از آنها بخواهید که نام تجاری شما را در ویدئوها بگذارند یا یک تبلیغ کوتاه برای محصول شما در آنها قرار دهند. چنین مشارکتی باید برای هر دو طرف سودآور باشد.

نویسندگان

روش دیگر استخدام نویسنده یا وبلاگ نویس است. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که می توانید هنگام استخدام نویسنده مرتکب شوید ، استخدام کمترین نویسنده است. بسیاری از صاحبان مشاغل چنین نویسندگانی را انتخاب می کنند. چرا وقتی می توانید با 10 دلار این کار را انجام دهید 300 دلار برای نوشتن پست پرداخت کنید؟ بدیهی است کاری که برای 10 دلار انجام می دهید از کیفیت بسیار پایینی برخوردار خواهد بود. به طور معمول ، نویسندگانی که با این حقوق کار می کنند ، اطلاعات کافی در مورد تجارت خود ندارند.

10. تبلیغات را برای محتوای تولید شده در نظر بگیرید

تولید محتوا تنها بخشی از فعالیتهای مرتبط با بازاریابی است. نیمه دیگر این فعالیت تبلیغات برای محتوای تولید شده است و اگر به این فعالیت ها توجه نکنید در اسرع وقت شکست خواهید خورد ، بنابراین فراموش نکنید که تبلیغات محتوا به اندازه تولید آن مهم است.

سه کانال ارتباطی اصلی وجود دارد که می توانید برای تبلیغ محتوای خود استفاده کنید:

1. شبکه های اجتماعی: می توانید محصولات و خدمات خود را با پرداخت هزینه مشخص در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام تبلیغ کنید.

۲. تطبیق تبلیغات: می توانید از سایت های دیگر بخواهید خوانندگان خود را با پرداخت هزینه (با درج لینک سایت و محتوای آن در محتوای شما) به سایت و محتوای شما ارجاع دهند.

همین حالا می توانید محتوای خود را با بزرگترین رسانه ایرانی با تبلیغات یکسان منتشر کنید. در تصویر زیر ، برخی از مطالبی را که با استفاده از بستر Yektant منتشر شده است می بینید.

نتیجه

در این مقاله سعی شده است 10 روش موثر برای شروع فرآیند بازاریابی محتوا و هرچه بیشتر اطلاعات در مورد هر یک از این روش ها به شما ارائه شود. اکنون نوبت شماست که اولین قدم را برای شروع فعالیت های خود در این زمینه بردارید و کار خود را شروع کنید.

توصیه ما این است که شروع به تولید محتوایی کنید که با آن راحت ترید و بیشتر از آن می دانید. پس از انتخاب بخشی که می خواهید ، نوبت به نوع محتوا می رسد. نوع محتوایی که انتخاب می کنید باید کاملاً با کسب و کار ، مهارت و مخاطب شما هماهنگی داشته باشد. برای یادآوری مجدد ، ما انواع مطالبی را که در این مقاله بررسی می کنیم ذکر می کنیم:

راهنماهای محصول
فیلم های آموزشی؛
بروشورهای اطلاعاتی
داستان های مربوط به مشتری ؛
مطالعات موردی ؛
ایده های خلاقانه برای استفاده از محصولات ؛
داستان های شخصی

اگر احساس می کنید از عهده فعالیت های بازاریابی محتوا برنمی آیید و به تنهایی شروع به کار می کنید ، می توانید از وبلاگ نویسان با تجربه ، تأثیرگذاران و نویسندگان پولی کمک بگیرید. فراموش نکنید که برای سرعت بخشیدن به روند کار و برقراری ارتباط با افراد دیگر ، از تبلیغات (چه پولی و چه رایگان) استفاده کنید. پس از پیشرفت ، می توانید فعالیت های بازاریابی محتوای خود را با استفاده از اطلاعات فراوان موجود گسترش دهید.این واقعیت را بپذیرید که رسیدن به سطح ایده آل کار در مدت زمان کوتاه امکان پذیر نیست ؛ و این واقعیت است که شما هنوز همه چیز را در مورد بازاریابی محتوا نمی دانید. مهمترین کار این است که شروع به ساختن آنچه در ذهن دارید ، کنید. مطمئن باشید با گذشت زمان همه چیز بهتر و بهتر می شود.